Het grote Autoweek poetstopic!

Ah yes, ik zie dat ik een tijdje achterliep maar ik kan mijn hart weer luchten in deze poets-kerk! :D

Rijbewijs is vandaag gehaald dus binnenkort zal er hopelijk wat meer gepoetst worden voor andere mensen.

remonrace zei:
Ah yes, ik zie dat ik een tijdje achterliep maar ik kan mijn hart weer luchten in deze poets-kerk! :D

Rijbewijs is vandaag gehaald dus binnenkort zal er hopelijk wat meer gepoetst worden voor andere mensen.

Gefeliciflap :D

kan je eindelijk op de Easterwood Poets Meetings komen ;)

Zit ik op het andere forum (u weet wel....), blijkt dat A6-colour familie naast A6-red uitbreiding heeft gekregen ......

DKBM zei:
Zit ik op het andere forum (u weet wel....), blijkt dat A6-colour familie naast A6-red uitbreiding heeft gekregen ......

snurk...........snurk.........snurk ................:p;):)

Had je dat gemist ???
X- pagina's vol in het Red topic met adviezen van medeforummers.
Cabrio was ergens in November al besteld en is 26/1 jl. gelevererd.

(Is ook op het DJDWNMN.NL bekend hoor)

A6-Red zei:
DKBM zei:

snurk...........snurk.........snurk ................:p;):)

Had je dat gemist ???
X- pagina's vol in het Red topic met adviezen van medeforummers.
Cabrio was ergens in November al besteld en is 26/1 jl. gelevererd.

(Is ook op het DJDWNMN.NL bekend hoor)

o_O:):D

ik heb het ook niet over Silver (ik weet dat je die hebt, heb de beauty ook in levende lijve vorige week nog gezien). Sterker nog, ik had ooit nog iets gemeld over de levertermijn en aflevering ivm zakelijk gebruik van de Red.

Gisteren heeft namelijk zich een andere A6-rijder aangemeld op het andere DJDWNMN.NL forum: A6-black. Rijdt een 2005 metallic zwarte A6 4-cylinder diesel. Hij komt uit Hank en komt zaterdag waarschijnlijk ook even langs tijdens Easterwood. Hij geeft zelf aan een beginner te zijn en kan dus nog het nodige leren.

ooooooooooohhhhhhhhhhhhh,nu snap ik hem.

Dacht al, die is wel erg kort van memory, maar nu snap ik je opmerking.

Solly :D

Ik hoop dat er zaterdag iemand is die me kan adviseren/helpen hoe ik mijn bumpers weer zwart kan maken, waar ik in het verleden met wax heb verpest.
Heb trim detailer van meguiars geprobeerd, maar worden na tijdje weer wit.

Kun je met een borsteltje proberen. Vaak is het probleem dat bumpers wat ruw oppervlak hebben en de was in de poriën gaat zitten. Met een borsteltje icm een goede ontvetter als bijv. Dasty krijg je de wasresten weg. Vervolgens weer in de trim detailer en dan blijft het vast langer zitten.

Red is wel toe aan een echte poetsbeur.

Beading is nog prima maar op de zijpanelen voor is de wax compleet verdwenen door de HD reinigingsinstallatie tbv de Xenon verlichting

DSC00055.jpg

DSC00056.jpg

DSC00054.jpg

Laatse wax beurt van van december dus mag ook wel weer eens gedaan worden ;)

Ik ga binnenkort de Swift ook weer een grote poetsbeurt geven. Ook bij mij blijven de druppeltjes er nog prachtig op liggen met dank aan de M16. Gelijk de zomervelgen er op en dan ziet ie er weer prachtig uit. Kan ik dan mooi eens kijken waar ik hem goed kan inruilen:D

Ik heb vandaag maar m'n eigen poets meeting gehouden met 'mijn' Polo, ga er zelf nu wat vaker mee op pad en bijna overal sta ik bekend als poetsgek dus dan moet hij natuurlijk wel mooi schoon zijn :D Ik vind het ongelofelijk wat voor beading en glans de Swissvax Shield na bijna 6 maanden op de auto te zitten nog kan veroorzaken, echt helemaal super. Hier en daar wat Scratch X moeten gebruiken om wat schaafplekjes weg te halen, als hij in de garage staat is m'n zus niet altijd even oplettend als ze er langs loopt (n) Zal in 't vervolg geen foto's meer maken met m'n iktelefoon, ze zijn wel heel erg crappy zie ik... anyweg:
08-03.jpg

08-031.jpg

08-032.jpg

08-033.jpg

08-034.jpg

Gisteren tijdens de Sixth Easterwood Meeting Red flink onder handen genomen:

Wassen met Meq Gold Class Car Wash
Kleien (heel veel kleien) met PB klei en Meq. Last Touch
Machinaal polishen met PB SSR serie
PB Black Hole Glaze
PB EX-P Sealent (uur laten curen)
Wolfgang Fuzion :eek: als final touch

Banden behandeld door Ketelapper met product ????
Caractere uitlaatjes behandeld met All Metal Polish

Interieur met Meq. Leather Cleaner + Conditioner

Was me een dagje wel (y)

Samen met Ketel een plekje gezocht :D

DSC05654.jpg

DSC05662.jpg

DSC05695.jpg

Ms Cabrio lekker machinaal bezig

DSC05696.jpg

DSC05697.jpg

Dennis van DJDWNMN.NL heeft de striping op Red kunnen verwijderen
Met kleien ging het wel maar duurde eeuwen.
Gelukkig bracht de polijstmachien uitkomst

DSC05699.jpg

DSC05701.jpg

DSC05702.jpg

DSC05703.jpg

DSC05704.jpg

DSC05705.jpg

DSC05706.jpg

Yep, deze mag in de Fuzion jongens

DSC05717.jpg

DSC05719.jpg

DSC05720.jpg

Red, wij zijn klaar :LOL:

DSC05722.jpg

Glimmen doet ie weer

DSC05729.jpg

DSC05730.jpg

Caractere pijpjes ook weer schoon

DSC05732.jpg

DSC05733.jpg

DSC05734.jpg

DSC05735.jpg

DSC05736.jpg

DSC05737.jpg

DSC05738.jpg

DSC05743.jpg

DSC05746.jpg

DSC05754.jpg

DSC05752.jpg

Zo, en nu weer lekker vuil maken om weer wat te poetsen te hebben :)

@red: die Wolfgang Fuzion blinkt echt ontzettend lekker zeg (y)

@Markprinsen: dit zijn 15" exemplaren (type Estoril), we gebruiken ze voor de winterbandjes, als zomervelgen hebben we een setje 16" Detroits replica's:
IMG_0006-5.jpg

Gekocht via vwwinkel.nl (hebben ze zowiezo er mooie onderdelen!). Hij haalt allerlei onderdelen uit Duitsland en verkoopt ze hier in Nederland, sturen, audio, lederen interieurs, schakelaars, motoren, noem het maar op ze hebben het liggen. Mooie webshop, ook voor Audi rijders zeker een kijkje waard! Vaak nog nieuw ook en voor een veel schappelijkere prijs dan bij de dealer terwijl het wel origineel spul is. Anyweg, ze kostten ons 375,- voor de set, voordat ik weer te veel reclame ga maken.

Super Red! Echt een mooie bolide die de Fuzion verdient!
Wat een ge-wel-dige dag zeg!

Zo. ook ik ben gisteren naar de easterwood poest meeting geweest.

Gisteren

(Foto van A6-Red gepikt :p)
DSC05687.jpg

Gewassen (Meg. Gold class Shampoo)
Kleien (Bilt-hamber soft met meq. quik detailer mist & wipe)
Witte pas+SSR1 machinaal op de motorkap
Verder de hele auto met Meg. Step 1 paint cleaner
Meg. Step 2 Polish (dak van auto in 1x gedaan en toen uitpoetsen, gelijk ook afgeleerd)
PB EX-P, niet gecuurd (Hele auto gedaan, daarna afgenomen)

Vandaag weer verder gaan..

Had geregend vanochtend, alleen de auto gedroogd met een droogdoek.
En vlekken nagelopen met de quick detailer.

En opnieuw afplakken, daarna waxen met de Meg. Step 3 carnauba wax
main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

Ons wagenpark staat er nu wel zo mooi bij dat ik even een paar foto's gemaakt heb. De Cerato heeft net een grote poetsbeurt gehad tijdens de 6e Easterwood meeting. De Colt heeft dat bij de 5e Easterwood meeting gehad. En gisteren de Starlet alleen even gewassen en in de Wax gezet. Alle drie de wagens staan nu in de Collinite 845 (y).
En ook hier zitten gele lampen in :D.
oa935i.jpg

Beading!
15hn9qb.jpg

Spiegeltje spiegeltje aan de wand.
14w3fy0.jpg

zks805.jpg

24oc709.jpg

Mijn trouwe vierwieler.
2ylqpeo.jpg

Het rode race monster.
f4efyc.jpg

Beading!
osy3pz.jpg

Beading!
2d6o3uw.jpg

Iedere avond staan ze zij aan zij.
24l2csp.jpg

scx4d0.jpg

34nkvmx.jpg

Die star(s)let ziet er nog netjes uit voor z'n leeftijd! Op die een na laatste foto, is hij een keer slecht overgespoten?

M'n broertje zit hier van oor tot oor te glunderen. Daar zit idd een schade die effe met de spuitbus is bijgewerkt, goed genoeg voor een auto van nog geen 1000 euro. Je ziet het eigenlijk alleen van dichtbij. Echt leuk zo`n Startlet, het kost geen drol, doet het altijd en is nog snel ook. Dat rare ding loop toch 195km-h. En de teller gaat tot 185, hij loopt dus gewoon de teller uit.

remonrace zei:
@red: die Wolfgang Fuzion blinkt echt ontzettend lekker zeg (y)

@Markprinsen: dit zijn 15" exemplaren (type Estoril), we gebruiken ze voor de winterbandjes, als zomervelgen hebben we een setje 16" Detroits replica's:
IMG_0006-5.jpg

Gekocht via vwwinkel.nl (hebben ze zowiezo er mooie onderdelen!). Hij haalt allerlei onderdelen uit Duitsland en verkoopt ze hier in Nederland, sturen, audio, lederen interieurs, schakelaars, motoren, noem het maar op ze hebben het liggen. Mooie webshop, ook voor Audi rijders zeker een kijkje waard! Vaak nog nieuw ook en voor een veel schappelijkere prijs dan bij de dealer terwijl het wel origineel spul is. Anyweg, ze kostten ons 375,- voor de set, voordat ik weer te veel reclame ga maken.

Heb net even gekeken op die website. Maar ze vragen voor gebruikte velgen (die ik zoek) met gebruikte banden meer dan je voor die velgen met nieuwe banden op MP betaalt. Dus een stuk te duur.

Tsjah, dit was voor ons de voordeligste oplossing (tenzij je met stalen velgen wil rijden).

Men neme een vader die voor een bouwbedrijf werkt, geef hem een auto, was die 2 weken niet (incl. een tripje naar een mountainbike wedstrijd) en gij krijgt:
Voor:
maart2009001.jpg

Na:
maart2009004.jpg

Voor:
maart2009003.jpg

Na:
maart2009002.jpg

Lang leve de 2 emmer methode, moet je zien wat een vuil er vanaf kwam:
maart2009005.jpg

Heeft er iemand nog behoefte aan Leather Stuff van Poorboys World? Ik heb een fles over die ik niet meer gebruik (ik schakel over op Wolfgang leeronderhoudsmiddelen), is voor 85~90% vol. Laat maar even weten per pb :)

Misschien een hele stomme vraag,
Heb enige tijd geleden Meguiars poetskit gekocht, een flacon met daarbij een blok klei.
Heb het 1 keer gebruikt, maar ik snap niet echt wat ik ermee moet doen.
Heb het gekocht omdat er stipjes asfalt aan de zijkant van de deur zaten, heb ze weg kunnen poetsen met de klei en daarna de spray eroverheen, en flink poetsen.
Is het de bedoeling van de klei dat je daar je hele auto mee kan doen, en daarna de hele auto met de spray poetsen?
Of is het alleen bedoelt voor hardnekkig vuil, en hoelang kan zo'n stuk klei mee?
En de spray kun je gebruiken om je hele auto mee te poetsen?
Heb het alleen voor de asfaltstipjes gebruikt, eerst spayen daarna klei en daarna weer de spay gebruikt om dat stuk op te poetsen.
Vind het wat te duur om in de kast te laten staan, vandaar.

Edit:
G1116_QUIKCLAYDS.gif

Alvast bedankt.

@arievectra,
ten eerste is dit absoluut geen domme vraag :) Kleien is voor velen nog totaal onbekend en voro degenen die er net mee beginnen vaak een raadsel wat het is en wat het doet . Iik werk zelf met een ander merk klei (Poorboys World en Bilt Hamber), maar het principe blijft gelijk.
Kleien van de auto doe je doorgaans slechts een paar keer per jaar. Als je wilt weten of je moet kleien, doe dan de test met het boterhamzakje: hand in het zakje en dan over de lak wrijven. Voel je vuil, dan moet je kleien. Anders niet. He tkan uiteraard ook zijn, dat je alleen op bepaalde plaatsen moet kleien, bijvoorbeeld de motorkap om de stukken pal achter de wielen.

Zoals ik het nu lees, heb je de klei-kit waarschijnlijk verkeerd gebruikt. De werkwijze is: sprayen, kleien totdat het deel schoon is en vervolgens de glijmiddel (jaja, ik weet het....) afnemen met een microvezeldoek. Je moet dus eerst sprayen, sprayen na het kleien is dus niet nodig. Na het afnemen met de microvezeldoek (een voor auto's, niet die voor het huishouden) kun je verder gaan met de vervolgstappen. Kleien zorgt ervoor dat echt al het vuil uit de lak wordt gehaald, ook dat vuil wat er met wassen niet afgaat. De lak wordt dus heel schoon én heel glad, maar is nog niet beschermd. Klei haalt alle waxlagen etc eraf. Je zou nu direct wax kunnen aanbrengen, maar de echte fetishisten (zoals ondergetekende) gaan verder met het verwijderen van eventuele swirls (waskrasjes), voeden van de lak en tenslotte 1 of meerder waxlagen.

Met het stuk klei kan je heel de auto doen. Door telkens het vuile stuk weer 'naar binnen' te kneden heb je iedere keer een schoon stuk. Tot het moment dat de klei als het ware 'verzadigd' is met vuil, dan moet je het stuk weggooien. De bijgevoegde spray is geen wax, je kan er zeer lichte vervuiling, zoals stof) mee weghalen, zonder heel de auto te wassen of bijvoorbeeld vette vingers wegpoetsen.

Als je kleit, moet er altijd voldoende spray op de lak zitten. Als je kleit met onvoldoende spray, heb je kans op krassen of lakbeschadigingen.

ik mis het oude poetstopic:cry: daar werd echt bijna een halve pagina per dag volgepost. Die goede oude tijd. Ik heb onze auto's te lang niet gepoets. Eigenlijk heb ik zin in het poetsen van een auto van een familielid ( soort van, verkennen van nieuw terrein:LOL:). denk dat ik over 2 weken weer een dag ga poetsen. koop weer wat nieuw spulletjes en dan gaan we weer:D heb er nu al zin in:D:LOL::D

:LOL: ik hou van deze smiley :LOL: hoe bedoel je off-topic, maar dat mag ook wel om het forum omhoog te krijgen in de lijst :LOL:)

Net even een wash&wax gedaan op de Mini van een vriend van me:
- Gewassen met cobra the bone en PB SS&S
- Velgen, banden en kunststoffen met APC 1:10
- Vlekken uit interieur gehaald met apc 1:10
- gewaxt met NXT 2.0
- Kunststoffen in pb natural look en banden in meg's tyre gel
- ramen exterieur met rain-x en binnen met pb spray and wipe
- chroom met een of andere metaalreiniger

De auto zit onder de swirls en is erg vaal, een waxlaagje doet wonderen maar hij moet echt een keer gepolijst worden. Met z'n tweeën iets meer dan 1,5 uur bezig geweest.
Ik wou de normale camera pakken maar die hebben m'n ouders mee (n), dus even wat crappy na foto's:
mini002.jpg

mini003.jpg

mini004.jpg

mini001.jpg

Ook nog een stukje in gereden, schakelt heerlijk direct! Fijne korte slagen, wel zwaar sturen maar een pittig motortje (y)

Een tijdje geleden had forumlid Klankie van het Carclean forum mij gevraagd hem te helpen met een wagen.
Om elkaar een beetje te leren kennen, had ie mij uitgenodigd om de wagen van zijn vader te doen.

Voor vandaag stond er een Mitshubishi Spacestar gepland voor een full detail, dat wil zeggen: interieur en exterieur.
Vanmorgen om 06:45! uur kwam Klankie mij ophalen. Spullen inladen en gelijk doorgereden naar een loods in Rotterdam.

De gebruiktte materialen:

- Foamen met SSF
- Wassen met Meguiars Shampoo Plus
- Drogen met Miracle Dryer
- Kleien met LT en Shampoo Plus
- Gebruikelijke doeken en pads

Klankie heeft de volgende produkten gebruikt.
- Flex rotary i.c.m. witte, blauwe, oranje, gele LC pads
- Menzerna Power Gloss
- Menzerna Super Intensive Polish
- Menzerna Micro Polish PO85RD

Zelf heb ik het volgende gebruikt:
- DAP 500 i.c.m. 4 en 5,5 inch witte LC
- SSR 1 en 2
- Rotary i.c.m. 3 inch plate + 3 inch witte pads voor lokale spotschade
- Meguiars M105

Voor de rest hebben we gebruikt:
- Menzerna Final Finish
- PB Black Hole
- Meguiars M21
- Collinite #845
- PB Trim Restorer
- PB Wheel Sealent
- Meguiars Hot Shine Tire Spray

Daar aangekomen eerst eens de schade geinsprecteerd. Flinke swirls, hier en daar schade, ingevreten bird droppings enz.

spacewagon001.jpg

spacewagon002.jpg

spacewagon003m.jpg

spacewagon004.jpg

spacewagon005.jpg

spacewagon006.jpg

spacewagon007.jpg

spacewagon008.jpg

spacewagon009.jpg

Toch knap dat er vogelschijt ónder de motorkap terecht kan komen. Rechts van de oranje sticker te zien...
spacewagon010.jpg

Dé ultieme wetlook, totaal géén beading, sheeting of wat dan ook
spacewagon012.jpg

Eerst de wagen afgespoten met de HD, daarna met de foamgun aan de slag gegaan. Alles lekker laten inweken
spacewagon013.jpg

Na het wassen, aan de klei gegaan. Resultaat van een klein stukje zijpaneel (30x30cm)
spacewagon014.jpg

spacewagon015.jpg

Ingevreten vogelschijt. Helaas niets meer aan te doen, behalve wetsanden (wat ik niet kan...)
spacewagon016.jpg

De hele wagen afgeplakt om kunststof trims te beschermen tegen het polijstwerk
spacewagon018.jpg

Vóór
spacewagon020.jpg

Na. 2 passes met SSR2 op een witte LC
spacewagon019.jpg

50/50
spacewagon021.jpg

50/50
spacewagon022.jpg

50/50
spacewagon023.jpg

50/50
spacewagon024.jpg

Vóór. Rondom de handgreep
spacewagon025.jpg

Na. Rotary met 2 passes met M105 op een witte pad en nabewerkt met SSR2 op DAP500
spacewagon026.jpg

spacewagon027.jpg

spacewagon028.jpg

spacewagon029.jpg

spacewagon030.jpg

spacewagon031.jpg

spacewagon032.jpg

De produkten die Klankie heeft gebruikt
spacewagon033.jpg

Klankie in actie
spacewagon034.jpg

spacewagon035.jpg

Aan de ingevreten vogelkak was weinig meer te doen
spacewagon036.jpg

Achterlichten behandeld met PlastX van Meguiars op een witte LC pad
spacewagon037.jpg

Klankie nogmaals in actie
spacewagon038.jpg

Het interieur is onder handen genomen door Ron, een maatje van Klankie. Hij heeft het gehele interieur gedaan met Meguiars NXT Tech Protect. De stoelen gedaan met de Kärcher extractor
spacewagon039.jpg

spacewagon040.jpg

Spiegel 50/50 gedaan met PB Trim Restorer
spacewagon041.jpg

De na foto's
spacewagon042.jpg

spacewagon043.jpg

spacewagon044.jpg

spacewagon045.jpg

spacewagon046.jpg

spacewagon047.jpg

spacewagon048.jpg

spacewagon049.jpg

spacewagon050.jpg

spacewagon051.jpg

spacewagon052.jpg

spacewagon053.jpg

spacewagon054.jpg

spacewagon055.jpg

spacewagon056.jpg

spacewagon057.jpg

Bedankt voor het lezen.

Concurrentie voor Easterwood? ;)

Een collega en ik poetsen eens in de zoveel tijd onze auto's op ons werk. Deze keer hadden er nog wat collega's zin. Ook gelijk m'n broertje en een vriend van hem uitgenodigd.

Foto's zijn met een mobieltje gemaakt aangezien ik mijn accu was vergeten...

Mijn auto en die van mijn broertje (270 PK. :LOL: ):

Mijn waslaag was overigens al een week oud. Er zijn 3 man die poetsspullen hebben van enig niveau waaronder ik, dus ik moest een beetje mijn spullen in de gaten houden. Waren er een aantal die dachten dat je gewoon een plons was op de motorkap moest gooien en dan een beetje uitwrijven. :D

Deze was in Ridderkerk. Is geen concurrent hoor, Easterwood staat op eenzame hoogte. (y) Hier was het maar een huis tuin en keuken poetsmeeting...

Zo, heute tag:
IMG_0012-9.jpg

IMG_0013-7.jpg

Een '08 Audi A6 avant 2.0 TDI met 20.500 km op de teller.

Een wash & wax, de eigenaar heeft zelf alle producten in huis maar heeft een slechte rug. Ben zo'n 2,5 uur bezig geweest:

Stappen:
- gewassen met PB SS&S en Meg's wash mitt
- velgen met Meg's all rim cleaner, banden met APC 1:10
- drogen met miracle dryer
- 2 laagjes nxt 2.0
- ramen met PB S&W
- kunststoffen met PB natural look
- banden met meg's tyre gel
- trims en uitlaat met een metaalreiniger die ik hier al thuis had

Foto's voor:
IMG_0001-6.jpg

IMG_0002-8.jpg

IMG_0003-9.jpg

IMG_0004-5.jpg

Foto's tijdens:
IMG_0005-5.jpg

IMG_0006-6.jpg

IMG_0007-10.jpg

Zoals je ziet helemaal geen beading.
IMG_0008-8.jpg

IMG_0010-10.jpg

IMG_0014-9.jpg

Afters:
IMG_0015-8.jpg

IMG_0016-5.jpg

IMG_0017-6.jpg

IMG_0018-6.jpg

IMG_0019-6.jpg

IMG_0020-7.jpg

IMG_0021-7.jpg

IMG_0022-6.jpg

IMG_0023-7.jpg

Haha jazeker! Alleen het wassen al, zo'n washmitt is wit maar daar kwam echt ontzettend veel vuil vanaf! Auto was veel viezer dan ik had verwacht.

De auto is nog geen half jaar oud dus zag er nog vrij netjes uit, toch deden die 2 laagjes wax hem weer goed (y)

volgensmij moet ik ook maar eens naar die easterwood poetsclinic komen :p Mijn LNA zou het wel kunnen gebruiken, met originele lak van op de kop af 25 jaar.

Zo afgelopen week mijn daily maar eens onder handen genomen. Een Panda uit 2000 in een uni zwarte kleur. Lekker een dagje wezen ontspannen met het 3 stappen plan. Het resultaat mag er dan ook zijn.

526239621_6_GewM.jpeg

526239255_6_YOsj.jpeg

Dit weekend zal ik de motorruimte onderhanden nemen en de Panda nog eens voorzien van een waslaag.

Is er hier iemand in omgeving Flevoland die machinaal kan polijsten? :T

Terug
Bovenaan