Deze keer niets gedaan aan de Corolla, maar aan m'n andere vervoersmiddel.
Aangezien het weer een stuk beter wordt, werd het weer eens tijd om de scooter te doen. Deze wordt eigenlijk alleen nog af en toe gebruikt voor korte ritjes naar het winkelcentrum of als het mooi weer is. Sinds ik m'n auto heb, ben ik eigenlijk een mooi weer rijder geworden terwijl ik vroegâh een hardcore scooterrijder was door weer en wind ...
Omdat men nou eenmaal meer in contact komt met de lak op de scooter, heb ik ervoor gekozen om deze te beschermen met de welbekende C-Quartz.
Gebruikte materialen:
- afplaktape
- DAP500
- zwarte pads
- Menzerna Final Finish
- doeken, veel doeken
- IPA
- C-Quarz
- CarPro PERL coat
Als eerste de gehele scooter schoongemaakt met Poorboys Spray&Wipe en wat mf doeken. Daarna wat delen eraf gehaald die in de weg kunnen zitten zoals spoiler, zadel en zijreflectors.
Daarna alles afgeplakt wat niet in contact mag komen met polijstmiddelen enz.
Swirlhalla, voornamelijk veroorzaakt door het schoonvegen met een mf doek....
Leeuwtje ook weggehaald om daaronder ook goed te doen
DAP500 met een 3,75 inch backingplate gemonteerd en daarop een 4 inch zwarte spot buff pad. Ideaal voor kleinere oppervlaktes
En redelijk strak. Helaas is niet alles weg te krijgen.
Nadat ik de gehele scooter 2 keer had behandeld met de DAP500 + zwarte pad + Menzerna Final Finish, heb ik alle delen ontdaan van de polijstresten door 99% IPA 1:1 oplossing te gebruiken.
De IPA lekker de tijd gegeven om goed te verdampen zodat alles weg zou zijn.
2 bakken koffie en wat sigaretten later was het tijd om de C-Quartz aan te brengen.
Ik had van Dibbuz een tip gehoord om het mf suede doekje strak om de aanbrengsponsje te doen door het doekje met tap vast te plakken. Zo hoef je het aanbrengsponsje niet krampachtig vast te houden zodat het doekje niet kan vallen en/of gaat opstropen.
Er is nog niet eens 1/5de deel gebruikt uit het flesje.
C-Quartz nadat het aangebracht was in rechte banen en lekker aan het curen is.
De C-Quartz ongeveer 30 minuten laten curen aangezien de temperatuur in de kelder rond de 19 graden was.
Toen was het tijd om de C-Quartz residu af te nemen. Hiervoor heb ik de Meguiars Ultimate Wipe doeken gebruikt.
Toen dat was gedaan, de scooter ontdaan van zijn tape striping en alle kunststoffen en rubbers voorzien van een laagje CarPro PERL Coat. Deze 'dik' aangebracht, laten curen voor 20 minuten en naderhand afgenomen met een badstof washandje.
Toen was het tijd voor foto's, dus naar buiten toe. Gelukkig scheen het zonnetje volop
Toch wel een hele mooie reflectieshots
Flakeplop ploperdeplop!
Het is me ouderwets goed bevallen dat detailen na al die maanden niets doen vanwege m'n rug. Op naar het volgende project; de Corolla
Groeten Patrick