Het grote Autoweek poetstopic!

Zo.

Gisteren voor het eerst mijn produkten gebruikt....

de stappen die ik heb gedaan.....

- met HD reniger in de zeep gezet en laten intrekken
- gewassen met 2 emmer systeem en HD reiniger....
- auto kleien met poorboys clay en spray en wipe, afvegen met koraaldoek ( ongelooflijk wat je met kleien eraf krijgt )
- ramen ook met klei gedaan, stond op de klei dat het kon en resultaat is super
- black hole opbrengen en uitpoetsen
- natty blue wax opbrengen en na 1/2 uur uitpoetsen
- auto uitgezogen
- interieur met natural look van poorboys

ik heb niet alle stappen op foto gezet, maar hier toch een paar impressie foto`s

Moet nog beginnen

DSC_1181Medium.jpg

Gewassen

DSC_1196Medium.jpg

Bezig met kleien

DSC_1201Medium.jpg

Klaar

DSC_1204Medium.jpg

De hele dag mee bezig geweest ? (te zien aan zonnestand)...mij niet gezien. €6,- autowasstraat is voldoende voor mij.

wibi zei:
De hele dag mee bezig geweest ? (te zien aan zonnestand)...mij niet gezien. €6,- autowasstraat is voldoende voor mij.

Krijg je echt niet zo'n resultaat mee. En wasstraat = krasstraat, ookal word er tegenwoordig vaak anders beweerd. Dus dan maak je het alleen maar meer werk om m weer in top conditie te krijgen.
Maar het is ook voor jezelf de beslissing: is het een daily, en moet ie alleen af en toe ff schoon. Of wil je graag dat de auto er echt netjes bij staat en dus goed gepoetst moet worden.
Wasbox is trouwens beter, kost net zo veel als je het goed doet. Minder kans op krassen. Kost alleen net een paar minuutjes extra.

Weet dat het resultaat niet die van jou is op het eind van de dag, maar na de wasbeurt zou mijn auto er al goed genoeg uitzien. Ik was dus al gestopt na het wassen. Het is maar hoe snel je tevreden bent !

Dat is waar, maar als je ziet wat je met kleien, glace en wax dan nog kan bereiken. Dat verschil is gigantisch.

Leuk voorbeeldje
Afgelopen zomer stonden we op de camping, de auto van te voren geheel aangepakt en die stond dus ook glimmend zijn aandacht te trekken.
211003_372597122808398_777064414_o.jpg

De onderbuurman was ook autoliefhebber en had een Insignia (1.6T 180pk o.i.d.). Waste de auto ook netjes met de hand tegen waskrassen, maar toch kon hij er niet over uit hoe het kwam dat mijn RS zo ontzettend diepzwart glimmend erbij stond. Na enige uitleg (klei etc.) wilde hij het nog niet geloven :)

Inmiddels is er een hele handleiding + te bestellen spullen per mail die kant op gegaan zodat hij hetzelfde kan bereiken.

Het is echt goed zichtbaar, maar wat je zelf ook aangeeft, het is maar wat je zelf wil. (y)

wibi zei:

Goed opgemerkt !

Niet de hele dag maar wel een groot stuk van de dag

ben iets over 9 uur in de ochtend begonnen en om 3 uur in de middag was ik helemaal klaar ( min een half uurtje lunch natuurlijk :) )

Ik haal mijn auto echt niet door de wasstraat, dat vind ik nou zonde, zeker met een donkere auto zie je snel swirls hierdoor ( hele lichte krasjes )...

Zoals ik het doe zal voor de meeste mensen extreem zijn maar een wasbox is een goed alternatief, kwartiertje werk maar stuk veiliger voor je lak..

Voor mij is het ook een hobby, de auto, ik rijd een in ieder geval niet omdat die zo lekker zuinig is ;-)

Voorwoord:
Dit is mijn eerst echte show-off na bijna 12 maanden!, afgezien mijn eigen auto, niets meer te hebben gedaan vanwege m'n hernia operatie of omdat ik gewoon geen zin had in een klus of diegene zegde af.

Dit weekend stond de bedrijfs auto van de directeur op het programma. Deze hadden we al een tijdje gepland staan voor dit weekend, maar ik had de kans gekregen om deze eventueel uit te stellen vanwege de extreme hitte, maar hey, 1 van onze bedrijfsmotto's is: afspraak = afspraak, dus afgelopen vrijdag werd de bus afgeleverd op de zaak.

De tegenstander:
Het betreft dus een Mercedes Benz Viano voorzien van een CDI 3.0 liter V6 met 205 pk. De bus is een 7-zitter, alle stoelen zijn rijkelijk voorzien van heerlijk zittend leer. Voorts is de bus voorzien van alle gemakken zodat er gewoon doorgewerkt en/of vergaderd kan worden, ik noem: 220 volt aansluitingen, 12 volt aansluitingen, automatisch open en sluitende schuifdeuren, dvd scherm aan het plafond, opklapbare tafeltjes enz.

De aftrap:
Ik had me voorgenomen vroeg te beginnen omdat het zo warm zou worden. Ik had de wekker op 06:30 uur gezet om om uiterlijk 07:00 uur te beginnen. Helaas of gelukkig :-d werd nicknameless junior a.k.a. Wesley om 04:00 uur wakker en werd het tijd voor zijn fles.
Aangezien ik toch niet meer kon slapen, ben ik maar om 06:00 uur m'n bed uitgegaan (of was het gedreven vanwege de warmte?), douchen, aankleden en een bak koffie achterover gekieperd en de deur uit gegaan. Om 06:30 uur op de zaak gearriveerd en alles klaargezet.

Zoals altijd wordt van te voren de auto gewassen. Hierbij heb ik alles uit de kast getrokken om het varkentje eens te wassen:
- foamen met ssf
- wassen Dodo Juice Basics of Bling

bbb8bcf9.jpg

Omdat foamen en wassen niet voldoende waren om van alle vervuiling af te komen, heb ik de wagen ingesprayd met Iron-X en Iron-X Soap Gel. Waarom die laatste? Puur om het feit dat de gewone Iron-X op was... Het spuiten van de Soap Gel werkt verrassend goed kan ik je zeggen.
Dit heb ik meerdere malen herhaald omdat de auto paars bleef worden.

1d85bf39.jpg

b0a45181.jpg

Aangezien bovenstaande stappen nog niet voldoende was om de aanwezige teerspetters te verwijderen, heb ik, met name onder de stootlijsten, de wagen ingesprayd met Tar-X. Dit product lekker zijn werk laten doen zodat ik in die tijd even een bak koffie kon drinken en een peuk roken.

81728254.jpg

8ce18457.jpg

Na alle bovenstaande stappen te hebben doorlopen, was het tijd om te kleien. Hiervoor nog een restantje Dodo Juice SN klei gebruikt en PB Spray & Wipe
Heel veel vervuiling kwam er niet vanaf aangezien ik bovenstaande stappen meermaals heb herhaald. Hierdoor heb ik het idee dat er veel meer vervuiling weg is dan slechts bovenstaande stappen 1 keer doen.
En daarbij, ik heb het vermoeden dat de auto toch wel elke week wordt gewassen (bedrijfs policy)

Deze vervuiling kwam van de klei af.
b2c3cabd.jpg

Na alle stappen, deze heb ik allemaal buiten gedaan vanwege de hitte binnen, heb ik bus naar binnen gereden om daar verder te gaan.
Binnen heb ik de bus voorzien van het nodige afplakwerk en folie zodat later minder hoef schoon te maken.

79befc32.jpg

Omdat het al richting de middag ging qua tijd en de aankomende hitte, heb ik slechts 1 deel van de bus behandeld met de polijstmachine, eigenlijk meer om te kijken welke combinatie goed zou zijn om verder mee te werken.

Uiteindelijk na wat testspots witte pad + mezzo en oranje pad + mezzo die mij niet echt bevielen, ben ik overgestapt op een oranje pad en 3M lichtblauwe dop. Deze combinatie vloog soepel over de lak en als bonus na ie alle swirls mee.

Voor:
76271bc3.jpg
\

Na:
782c0fa1.jpg

Na de testspot op de achterklep, hield ik de zaterdag voor gezien en heb m'n biezen gepakt, het was veels te warm binnen, 29 graden! om nog wat te doen.
De volgende ochtend wederom om 06:30 uur begonnen vanwege de 'koelte' s'morgens. Ondanks de warmte binnen, kon ik toch nog even los gaan voordat het echt heet zou worden.

De bus keek ook niet echt helder uit zijn ogen...

Voor:
09729b8d.jpg

Na:
4b5881a9.jpg

Hetzelfde geldt voor zijn oren...

Voor:
954e6939.jpg

Na:
a0819611.jpg

Lekkere strakke lak:
b26c2fb3.jpg

Een mooie reflectie:
db7b218f.jpg

50/50 exterieur trims, behandeld met Auto Finesse Revice Trim Dressing
491f4308.jpg

50/50 interieur trims, behandeld met Poorboys World Natural Look
cc67756a.jpg

Nadat ik de gehele bus had behandeld met Auto Finesse Tough Prep Paint Preparator, heb de lak verzegeld met de Auto Finesse Power Seal Paint Sealant.
Beide stappen heb ik machinaal op de DAP gedaan i.c.m. een zwarte pad.
Hier heb ik geen foto's van.

Uiteraard ook de zetels behandeld. Eerst schoon gemaakt met een APC mengsel en daarna nogmaals met Gliptone Gentle Cleaner en gevoed met Gliptone Conditioner.
5fb5d00e.jpg

b967011f.jpg

f7003711.jpg

Ook de motorruimte gedaan. Behandeld met Autoglym Engine Cleaner en afgespoten met een broesstraal.

Voor:
913576dd.jpg

Na: behandeld met Meguiars All Season Dressing
0828defc.jpg

Nadat ik de gehele auto had nagelopen met een doek en PB Spray&Wipe, was het tijd om het zonnetje op te zoeken en kijken hoe het resultaat is geworden.

0b6d9ac7.jpg

57039e1a.jpg

1014a14d.jpg

19466b10.jpg

Banden ontvet met APC en Meguiars Super Degreaser en naderhand behandeld met Auto Finesse Satin Tyre Gel.
Velgen in de wax gezet, hiervoor de Collinite #845 gebruikt.

bef806da.jpg

Moet je maar zin in hebben in zo'n bus. Wel een mooi resultaat al is grijs metallic niet de meest ideale kleur om te poetsen omdat je daarop niet zo goed de diepe glans kan zien als op een donkere kleur.

Als het maar geld oplevert. ;)

En daarbij, deze bus was een appeltje-eitje vergeleken met de 2 vrachtwagens van de zaak die ik gedaan heb...

En nee, foto's zijn niet bewerkt ofzo.
dbd86075.jpg

3e2dda38.jpg

Vind het resultaat prachtig...echt waar ! Maar ik word al moe als ik denk hoeveel werk me dat gaat kosten. Ach, misschien doe ik het eens een keer...

Gisteren mijn eigen Corsa maar eens weer een full detail gegeven (was al weer een half jaar geleden). Auto wordt regelmatig bijgehouden dus het viel qua werk wel mee deze keer.

- Auto gewassen met Monello Lavare
- Wielkasten gereinigd met APC 1:10, maar helaas zat er één of andere witte smurrie/aanslag in die ik er niet goed heb uitgekregen]-0 . In verband met tijd en het niet hebben van een garagekrik de wielen niet gedemonteerd. Bij de wissel winter/zomerbanden gaan de wielen er toch onder weg en dan de wielkasten maar eens te lijf met een sterkere APC oplossing en hardere borstel. Dan kan ik er ook beter bij. Dan maar eens kijken of het er wel uit wil.
- Velgen gereinigd met Billberrys velgenreiniger, IronX en TarX
- Hele auto ingesprayed met Iron X
- Banden gereinigd met APC 1:10
- Trims gereinigd met APC 1:10
- Onderkant portieren ingesprayed met TarX
- Auto nogmaals gewassen met Lavare
- Gekleid met PoorBoys klei en Spray and Wipe
- Auto gepolijst met Dap900 met Mezzo op wit en gefinished met Finale op lichtgroen. Een paar wat diepere krasjes lokaal eerst een hit met Inizio op geel gegeven.
- Lak gevoed met PoorBoys Black Hole
- Twee laagjes Collinite 915 aangebracht
- Velgen gepolijst met Finale op zwarte cone
- Velgen in de PoorBoys Wheelsealant gezet
- Interieur gestofzuigd
- Kunststof delen gevoed met PoorBoys Natural Look
- Leer gereinigd met Gliptone cleaner en gevoed met Gliptone Conditioner
- Trims gevoed met Auto Finesse Revive
- Banden gevoed met Meguiars Endurance High Gloss gel

Het resultaat:

100_5408.jpg

100_5412.jpg

100_5410.jpg

Thunderbird zei:
Gisteren mijn eigen Corsa maar eens weer een full detail gegeven (was al weer een half jaar geleden). Auto wordt regelmatig bijgehouden dus het viel qua werk wel mee deze keer.

- Auto gewassen met Monello Lavare
- Wielkasten gereinigd met APC 1:10, maar helaas zat er één of andere witte smurrie/aanslag in die ik er niet goed heb uitgekregen]-0 . In verband met tijd en het niet hebben van een garagekrik de wielen niet gedemonteerd. Bij de wissel winter/zomerbanden gaan de wielen er toch onder weg en dan de wielkasten maar eens te lijf met een sterkere APC oplossing en hardere borstel. Dan kan ik er ook beter bij. Dan maar eens kijken of het er wel uit wil.
- Velgen gereinigd met Billberrys velgenreiniger, IronX en TarX
- Hele auto ingesprayed met Iron X
- Banden gereinigd met APC 1:10
- Trims gereinigd met APC 1:10
- Onderkant portieren ingesprayed met TarX
- Auto nogmaals gewassen met Lavare
- Gekleid met PoorBoys klei en Spray and Wipe
- Auto gepolijst met Dap900 met Mezzo op wit en gefinished met Finale op lichtgroen. Een paar wat diepere krasjes lokaal eerst een hit met Inizio op geel gegeven.
- Lak gevoed met PoorBoys Black Hole
- Twee laagjes Collinite 915 aangebracht
- Velgen gepolijst met Finale op zwarte cone
- Velgen in de PoorBoys Wheelsealant gezet
- Interieur gestofzuigd
- Kunststof delen gevoed met PoorBoys Natural Look
- Leer gereinigd met Gliptone cleaner en gevoed met Gliptone Conditioner
- Trims gevoed met Auto Finesse Revive
- Banden gevoed met Meguiars Endurance High Gloss gel

Het resultaat:

100_5408.jpg

100_5412.jpg

100_5410.jpg

erg mooi gedaan en geweldig resultaat...

Heb jij toevallig ook ervaring met een krasje wat je met kleur moet vullen, wetsanden en polijsten ???

ik kreeg gisteren een steen tegen de zijkant van de auto ( vermoedelijk gegooit ) gelukkig geen deuk maar wel een aantal kleine krasjes waaronder 1 waar de kleur weg is en je dus de lichte grond eronder ziet grrrrrrrrrrrr...

de kleine krasjes heb ik al weg kunnen polijsten maar de diepere natuurlijk niet, nu lees ik op verschillende plekken dat je het kan vullen met de kleur lak, weer glad kan wetsanden en daarna polijsten, en zoek dus tips, het is een krasje van maximaal 1 cm lang op mijn passagiersportier, en hij is voelbaar.

Toen ik hier beelden voorbij zag komen van gepoetste motorruimten heb ik dat ook maar eens gedaan... En wel van mijn 25 jaar oude Seat Marbella:

DSC_3314_zpsfb3e4eb8.jpg

kwam enorm veel bagger af, maar het resultaat mag er best zijn :)

Mooi, nu die krik en de radiateurdop nog even een kleurtje geven en hij is weer als nieuw. (y)

Greetzz Renate.

krik ga ik zeker nog even behandelen, radiateurdop blijf ik van af, daar zit ontluchting op en rubber aan, liever niet dat die verstopt raakt oid :)

Dit weekend stond er een BMW op het programma, een 3- serie Touring, vraag me niet om het exacte type, want ik heb geen flauw idee :weetniet
Ik wist dat het een pittige en lange klus zou worden, dus ik heb er 2 dagen over gedaan, lekker op het gemak.

De auto bij aanvang:
DSC_2678_zpsdce84ee0.jpg

DSC_2679_zpsd5eec4d5.jpg

DSC_2680_zps2da341dd.jpg

DSC_2681_zps3c3c73e8.jpg

DSC_2682_zpse707421a.jpg

- banden ontvet met Meguiars Super Degreaser en Meguiars Versa-Angle Wheel Face Brush Short Handle
- velgen gereinigd met Poorboys World Spray & Rinse, ingeborsteld met de Monello Wheel Woolies, daarna Iron-X
DSC_2676_zpsec42e5eb.jpg

DSC_2675_zpscd91b743.jpg

DSC_2677_zpsae0bb877.jpg

DSC_2684_zpsa5f3946c.jpg

De auto voorzien van een foamlaag zodat het vuil kan losweken
DSC_2685_zpsbee71ff8.jpg

DSC_2686_zpsa201a870.jpg

Na 10 minuten
DSC_2688_zps258d26e9.jpg

DSC_2689_zpsf55a19ad.jpg

Na het afspuiten, is de auto gewassen met een scheutje APC en Auto Finesse Lather. (geen foto's van).

Uiteraard ook onder de motorkap de boel gereinigd. Insprayen met Meguiars Super Degreaser en dit ingewerkt met diverse borstels en kwasten
DSC_2690_zps10962c2f.jpg

DSC_2691_zpsf87cc26a.jpg

Na het wassen is de auto naar binnen gegaan, daar is de auto gekleid. Ik had de Auto Finesse klei in eerste instantie gebruikt, maar is niet echt sterk genoeg om de vervuiling goed weg te nemen, lijkt meer op een "onderhoudsklei" voor tussen de beurten door. Ik heb overgestapt op de Dodo Juice Super Natural klei, deze heeft meer bite.
DSC_2697_zpsc877ab92.jpg

Volgens mij bezuinigen ze bij BMW op de lak, deze is overal erg dun, zo rond de 105-125 micron, hogere waardes heb ik niet gezien.
DSC_2698_zps88cec5da.jpg

Nadat het kleien gedaan was, de hele boel ingepakt wat niet in aanraking mag komen met polijstmiddel, het is een beetje werk, maar scheelt je naderhand veel schoonmaakwerk.
DSC_2696_zps9fde8eed.jpg

De lakdefecten. Op het eerste gezicht valt het allemaal wel mee, gewoon de bekende swirls, waarschijnlijk door verkeerd wassen of sporadisch een bezoek aan de wasstraat...
DSC_2701_zps59db1285.jpg

Blijkbaar staat tegenwoordig de hologrammen ook standaard aangevinkt op de optielijst, geheel kosteloos...
DSC_2707_zpsdb75b9e6.jpg

De ervaring leert dat BMW lakken (en andere Duitse VAG lakken) over het algemeen knetterhard zijn, normaal doe ik een testspot van een witte pad met Monello Mezzo, maar ik had al het idee dat dit weinig zou doen.
Ik heb overgestapt op een Meguiars Light Wool So1o pad i.c.m. Meguiars M105, echt een koningskoppel, zeker voor de harde(re) lakken.

50/50. Geen tape meer, maar gewoon een zijscherm en deur.
DSC_2726_zps79c5cd47.jpg

DSC_2732_zps86f1ecb2.jpg

Uiteraard zorgt de combinatie voor nog meer hologrammen...
DSC_2733_zps63f2ca3d.jpg

Maar gelukkig zorgt de combinatie witte pad en Monello Mezzo op de DAP900 wel voor een strak resultaat.
Helaas geen foto van de zijkant, maar wel van de motorkap.
DSC_2715_zpsb0225703.jpg

U wilt glans en reflectie? Geen probleem, komen ze.
DSC_2713_zps312da601.jpg

DSC_2735_zps27cee822.jpg

Of wil je flake zien?
DSC_2742_zpse4c75acf.jpg

Komt ie jullie bekend voor?
DSC_2719_zps32fabe24.jpg

Zo'n mooie auto verdiend natuurlijk een mooie wax. Ik heb gekozen voor de Ibrido. Maar eerst de lak voorzien van een laagje Black Hole, deze aangebracht met een zwarte pad en de DAP900
DSC_2743_zps2806cf47.jpg

Ook onder de motorkap de boel opgefrist met Megauirs All Season Dressing.
DSC_2738_zpsab82a360.jpg

Uitlaat met Auto Finesse Mecury Metal Polish
DSC_2712_zps55ee7ca0.jpg

DSC_2763_zps2d439894.jpg

En de na foto's.

DSC_2748_zps6efec58b.jpg

DSC_2756_zps0e85f739.jpg

DSC_2759_zpse26cc233.jpg

DSC_2760_zps5ecbf036.jpg

DSC_2757_zps9440d981.jpg

DSC_2754_zps5dab1987.jpg

DSC_2749_zps1a5ed711.jpg

https://img.photobucket.com/albums/v28/nicknameless/BMW%203-serie/DSC_2746_zps4b3ee1ce.jpg/img]

[img]https://img.photobucket.com/albums/v28/nicknameless/BMW%203-serie/DSC_2753_zps69fbc264.jpg

DSC_2758_zpsf751a575.jpg

DSC_2758_zpsf751a575.jpg

DSC_2755_zps446c858d.jpg

Dank voor het lezen.

P.S.

he-le-maal vergeten te vermelden ...

mevrouw nicknameless heeft me ook nog geholpen, zij heeft het interieur onder handen genomen:
- stofzuigen
- leer gereinigd met een milde oplossing van apc
- leer gevoed met gliptone liquid leather conditioner
- alle kunststoffen ontvet en behandeld met poorboys world natural look.

Ook heeft zij alle kieren en sponningen naderhand ontdaan van polijstresidu.
Zonder haar had ik het niet gered.

Lekker bezig (y)
Ziet er weer top uit!

Je mag trouwens alles wel als foto plaatsen hoor, zo irritant linkjes te gaan aanklikken ;)

@Marcelca: beetje late reactie, maar een tijdje niet op dit forum gekeken. Krassen opgevuld met lak op kleur en wetsanden inmiddels al een aantal keren gedaan. Dit gaat bij donkere lakken vaak heel goed. Bij lichtere lakken blijft het vaak zichtbaar. Grijs metallic is één van de lastigste kleuren om op deze manier bij te werken. Je krijgt de kras wel goed weg, maar als je dan een andere lichtinval neemt, blijft als gevolg van de flakes die in 1 richting staan, de kras vaak nog wel wat zichtbaar.

Voor het opvullen van de kras eerst goed ontvetten. Daarna met een heeeel dun penseeltje en lak op kleur de kras vullen. Hierbij zijn meerdere dunnen lagen beter dan 1 dikke. Daarna wetsanden met 1500, 2000, 2500, 3000. vervolgens met wol of heavy cuttingpad en grof polijst middel (bv meguiars m205 of Monello inizio forza) de schuurkrassen wegpolijsten en dan afbouwen met lichtere polijstmiddelen en pads. Dit moet wel machinaal, met het handje ga je het vaak niet redden.

Ik weet niet in welke omgeving je woont, anders wil ik je wel een keer helpen.

Even een paar voorbeelden:
voor:
100_4661.jpg

na (helaas geen close up, maar kras was nagenoeg weg):
100_4669.jpg

andere V70 voor:
100_5036.jpg

na:
100_5053.jpg

Afgelopen weekend de Ford Focus van een kennis een full detail gegeven. Deze was er ook wel erg aan toe overigens. De lak zat behoorlijk onder de swirls en aan de linker zijkant had afgelopen zomer een Fransoos wat roodbruine lak en een paar deuken achtergelaten. En dat nog wel op een totaal verlaten parkeerterrein. Ik kreeg het verzoek of ik deze Focus eens onder handen wilde nemen.

De hele rechterzijkant zat onder de ingebeten zonnebrand. (Eerst insmeren en dan gezellig met de handen tegen de deuren aan gaan staan bij een graadje of 34
De velgen waren eigenlijk in dermate slechte staat dat ze eigenlijk opnieuw gespoten zouden moeten worden. De lak was er op diverse plaatsen gewoon af. Ik heb er maar het beste van gemaakt.

Verder wordt deze auto gewassen met spons en zeem. Maar dan vooral niet te vaak.....

Ik heb de volgende handelingen uitgevoerd:

Exterieur
- auto volledig gewassen met Monello Lavare en Washmitt
- binnenkant wielkasten gereinigd met APC 1:10
- sponningen gereinigd met APC 1:10
- banden gereinigd met APC 1:10
- motorruimten ingespoten met APC 1:5 en ingeborsteld met diverse borstels en kwasten. Afgespoeld met broesstraal.
- velgen gereinigd met Billberrys velgenreiniger, Ironx en TarX
- auto volledig ingespoten met IronX (met het welbekende "bloedbad" als gevolg
- onderkant portieren ingespoten met TarX
- auto nogmaals gewassen met Monello Lavare
- auto gekleid met Poor Boys Poly Elastic Clay en Spray and Wipe
- testspot gemaakt met Mezzo op wit, in de veronderstelling dat Ford vaak relatief zachte lakken heeft. Nou forget it! Uiteindelijk op moeten schalen naar Inizio Forza op wol op de rotary.
- motorkap en dak de volgende polijsthits gegeven: Inizio Forza op wol, inizio forza op geel, Mezzo op wit. Dit alles op de rotary. Gefinshed met finale op lichtgroen op de DAP900
- rest van de auto de wol achterwege gelaten en vervangen door 2 hits met inizio forza op geel, vervolgens mezzo op wit. Ook dit alles met de rotary. En gefinished met finale op licht groen op de DAP900. De lak bleek toch eigenlijk best wel knetterhard te zijn. Met mezzo op oranje op de rotary nog weinig correctie.
- lak voorzien van 2 lagen EX-P op concorso pad op de DAP
- velgen gekleid met Poor Boys Poly Elastic Clay en Spray an Wipe
- velgen gepolijst met finale en zwarte cone
- PoorBoys Wheelsealant aangebracht op velgen
- banden voorzien van Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tyre Gel (Zo, wat een mondvol zeg)
- motorkap afgetopt met Collinite 915. En toen liet ik de concorso handpad uit mijn klauwen vallen op de grond.... dus de rest van de auto niet kunnen aftoppen
- plasticdelen onder de motorkap voorzien van meguiars ultimate trim and dash restorer
- trims gevoed met Auto Finesse revive
- spatlappen en wielkasten voorzien van meguiars ultimate trim and dasch restorer

Interieur
- goed stofzuigen
- ingesprayed met APC 1:10
- geheel gereinigd middels extractor
- kunststof gevoed met Poor Boys Natural Look

En dan nu de pics. Er kunnen overigens wat kleurverschillen in de voor en na foto's zitten omdat halverwege het fototoestel overleden is en de na foto's met een ander toestel zijn gemaakt.

Auto bij binnenkomst:
100_5434.jpg

Niet heel goed te zien op de grijze metallic lak op de foto, maar er zaten toch veel swirls in:
100_5473.jpg

In nagenoeg alle sponningen en holtes waren de algenculturen ruim vertegenwoordigd:
100_5462.jpg

Aardig wat vlekken in de stoffen bekleding:
100_5445.jpg

Dit komt uit deze stoel:
100_5470.jpg

Tja, dit krijg je als je je insmeert met zonnebrand en dan gezellig met de handjes tegen de auto aan gaat staan...
100_5476.jpg

"Maar we wassen hem regelmatig hoor!"....
100_5440.jpg

Kofferbak na reiniging:
DSCN0753.jpg

En dan nu een paar voor en na foto's.

"het gaat vooral om de buitenkant hoor. De binnenkant is nog vrij netjes en die houden we goed bij".................
100_5444.jpg

Toch maar even wat meer aandacht aan besteed:
DSCN0752.jpg

Velg voor:
100_5436.jpg

Velg na:
DSCN0764.jpg

Sponning voor:
100_5458.jpg

Na enig APC werk:
DSCN0776.jpg

Daksponning voor:
100_5463.jpg

Zelfde daksponning na:
DSCN0791.jpg

Links nog wat algenculturen:
100_5460.jpg

Iets lager na (sorry, net een andere plek gefotografeerd)
DSCN0773.jpg

Onder de motorkap was ook al enige tijd niet schoongemaakt:
100_5447.jpg

Toch maar even weer netjes gemaakt:
DSCN0780.jpg

Franse beschadiging voor (liep overigens door op voorbumper):
100_5451.jpg

Zelfde, maar dan na behandeling. Tja, deuken er uit polijsten lukt helaas nog steeds niet:
DSCN0792.jpg

En tot slot nog even vanuit vier hoeken na behandeling:

Links voor:
DSCN0786.jpg

Rechts voor:
DSCN0754.jpg

Links achter:
DSCN0756.jpg

En tot slot rechts achter:
DSCN0762.jpg

Over een paar weken krijg ik mijn nieuwe velgen met winterbanden. Deze wil ik natuurlijk goed beschermen tegen koning winter.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?

meeuw zei:
Gewoon een goede wax die je ook voor de lak gebruikt.

Haha, dat is dus het probleem. Die gebruik ik (nog) niet!

Ik heb even op het carclean forum gekeken, maar ik heb geen idee waar ik moet zoeken. Er staan velgen waxen op maar ook sealers. Is alleen een wax of sealant voldoende?

Uitgaande van gespoten (dus niet gepolijste) lm-velgen:

Ik gebruik Poorboys Natty Paste Blue (vaste wax), zonder sealer (hoewel dat misschien wel beter zou zijn). Dat geeft dan een bescherming waardoor ik bij de normale autowasbeurten de remstof makkelijk van de velgen afwas (zonder zeep). Bij elke wielenwissel moet je dan wel met een velgenreinigingsmiddel de binnenkant bewerken om die schoon te krijgen (aangezien ik die bij de wasbeurten niet kan schoonmaken).

Ik heb hier nog een roze Natty Paste, speciaal voor de wielen.
Die zie ik er alleen niet meer tussen staan. Blauwe kan je ook prima gebruiken (y)

Goede koop!

Ik gebruik zelf de wheelsealant van PoorBoys. werkt zeer goed. Twee lagen opbrengen met tussen het aanbrengen van de beide lagen ± 12 uur. Remstof en troep hecht bijna niet meer aan de velg en is gewoon met een milde shampo te verwijderen

Thunderbird zei:
@Marcelca: beetje late reactie, maar een tijdje niet op dit forum gekeken. Krassen opgevuld met lak op kleur en wetsanden inmiddels al een aantal keren gedaan. Dit gaat bij donkere lakken vaak heel goed. Bij lichtere lakken blijft het vaak zichtbaar. Grijs metallic is één van de lastigste kleuren om op deze manier bij te werken. Je krijgt de kras wel goed weg, maar als je dan een andere lichtinval neemt, blijft als gevolg van de flakes die in 1 richting staan, de kras vaak nog wel wat zichtbaar.

Voor het opvullen van de kras eerst goed ontvetten. Daarna met een heeeel dun penseeltje en lak op kleur de kras vullen. Hierbij zijn meerdere dunnen lagen beter dan 1 dikke. Daarna wetsanden met 1500, 2000, 2500, 3000. vervolgens met wol of heavy cuttingpad en grof polijst middel (bv meguiars m205 of Monello inizio forza) de schuurkrassen wegpolijsten en dan afbouwen met lichtere polijstmiddelen en pads. Dit moet wel machinaal, met het handje ga je het vaak niet redden.

Ik weet niet in welke omgeving je woont, anders wil ik je wel een keer helpen.

Hoi

Bedankt voor je reactie

Ik ben het zelf gewoon gaan doen met gezond nadenken en flink wat lef, en achteraf viel het me 100% mee, het klinkt moeilijker als dat het is.

had al bedacht dat ik het goed moest ontvetten, dus nadat gedaan, heb ik met een sateprikker en een vergrootglas heel secuur de lak in de kras gebracht..

Toen dit droog was een rond schuurblokje genomen met een stukje glijvilt ( voor onder de stoelpoten:) )erop geplakt.

waterproof geschuurt met 2000, 2500 en 3000....

hierna met polijstmachine en 3M machine polisch de doffe plek weer op glans gepolijst, black hole erover en afgewerkt met natty blue wax

Resultaat, er is nagenoeg niets meer te zien, zeker als je niet weet waar het zit..

Diep respect hoe jij de auto`s aanpakt zo grondig, wat dat betreft ben ik nog maar een beginner op het gebied van detailing

Ps. ik kom trouwens uit Almere

Het is inderdaad een kwestie van gezond verstand en niet al te bang zijn. De eerste keer dat ik ging wetsanden dacht ik: Dit komt nooit meer goed!:) Aan de andere kant is het wel zaak om voorzichtig te zijn. Het is wel zaak om te weten wanneer je moet stoppen.

Als je vaker gaat wetsanden is een lakdiktemeter toch wel aan te raden.

Het is overigens verbluffend wat je met polijsten vaak nog kunt bereiken. Ik heb toch al diverse mensen een paar honderd euro kunnen besparen. Die waren al hard op weg om de auto naar de spuiter te brengen, maar na een goede polijstbeurt hoefde dat niet meer.

Ach en het detailen went heel erg snel. Tot een jaar geleden deed ik alles ook nog met Meguiars step 1,2,3.:cool: Inmiddels heb ik toch al een auto of 20 machinaal gedaan. En al werkende leg je de lat steeds hoger en voor je het weet lig je met de tandenborstel bij de pedalen te poetsen omdat je dat ook schoon wilt hebben. En voor kieren en sponningen is APC bijna een wondermiddel.

Jij bent ook al een eind op weg. Je gebruikt in elk geval al de juiste middelen!En als je diepe krassen kunt wegwerken en fatsoenlijk kunt wetsanden ben je al geen beginnend detailer meer. En kijk uit hoor: Het is verslavend!:D

Vegelinsoord<-> Almere was op zich wel te doen geweest. Dat is ongeveer een uurtje rijden. Maar je hebt het probleem inmiddels al zelf getackled.

Ps ik zag pas later dat het om een renault gaat en dan heb je in principe geen zware combo's nodig. Tenminste als de bewuste delen niet een keer zijn gespoten. Franse lakken zijn in het algemeen aardig zacht en met een middel combo goed te corrigeren.

Mooi topic, dit!

Paar weken terug een DAP gekocht. Nu nog uitbreiden met klei e.d en ondertussen een ruimte zoeken en dan ga ik me ook bezig houden met detailen.:D

Ik heb me de laatste tijd een beetje verdiept in het auto detailing wereldje en wil mijn bolide ook een beetje beter gaan verzorgen. Nu ben ik verre van fanatieke poetser en wil het liefst zo snel mogelijk klaar zijn. Maar ik wil mijn 3 maanden oude bolide toch wat vaker wassen.

Nu wil ik een aantal producten gaan bestellen bij Carclean maar vraag me af of ik hier enig resultaat mee heb. De producten die ik nu op mijn lijstje heb staan zijn.

Exterieur
  • Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash
  • Natty's Paste Wax

Interieur
  • Natural Look Dressing

Ik heb reeds microvezeldoeken van de action die ik nu ook gebruik bij het wassen. Applicator pad voor de wax heb ik ook al.

Nu vraag ik me af of ik de wax met de microvezeldoek kan uitpoetsen?

Ik weet dat ik een aantal stappen oversla maar ik heb simpelweg geen zin om uren bezig te zijn met de auto te poetsen. Maar hiermee kan ik de auto volgens mij toch een beetje verzorgen. Altijd beter dan door de wasstraat of gewoon met simpele shampoo wassen, toch?

Ik hoor graag of ik iets anders beter kan kopen.

Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash

Niet nodig, lekker bij de Action Autoshampoo kopen (y)

Natty's Paste Wax

Prima was, blijft niet super lang zitten, maar wel zeer makkelijk op te brengen en uit te wrijven

Natural Look Dressing

Prima spul

Nu vraag ik me af of ik de wax met de microvezeldoek kan uitpoetsen?

Graag zelfs!

Tip van mij: koop ook Spray&Wipe. Na het wassen even sprayen en afnemen! En ook super goed om de binnenkant mee af te nemen!

Terence zei:

Oneens! Het loont wel degelijk om een goede shampo te kopen (Dodo Juice, Monello, Auto Finesse, oid) Deze shampo's laten in elk geval je waslaag in takt. Ook sluiten die het vuil veel beter op dan de shampo's van de Action, Wibra, Valma. Je krijgt bij een goede shampo veel minder snel weer waskrassen Bovendien zijn die nonmerk shampo's vaak te aggressief en heb je binnen een keer of 3 wassen je wax er weer afgewassen en is al je werk voor niets geweest.

En bovendien heb je van de "Merk shampo's veel minder nodig en blijken die "dure"merken opeens toch verrassend goedkoop te zijn per wasbeurt.

Thunderbird zei:
Terence zei:

Oneens! Het loont wel degelijk om een goede shampo te kopen (Dodo Juice, Monello, Auto Finesse, oid) Deze shampo's laten in elk geval je waslaag in takt. Ook sluiten die het vuil veel beter op dan de shampo's van de Action, Wibra, Valma. Je krijgt bij een goede shampo veel minder snel weer waskrassen Bovendien zijn die nonmerk shampo's vaak te aggressief en heb je binnen een keer of 3 wassen je wax er weer afgewassen en is al je werk voor niets geweest.

En bovendien heb je van de "Merk shampo's veel minder nodig en blijken die "dure"merken opeens toch verrassend goedkoop te zijn per wasbeurt.

We hebben het hier over iemand die een laagje wax op z'n auto gooit, niets polijst en verder ook niets van plan is. Smeer jij hem een dure shampoo aan of gewoon de prima van de Action. Ik merk geen-amper verschil.

Terence zei:
Prima was, blijft niet super lang zitten, maar wel zeer makkelijk op te brengen en uit te wrijven.

Is er betere wax in dezelfde prijsklasse? Ik denk dat ik de auto misschien 2 keer per maand was. Hoe vaak moet je dan waxen?

Terence zei:
Tip van mij: koop ook Spray&Wipe. Na het wassen even sprayen en afnemen! En ook super goed om de binnenkant mee af te nemen!

Waarom deze stap? Dit gebruik je normaal bij het kleien toch?

Terence zei:
We hebben het hier over iemand die een laagje wax op z'n auto gooit, niets polijst en verder ook niets van plan is.

Ik ben inderdaad geen fanatieke poetser! Als hij echt vuil is rij ik normaal gewoon even door de wasstraat. Wil dat nu gewoon wat vaker zelf gaan doen.

Ik weet overigens niet of Natural Look Dressing wel noodzakelijk is. Is pas een 3 maanden oude auto. Maar volgens mij kun je het halfleer er ook mee doen toch? Dan is het wel handig, want mijn zoontje vind het nogal een leuk om met zijn vieze schoenen tegen de stoel aan te schoppen :D

d_adriaans zei:
Terence zei:
Prima was, blijft niet super lang zitten, maar wel zeer makkelijk op te brengen en uit te wrijven.

Is er betere wax in dezelfde prijsklasse? Ik denk dat ik de auto misschien 2 keer per maand was. Hoe vaak moet je dan waxen?

Die je nu hebt is gewoon prima. Niets mis mee en voor de beginner goed mee te werken. Ik denk dat je 2x in het jaar het even moet doen, maar het is was die je makkelijk krijgt uitgepoetst.

d_adriaans zei:
Terence zei:

Waarom deze stap? Dit gebruik je normaal bij het kleien toch?

Zou je kunnen gebruiken, maar eerder "Last Touch". Stukje goedkoper ;)
Maar dit is om na de wasstraat een zeer mooie en diepe glans weer te krijgen, zonder dat je hoeft te waxen. En....

d_adriaans zei:
Terence zei:
We hebben het hier over iemand die een laagje wax op z'n auto gooit, niets polijst en verder ook niets van plan is.

Ik ben inderdaad geen fanatieke poetser! Als hij echt vuil is rij ik normaal gewoon even door de wasstraat. Wil dat nu gewoon wat vaker zelf gaan doen.

Ik weet overigens niet of Natural Look Dressing wel noodzakelijk is. Is pas een 3 maanden oude auto. Maar volgens mij kun je het halfleer er ook mee doen toch? Dan is het wel handig, want mijn zoontje vind het nogal een leuk om met zijn vieze schoenen tegen de stoel aan te schoppen :D

Natural Look is vooral om je kunststof delen mee af te nemen, denk aan je dashboard, instaplijsten en nog een paar dingen.
Je stoel kan je ermee afnemen, maar blijft wat vettig.

Om het schoon te maken heb je officieel APC (all purpose cleaner) nodig, maar ikzelf vind het heerlijk om met Spray&Wipe te werken. Geen zeepresten en werk voor het interieur net zo goed.
Echt bekleding reinigen kan je beter doen met APC (zoals vlekken eruit halen).

Wordt het zo al wat helderder?

Terence zei:
Wordt het zo al wat helderder?

Helemaal duidelijk :D

Heb de spulletjes besteld bij carclean!

Zo mooi zijn als het morgen nog geleverd wordt. Maar dat zou wel heel erg snel zijn.
Als ik maar niet het virus te pakken krijg o_O

Hallo,

Ik heb hier een zilverkleurige Carisma uit 2003 die ik wel weer eens als nieuw zou willen zien. Vroeger waste ik elke 2 weken mijn auto's, tegenwoordig nog maar 2x per jaar, omdat wij zoveel km's rijden, dat er niet meer tegen te wassen is. Ik weet zeker dat onder de vieze vette laag ergens nog wel een mooi stukje lak zit.. Ik kom uit de omgeving Waalwijk. Wie weet er een goed adres of kan mij verder helpen?

Haha ik heb 60.000 km per jaar gereden en hij stond hier bijna altijd glimmend voor de deur :D

Maar daar komt vast een zeker nog wat moois uit, Heemskerk is dan net wat te ver weg ben ik bang ;)
Zat er niet iemand in de regio oosterhout ofzo?

Vandaag maar eens aan de slag met de spulletjes van carclean! (y)

Eerst de auto gewassen en daarna in de wax gezet.

Was een beetje huiverig voor de wax want moest er even niet aan denken dat het erg lastig was om uit te poetsen. Maar wat een fijne wax is die Natty's Paste Wax zeg! Ruikt lekker en erg makkelijk in het gebruik. Had wel gelezen dat je het dun moest aanbrengen en daarna makkelijk kon uitpoetsen. Was wel even lastig om in te schatten hoe dun, dun moest zijn. Toen ik de auto zag nadat deze in de wax stond schrok ik wel even. Net of hij ingesmeerd was met boter. Maar goed, daarna licht poetsen met microvezeldoek en voila daar is de glans! Was echt super eenvoudig.

Dit is het resultaat! Ik ben er in ieder geval heel blij mee.

Megane-zijkant.jpg

Megane-voorzijde.jpg

Megane-achterzijde.jpg

Ben ongeveer 2,5 uur bezig geweest en het viel me niet tegen.

Terence zei:
Kijk eens netjes zeg! Wat bandenzwart zou het geheel nog helemaal afmaken :) (y)

Banden was met nog niet zo opgevallen. Heb je nog een tip welk product hiervoor goed werkt?

Ik zoek ook nog een goede glasreiniger want spray&wipe krijg de ramen niet streeploos schoon. Of kun je dit ook met APC doen?

d_adriaans zei:
Terence zei:
Kijk eens netjes zeg! Wat bandenzwart zou het geheel nog helemaal afmaken :) (y)

Banden was met nog niet zo opgevallen. Heb je nog een tip welk product hiervoor goed werkt?

Ik zoek ook nog een goede glasreiniger want spray&wipe krijg de ramen niet streeploos schoon. Of kun je dit ook met APC doen?

Niets blijft voor altijd zitten, ik gebruik zelf Action Bandenzwart. Werkt prima en na 3x herhalen blijf het zomaar een maandje goed zwart ipv grijs.

APC is echt schoonmaakspul, geen glasreiniger. Spray&wipe werkt inderdaad niet om het volledig streeploos te krijgen. Hier heb ik een Makro glasreiniger maar echt 100% tevreden ben ik daar ook niet over. Maar krijg het wel streeploos, maar wel ff werk.

Leuk topic! wist helemaal niet dat er op autoweek ook een poets topic was. Ook ik ben 'besmet' geraakt met het poetsen van auto's. Een heerlijk ontspannende bezigheid, en de resultaten zijn vaak erg leuk. Polijsten & poetsen doe ik met een DAP500 en de producten van monello, poorboys en collonite. Ik heb ondertussen al veel auto's gedaan. Hier een kleine selectie van wat interessant "poetswerk"

Allereerst een behoorlijk verwaarloosde Renault 9 met een roze unilak:

Voor:
1004418.jpg

1004419l.jpg

Tijdens:
1004441c.jpg

En dan na zo'n 25 uur ploeten op de lak. Deze auto heeft meer polijstmiddel gebruikt dan welke andere wagen dan ook. Nadat ook de plastic delen een behandeling hadden gekregen was het tijd voor wat foto's

Na:

1004486a.jpg

1004473x.jpg

1004492w.jpg

Talbot samba Zwart Unilak; erg dof geworden door verkeerd wassen en jarenlange stalling

Tijdens het polijsten:

1004639u.jpg

Klaar:
1004733b.jpg

Renault Fuego Blauw met blanke laklaag; Erg veel vervuiling en dofheid.

Reflectie in de lak voor het polijsten:
1004176tu.jpg

En Na:

1004215o.jpg

1004229.jpg

En als beloning krijg je een mooie beading bij de eerste regenbui:

1004178a.jpg

Een behoorlijk polijstsetje samenstellen is even een investering, maar het kan erg veel opleveren => een mooie verschijning in het verkeersbeeld

Deze keer stond er een Toyota Auris voor een 2 daagse detail gepland.

De auto bij aankomst
DSC_2782_zps2840cb3f.jpg

DSC_2781_zpsdaecf958.jpg

DSC_2782_zps2840cb3f.jpg

Als eerste de banden ontvet met Meguiars Super Degreaser en diverse borstels
DSC_2775_zpsf5862400.jpg

DSC_2776_zps7335dfcc.jpg

Velgen gereinigd met Poorboys World Spray&Rinse en diverse Wheel Woolies.
DSC_2777_zps2e4598c1.jpg

Daarna de velgen opnieuw gereinigd met Iron-X
DSC_2778_zps293dcbff.jpg

Lekker aan het werk...
DSC_2780_zps18b0cd00.jpg

DSC_2783_zps5e295d07.jpg

Ook de lak behandeld, al kwam hier niet veel vervuiling vanaf.
DSC_2784_zps35cf541f.jpg

Auto ingefoamd.
DSC_2787_zps6c26328a.jpg

DSC_2785_zps07a1e655.jpg

Weekt het vuil goed los en voert deze veilig af.
DSC_2788_zpsad976c8c.jpg

Teerspetters verwijderen met Carpro Tar-X
DSC_2800_zpsef7154a5.jpg

DSC_2789_zpsc968436e.jpg

Zelfs het benzineklepje gedaan.
DSC_2790_zps38532caa.jpg

Deurscharnieren ook gedaan met APC en diverse borstels
DSC_2791_zps68c22963.jpg

DSC_2792_zpsa09940d8.jpg

Motorruimte ook behandeld met APC en diverse borstels
DSC_2793_zps65a36cea.jpg

Schoon!
DSC_2794_zpsb2e2bb7f.jpg

Oude plakresten van het balanceerlood
DSC_2797_zpsfcec1b96.jpg

Verwijderd met een caramelschijf op een accutol
DSC_2798_zpsc25d748c.jpg

Velgen extra bescherming gegeven met Carpro DLUX
DSC_2799_zpsbfd3d87f.jpg

Bij het kleien kwam er niet heel veel vervuiling van de lak af, alleen op de plekken onderaan de deuren
DSC_2801_zps0b419872.jpg

De gehele auto gepolijst.
- rotary + oranje pad+ monello mezzo
- dap900 + witte pad + monello mezzo
- dap900 + zwarte pad + monello finale
- dap900 + zwarte pad + Auto Finesse Tough Prep Paint Preparator

Als wax heb ik de Auto Finesse Power Seal Paint Sealant + Wolfgang Fuzion gebruikt voor optimale langdurige bescherming.

Voor:
DSC_2803_zpsbfe9e3ef.jpg

Na:
DSC_2802_zps154a81c1.jpg

I had no orange 4 inch spot buff anymore, so I made it myself... used a Stanley knife... :D
DSC_2808_zpsbe91c328.jpg

Achterlichten voor:
DSC_2810_zps4e88d446.jpg

Na:
DSC_2812_zpsd29db3da.jpg

50/50
DSC_2813_zpsa1886ac4.jpg

DSC_2816_zps6d0a6ce7.jpg

DSC_2817_zps659bf538.jpg

Zelfs het reservewiel gedaan
DSC_2814_zps19405ab0.jpg

DSC_2815_zps922f162f.jpg

Na foto's.

Motorruimte behandeld met Meguiars All Season Dressing
DSC_2824_zps12f3c074.jpg

DSC_2825_zpsee844817.jpg

DSC_2826_zpsa95490e4.jpg

Banden behandeld met Auto Finesse Satin Tire Gel
DSC_2828_zps81e7e813.jpg

DSC_2829_zpsc827c88b.jpg

DSC_2830_zps619a0769.jpg

DSC_2831_zps41bc9228.jpg

DSC_2832_zps0d11e47d.jpg

DSC_2836_zps116f6b82.jpg

DSC_2838_zps7868f51c.jpg

DSC_2836_zps116f6b82.jpg

@patrick ziet er goed uit! (y)

Doe je dit voor de lol of werk? Twee dagen poetsen is me toch iets te veel van het goede.

Ik doe dit als hobby. Uiteraard doe ik het niet gratis of voor een appel en een ei ;)

Patrick, bij mijn eigen auto meende ik bij gebruik van Iron-X te ontdekken dat de remklauwen (een beetje poreus materiaal, dus niet gelakt) wat waren aangetast. Geen gebrek aan de remmen zelf, maar de remklauwen zien er nu gewoon wat minder mooi uit. Ik denk dat het door de Iron-X komt maar weet het niet zeker. Heb jij ervaringen dat Iron-X het oppervlak van remklauwen kan aantasten?

Terug
Bovenaan