Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Ik geniet ook effe van het mooie weer, zit in de achtertuin met een bakkie pleur (mijn Goddelijk vocht).
Verder wat onkruid plukken uit de borders en tussen de terrasplavuizen weg; op microniveau, alles er tussenuit pulken.

Straks komt zoonlief uit Delft en blijft een nachtje slapen. Schoonmoeders komt ook voor wat frites eten en kleinzoon te zien.

Mijn vrouw bepaald ook wel wat bij wat past qua kleding. Zij legt het klaar en ik trek het aan.
Doordeweeks is het makkelijk: spijkerbroek en werk-polo of T-shirt, veiligheidsschoenen.
Bij thuiskomst gaan de pantoffels (Gieswein) aan.

Ik had bij IKEA een pax kast besteld voor op de logeerkamer, datum geselecteerd voor de levering, volgend weekend op zaterdag. Krijg ik gisteravond een berichtje, dat morgen (vandaag) de spullen geleverd worden… maar ik zit daar helemaal niet op te wachten lol.

Was al te laat om nog iets te veranderen, dus uiteraard belt die kerel op tijdens de fotoshoot dat hij er bijna is, ik zei tegen hem das fijn maar ik ben er niet :ROFLMAO:

Hebben ze het voor de deur afgeleverd, mag ik het zelf naar binnen sjouwen en tevens is de kamer nog helemaal niet klaar…

Dus ik heb IKEA een negatieve beoordeling gegeven, doe ik niet vaak, maar dit vond ik gewoon heel irritant. Zijn die 236cm hoge kasten, lel van een pakketten, die staan nu in de gang… ik heb er dit weekend geen tijd voor, dus ze staan nog zeker een week in de weg :cautious:

Ok.. Vorig jaar de slaapkamer voorzien van 2,5m nieuwe PAX 236 kasten. Lijkt goedkoop maar met glasplanken, lades met glas en verlichting loopt het al snel op. Wel mooi.

Ga je het zelf halen bij de IKEA, maak een lijst en ga niet zelf lopen rommelen op een bestel-PC daar.
Beter spreek je een medewerker aan bij het afhaal magazijn.. hij klopt het zo in het systeem voor je.

Tegenwoordig is monteren van PAX wel erg makkelijk, het achterpaneel zit vast aan de zijkanten en klap je bij montage zo open.. bodem erin, bovenkant erin en klaar. Geen gedoe met spijkertjes meer.

Ga je voor verlichting, dan raad ik je aan een hoekje van elke plank te schuren. Anders worden de vele draden een dra(ad)-ma.

Wil je een lade precies bij een scharnier dan past dat standaard niet.. maar wél met een scharnier van de Hornbach en wat handigheid.

Wederhelft bemoeit zich soms met mijn kleding, wanneer we samen kijken naar kleding voor een feestje of zo. Verder zegt ze er niks van. Gelukkig maar, zou mij er weinig van aantrekken (figuurlijk hè).

Overigens actief dagje #dagboek.
Vanochtend appte een collega dat ze meedeed aan een wandeltocht en hier vlakbij langskwam. Ik dacht, mooi weer, loop ik stukje mee met de kinderen, heeft de wederhelft ook wat rust gezien ze niet fit is.
Ruim uur gewandeld, kwamen we thuis, klagen dat ze moe waren. Even opgezocht, 4 km gewandeld, ok dan mag je moe zijn. Tosti erin en dan is het weer goed natuurlijk hèhè.
Die collega vertelde dat een boerderij hier vlakbij pompoenen verkocht en daarbij ook de een springkussen had. Je raadt het al, daar hadden de dochters wel oor naar. Dus net op de fiets daarheen. Pompoenen gekocht, speurtocht gedaan, wat gedronken, worst en kaars gekocht. Lokale economie weer gesponsord. Nu is papa ook moe :p

732.webp

Ik ken de PAX wel, hebben op onze slaapkamer een kasten wand van in totaal 8 a 9 meter lang waarvan 5 a 6 meter ook van PAX, allemaal alleen gedaan, niet zo moeilijk, kost alleen tijd.

9 meter in je slaapkamer?? Taffes.
Ja onze slaapkamer heeft een beetje een indeling zoals een hotelkamer, ook met ensuite bij binnenkomst rechts. Je loopt dus een soort van halletje binnen en die muur is bijna 9 meter lang tot het einde, daar een hele kledingkast van gemaakt, met spiegel etc. en dan na de ensuite badkamer om de hoek heb je ons bed met je raad het nog meer “kasten” maar wel de lage variant. In totaal iets van 30-35 m3, nicht schlecht.

Terug
Bovenaan