Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Haha deze ?Ik kijk nu de Ik Vertrek-uitzending van vanavond. Daarin zit een gast, die de avatar van @De Dude kan wezen! Met een zonnebril op in de auto, is het precies De Dude zoals hier op de geknutselde AI-plaatjes.
Alleen rijdt hij een Volvo.
Ja, die Wouter is het.Haha deze ?
![]()
Wouter en Michelle uit Ik Vertrek hebben groot nieuws over hun leven in Zweden
Wouter en Michelle uit 'Ik Vertrek' hebben inmiddels hun draai helemaal gevonden in Zweden. In gesprek met AVROTROS vertellen ze hoe het nu met ze gaat en delen ze groot nieuws over hun toekomst: het stel gaat de komende tijd flink de grens over voor nieuwe projecten.www.rtl.nl
Heeft er wel wat weg van ja.
Is z’n humor net zo droog als van Mr Lebowski?
Net even gekeken naar nieuwe contract voor gas/elektra. Per 1 januari mag ik overstappen, ik weet dat de prijzen een stuk hoger zijn nu. Ik zou van €75/maand naar €150/maand gaan, au... en je krijgt bij de meeste leveranciers dan €0,0025 cent terug voor een kWh onderaan de streep. Bedankt!
Nu maar even verlekkerd kijken naar zaken die niet in dit topic mogen omdat het dan on-off-topic is, snappie![]()
Ik zet het termijnbedrag ook altijd een stuk lager dan wat het advies van de energiemaatschappij luid. Kom toch elk jaar weer positief uit.Ik heb ook op tijd verlengd voor drie jaar (die pas volgende maand in gaan).
Maar ik heb ook geen zin om die energie-maatschappij voor te financieren. Eerste wat ik altijd doe is het termijnbedrag naar beneden gooien.
In mijn situatie ook logisch van mijn kant: ik krijg het opladen van mijn auto vergoed. Dat zet ik apart. De energiemaatschappij ziet alleen mijn hoge verbruik. Die wil dat dus compenseren met een heel hoog voorschot.
Ken ik nog een leuke; kleding. Vooral wanneer je kijkt naar de snelheid waarmee dat wordt vernieuwd...Vanochtend in de auto hoorde ik een reportage over wereldwijde voedselverspilling in de ganse keten, dus van bij het kweken / telen tot het weggooien als huishouden, restaurant, supermarkt etc.
Een rapport van de VN, niet één of ander obscuur activistenclubje. Het bedraagt ongeveer 25% over de ganse voedselketen -> nu dat zegt misschien niet veel zo een percentage, maar 2 andere zaken wel : die 25% komt overeen met
- qua broeikasgassen (CO2, methaan, ozon etc) 3x wat de luchtvaart mondiaal uitstoot;
- qua landbouwareaal een oppervlakte groter dan Europa.
![]()
Ik ben dan wel benieuwd in welke percentages dat te splitsen is. Als inVanochtend in de auto hoorde ik een reportage over wereldwijde voedselverspilling in de ganse keten, dus van bij het kweken / telen tot het weggooien als huishouden, restaurant, supermarkt etc.
Een rapport van de VN, niet één of ander obscuur activistenclubje. Het bedraagt ongeveer 25% over de ganse voedselketen -> nu dat zegt misschien niet veel zo een percentage, maar 2 andere zaken wel : die 25% komt overeen met
- qua broeikasgassen (CO2, methaan, ozon etc) 3x wat de luchtvaart mondiaal uitstoot;
- qua landbouwareaal een oppervlakte groter dan Europa.
![]()
Ik vermoed dat bij stap 2/3 het grootste verlies zit. Horeca gooit bijvoorbeeld echt veel weg, met name door de regelgeving. Gelukkig zijn er steeds meer initiatieven waarbij de leftovers ook een doel krijgen.Ik ben dan wel benieuwd in welke percentages dat te splitsen is. Als in
-Uitsorteren vanaf land/stal
-Uitval verder in de verwerkende keten (niet voldoen aan eisen horeca/retail qua grootte/kleur etc)
-Verlies door voorwaarden als houdsbaarheidsdatum.
-Verlies bij consument door restjes/teveel aanschaffen wat niet op tijd op is etc.
Dat zijn zeer terechte vragen maar dat laat zich niet samenballen in een reportage van 6-7 minuten helaas.Ik ben dan wel benieuwd in welke percentages dat te splitsen is. Als in
-Uitsorteren vanaf land/stal
-Uitval verder in de verwerkende keten (niet voldoen aan eisen horeca/retail qua grootte/kleur etc)
-Verlies door voorwaarden als houdsbaarheidsdatum.
-Verlies bij consument door restjes/teveel aanschaffen wat niet op tijd op is etc.
Want?Backfire? Dan moet je een voertuig hebben om de brommer te beschermen.![]()
Dat zowiezo!In mei overstappen lijkt me ook veel gunstiger.
Laten we het hopenDat zowiezo!
En in mei kan het zo weer anders zijn in de wereld, met de onrust in het M.O. en na de Midterms in de VS, is die oranje man misschien wel impeached...
Nee.Want?
Technisch gezien is mijn fiets er nog...Nee.Grapje n.a.v. het verhaal uit je eigen topic.
![]()
Nieuwstaat.Dus je gebruikt ‘m niet?![]()
Zoals die van een familielid. Na 10 jaar in de garage zaten de extrusiepinnetjes nog op de bandenNieuwstaat.
Neu.Net thuis van een werk event
Dacht dat in het onderwijs je normale werktijden had![]()
Ik was weer 3u volleyballen@Magnifieke malloot: kom er maar in!![]()