Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Ehhh, not to cabrio. De remmen zitten weer vast.
Voor of achter? Als onze MX-5 in de winterberging gaat mag die eerst op een lang recht stuk met weinig verkeer een paar veilige noodstops 100-0 doen -> alle vliegroest van de schijven af en de geleidepennen etc (vermoedelijke boosdoener) staan dan ook mooi warm. Vervolgens parkeer ik in versnelling dus geen handrem optrekken, want dat heb ik ook al voorgehad na een winterslaap al wat jaren geleden dat de handrem vastzat en die kwam vrij met een niet zo fijn geluid en een flinke bonk :sneaky:

Voor of achter? Als onze MX-5 in de winterberging gaat mag die eerst op een lang recht stuk met weinig verkeer een paar veilige noodstops 100-0 doen -> alle vliegroest van de schijven af en de geleidepennen etc (vermoedelijke boosdoener) staan dan ook mooi warm. Vervolgens parkeer ik in versnelling dus geen handrem optrekken, want dat heb ik ook al voorgehad na een winterslaap al wat jaren geleden dat de handrem vastzat en die kwam vrij met een niet zo fijn geluid en een flinke bonk :sneaky:
Voor. En het is de remklauw zelf, de geleidepennen gaan soepel. De remschijven zijn nog vrij nieuw, dus ik ga links/recht de remklauwen en de leidingen (ook 22 jaar oud) vervangen en nieuwe remblokken. Als de remleidingen redelijk los willen stelt het op zich niet zo veel voor.

@Carkiller, zo'n 3000 km/jaar

Subaru rijd ik nog minder mee en de remmen gaan nooit vast zitten. Brommer band vervangen is trouwens niet gelukt, ze hadden de verkeerde band besteld. Oude band zit er dus weer op, ik kan gewoon rijden.

Ben nu een rondje aan het rijden :-) pitstop, koffietje, dan weer door

#genieten
IMG-3927.jpg

Wel lang in de file gestaan al vanaf kantoor, maar dat is zo helemaal prima. Het was buitengewoon lekker net. 26 graden gaf de auto aan.

Eind van de middag ff de auto in een wasbox schoon gemaakt. Naast mij was een oudere vrouw met een nieuwe iX1 (HJN---) met de borstel aan het poetsen. Haar het advies gegeven dat beter niet te doen i.v.m. krassen door zsnd en vuil in de borstel. Was nog een tip van jullie (ooit 300+ pagina's terug) omdat ik dat ook toen deed.

En zojuist de binnenkant gezogen met de V2L-stekker en stroom uit eigen accu. Zat nog vol pluisjes en stofjes van de verhuisdagen dit weekend, verhuisdekens gebruikt o.a.
Nu weer netjes (y)

HJN is ook alweer een jaar en een paar maanden oud intussen. Voor mij dan niet echt nieuw, maar nog best wel vers. Inmiddels zijn we bij KZP. Ben benieuwd of we dan gelijk doorgaan naar NBB. Was ‘L**’ niet voor landbouwvoertuigen?

Ik vind alles onder de 45 laag en kans op velgschade vergrotend.
Het valt inderdaad mee, maar stoeprandje op omdat er werkzaamheden zijn of je langs een ongeval moet is eigenlijk al niet meer te doen.

Wat een rot avond. Ons hondje gepakt door een andere hond. Flinke, gelukkig maar één, wiek in zijn schouder. Wat haar weggeknipt en ontsmet. Maar kijken hoe het morgen gaat.

Gelukkig hadden we nog pijnstillers voor honden. Met een half pilletje zal hij wel lekker slapen.

Vreemd genoeg was de andere hond van een bekende en gingen ze altijd leuk met elkaar om.

Wat een rot avond. Ons hondje gepakt door een andere hond. Flinke, gelukkig maar één, wiek in zijn schouder. Wat haar weggeknipt en ontsmet. Maar kijken hoe het morgen gaat.

Gelukkig hadden we nog pijnstillers voor honden. Met een half pilletje zal hij wel lekker slapen.

Vreemd genoeg was de andere hond van een bekende en gingen ze altijd leuk met elkaar om.
Wat heftig! Onze honden vlogen elkaar ook wel eens behoorlijk in de haren, maar nooit tot bloedens toe. Sterkte! Hopelijk komt het goed.

Een beetje Camry heeft tegenwoordig al 235/40 R19 ;) nog platter dus
Oftewel point proven toch ;)

Ik vind alles onder de 45 laag en kans op velgschade vergrotend.
Het valt inderdaad mee, maar stoeprandje op omdat er werkzaamheden zijn of je langs een ongeval moet is eigenlijk al niet meer te doen.
Stoeprandjes nog niet geraakt, heb de band ook uitgezocht dat die ‘eroverheen’ gaat. Bij de Tesla performance toen DRAMA. Echt als je er naar keek zat er al een kras op. Heb daar 1x echt fors schade gepakt. Toen zelf opgeschuurd en aangestipt met speciale wiellak op kleur. Het was weliswaar een lease auto maar ik vond het niet om aan te zien

De Swift zal (denk ik) een 10 jaar jonger zijn. Er is in de auto-industrie in die jaren op bepaalde vlakken best vooruitgang geboekt, en de Swift is ook een segment hoger denk ik.

Goede genade wat een dag. Jongste vannacht ziek geworden 40g koorts. Dus sowieso brakke nacht. Thuis gehouden, ik maar thuis gaan werken met de jongste bij mij, maar vandaag flink ding de deur uit naar klant. Vrouwlief weg en ook uiteten, ook rugbytraining vanavond heen en weer gesjeesd. Lekker de hele avond in de zeikregen gestaan :P.

Kinderen inmiddels op bed. Mail net verstuurd naar klant. Maar eens kijken wat ik nu ga eten..

Goede genade wat een dag. Jongste vannacht ziek geworden 40g koorts. Dus sowieso brakke nacht. Thuis gehouden, ik maar thuis gaan werken met de jongste bij mij, maar vandaag flink ding de deur uit naar klant. Vrouwlief weg en ook uiteten, ook rugbytraining vanavond heen en weer gesjeesd. Lekker de hele avond in de zeikregen gestaan :P.

Kinderen inmiddels op bed. Mail net verstuurd naar klant. Maar eens kijken wat ik nu ga eten..
Jeetje, sterkte ermee. Komt wel weer goed maar is niet niks.

Sterkte dude

Net even ingepakt voor het vliegen zaterdag, komende dagen weg voor werk.

Ben in 15min klaar.

M’n vrouw snapt het niet en is nu van alles aan het passen en bekijken? Alle kasten open.. kleding overal..

Gefeliciteerd idd! 15 jaar

Knap hoor
Oh, dat gaat jullie ook wel lukken
:)

Daar word je druk en niet vrolijk van nee. Beterschap voor de mini!

Sterkte dude

Net even ingepakt voor het vliegen zaterdag, komende dagen weg voor werk.

Ben in 15min klaar.

M’n vrouw snapt het niet en is nu van alles aan het passen en bekijken? Alle kasten open.. kleding overal..
Hahaha, mooi he?

Terug
Bovenaan