Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Het is maar wat je gelooft. Goed zeezout kost iets meer dan 2 Euro per kg. Die 5% kruiden kan je ook in potjes kopen, dan spek je de kas van A. Vogel niet en heb je het voor een fractie van de prijs. Iedereen moet natuurlijk doen waar hij zin in heeft, mijn mening er over lijkt me duidelijk.

Mijn moeder had een heel duur voedingssupplement uit Scandinavië om vooral haar magnesium aan te vullen. En wat zat er in, Magnesium oxide, de goedkoopste soort met een opneembaarheid van 4%.

Wat ze nodig had was 300 mg magnesium per dag, wat ze binnen kreeg was 12 mg. Schiet lekker op...

Nou ik heb er weer uur trein opzitten. Heenweg staan als parkietje prima want spits. Terug 23:30 wederom niet kunnen zitten zo vol was de trein. Vind ik gewoon niet normaal voor bijna €40 retour. Ik neem de volgende keer wel weer een studenten chauffeur die mij met eigen auto gewoon voor de deur afzet.

Laatst bewerkt:
Ben je daar nou volwassen voor geworden? Sta je alsnog met je bezopen harses in een trein. Meteen teruggeworpen tot in de studententijd.

Ja ik stond er echt van te kijken. Moest op de trap zitten…

Stapte afgelopen zaterdag om 7:50 in de ochtend op de trein bij Alexander naar Utrecht… had net nog een zitplek maar er waren ook gewoon mensen die moesten staan. In het weekend zo vroeg???

En dan die prijzen…

Goed eerste dubbele espresso zit er alweer tijdje in. Kinderen naar school gebracht, nu weer hele ochtend met m’n favoriete bezigheid: contracting. Ugh.

Zijn we allemaal op papier, maar verder...
Right about that
Ik word nooit volwassen ! En daar ben ik trots op.
Alleen het speelgoed is duurder!
:)

Goed eerste dubbele espresso zit er alweer tijdje in. Kinderen naar school gebracht, nu weer hele ochtend met m’n favoriete bezigheid: contracting. Ugh.
Loop ik nog achter met drie regulars..

Jongste naar schoolreisje (speeltuin) gebracht. Boodschappen doen, dan gesprek met boekhouder prive. Jongste ophalen, eten, oudste ophalen en naar zwemles brengen. Dan is de middag wel voorbij, ben ik niet verder dan 10 km van huis geweest maar de accu van Bertha wel leeg.

Hier gewoon een reguliere koffie. In de ochtend dubbele espresso, dan mag ik de rest van de ochtend werken vanuit het kleinste kamertje...
Lekker weer, fijn, ook niet zoveel wind, kinderen zelf naar school gefietst (wel meegegaan hoor :p)
Vanavond weer eens uiteten met z'n tweeën, dan sluit ik zeker af met een dubbele espresso. Nou ja, afsluiten, wellicht volgt daarna nog een ander drankje.

Hier gewoon een reguliere koffie. In de ochtend dubbele espresso, dan mag ik de rest van de ochtend werken vanuit het kleinste kamertje...
Lekker weer, fijn, ook niet zoveel wind, kinderen zelf naar school gefietst (wel meegegaan hoor :p)
Vanavond weer eens uiteten met z'n tweeën, dan sluit ik zeker af met een dubbele espresso. Nou ja, afsluiten, wellicht volgt daarna nog een ander drankje.
Haha wij hebben 2 koffie machines staan. 1 piston / half automaat en een Nespresso. Als je die eerste dubbel shot doet is het rennen. :ROFLMAO:

Alleen het speelgoed is duurder!
:)
Ja, heb al een klant ingediend bij Sinterklaas. Misschien dat de nieuwe wel luistert!
Loop ik nog achter met drie regulars..

Jongste naar schoolreisje (speeltuin) gebracht. Boodschappen doen, dan gesprek met boekhouder prive. Jongste ophalen, eten, oudste ophalen en naar zwemles brengen. Dan is de middag wel voorbij, ben ik niet verder dan 10 km van huis geweest maar de accu van Bertha wel leeg.
School zal bij jullie niet om de hoek zijn? Alles met de Bimmer of ook nog fietsend te doen?

Haha wij hebben 2 koffie machines staan. 1 piston / half automaat en een Nespresso. Als je die eerste dubbel shot doet is het rennen. :ROFLMAO:
Dat is wel fijn, zo'n machine. Hier "gewoon" Nespresso en een losse opschuimer. Hadden eerst zo'n gecombineerd model, maar was toch niet zo'n geweldige optie voor melkschuim en veel schoonmaken.
Vaak in m'n eentje koffie aan het drinken, heb ik geen zin in malen en poetsen. We hebben nog een filter in de kast staan voor bezoek en kringverjaardagen:p

Dat is wel fijn, zo'n machine. Hier "gewoon" Nespresso en een losse opschuimer. Hadden eerst zo'n gecombineerd model, maar was toch niet zo'n geweldige optie voor melkschuim en veel schoonmaken.
Vaak in m'n eentje koffie aan het drinken, heb ik geen zin in malen en poetsen. We hebben nog een filter in de kast staan voor bezoek en kringverjaardagen:p
Ja ben er heel blij mee. Ik drink niet zo heel veel koffie maar hou wel echt van een goede espresso. Melk opschuimen wordt niet zoveel gedaan want beide houden niet echt van melk in de koffie.

Het nadeel is dat je echt langer bezig bent dus met verjaardagen drama. Zeker als iedereen die ‘barista cappuccino’ wilt. :p Daarom de Nespresso erbij.

Als je vooral alleen koffie drinkt dan snap ik de keuze van Nespresso.

Filter koffie blijf ik ook gewoon echt lekker vinden.

CK, Gecondoleerd.

Op een positieve noot. Het is officieel. Ik word product lead engineer voor automotive koplampen in het snoepjes circuit.

Bedrijf is onbekend maar levert de verlichting aan onder andere dit apparaat.

2-HWA-Evo-prototype-review-2025.jpg

Mijn wederhelft drinkt in de ochtend altijd wel een cappuccino, of nou ja, opgeschuimde melk met koffie, vaak met een smaakje... Mij niet gezien, maar met Nespresso is dat heel makkelijk. Als mijn ouders hier zijn, drinken zij dat ook graag. Ik vrijwel nooit, gewoon zwarte lungo en 's avonds espresso.
In de zomer vind ik een ijskoffie ook lekker. Ons apparaat kan ook koud opschuimen, ijsklontjes erbij en dan koffie erbij (espresso).

Als je vooral alleen koffie drinkt dan snap ik de keuze van Nespresso.

Filter koffie blijf ik ook gewoon echt lekker vinden.
Ik ben van de filter koffie! 's Ochtends 2 bakkies bij het ontbijt (staand bij het aanrechtblad) en in de namiddag of avond nog eens een bakkie.
House Manager heeft een Nespresso er naast staan en die drinkt alleen maar dat.

Ja, heb al een klant ingediend bij Sinterklaas. Misschien dat de nieuwe wel luistert!

School zal bij jullie niet om de hoek zijn? Alles met de Bimmer of ook nog fietsend te doen?
3,5 km. Is op zich goed te fietsen, maar komt niet altijd uit. Vrouwlief fietst wel veel omdat ze nog niet met kinderen in de auto rijd en ik combineer wegbrengen met naar werk rijden of op mn vrije dag boodschappen doen. Maar alst mooi weer ik pak ik ook nog weles de bakfiets ja.

Hier ook alleen filterkoffie. Die van Gwoon of Perla is lekkerste.
Gewoon kaal maar flink bakkie pleur, geen crema, pad of cup gedoe voor mij.

20 jaar gedaan met een aluminium Siemens Porsche Design apparaat.. totdat de print voor de 2e keer uitrookte.
Daarna een Melitta gehad, na 4 maanden deed ie ineens niks meer.

Nu maar een Bosch.. omdat dat de enige was met afneembare waterkan, uitneembare filterhouder, thermoskan én timer.

Mijn wederhelft drinkt in de ochtend altijd wel een cappuccino, of nou ja, opgeschuimde melk met koffie, vaak met een smaakje... Mij niet gezien, maar met Nespresso is dat heel makkelijk. Als mijn ouders hier zijn, drinken zij dat ook graag. Ik vrijwel nooit, gewoon zwarte lungo en 's avonds espresso.
In de zomer vind ik een ijskoffie ook lekker. Ons apparaat kan ook koud opschuimen, ijsklontjes erbij en dan koffie erbij (espresso).
Opgeschuimde melk met koffie is wel zoals een cappuccino hoort. Eerst de melk, dan de koffie. :p En filter- of bonenkoffie. Anders vind ik het niks. :ROFLMAO:

Op een positieve noot. Het is officieel. Ik word product lead engineer voor automotive koplampen in het snoepjes circuit.

Bedrijf is onbekend maar levert de verlichting aan onder andere dit apparaat.
Mooi, Nico! Gefeliciteerd. Gaaf ding ook, zo’n HWA!

Van de zomer met 35+ eens onderweg een icecoffee 'zwart' genomen bij Starbucks.
Dat was gewoon een dure beker koud slootwater.. bah!
Persoonlijk denk ik ook juist dat de smaakjes een goede toevoeging zijn aan Ice Coffee als ik ze bij Jumbo of de AH zie.

Iets met Caramel mag je mij altijd wel voor wakker maken. Met of zonder koffie! :p

Koffie........

Ik was de enige die koffie dronk hier in huis. Dus namen we een Nespresso-machine. Lekkere koffie en met een paar kopjes per dag prima. Tot mijn vrouw ook ineens koffie begon te drinken........
Dan is Nespresso wel ineens vrij kostbaar.

Nu terug naar een filterkoffie apparaat. Met wel lekkere koffie, via internet (Jacobs, Illy). En de Nespresso voor de vakantie, in de caravan. :cool:

JW : De meeste kant en klare Ice Coffee zijn een soort koffie-met-melk of cappucchino achtig.. ik drink normaal altijd zwart dus dacht met die hitte eens een lekkere zwarte ice coffee te bestellen bij Starbucks..

Ik ken het niet, geloof je meteen.
Tegenwoordig kun je van Pickwick kant-en-klaar Chai Latte kopen, maar wij doen het met een theezakje en warme melk…

Vandaag wordt in de straat de laatste garage gedaan, is dat ook weer klaar. Goede aannemer hebben we ingehuurd, aardige en schappelijke vent.
Ik ken ‘m niet, maar geloof je meteen. :p Zag er op de foto’s in ieder geval netjes uit. ;)

Persoonlijk denk ik ook juist dat de smaakjes een goede toevoeging zijn aan Ice Coffee als ik ze bij Jumbo of de AH zie.

Iets met Caramel mag je mij altijd wel voor wakker maken. Met of zonder koffie! :p
Ik heb hier ook wel een zwak voor zo nu en dan. In de US bij Dunkin vaak de frozen varianten. In Florida prima. Tot dat ik in NYC kwam en ze daar de calorieën erbij zetten. Zo'n large dunkin frozen caramel is bijna 900 calorieën. Koekoek.

Mijn verteringsgestel heeft vertraging, onbijt bestaat uit een bak koffie en een banaan. Pas rond 8u kan ik brood door mn keel krijgen.

Ik heb hier ook wel een zwak voor zo nu en dan. In de US bij Dunkin vaak de frozen varianten. In Florida prima. Tot dat ik in NYC kwam en ze daar de calorieën erbij zetten. Zo'n large dunkin frozen caramel is bijna 900 calorieën. Koekoek.
Ik heb hem Bitburg bier gegeven, zegt denk ik genoeg.

Tegenwoordig kun je van Pickwick kant-en-klaar Chai Latte kopen, maar wij doen het met een theezakje en warme melk…

Ik ken ‘m niet, maar geloof je meteen. :p Zag er op de foto’s in ieder geval netjes uit. ;)
Ik heb hem Bitburg bier gegeven, zegt denk ik genoeg.

Regelen van het rouwverlof op mijn werk is nogal een gedoe. Het mag wel, maar problemen met de digitale handtekening om het officieel te maken. Was ik gewoon op het werk dan kon ik het zo fixen, maar ik heb nog vakantie dus ben afhankelijk van anderen. Ik maak me er maar niet druk om, heb toezegging dus met alle respect... Ze zoeken het maar uit.

Terug
Bovenaan