Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Allen dank, net contact met mijn neef gehad. Zwaar voor hem, maar ook wel beter zo was zijn houding.
Gecondoleerd CK!

Als men wat kleins maar nuttigs wil doen voor de nabestaanden, dan is het een grote pan soep en broodjes brengen of grote pan macaroni, pasta maken en brengen. Als nabestaanden druk zijn met het regelen van de uitvaart, staan hun hoofd(en) er niet naar om ook nog eens aan het avondeten te denken en maken.
Dat ontzorgen zullen ze zeer waarderen.

Niet veel Robert, maar het is iets...
Nee, is niet veel nee.
Maar een beetje werkgever zal niet moeilijk doen als je extra verlof nodig hebt.
Met overlijden van mijn zoon ben ik er ook 2 weken uit geweest en daarna paar weken voor halve dagen. En dan ook de routineklusjes, die niet teveel stress of tijdsdruk geven. Was gedetacheert, maar werkgever en opdrachtgever deden totaal niet moeilijk, was dasr al met mijn 3e inleenperiode bezig.

Toptip! Gezien het seizoen stel ik pompoensoep voor, met een paar garnituren die eenieder dan zelf kan kiezen naar eigen smaak (gerookte vis, koriander, peterselie, gebakken spek, kokosroom en noem het maar). Wat toastjes en Krisprolls erbij en een hartig maal voor mensen die daar nu geen tijd voor hebben.

Nee, is niet veel nee.
Maar een beetje werkgever zal niet moeilijk doen als je extra verlof nodig hebt.
Met overlijden van mijn zoon ben ik er ook 2 weken uit geweest en daarna paar weken voor halve dagen. En dan ook de routineklusjes, die niet teveel stress of tijdsdruk geven. Was gedetacheert, maar werkgever en opdrachtgever deden totaal niet moeilijk, was dasr al met mijn 3e inleenperiode bezig.
Vergelijkbaar met mijn vader toen mijn broer(tje) overleed. En nu nog, 5 jaar verder, zijn ze wel heel schappelijk en betrokken als er dingen zijn die even niet lukken.

Met overlijden van mijn zoon ben ik er ook 2 weken uit geweest en daarna paar weken voor halve dagen. En dan ook de routineklusjes, die niet teveel stress of tijdsdruk geven.

Wat een post, ik ging wat geinig posten over pagina 720. Tot ik dit net las dus laat maar even.
Als mijn kind voor mij komt te overlijden, hoeft het voor mij allemaal ook niet meer. Pffff :cry:

Mja, ik reageerde op je eerste post terwijl jij intussen je tweede trieste post aan het typen was.
Ik ging iets maf doen met een McLaren 720S voor de pagina maar daar staat mijn hoofd nu langs geen kanten naar.
Begrijp best dat “Optimism a moral duty” is maar het heeft ook zijn grenzen.

Zoiets? :unsure:
IMG-1514.jpg

Goedemorgen. Dagje treinen vandaag. Gister Damsko. Vandaag weer Damsko icm etentje, maar nu eerst Roffa. Veel (zakelijk) sociale dingen in de avond deze week, blij als het weekend is.

@Frits79 als je dienst hebt vanavond van Amsterdam naar Den Haag / Rotterdam , zie je dan ;)

Ik krijg overigens 30 rouwdagen als een direct familielid overlijd. Goede secundaire voorwaarden dus.
Bij het overlijden van mijn broer vorig jaar, de dag van overlijden en de dag van cremeren.

En dan hangt het van je teamlead af. In mijn geval spraken we af dat ik me ziek meldde tot ik het gevoel had weer aan de slag te kunnen. Dat was een paar dagen later, enkele fijne collega's die me veel steun gaven.

Bij het overlijden van mijn broer vorig jaar, de dag van overlijden en de dag van cremeren.

En dan hangt het van je teamlead af. In mijn geval spraken we af dat ik me ziek meldde tot ik het gevoel had weer aan de slag te kunnen. Dat was een paar dagen later, enkele fijne collega's die me veel steun gaven.
In principe zijn er per sector gewoon vaste afspraken als ik Google/AI hierin kan vertrouwen. Dan kan je leidinggevende nog zoveel zeggen, maar ook hij moet zich aan de vastgelegde regels en afspraken houden.

misschien is mijn wantrouwen irrationeel, maar ik vind het toch wat zorgelijk hoe rap AI zich ontwikkelt.

Nog even en 90 procent van de conversaties op internet is afkomstig van AI bots, die rustig keuvelen hoe ze autoweek moeten overnemen en er fake testvideo's kunnen plaatsen.

Nog even en 90 procent van de conversaties op internet is afkomstig van AI bots, die rustig keuvelen hoe ze autoweek moeten overnemen en er fake testvideo's kunnen plaatsen.
Als we redacteur Luc zien presenteren met een weelderige haardos en Frank met een rijdende Rolls zien passeren dan is dat AI content - of Roy die op halve snelheid spreekt met een opvallend Vlaamse tongval of Cornelis die een 14” kinderfietsje uittest enz enz :giggle:

Dat AI de manier van werken voor velen zal beïnvloeden daar twijfel ik niet aan. Of dat positief of negatief uitpakt, geen idee. Maar de waardering op de beurs van al die clubs doet me toch terugdenken aan de dot.com bubbel van dik 25 jaar geleden.
“Hé jongens ik ga een webwinkel voor dierenvoeding beginnen genaamd petfoods.com, Topidee hé”. BAM een IPO voor 250 mln $ en na een paar maand failliet.

misschien is mijn wantrouwen irrationeel, maar ik vind het toch wat zorgelijk hoe rap AI zich ontwikkelt.

images

Begin maar met trainen, nog 3 jaar.

Mwah valt wel mee hoor hoe zorgelijk het is.
even chargeren...dat zei een zekere meneer Neville bijna 100 jaar geleden ook. :ROFLMAO:

Het deel wat wij zien baart me niet zozeer zorgen. Maar lezen van bots en agents die uit hun testomgeving weten te ontsnappen en zelfstandig het net op gaan is niet direct iets wat ik als risicoloos opvat.

Als we redacteur Luc zien presenteren met een weelderige haardos en Frank met een rijdende Rolls zien passeren dan is dat AI content - of Roy die op halve snelheid spreekt met een opvallend Vlaamse tongval of Cornelis die een 14” kinderfietsje uittest enz enz :giggle:
Dat zou een leuke AI wedstrijd zijn. Creëer een nep-Cornelis.

"AutoWeek? Heb je die naam gezien, mensen? Week. Zwak. Heel, heel triest. Een falend tijdschrift. Wij doen niet aan weak, wij doen aan strong."
"Ik keek naar de cover en ik zei: 'Waarom AutoWeek?' Het is een ramp. Het klinkt als een tijdschrift voor verliezers in kleine, lelijke autootjes. Vanaf nu is het AutoStrong. Grote auto's. Prachtige auto's. Echt geweldig."

"Ook de inhoud moet anders!" We hebben een MAGA-zine (make auto great again) nodig met echte verhalen. Dikke Amerikaanse V8-motoren. Geen elektrische onzin. Behalve die van Elon, Elon is een geweldige kerel. Slimme man, bouwt fantastische raketten."

Zojuist dan maar even de Swift afgespoten in de wasbox, 1 Euro en alleen ontkalkt water gebruikt en afgedroogd. Ding staat goed in de was dus heeft mooie druppelvorming, maar als die druppels opdrogen geven ze een vlekje. Soort gespikkelde beer wordt het dan.:cry:

Mja, ben je daardoor niet gevallen mag ik hopen?

Ik kreeg net doorgeappt dat we volgende week de 30 graden aantikken ook al korten de dagen nu enorm snel. De BBQ op verzoek hier weer uit de winterberging gehaald (hij was nu zo netjes gekuist) en daarnet een paar liter Alvalle gazpacho gaan inslaan!

Ik hoorde op de radio al 'misschien wel' 31 graden.. :LOL:

Het is ook de mediagekte om de hoogste temperatuur te durven melen.
We zullen zien, maar 20-25 in het zuiden is meer haalbaar en ook (daar) al best heerlijk.

Dat het boven de rivieren maar max 19 gaat worden.. dat is dan te verwachten.

Zo, weer weekend. Zaterdag burendag. Ik ga gehaktballetjes in pindasaus maken. Zal wel een aardige hoeveelheid moeten worden. Bij een vorige verjaardag vlogen ze weg. "Die zijn erg lekker", kreeg ik als compliment.
De verhalen over de gehaktballen en de burgers klonken altijd al lekker, laat staan om proefkonijn te mogen zijn! :p

De verhalen over de gehaktballen en de burgers klonken altijd al lekker, laat staan om proefkonijn te mogen zijn! :p
Nou, dat is nog maar afwachten. Vroeger hadden ze bij AH een heerlijke pindasaus van een Javaan. Die zijn er niet meer, maar die was onovertreffelijk. Bij de balletjes is het ook afwachten, het is alweer lang geleden dat ik ze gemaakt heb. Ik heb wel gemerkt bij het maken van hamburgers dat naast de kruiden een snufje Knorr Aromat het lekkerder maakt. Maar met Aromat moet je mee oppassen, zit heel veel zout in. Lekker spul, maar een klein theelepeltje is al snel te veel, dan wordt het veel te zout.

Nou, dat is nog maar afwachten. Vroeger hadden ze bij AH een heerlijke pindasaus van een Javaan. Die zijn er niet meer, maar die was onovertreffelijk. Bij de balletjes is het ook afwachten, het is alweer lang geleden dat ik ze gemaakt heb. Ik heb wel gemerkt bij het maken van hamburgers dat naast de kruiden een snufje Knorr Aromat het lekkerder maakt. Maar met Aromat moet je mee oppassen, zit heel veel zout in. Lekker spul, maar een klein theelepeltje is al snel te veel, dan wordt het veel te zout.
Oké! Wij gebruiken al heel lang Herbamare van A. Vogel als vervanger voor zout. Wij willen niet meer anders.

Oké! Wij gebruiken al heel lang Herbamare van A. Vogel als vervanger voor zout. Wij willen niet meer anders.
Met alle respect, wat is dat voor onzin? Duur en gewoon zout met wat kruiden. Weggegooid geld...

Gezondheid:
    • Niet gezonder: Volgens het Voedingscentrum is zeezout niet gezonder dan keukenzout.
    • Minimale mineralen: Zeezout bevat iets meer sporen van mineralen zoals magnesium en calcium, maar dit zijn zulke kleine hoeveelheden dat het geen effect heeft op je gezondheid.
    • Zout is zout: Te veel zout verhoogt de kans op een hoge bloeddruk en hart- en vaatziekten; dit geldt evenveel voor zeezout als voor keukenzout.

Terug
Bovenaan