Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Dat de kwaliteit achteruit gaat hebben we ook gemerkt. De prijzen zijn echter wel hard omhoog gegaan. Maar ja.. alternatieven heb je niet echt, of je moet voor echte kwaliteit fors meer uitgeven.

Wij hebben pax kasten in de slaapkamer, nog voor een ‘vernieuwing’ nu al zo een 5/6 jaar oud. Zijn echt goed stevig en was 2k totaal? Een ‘goede’ kast in dat formaat kwam op 6-8k uit. Een factor 3 a 4 voor iets wat <10 jaar mee hoeft te gaan.. Neuh. Als je koopt voor 30+ jaar, dan snap ik het.

Dat de kwaliteit achteruit gaat hebben we ook gemerkt. De prijzen zijn echter wel hard omhoog gegaan. Maar ja.. alternatieven heb je niet echt, of je moet voor echte kwaliteit fors meer uitgeven.

Wij hebben pax kasten in de slaapkamer, nog voor een ‘vernieuwing’ nu al zo een 5/6 jaar oud. Zijn echt goed stevig en was 2k totaal? Een ‘goede’ kast in dat formaat kwam op 6-8k uit. Een factor 3 a 4 voor iets wat <10 jaar mee hoeft te gaan.. Neuh. Als je koopt voor 30+ jaar, dan snap ik het.

jay je kan ook bij de dude de kasten jatten

Alleen wel ff lastig meenemen?

Nice, very nice het plaatje bij de pagina!

Als Twix zijn BMW K1600 ooit beu zou zijn (dat kan ik me moeilijk inbeelden), op de machtige BMW R18 Transcontinental kan je het ook krijgen als optie.
Kan hij het record voor moto’s op de Coast to Coast Cannonball Run meteen even scherper mee zetten :whistle:

Nee, dat nog niet, maar wel een bedelaar… die nadien naar een BMW 7-serie stapte, de rolstoel opklapte en in de koffer knikkerde.
Ik kon mijn ogen niet geloven en dacht aan Ralph Inbar en zijn candid camera toestanden.
Ralph Inbar was goud. :ROFLMAO: Wist niet dat Bananasplit ook in België bekend was.

Daar wordt ook op bezuinigd, het heet nu “Köttbullar” of zoiets en smaakt navenant. Voor de kenners / fijnproevers dus :giggle:

Echt, geef me 100€ of zo en ik stap nog niet eens een Ikea store binnen, wat een vreselijke winkels. De stappenteller rond je pols wordt er wel blij van @eindeloos parcours om te kunnen ontsnappen.
Jysk geen ervaring mee, maken wel heel veel online reclame.

Ik ga ook meestal naar Jysk. Klinkt alsof Ikea nu ook op dat niveau is gaan zitten, vroeger waren ze beter.

Laatst bewerkt:
Niet echt een upgrade noch qua looks noch qua gewicht (dat vermoed ik met 4 uitlaatpijpen ipv 2) en dat verslavende V4 geluid. Is naast een Duc Panigale, een Kawasaki ZX4 RR, een Yam Ténéré en een BMW GS echt mijn lievelingsmoto; oow ja en ook een MV Agusta F4 en noem het maar.

Zo herkenbaar dat korte zoemen van de brandstofpomp, de startmotor en dan dat blok dat tevreden knorrend aan de slag gaat. Bij koudstart wat een rommeltje maar boven 2.000 toeren heeft ie het ook koud al naar zijn zin :love: . Ik rij al meer dan de helft van mijn leven VFR trouwens, een statistiek die ik niet kan volhouden hahaha.

op de machtige BMW R18 Transcontinental
Ik heb pas een R18 proefgereden. Prachtig en machtig, maar gelukkig niets voor mij. Alsof je een vrachtwagen door de bocht moet smijten. We reden op een rotonde af. Hoopte echt dat we niet linksaf zouden slaan.

e1b2auimlxkd1.jpeg

Je bent een BMW man en dan weet je ook dat ze van een compleet onlogisch onsamenhangend verhaal “op papier” iets fijn sturend kunnen maken (zie alle generaties X5, je K1600GT etc.).

Met een R18 komt het erop neer dat je in elke leuke bocht een stuk treeplank :giggle: Achterlaat maar het voordeel is dat ie daar tegelijk lichter van wordt.

• Leuk
Waarderingen: Twix
Je bent een BMW man en dan weet je ook dat ze van een compleet onlogisch onsamenhangend verhaal “op papier” iets fijn sturend kunnen maken (zie alle generaties X5, je K1600GT etc.).

Met een R18 komt het erop neer dat je in elke leuke bocht een stuk treeplank :giggle: Achterlaat maar het voordeel is dat ie daar tegelijk lichter van wordt.
Moet je hem wel zo schuin weten te krijgen. Dan moet je echt met alle macht aan het stuur trekken. Een kettingtakel zou wel handig zijn om mee te nemen.

Maar nogmaals, prachtige motor.

En sorry, we moeten snel weer offtopic.

Pulpfiction! Geweldige film van Quentin Tarantino uit 1994 alweer.
Ook mooi als JT zegt " Do you know what the Dutch put on their french fries?"
Omdat Quentin een tijdje in Amsterdam gewerkt heeft.

De dansscene met Uma Thurman vind ik geweldig! Ik probeer de 'moves' van JT vaak na te doen, maar ben wat houterig ;)

De Pax is nog wel goed? Ben me net aan het oriënteren op zo’n kast… :rolleyes:

Lijkt mij ook wel wat.
Ik heb ook een groene Pax op mijn hobbykamer met o.a. platenspeler, fotolijstjes, lp's en boeken.
Ik vind wel dat de Pax véél stof aantrekt, materiaal is statisch.
Oudste zoon had een grotere Pax kast met bureaublad eraan vast... Wat een crime €&#@!*! met stof! Bl
De Pax is nog wel goed? Ben me net aan het oriënteren op zo’n kast… :rolleyes:

Lijkt mij ook wel wat.
Error bij inloggen....
Dan nog maar eens proberen. Zie tekst hierbovenin

Breaking News: Holland doet toch mee aan Eurosong :ROFLMAO:

"Erst das Fressen dan die Moral". Of zukkentwoade.
Trump en zijn Nederlandse 'Daddy' zoon zullen niet blij zijn, de Cherry Coke zal zwaar op de ochtendmaag vallen.

Dat jullie en masse tegen onze fiere kathedraal komen pissen, OK.

Maar nu wil een Hollander er een 2de toren op boetseren met drones en lichtbundels - ik voel me allesbehalve Antwerpenaar, maar dat is een windmolen, een kaasfabriek, een tulpenveld én een Zeelandbrug te ver :sneaky:

Ben ik heel erg? Gisteren is een oom van me overleden, heb de beste man zeker al 30 jaar niet gezien. Mijn werk geeft de gelegenheid 5 dagen rouwverlof op te nemen bij het overlijden van een oom, dus dat heb ik aangevraagd.

De reden, zijn zoons, mijn neven dus heb ik wel heel goed contact mee. Vooral de jongste neef. Kan hun dus wel degelijk steunen, wat leuks gaan doen met ze of ergens mee helpen, huis leeghalen of zo.
Dus mijn geweten zegt, je profiteert van de dood van je oom met extra vrije dagen, maar ik ga wel iets voor mijn familie doen. Is toch niet erg dan?

Laatst bewerkt:
Ben ik heel erg? Gisteren is een oom van me overleden, heb de beste man zeker al 30 jaar niet gezien. Mijn werk geeft de gelegenheid 5 dagen rouwverlof op te nemen bij het overlijden van een oom, dus dat heb ik aangevraagd.

De reden, zijn zoons, mijn neven dus heb ik wel heel goed contact mee. Vooral de jongste neef. Kan hun dus wel degelijk steunen, wat leuks gaan doen met ze of ergens mee helpen, huis leeghalen of zo.
Dus mijn geweten zegt, je profiteert van de dood van je oom met extra vrije dagen, maar ik ga wel iets voor mijn familie doen. Is toch niet erg dan?
Gecondoleerd en niet erg. Je vult het verlof in voor je familie. Een betere besteding ervan lijkt me niet denkbaar.

Sterkte voor jullie allemaal de komende tijd. Altijd verdrietig als een naaste komt te overlijden. :cry:

Ik weet nog dat ik 16 werd en mijn eerste brommer had. 4 dagen later viel ik, best een harde klap.
Die oom woonde daar vlakbij, heeft me opgevangen en mijn ouders gebeld. Hij was brandweerman dus had wel kijk op een ongeval en of er letsel is. Wilde mijn brommer aan mijn neef laten zien... Brommer is trouwens weer helemaal netjes gemaakt op kosten van mijn ouders. Maar prima oom dus, vriendelijk.

Groot gelijk, recht op verlof en je kan het goed invullen, so why not?
Gecondoleerd ook!

Beter dan bij mij, ik heb recht op 2 dagen, hoefde maar 1 dag op te nemen. Hoe laat de uitvaart dan was, of ik dan nog een halve dag kon komen. Ja doei! Hoe durven ze...

Allen dank, net contact met mijn neef gehad. Zwaar voor hem, maar ook wel beter zo was zijn houding.
Hoor het vaker. Kan ik me ergens ook wel iets bij voorstellen. Als het leven een lijdensweg wordt is het misschien inderdaad beter zo voor de persoon zelf. Maar het verdriet en het gemis zijn er niet minder om voor degenen die achterblijven.

Gecondoleerd ook!

Beter dan bij mij, ik heb recht op 2 dagen, hoefde maar 1 dag op te nemen. Hoe laat de uitvaart dan was, of ik dan nog een halve dag kon komen. Ja doei! Hoe durven ze...
Wat verschrikkelijk dit ook. :rolleyes:

Gecondoleerd ook!

In de metaal-elektro is het volgens mij 5-2-1 dag(en). 1e lijns = 5, 2e lijns = 2 en verder weg = 1.

Terug
Bovenaan