Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Alweer alle ringen vol. Zelfs de meesten >200%.
Helpt wel, zo’n weekendje zonder PIEP.
Alles lopend en/of met de fiets.

Sportiefste man van het offtopic.
Zou ‘t?
Ik doe eigenlijk niet aan sport. Heb van het zomer mijn racefiets letterlijk moeten afstoffen, heb twee keer 45 km gereden en ‘m toen weer opgeborgen.
De Elfstedentocht van 2012 is nog steeds mijn grootste prestatie en dat zal ie ook wel blijven. :p

Doordat mijn vrouw wat fanatieker is loop ik wel geregeld ‘s avonds nog een rondje en doe ik plaatselijk het meeste met de (gewone) fiets. Dus beweging krijg ik wel, maar sport kun je het niet noemen.

Sportiefste man van het offtopic.
Ik twijfel nog, zijn verse maaltijd gerechten van het werk. Wij hebben zo’n “koelkast” die met wekelijks nieuwe gerechten uit restaurants gevuld wordt. Kwestie van opwarmen en je hebt een heerlijke maaltijd. Neem ze wel eens mee naar huis.

Dus of Thai Satay Noodles of Orecchiette con Burratta e Pistacchio… ik denk dat ik voor de noodles ga!

Doe ik, ben het aan het warm maken ;)

IMG-5163.png

Hier stamppot boerenkool.

Nadeel van twee piepjes, je bent langer bezig met wassen. En dan is zo'n witte wel eervol. Gelijk maar uitgezogen en nog wat Italiaans zand weggehaald bij de portieren. Zat vooral nog bij de dorpel, komt de wasstraat niet.

Op de fiets inderdaad. 240 km.

1997 was waardeloos. Doordat ik nachtdienst had, kon ik er niet heen. Mijn familie woont langs de route. Ben een week later wel gegaan om zelf een stuk te schaatsen van de route (van Sneek naar Workum)

Ik stond in '97 in Sneek als jochie (ben van '85) bij een kluunplaats, met familie. Waren nog in beeld, met een spandoek. Prachtig om zoiets bij te wonen. Met Fries bloed was het schaatsen natuurlijk een kwestie van de paplepel ;)

maar wellicht had jij dat al door?
Had de link naar de racefiets iid gelegd vanwege de zin die erboven stond.
Maar ik verdraai graag woorden vanwege mijn gebrek aan humor, om flauw te wezen. :LOL:

Ziek melden voor zoiets? Tja... Achteraf had je het wellicht gedaan als je geweten had dat het nooit meer gehouden zou worden...

Er zijn mensen die zich ziek melden om minder...

Trouwens. Je mag best therapeutische activiteiten doen tijdens je ziekte...
Dusja een dagje naar een rustgevende biljart wedstrijd omdat je overspannen bent van het werk, kan daar best nog aan voldoen... Theoretisch dan.
Een dagje naar het strand werkt denk ik beter.

De werkgever mag je er zelfs niet op aanspreken als ze je "betrappen"... Hij/zij mag niet eens weten waarom je je ziek hebt gemeld, laat staan hoe je je genezing bevorderd....
Daar zijn bedrijfsartsen voor. Als een werkgever twijfelt moet die ingeschakeld worden.

Ja het klinkt allemaal heel erg genieperig om het zo te misleiden als je het op die manier wil misbruiken (en ik raad het ook echt af), maar toch. Als je daarvoor ontslagen wordt, heeft die werkgever een groot probleem als je daar een zaak van zou maken en jij via de bedrijfsarts aannemelijk kan maken dat het juist als ontspanning is ter bevordering van de genezing...

Maar de elfstedentocht rijden zou ik ook niet zien als therapeutische activiteit... Daar is het toch iets te intensief voor :ROFLMAO:

Is dit nou vissen of ben je echt zo negatief over jezelf ;)
Dat laatste.... (nee geen grap)
Als ik mezelf al omlaag praat, ontneem ik dat plezier bij een ander.
Ik heb al iets te veel over me heen gehad. Lang verhaal. Hier niet de plaats om dat allemaal uit te leggen. Maar het is al vaker naar voren gekomen in dit topic.

Ik was niet naar complimenten aant vissen zei ik :eek: Toch bedankt.

Ergens ist zonde ja, want ik belemmer mezelf nogal. Maar ik kan ook geen normaal leven meer lijden door alles wat er gebeurt is. Dat heeft behoorlijk wat schade aangericht zegmaar. Waaronder dat negatief over mezelf praten. Maar het is een hele waslijst.
.

Ergens ist zonde ja, want ik belemmer mezelf nogal. Maar ik kan ook geen normaal leven meer lijden door alles wat er gebeurt is. Dat heeft behoorlijk wat schade aangericht zegmaar. Waaronder dat negatief over mezelf praten. Maar het is een hele waslijst.
.
Je bent te tolereren, zo beter? ;)

Gelukkig mogen we ook complimenten geven wanneer het niet wordt gevraagd ;)
En wat mij betreft gebeurt het niet vaak genoeg, complimenten geven. Al vind ik wel dat het oprecht moet zijn. Bij kinderen dik ik het weleens aan.
Ergens ist zonde ja, want ik belemmer mezelf nogal.
Dat is herkenbaar voor mij, onderstaande gelukkig niet. Heftig..!
Maar ik kan ook geen normaal leven meer lijden door alles wat er gebeurt is. Dat heeft behoorlijk wat schade aangericht zegmaar. Waaronder dat negatief over mezelf praten. Maar het is een hele waslijst

Het gaat teveel over mij ineens...

Back on track!:

grafik-removebg-preview(395).png

Ik kwam enige tijd geleden achter het bestaan deze... Smaakt goed. Net ff wat meer biersmaak dan Nederlandse varianten dus het drinkt zich niet weg als limonade. Maar toch ook weer niet zo sterk dat ik t niet meer lust. (scheelt al een hoop dat er (bijna, 0,5%) geen alcohol in zit)
Kost echt geen zak (45ct het flesje ofzo) Dit "merk" is alleen te krijgen bij aldi süd
En ja bier uit een petfles.... Gek he :ROFLMAO:

Geinig. Echter is Radler niet mijn ding. Hier net twee keer van Skuumkoppe genoten, maar het was al bekend dat het mijn favoriet is. Ik ga richting de lakens, later!

Ik drink over t algemeen geen "normaal" pils. Maar het is niet dat ik het niet lust.
Heel soms koop ik wel eens wat. Maar alcoholgeur vind ik al smerig (net zoals de smaak), dus het is meestal een 0.0 versie
Ik zou die Skuumkoppe denk ik wel proberen als ik eens in die regio ben.

Gelukkig mogen we ook complimenten geven wanneer het niet wordt gevraagd ;)
En wat mij betreft gebeurt het niet vaak genoeg, complimenten geven. Al vind ik wel dat het oprecht moet zijn. Bij kinderen dik ik het weleens aan.
Je bent docent toch?
Kinderen stimuleren in hun ontwikkeling is erg belangrijk. Dus ik vind dat een goeie zaak dat je het bij kinderen wat aandikt. Maar het moet wel eerlijk en oprecht zijn. Stimuleren is goed, bijsturen waar nodig en ze niet in een positieve waan laten als iets echt niet goed is.
Als je die ontwikkeling afstraft of neerhaalt krijg je dus mensen zoals ik.
Daarom vind ik ook dat mensen mekaar meer complimenten moeten geven, kinderen meer stimuleren in goede ontwikkeling (ipv individualisme) en dat je ander soms best een zetje mogen geven in de juiste richting.

Ik drink over t algemeen geen "normaal" pils. Maar het is niet dat ik het niet lust.
Heel soms koop ik wel eens wat. Maar alcoholgeur vind ik al smerig (net zoals de smaak), dus het is meestal een 0.0 versie
Ik zou die Skuumkoppe denk ik wel proberen als ik eens in die regio ben.
De 0.0 van Skuumkoppe vind ik ook heel fijn, al is de echte lekkerder in mijn ogen. Of nou ja, in mijn mond :p anders prikt het zo, denk ik...
Je bent docent toch?
Kinderen stimuleren in hun ontwikkeling is erg belangrijk. Dus ik vind dat een goeie zaak dat je het bij kinderen wat aandikt. Maar het moet wel eerlijk en oprecht zijn. Stimuleren is goed, bijsturen waar nodig en ze niet in een positieve waan laten als iets echt niet goed is.
Als je die ontwikkeling afstraft of neerhaalt krijg je dus mensen zoals ik.
Daarom vind ik ook dat mensen mekaar meer complimenten moeten geven, kinderen meer stimuleren in goede ontwikkeling (ipv individualisme) en dat je ander soms best een zetje mogen geven in de juiste richting.
Ja klopt, ik ben leerkracht basisonderwijs. En een positieve benadering is zeker belangrijk, maar wel oprecht inderdaad. En als ze er een potje van maken dan horen ze het ook wel, maar vooral wanneer ik weet dat ze beter kunnen. Het is vooral de woordkeuze die belangrijk is, zowel bij een compliment als een correctie.
Maar ik ben niet heilig hoor, ik schiet ook weleens uit mijn slof! Erfenis denk ik, zowel genetisch als opvoeding.
Al herstel ik dat altijd wel, dat vind ik heel belangrijk.

Maar ik ben niet heilig hoor, ik schiet ook weleens uit mijn slof! Erfenis denk ik, zowel genetisch als opvoeding.
Al herstel ik dat altijd wel, dat vind ik heel belangrijk.
Je eigen fouten toe kunnen en durven geven en dat ook belangrijk vinden is misschien wel de beste eigenschap die een docent kan hebben...
Want dat toont voor een leerling ook dat fouten maken mag en ook mensen overkomt die het eigenlijk wel zouden moeten weten. Het helpt in de ontwikkeling van beide kanten.
Genoeg docenten vinden zichzelf geweldig en geven fouten niet toe. Dat werkt averechts. Zie de reactie van Vorq enige tijd terug.

Goedemiddag. We zijn flink bezig in de keuken met een Boeuf Bourguignon. Gaat zo op het vuur voor een uurtje of 4-5. Het perfecte weer voor.

Ff uurtje sporten zo en erna op de bank met een een Moersleutel Stout biertje.

Prima zondag

Terug
Bovenaan