Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb eerder een horloge nodig dat voorloopt, want ik ben altijd overal 15 min te laatHaha nee niet meer dan.
Maar ik draag mechanische horloges waar ik de tijd op kan lezen, het liefst een paar minuten op achterstand en de datum die niet klopt![]()
Dat klinkt niet als een smartwatch.Ik heb eerder een horloge nodig dat voorloopt, want ik ben altijd overal 15 min te laat
Grappig, ik heb behalve een ergens een iPhone 10 niks van Apple.
Je drinkt 12 dubbele espresso op een dag?Grappig, ik heb behalve een ergens een iPhone 10 niks van Apple.
Het schijnt ook weer dat al die metingen een vorm van stress kunnen veroorzaken. Je horloge kan bijvoorbeeld een paar keer in de week beweren dat je slecht geslapen of te weinig bewogen hebt maar voor jou al persoon kan dat best helemaal prima zijn.
De doelen vallen wel mee, ik zie voor trainen een hartslag van 100, dat is niet veel, 12 verschillende uren even een minuutje opstaan is ook precies de 12 dubbele espesso die ik ga tappen
Moet het weekend werken, maar niet erg heb vanaf maandag vakantie.En eindelijk weekend, dinsdag weer werken.
Nee joh..Je drinkt 12 dubbele espresso op een dag?
Het is leuk voor het sierraad gehalte, maar ik vind het vervelend dat ze onderhoud nodig hebben, de 31ste altijd tellen en na een paar dagen in de la is het weer een verrassing of hij nog loopt.Heb het een maandje geprobeerd, Apple Watch. Zweer toch bij mechanische horloges
Tsja, dan zul je toch van Samsung af moetenIk heb eerder een horloge nodig dat voorloopt, want ik ben altijd overal 15 min te laat
Ik, een kwartier te laat? Hoe kom je daar nou bij?! Ik ben juist drie kwartier te vroeg! Als jij je afspraken niet volgens de standaardtijd maakt moet je dat wel erbij zeggen hè, we spreken toch ook niet zomaar af volgens de Timboektoe-tijdzone!
Juist wel dus, een echt slim horloge kan dat gewoonDat klinkt niet als een smartwatch.![]()
Dus die zonnepaneeltjes wekken zelfs in die la nog genoeg stroom op om het accuutje opgeladen te houden? En ook in de herfst/winter onder warme kleding met lange mouwen?Het is leuk voor het sierraad gehalte, maar ik vind het vervelend dat ze onderhoud nodig hebben, de 31ste altijd tellen en na een paar dagen in de la is het weer een verrassing of hij nog loopt.
Echt onverwoestbaar en altijd goedlopend zijn bijvoorbeeld de Citizen Ecowatches, zien er helemaal normaal uit (zilver/zwart/goud/witte plaat) maar daaronder zit toch een zonnepaneeltje en DCF ontvanger of zelfs GPS ontvanger voor de tijd. Die lopen echt 10-20 jaar zonder batterij vervangen, gelijk zetten, zomertijd of wat dan ook.
Echte mechanische horloges tellen de 31ste niet elke maand, ik heb zelfs horloges gehad met een jaar calendar die 100% accuraat zijn. Mooi dat zoiets kan! Alleen je hebt inderdaad maar een paar dagen reserve dus je moet hem altijd opwinden. Daarom laat ik de datum meestal voor wat het is want ik wissel graag van horloge.Het is leuk voor het sierraad gehalte, maar ik vind het vervelend dat ze onderhoud nodig hebben, de 31ste altijd tellen en na een paar dagen in de la is het weer een verrassing of hij nog loopt.
Echt onverwoestbaar en altijd goedlopend zijn bijvoorbeeld de Citizen Ecowatches, zien er helemaal normaal uit (zilver/zwart/goud/witte plaat) maar daaronder zit toch een zonnepaneeltje en DCF ontvanger of zelfs GPS ontvanger voor de tijd. Die lopen echt 10-20 jaar zonder batterij vervangen, gelijk zetten, zomertijd of wat dan ook.
Je vergeet 'niet alle echte ...', veel (de meeste?) hebben geen jaarkalender. En een jaarkalender? Dan moet je hem dus toch nog elke vier jaar met het handje corrigerenEchte mechanische horloges tellen de 31ste niet elke maand, ik heb zelfs horloges gehad met een jaar calendar die 100% accuraat zijn.
Tsja ... bottom line: dus ook bij jou is die datum onbetrouwbaar, jaarkalender of niet.Mooi dat zoiets kan! Alleen je hebt inderdaad maar een paar dagen reserve dus je moet hem altijd opwinden. Daarom laat ik de datum meestal voor wat het is want ik wissel graag van horloge.
Ja zeker! Ik heb er één die ook de accureserve laat zien. Lange mouwen vallen wel mee, maar in combinatie met de kerstdagen waarbij je echt helemaal niet meer onder een kantoorlampje zit gaat de accu ietsje terug. Hij loopt dan gewoon door. Als het echt kritisch wordt dan gaat de seconde wijzer per 2 seconde tikken, dat heb ik nooit gehad behalve in de la en na een jaar in een donkere la dan leg je hem weer in de vensterbank, DCF en zon regelen alles.Dus die zonnepaneeltjes wekken zelfs in die la nog genoeg stroom op om het accuutje opgeladen te houden? En ook in de herfst/winter onder warme kleding met lange mouwen?![]()
Ja ik weet dat het kan, geen idee in welke prijsklasse je dan zit. Ik kende iemand die had een rits van die €5k-10k horloges en die had er ook nog wel eens wat gezeur mee. Daarbij vind ik zulke bedragen echt té bizar in het kader van verlies en roof. Etisch vind ik het ook wat moeilijker uit te leggen, maar dat is eigenlijk een irrationele gedachte.Echte mechanische horloges tellen de 31ste niet elke maand, ik heb zelfs horloges gehad met een jaar calendar die 100% accuraat zijn. Mooi dat zoiets kan! Alleen je hebt inderdaad maar een paar dagen reserve dus je moet hem altijd opwinden. Daarom laat ik de datum meestal voor wat het is want ik wissel graag van horloge.
Mechanisch: veer en tandwieltjes, kan opwindbaar of een automaat zijnBedoelen jullie met mechanisch een uurwerk dat door beweging opwindt? In tegenstelling tot een quartz? Dan vraag ik mij af of jullie de juiste terminologie hanteren.
Ik heb begrepen dat beiden mechanisch zijn. Dan heb je een automatisch horloge welke 'loopt' op energie uit bewegingen van het horloge aan je pols. Quartz werkt met een batterij. Overigens is het wel zo dat een quartz horloge minder mechaniek heeft.
....
Begrijpelijk, want de 'mechaniek' bij een quartz-horloge met 'analoge' wijzerplaat is echt héél beperkt. Ofwel maximaal drie elektrische stappenmotortjes die de (grote, kleine en eventueel seconden-) wijzers afzonderlijk bewegen, aangestuurd door de electronica. Ofwel één enkel stappenmotortje dat alleen de secondenwijzer verzet, en een supersimpel tandwielenmechanisme dat de grote wijzer met een vertraging van 1:60 met de secondenwijzer laat meebewegen en de kleine wijzer met een vertraging van 1:12 met de grote wijzer laat meebewegen.Quartz: Geen van bovenstaande. Natuurlijk zit er wel een mechaniek in, maar dat mag je niet zo noemen volgens de kenners.
dat klopt maar dacht houdt het simpelBedoelen jullie met mechanisch een uurwerk dat door beweging opwindt? In tegenstelling tot een quartz? Dan vraag ik mij af of jullie de juiste terminologie hanteren.
Ik heb begrepen dat beiden mechanisch zijn. Dan heb je een automatisch horloge welke 'loopt' op energie uit bewegingen van het horloge aan je pols. Quartz werkt met een batterij. Overigens is het wel zo dat een quartz horloge minder mechaniek heeft.
Dat vind ik echt prachtig!Ik heb bij mijn huwelijk een horloge gekregen van mijn (toen nog net niet) vrouw. Die is nu dus meer dan 20 jaar oud en houd ik mooi. Heb ‘m laatst helemaal laten opknappen door Seiko.
En hoe vaak laad je het horloge op? Elke nacht vermoed om ik.Maar in de praktijk is een AppleWatch wel echt fijn. Zeker met alle automatisering die je er nu mee kan bedienen. Het is mijn bankpas, mijn pasjesverzameling (Stocard), mijn afstandsbediening, mijn lampenschakelaar, mijn stappenteller en meer (die ringen dus), ik bedien er mijn verwarming mee en ik gebruik m met fietsen en wandelen voor navigatie. Ik heb er 1 zonder SIM (vanwege werktelefoon) maar anders hoefde ik mijn smartphone niet eens meer mee te nemen.
Lees ik daar nou het verboden woordNostalgie is leuk. Heb ik ook met auto’s. Ik vind oudere auto’s prachtig, maar ik wil in mijn dagelijkse auto zo veel mogelijk gadges.![]()
Fijn dat je vrouw meer dan 20 jaar oud is, en dat je haar mooi houdtIk heb bij mijn huwelijk een horloge gekregen van mijn (toen nog net niet) vrouw. Die is nu dus meer dan 20 jaar oud en houd ik mooi.
Nostalgie is leuk. Heb ik ook metauto’s. Ik vind oudereauto’sprachtig, maar ik wil in mijn dagelijkseautozo veel mogelijk gadgets.![]()
Daarom ook voorlopigZeg nooit nooit @Magnifieke malloot![]()
Ja dat is zeker mooi. Ik vind het soms nog knapper gemaakt dan een processor met 8 miljard transistoren erin.Het gaat mij meer om de geschiedenis en complexiteit, af en toe moeten de horloges naar de service, dat is prijzig maar hoort erbij. Het oudste horloge dat ik heb is meer dan 50 jaar oud, dat vind ik mooi. Eigenlijk net zoals klassieke auto’s.
Ik heb even je bericht gecensureerd. Hoe durf je zo te praten in dit topic!Nostalgie is leuk. Heb ik ook met (PIEPs). Ik vind oudere (PIEP)s prachtig, maar ik wil in mijn dagelijkse (PIEP) zo veel mogelijk gadgets.![]()
Jij ook in de hoek!Eigenlijk net zoals klassieke (PIEP) ’s.
Hier geen taalgeneuzel tochFijn dat je vrouw meer dan 20 jaar oud is, en dat je haar mooi houdt
Het AU-woord! En meteen maar in drievoud ook nog!
@Topic starter: wat is de sanctie daarop, verbanning naar de Siberië-topic op 't forum en voor hoe lang?![]()
Dat is ook knap maar vaak door een machine in elkaar gezet.Ja dat is zeker mooi. Ik vind het soms nog knapper gemaakt dan een processor met 8 miljard transistoren erin.
Mijn weekend is gisteren al begonnen, trouwens wel met verplichtingen waardoor ik on-weekends-vroeg moest opstaan, dus vandaag is al een beetje mijn 'zondag', niets-moet-alles-mag-dagBen ik de enige met uitstelgedrag of zijn jullie gewoon om (een) andere reden(en) al een poos online![]()
Ja, maar ik heb zo’n draadloze oplaad-stand bij mijn bed.En hoe vaak laad je het horloge op? Elke nacht vermoed om ik.
Het eerste gaat vanzelf, al was ze onder de 20 toen ik haar ontmoette.Fijn dat je vrouw meer dan 20 jaar oud is, en dat je haar mooi houdt![]()
Nee, ging mij ook niet om het taaldingetje op zich maar dat met zo'n klein vergissinkje de betekenis van die bijzin ineens van het horloge naar de vrouw kanteldeHier geen taalgeneuzel toch
Verbanning naar het topic heeft overigens mijn voorkeurmaar het mag allebei lees ik.
Elke pauze uit de kleren? Kun je dan niet gewoon beter zonder kleren gaan werken?Bij de tijd zijn we hier in dit topic zo.
Ik heb geen horloge meer, op mijn werk 6 X per dag omkleden en dan ook steeds horloge om en weer af was ik zat.
Ik werk in een cleanroom, was het maar zo'n feest.Elke pauze uit de kleren? Kun je dan niet gewoon beter zonder kleren gaan werken?![]()
Een ontharingssalon?Ik werk in een cleanroom, was het maar zo'n feest.
Ja, voor Tibetaanse jaks.Een ontharingssalon?