Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Gok ik van wel idd, of 2025-1.

Ik heb via Bimmercoderen lifetime code en kaart gekocht. Totaal €35 werkt als een tiet ipv dat gedoe en hoge prijs (€90) via BMW.
Volgens mij kost 2 kaartupdates via OTA ook 90 of 99 euro bij Kia.

Je kunt ook bij de EV3, 4, 5 en 9 je infotainment opleuken met onderwerpen van Disney, Marvel, Star Wars of Fifa of 'meiden'-poppetjes etc. Bij Star Wars krijg je dan de hoofdrolspelers in beeld en als je start of uitzet krijg je die 'sterrenregen' te zien zoals de Millennium Falcon de lichtsnelheid haalt.
Maar niet beschikbaar voor EV6 (ander infotainmentscherm)

Ik heb vandaag een tandartsafspraak gemaakt, een afspraak gemaakt bij de stort vrijdag om een matras weg te brengen en de meterstand van mijn watermeter doorgegeven. En natuurlijk bami gekookt om straks te eten op het werk. De eerste klussen wilde ik af hebben voordat mijn vakantie begint, de laatste klus weten jullie, even geen kantinevoer meer voor mij...
Komt de accountant nog aan vanavond?

In de detachering krijg ik er maar 25 dagen = 200 uur (8 uren op 1 werkdag). Ik kan er 5 dagen (40 uur) bijkopen tegen 100% tarief en nog eens 5 dagen tegen 137% (hoger) tarief. Vroeger toen mijn jongens nog basisschool of 1 jaar middelbaar waren kocht ik er 5 dagen bij tegen normaal tarief. Om dan vrij te zijn als mijn vrouw moest werken en zij niet nog meer naar de opvang moesten.
25 vakantiedagen, 5 'personal care' dagen, 7,5 ouwe-lullen dag, 1 vrijwilligersdag en ik koop er nog 20. Totaal 58,5 dag per jaar. En op gaan ze...

r-fiat-505-torpe-do-1919-1930.png

Bij de Corona lockdown viel de pijplijn van mijn bedrijf (consultancy) droog quasi van de ene dag op de andere. Er werd toen gevraagd wie 'vrijwillig' economische werkloosheid van onbepaalde duur wou opnemen waarbij nadrukkelijk werd gekeken naar de duurdere senior profielen. Omdat we toen niet wisten hoelang of wat dan ook heb ik de kans gegrepen om vanaf dan 4/5de te gaan werken. Besparing voor het bedrijf, dus zij blij.
Ik werk default niet op maandag (uitzonderingen daargelaten) en verdien net geen 90% van mijn netto loon als voorheen... voor op weekbasis dus 50% meer vrije tijd.
Had ik eerder moeten doen en het illustreert hoe overdreven zwaar personenfiscaliteit hier is. In een lineaire wereld zou ik 80% van mijn nettoloon hebben.

het illustreert hoe overdreven zwaar personenfiscaliteit hier is. In een lineaire wereld zou ik 80% van mijn nettoloon hebben....
Ik heb net mijn strookjes van de afgelopen 5 maanden bekeken om te vergelijken met de pro forma salarisstrook van mijn nieuwe werkgever.
Door diversiteit in uitbetalingen bonussen en overwerk zag ik idd dat van enige lineaire belastingafdracht geen sprake is.
Met minder werken hou je meer over...

het illustreert hoe overdreven zwaar personenfiscaliteit hier is. In een lineaire wereld zou ik 80% van mijn nettoloon hebben....
Ik heb net mijn strookjes van de afgelopen 5 maanden bekeken om te vergelijken met de pro forma salarisstrook van mijn nieuwe werkgever.
Door diversiteit in uitbetalingen bonussen en overwerk zag ik idd dat van enige lineaire belastingafdracht geen sprake is.
Met minder werken hou je relatief meer over...

Jup

Heb wat onbetaalde vrije dagen deze zomer net als vorige zomer opgenomen

Verschil is minder dan je zou denken

Met minder werken hou je meer over...
Wat hou ik minder over : ca. 10% nettoloon dus, 4 maaltijd cheques per maand (32€), ietsje minder vakantiegeld en eindejaarspremie maar dat is - als ik het nakeek - marginaal minder want wordt platbelast en 1/5de van mijn netto mobiliteitsbudget wat volstrekt logisch is.

Wat behoud ik : buiten die maaltijdcheques dus gewoon alle extralegale voordelen inclusief pensioenrechtenopbouw; boven een bepaald bedrag dat niet zo hoog is bouw je hier namelijk geen hoger pensioen meer op...

Wat heb ik meer : 1 vrije dag per week en dat geeft zo een extra levenskwaliteit & wat tijd voor en praktische en ontspannende zaken dat het dat voor mij allemaal waard is.

Terug
Bovenaan