Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Ik heb vanmiddag eindelijk mijn arbeidsvoorwaarden gekregen van het bedrijf waar ik nu gedetacheerd ben om een overstap te maken. Heb er wel een 2tal weken om moeten zeuren en wachten. Duurde bij mijn collega's ook al zo lang die via hun detacheering overstapten...
De HR manager gaat er vanuit dat ik met 2 weken die overstap ga maken, maar mijn leidinggevende van het bureau zegt gewoon dat ik een opzegtermijn heb van een hele maand en dus per 1 augustus kan overstappen.
Door dat getreuzel van HR zijn we dus de maand mei voorbij gegaan en wordt het dus een maand later...

Hebben jullie al veel regen gehad? Hier valt het tegen. Nog niks te zien in de regenmeter, zo weinig. Ik dacht, de auto's spoelen schoon, valt ook tegen. En gisteren nog koemest gestrooid, maar dat lost zo ook niet op ..

Ritme? Wat is dat?

Na een kleine 30 jaar in de ploegendienst werken is dat wel verloren gegaan.
Blijkbaar heb ik dat ook niet. :unsure:

Hebben jullie al veel regen gehad? Hier valt het tegen. Nog niks te zien in de regenmeter, zo weinig. Ik dacht, de auto's spoelen schoon, valt ook tegen. En gisteren nog koemest gestrooid, maar dat lost zo ook niet op ..
Hier kwam alles voorbij, behalve sneeuw. :p

Moet je snel zijn want na 10 miljoen inwoners gooien we de grenzen dicht :p

Uiteraard niks slechts over Ozzie, maar een vleermuis de kop afbijten op het podium… koekoek en dan bedoel ik niet dat vogeltje van gisteren ;)
een vleermuis de kop afbijten op het podium....
Dat was zoooo lang geleden. Dat krijg je met veel drank en drugs in z'n wilde jaren
Waarschijnlijk was jij nog vloeibaar ;)

Midden GLD nu met bakken uit de lucht. Mijn vrouw komt nu af noordelijke richting en daar is het nog droog.
Ik wacht haar op met de paraplu... (dicht)

een vleermuis de kop afbijten op het podium....
Dat was zoooo lang geleden. Dat krijg je met veel drank en drugs in z'n wilde jaren
Waarschijnlijk was jij nog vloeibaar ;)
Dat was mijn referentie want het ging over vleermuizen ;)

Even gegoogeld toen was ik inderdaad nog niet geboren!

Moet je snel zijn want na 10 miljoen inwoners gooien we de grenzen dicht :p

Uiteraard niks slechts over Ozzie, maar een vleermuis de kop afbijten op het podium… koekoek en dan bedoel ik niet dat vogeltje van gisteren ;)
Lafjes…als hij ‘balls’ had gehad was hij gaan bakkeleien met een zwarte jaguar :)

Ik heb vanmiddag eindelijk mijn arbeidsvoorwaarden gekregen van het bedrijf waar ik nu gedetacheerd ben om een overstap te maken. Heb er wel een 2tal weken om moeten zeuren en wachten. Duurde bij mijn collega's ook al zo lang die via hun detacheering overstapten...
De HR manager gaat er vanuit dat ik met 2 weken die overstap ga maken, maar mijn leidinggevende van het bureau zegt gewoon dat ik een opzegtermijn heb van een hele maand en dus per 1 augustus kan overstappen.
Door dat getreuzel van HR zijn we dus de maand mei voorbij gegaan en wordt het dus een maand later...
Das balen!

Ik zit er eerlijk gezegd niet zo mee.
Komt mij waarschijnlijk nog beter uit ook met de beschikbare verlofuren; die kan ik dan nog in een periode opnemen i.p.v. moeten laten uitbetalen (vanwege einde dienstverband), want dan pakt eerst de fiscus nog de helft van dat uitgekeerde bedrag en hou je weinig over.
De firma moet mij nu een maand langer inhuren tegen 2,5-3x mijn salaris, dat hadden ze zich een beetje kunnen besparen op de miljoenen omzet ;-).

Vandaag eens de stoelverwarming aanzetten en was aangenaam verrast toen de armsteunen in de deur en de middenconsole ook warm werden. Das Beste oder Nichts ;)

Ik zit er eerlijk gezegd niet zo mee.
Komt mij waarschijnlijk nog beter uit ook met de beschikbare verlofuren; die kan ik dan nog in een periode opnemen i.p.v. moeten laten uitbetalen (vanwege einde dienstverband), want dan pakt eerst de fiscus nog de helft van dat uitgekeerde bedrag en hou je weinig over.
De firma moet mij nu een maand langer inhuren tegen 2,5-3x mijn salaris, dat hadden ze zich een beetje kunnen besparen op de miljoenen omzet ;-).
Mja das voor mij wel anders straks.

Ik denk dat ik nog vakantie uren moet bijlappen.

Random zijstapje:

Ik heb het 2G/3G stuk niet echt gevolgd maar werd getriggerd door review van een Audi S5 hier.

BMW zit bij Vodafone en die zetten het per 1/1/27 uit.. man man man.

Gewoon perfect functionerend infotainment systeem wat nu de nek wordt omgedraaid.

Random zijstapje:

Ik heb het 2G/3G stuk niet echt gevolgd maar werd getriggerd door review van een Audi S5 hier.

Gewoon perfect functionerend infotainment systeem wat nu de nek wordt omgedraaid.

Is bij mijn Zoe al gebeurd. Echt stom inderdaad!

Ja ik kan wel gewoon Apple CarPlay hardware installeren , maar ik wil dat helemaal niet. Ik vind de iDrive die ik heb juist zo onwijs fijn werken.. :(
Pff… en jouw Fünfer is ‘pas’ 10 jaar oud, toch? :rolleyes: Is er vanuit BMW niet een oplossing zoals Porsche dat doet met hun infotainmentsysteem in de 996? :unsure: Wouter Karssen van ‘Otoblog’ (Autoblog) heeft daar meerdere filmpjes over gemaakt met zijn 996 destijds.

Inverness is wel leuk, en als het een road trip word kun je via Oban weer terug naar Edinburgh, heb je een mooi ‘rondje’

Check

Heb vanaf Edinburgh huurautootje dus kan wel route maken

Heb nu alleen nog tickets vlucht en auto reservering

En een macallan experience Dinner gereserveerd.. heel benieuwd daarnaar

Random zijstapje:

Gebruik met de bmw ook altijd de navi van de auto. Veel beter met de HUD en in t dig dash dan carplay

Die moet hopelijk nog wat jaartjes mee kunnen

kaartupdate maar eens doen want die nieuwe fly over bij Rotterdam kent ie niet

Check

Heb vanaf Edinburgh huurautootje dus kan wel route maken

Heb nu alleen nog tickets vlucht en auto reservering

En een macallan experience Dinner gereserveerd.. heel benieuwd daarnaar
anders even contact opnemen met Hans Bol, via LI of whisky import nederland (WIN, zn broer en compagnon).

Paar keer proeverij met die man gehad, kan gigantisch ouwehoeren maar op een hele leuke manier. Kent daar wel kleine stokerijen die minder commercieel ingesteld zijn. Bij de bekendere namen heb je het na een paar rondleidingen wel gezien (ik iig wel)

Ja ik kan wel gewoon Apple CarPlay hardware installeren , maar ik wil dat helemaal niet. Ik vind de iDrive die ik heb juist zo onwijs fijn werken.. :(

En ecall doet het dus ook niet meer dan.

Hoezo kan dat dan niet simpel met een nieuw 4G kaartje denk je dan hè..
Misschien komt er iemand met een 4G oplossing voor BMW, zou mooi zijn! Veel grotere markt dan Renault natuurlijk, met een oud systeem.
Ik vind het met mijn Capri ook fijn, al moet ik zeggen dat ik Android Auto ook prima navigatie vindt hebben, doe dit via Maps.

De nieuwste S-klasse heeft die verwarmde gordels al - Mercedes wil liefst niet dat mensen met een jas aan rijden (iets met veiligheid en werking gordels) en deze functie zou het moeten compenseren...
Dus op zich zo gek nog niet.

Terug
Bovenaan