Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Die moet hopelijk nog wat jaartjes mee kunnen

kaartupdate maar eens doen want die nieuwe fly over bij Rotterdam kent ie niet
Ja wacht ff nog want ik heb de meest recente gedaan (die van eind 2025) en daar zat die nou net nog niet in. Heel irritant. En die wilde ik juist omdat er 50% kans is dat ik via die route ga :ROFLMAO:

Pff… en jouw Fünfer is ‘pas’ 10 jaar oud, toch? :rolleyes: Is er vanuit BMW niet een oplossing zoals Porsche dat doet met hun infotainmentsysteem in de 996? :unsure: Wouter Karssen van ‘Otoblog’ (Autoblog) heeft daar meerdere filmpjes over gemaakt met zijn 996 destijds.
Nee klopt en het infotainment systeem werkt juist ondanks dat het 10j is feilloos en goed. Ik heb real time traffic, routes en bestemmingen via de app, de auto bedienen via de app, kan online browser als ik wil..

Dat allemaal verdwijnt dus..

Die module van Wouter realiseer ik in principe ook - er zijn hele goede aftermarket kastjes die je tussen de huidige computer en het scherm zet. Je houdt dan de ‘media’ knop ingedrukt voor 1sec en je schakelt dan automatisch over naar Apple CarPlay.

Maar goed.. ik wil gewoon BMW navi en de connectiviteit functies die ik nu heb :p

Ja ik vond het erg irritant toen ik daar achter kwam. Maar goed m’n laatste was van 2024 dus was sowieso wel weer goed om te doen. En een update is €20 ofzo dus pak de volgende wel nog een keer

En ga na denk 3 weken maar weer eens tanken. Ik zie in de app nu €2.59 voor Euro98 , prijzen gedaald dus ?

Blijf me verbazen dat we in Nederland ruim 30ct extra rekenen hiervoor en het in BE of DE 5-10ct is

Ja ik vond het erg irritant toen ik daar achter kwam. Maar goed m’n laatste was van 2024 dus was sowieso wel weer goed om te doen. En een update is €20 ofzo dus pak de volgende wel nog een keer

Zou de nieuwste kaart er niet in zitten toen ik m kocht? Zal ff checken. Maar zal wel 2024 zijn gezien ik m in dec heb gekocht

Zag laatst wat quattroportes voorbij komen op marktplaats.. en had soms wel.. het idee

Maar ik lees net deze adv

Ben weer even genezen :p
Haha, ja een hoop geld.

Ik krijg hier eerder kriebels van, 995 euries en je geeft me 35 euro aan brandstof mee. Dan kan ik net de straat uitrijden met een Maser :ROFLMAO:

DB-Approved Rijklaarmaakkosten voor deze Maserati € 995,-
- 6 maanden garantie conform real garant op basis van vermogen kunnen deze kosten uiteenlopen
- Complete poetsbeurt
- Vloeistoffen check
- Nieuwe APK
- Minimaal €35,- brandstof
- Tenaamstelling
- Leges

Haha, ja een hoop geld.

Ik krijg hier eerder kriebels van, 995 euries en je geeft me 35 euro aan brandstof mee. Dan kan ik net de straat uitrijden met een Maser :ROFLMAO:

DB-Approved Rijklaarmaakkosten voor deze Maserati € 995,-
- 6 maanden garantie conform real garant op basis van vermogen kunnen deze kosten uiteenlopen
- Complete poetsbeurt
- Vloeistoffen check
- Nieuwe APK
- Minimaal €35,- brandstof
- Tenaamstelling
- Leges

Als je een dergelijke auto met een beetje ‘klasse’ weg wilt zetten zou de hoeveelheid brandstof naar mijn mening niet eens een issue moeten zijn. Verse sapjes erin. ‘Alstublieft meneer, gaat u nu maar heerlijk genieten van uw nieuwe aankoop’

Maar goed, ik ben ook geen handelaar, anders was ik wss vrij snel failliet geweest :)

Als je een dergelijke auto met een beetje ‘klasse’ weg wilt zetten zou de hoeveelheid brandstof naar mijn mening niet eens een issue moeten zijn. Verse sapjes erin. ‘Alstublieft meneer, gaat u nu maar heerlijk genieten van uw nieuwe aankoop’

Maar goed, ik ben ook geen handelaar, anders was ik wss vrij snel failliet geweest :)
Zijn wij misschien teveel ‘mensenmens’ voor als ik je goed begrijp. Ik ben namelijk ook zo. :ROFLMAO:

@Quattroporte: ik lees het zo dat de QP net dat onderhoud gehad heeft dus dan voorlopig niet meer hoeft. Ik zou er ook geen 10k+ per jaar mee gaan rijden met zo’n ding. Tenzij je ZZP-er bent met een stevig bedrijf wat goed loopt, dan is het nog leuk en interessant misschien.

Eens zo zie ik het ook en heb dit in ander topic ook wel eens gezegd, maar toen waren een aantal autohandelaren van beroep die daar ook wel valide tegenargumenten op gaven.

Nou..mensenmens zou ik mezelf niet direct mee omschrijven, er zijn een paar antennes op sociaal vlek niet helemaal fijn afgesteld.

Wel heb ik de schurft aan onderhandelen, als koper en verkoper. Als ik iets goedkoop aanschaf verwacht ik niets extra’s dan het product, trek ik goed de knip dat betaal ik ook voor de service. Andersom doe ik het net zo aan de verkopende kant.

IMG-1468.jpg

Keurig bedrag hoor voor euro98 midden in de Randstad! Erg wel dat je nu blij bent met een benzine prijs van 2,43…

Eens zo zie ik het ook en heb dit in ander topic ook wel eens gezegd, maar toen waren een aantal autohandelaren van beroep die daar ook wel valide tegenargumenten op gaven.
Er zullen ook zeker goede argumenten aan die kant zijn. Ik zou het zelf bij het hogere/liefhebber segment anders aanvliegen dan voor 35€ peut meegeven :) ook wel afhankelijk van de houding vd klant natuurlijk.

Mijn ervaring met de bedrijven waar ik prive en zakelijk mee te maken heb is toch wel dat degenen die wat duurder zijn maar waar je die meerprijs in service terug krijgt eigenlijk zelden om werk verlegen zitten. Met de disclaimer dat dat wel veelal buiten de autobranche is

Tank em vol - keurig met E5 - en dan gewoon 200€ duurder maken. Precies of dat zal bij de aankoopbeslissing verschil uitmaken qua dinero, maar het geeft psychologisch het gevoel dat de verkoper geen krent is.

Ook een beetje raar dat de prijs eindigt op “911”. Frequent in de Porschewereld, dus ook voor Boxsters, Caymans etc met prijzen die eindigen op 981, 986, 987 en daar snap ik het wel, maar hier?

Tank em vol - keurig met E5 - en dan gewoon 200€ duurder maken. Precies of dat zal bij de aankoopbeslissing verschil uitmaken qua dinero, maar het geeft psychologisch het gevoel dat de verkoper geen krent is.

Ook een beetje raar dat de prijs eindigt op “911”. Frequent in de Porschewereld, dus ook voor Boxsters, Caymans etc met prijzen die eindigen op 981, 986, 987 en daar snap ik het wel, maar hier?
Jep helemaal eens

Ik klikte hier net ergens verkeerd op het forum en kwam op “forumstats” of zo uit?
Recordhouder is Jay W die door de kaap van 9.000 posts is gegaan, JLDirector86 :p staat comfortabel op 2 met 6.500 Posts en Carkiller op 3 met 6.100 (afgerond). Proficiat Jay, op naar de 10.000!!
Mede mogelijk gemaakt door niseko-statistieken.be. :p

Ik heb vandaag een tandartsafspraak gemaakt, een afspraak gemaakt bij de stort vrijdag om een matras weg te brengen en de meterstand van mijn watermeter doorgegeven. En natuurlijk bami gekookt om straks te eten op het werk. De eerste klussen wilde ik af hebben voordat mijn vakantie begint, de laatste klus weten jullie, even geen kantinevoer meer voor mij...

De Benz is ook weer bijna leeg, moet morgen weer bijna 80 liter erbij tanken. Deze keer maar geen Shell V Power 100 super plus 20,000 extra blablabla tanken, maar gewoon Euro 98 :ROFLMAO:

Ik gooi af en toe zelfs wat 98 benzine in de Swift, zeker als ik weet dat hij een tijdje stil gaat staan. Ding rijdt uiteraard net zo goed op 95.

Noem dat maar gewoon, 98 is luxe benzine voor de meeste mensen.
Voor de twee cilinder Honda in de zitmaaier ook noodzaak. Kreeg van de dealer fotos van een zelfde type met een dichtgeslibt spruitstuk..die liep op 95 van de Tango. :rolleyes:

Vrouwlief mopperde vanmiddag dat madam van vier op de dorpelvan Bertha ging staan, dus ik zei voor de gein ‘hadden we toch een vergelijkbare Merc (hoi @JL86) moeten kopen, die heeft treeplanken’

Mrs Machiner ‘oh, maar die zijn vast ook wel te krijgen voor deze’ dus ik denk dat het exit skirts word :)

Laatst bewerkt:
Op mijn werk mag je maximaal 12 vakantiedagen per jaar er bij kopen. Dure grap.
In de detachering krijg ik er maar 25 dagen = 200 uur (8 uren op 1 werkdag). Ik kan er 5 dagen (40 uur) bijkopen tegen 100% tarief en nog eens 5 dagen tegen 137% (hoger) tarief. Vroeger toen mijn jongens nog basisschool of 1 jaar middelbaar waren kocht ik er 5 dagen bij tegen normaal tarief. Om dan vrij te zijn als mijn vrouw moest werken en zij niet nog meer naar de opvang moesten.

Ik heb nu alles dat in een week tegelijk op mij afkomt en dat is wel veel, volgende week op vakantie voor twee weken, komt niet goed uit maar ik ga wel. Eerste vakantie dit jaar.

Terug
Bovenaan