Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Vandaag lekker rustig aan gedaan, huis beetje opgeruimd en de vaatwasser draait. En niet het hele apparaat uiteraard...
Iemand hier nog iets beleeft?

Ondanks dat wij hier twee Peugeots rijden vind ik een Franse auto kopen sowieso spannend. De 107 is weliswaar een Japanner in een Frans jasje, maar toch… :p

Een auto kopen is sowieso spannend, niet? Een grote aankoop of verkoop, wat het dan ook is, levert altijd wel wat spanning op vind ik. Met mijn horloges zijn de deals eigenlijk altijd in cash betalen en dat zijn grote bedragen. Ik ben er dan gerust op als het op de bank staat, gelukkig altijd nog goed gegaan.

Toen ik mijn Range Rover Sport aan een garage verkocht, heb ik de laatste 500 euro er nog uitgeperst en de koper zij dat hij het accepteerde maar “ungern” ofwel niet graag. Uiteindelijk 3.000 meer gekregen dan bij een andere garage hehe, maar dacht bij mijzelf prima kerel, het geld voelt voor mij precies hetzelfde aan bij graag of niet graag :p

Toen ik mijn Range Rover Sport aan een garage verkocht, heb ik de laatste 500 euro er nog uitgeperst en de koper zij dat hij het accepteerde maar “ungern” ofwel niet graag. Uiteindelijk 3.000 meer gekregen dan bij een andere garage hehe, maar dacht bij mijzelf prima kerel, het geld voelt voor mij precies hetzelfde aan bij graag of niet graag :p
Jij was een Range Rover man?:eek:

Ja maar niet heel erg lang in bezit gehad, geen problemen gehad met de auto alleen is gewoon heel erg duur om te rijden en het mij niet waard.

Wel dikke bak een Range Rover.

Ik baal eigenlijk wel. Gisteren richting huis zag ik dat er weer zout op de weg lag. Zout dat er al af was geregend.

En vandaag is het zo'n prachtige dag en kan ik nog geen rondje met de Clio maken. Klote!

Ik mis m’n (Range) Rover ook wel, je voelt je echt king of the road, alleen als je na nog geen 600 km weer voor 170-180 euro moet tanken en een grote onderhoudsbeurt meer dan 2.500 euro kost is dat gevoel snel weg! :ROFLMAO:

Verkoper van mijn auto moest ook wel soort van traantje laten , ging nog ff 1x erin zitten en ook filmen toen ik wegreed :ROFLMAO:.

Ben best gehecht aan m’n auto, maar dit gaat mij wel beetje te ver.

Hij rijdt nu een Panamera. Prima upgrade

Ik mis m’n (Range) Rover ook wel, je voelt je echt king of the road, alleen als je na nog geen 600 km weer voor 170-180 euro moet tanken en een grote onderhoudsbeurt meer dan 2.500 euro kost is dat gevoel snel weg! :ROFLMAO:
Beetje olie kost toch maar 90 euro?

Nee helaas niet, er ging volgens mij 8 liter olie in? Remklauwen voor ook vervangen, maar met name de manuren die ze door verreken is gewoon belachelijk. Alsof ze daar allemaal met zilverbestek lunchen…

Ik ben weer aan het overwegen een auto met minder kilometers te kopen, al weet ik dat dat financieel gezien waarschijnlijk onverstandig is. Uit zelfbescherming zal ik er geen topic over beginnen haha!

Vind het een mooie auto. Maar inderdaad blijft ook een bodemloze put.
Een Range Rover is ook niet "duur", zoals een Mercedes of zo.
Want duur kan ook voor kwaliteit staan.
Bij de Land Rover dealer in den Haag liggen kartonnetjes onder de motoren van de occasions.
Toen ik vroeg of dat normaal was werd er gezegd, ja is normaal bij Land Rovers.

Er zit wel verschil tussen de Land Rover modellen en de Range Rover modellen he. En het begint eigenlijk pas vanaf de Sport. Een Velar en Evoque staan niet op hetzelfde niveau kwa luxe.

Er zit wel verschil tussen de Land Rover modellen en de Range Rover modellen he. En het begint eigenlijk pas vanaf de Sport. Een Velar en Evoque staan niet op hetzelfde niveau kwa luxe.
Ze staan bij dezelfde dealer. En luxe wat afbreekt of snel slijt...

Afbreken valt allemaal wel mee, interieur is degelijk gebouwd en veel echt leder en hout. Luxe zoals luxe hoort te zijn, in mijn optiek. Maar onder de motorkap hebben ze gewoon meer onderhoud nodig.

"Land Rover en Jaguar onderaanVolgens het Britse magazine What Car? staan de SUV's van Jaguar en Land Rover steevast bovenaan in de lijst van meest storingsgevoelige modellen. Het Britse merk scoort ook dramatisch in het jaarlijkse J.D. Power-onderzoek naar de betrouwbaarheid van drie jaar oude auto's.13 nov 2024"

Ik ken ze niet anders dan dit.

Nee ik zal ook niet anders beweren en de reparaties zijn duur. Maar de kwaliteit in het interieur en de bijbehorende beleving is wel op hoog niveau.

Nee ik zal ook niet anders beweren en de reparaties zijn duur. Maar de kwaliteit in het interieur en de bijbehorende beleving is wel op hoog niveau.
Het is iets... Nu moet ik eerlijk zeggen, had een collega met een Lexus IS 250. Zeer betrouwbaar, maar bij hem ging de versnellingsbak stuk. 3500 Euro voor alleen de bak. Geloof dat de hele offerte voor reparatie tegen de 6000 Euro was. Hij rijdt nu wat anders...

Terug
Bovenaan