Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

IMG-3734.jpg

150 pagina’s is flink. Laat ik maar weer een duit in het zakje doen qua ‘favo’ onderwerp in deze groep ;)

Ja dat geloof ik wel, maar zo’n rust is dan ook wel fijn. Nadeel van de zomer is dat alles overlopen wordt door toeristen.

Hier hebben we ook wel steeds warmere zomers, plus omdat zelfs de “laag” gelegen steden op zo’n 400 meter boven de zeespiegel liggen is de zon ook nog eens een factor warmer. Vorige jaar met 34 graden verhuisd, was zwaar voor de verhuizers :p

Hier hebben we ook wel steeds warmere zomers, plus omdat zelfs de “laag” gelegen steden op zo’n 400 meter boven de zeespiegel liggen is de zon ook nog eens een factor warmer. Vorige jaar met 34 graden verhuisd, was zwaar voor de verhuizers :p
Ja, Timboektoe is warm.

• Haha
Waarderingen: JL86
Ik heb vandaag voor m’n andere hobby nog ff snel 150 km op en neer gereden. Grappig om te zien onderweg dat er meerdere EVs door/hard rijden en andere langzaam… :p

Haha grappig, wist niet dat ze die editie hadden, maar bij dat soort merken moet je nooit de “stickerpijs” betalen, die gaan namelijk met 20-25% korting over de toonbank.

Jep omgeving Toscane, vandaag waren we in Arezzo.

Voorbereidingen voor het huwelijk dus elke dag wel afspraken , in de middag tijd om lekker van het weer te genieten en rond te slenteren. Zo’n enorm contrast met normaliter de zomer
Zalig... Arezzo komen we ook elk jaar, net als Cortona.
In die kerk op je foto hebben ze prachtige muurschilderingen. En om de hoek (langs de kerk door) is er een lekker restaurantje. Ooit in Arezzo de Mille Miglia zien passeren...
Veel plezier daar... K ben jaloers ;)

Laatst bewerkt:
Nieuw. Ja ik doe er wel een gebruikte omvormer bij. 2 jaar oud. Maar goed. Dan ben ik straks voor rond de 1400 klaar. Met een beetje geluk helemaal terug verdiend in de komende 1,5 jaar.

Goed zoeken wil je ook dan?
1400 is echt heel netjes. Heb je 1 omvormer voor alle panelen? Zo ja, red je dat?

En nee, met de 20 panelen die we nu hebben, hebben we genoeg stroom. Mocht het "oudere" systeem ermee ophouden, dan kijk ik tzt wel weer. Die 12x250 wil ik dan wel voor iets vergelijkbaars qua vermogen vervangen. Maar nu werkt alles nog prima, is ruim 12 jaar oud geloof ik.

Verschrikkelijk. Iedereen krijgt maar een rijbewijs tegenwoordig. Gisteren met aanhanger dus ook gewoon 3 keer een lesauto ingehaald op de dubbele rotonde.

3 phase omvormer die iets over de 8000 Wp aankan. Dus idd 1 Heule dikke omvormer.

Ja 2 strings. 600Vdc per string.

En jawel ze komen allemaal op het schuine dak naar zuid. Komend jaar is gericht op zoveel mogelijk opwekken. Jaar erna zal ik hopelijk beginnen aan de schuur en dan gaan de 12 x 275 Wp die ik heb op Oost. Met mogelijk als ik iets leuks kan vinden nog een installatie op West.

Gewoon 3x25. Kan prima hoor. Gewoon op de juiste manier aansluiten. Alleen een auto laadpunt moet slim zijn en snel reageren op de rest van het huis.

Punt is ook dat als je in de winter nog een beetje opbrengst wil dat aansluit vermogen juist van belang is. En met name in februari, maart en april kan ik dan bijna volledig zelfvoorzienend zijn.

Haha sorry @JL86 ik snap je punt hoor ;)

Gewoon 3x25. Kan prima hoor. Gewoon op de juiste manier aansluiten. Alleen een auto laadpunt moet slim zijn en snel reageren op de rest van het huis.

Punt is ook dat als je in de winter nog een beetje opbrengst wil dat aansluit vermogen juist van belang is. En met name in februari, maart en april kan ik dan bijna volledig zelfvoorzienend zijn.
Hier ook een slim laadpunt, erg fijn dat alles zelf wordt geregeld door load balancing. Heb er zelf te weinig verstand van en besteed het liever uit i.v.m. zelfvertrouwen en de verzekering ;) kan ik iemand anders de schuld geven haha.
Maar het scheelt zeker dat je met veel vermogen al snel zelfvoorzienend bent. Dikke accu om te bufferen zou nog mooier zijn, maar dat is toekomstmuziek. En voor nu zal ik ophouden anders ben ik bang dat hier iemand met een dikke Corvette door de straat gaat scheuren in de nacht :p

Lekker ik zou het verwelkomen een dikke Corvette. Zal zo nog ff studeren voor die dikke Corvette. En morgenochtend ook nog een mooie foto maken....althans de Kangoo zal er ook op staan. Naja die is niet perse lelijk

Terug
Bovenaan