Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nico GTR zei:En gewoon een draadloos oplaad optie op de parkeerplaats? Ja het rendement is minder, maar t scheelt een hele hoop gedoe. Auto neerzetten, laadpad aanzetten, en zodra de auto vol is gaat het laadpad weer uit.
Simpel!![]()
Boppie zei:Of een soort elektrische bovenleiding waar je je auto op aan kan sluiten tijdens het rijden. Dan nog een soort geleiders voor de wielen...en soms kunnen de geleiders dan overlopen in andere geleiders. Als men dat maar consequent doorzet dan kan je van huis naar werk zonder te sturen. Iemand in een controlestation zet telkens de geleiders goed en je stroom betrek je van de bovenleiding.
Draadloos opladen zou een optie kunnen zijn. In principe is dit een transformator met ern forse luchtspleet maar voor mobieltjes werkt deze techniek ook.turbod12 zei:Nico GTR zei:En gewoon een draadloos oplaad optie op de parkeerplaats? Ja het rendement is minder, maar t scheelt een hele hoop gedoe. Auto neerzetten, laadpad aanzetten, en zodra de auto vol is gaat het laadpad weer uit.
Simpel!![]()
Inderdaad:
https://www.qualcomm.com/products/halo
Die techniek is wel wat duurder dan een laadpaal, schat ik zo.
Wel weer handig als auto's tzt zelf kunnen parkeren, kunnen die laadstations ook wat efficienter benut worden. Volgeladen? Volgende!
Lycan Capri zei:Krijgt de Kever eindelijk weer de aandrijving op de juiste wielen![]()
Inderdaad, de voorwielaangedreven opvolger van de oerkever was echt een flop...Nobody in Particular zei:Inderdaad! Na veertig jaar is nog niemand eraan gewend dat het ook prima anders kan. De enig juiste manier is de manier waarop we het altijd hebben gedaan. In dat opzicht is dit een onzin-topic.Lycan Capri zei:Krijgt de Kever eindelijk weer de aandrijving op de juiste wielen![]()
Nobody in Particular zei:Lycan Capri zei:Krijgt de Kever eindelijk weer de aandrijving op de juiste wielen![]()
Inderdaad! Na veertig jaar is nog niemand eraan gewend dat het ook prima anders kan. De enig juiste manier is de manier waarop we het altijd hebben gedaan. In dat opzicht is dit een onzin-topic.
Nobody in Particular zei:BMW-bons: auto-industrie staat voor grootste omwenteling aller tijden
Wie de laatste jaren niet onder een steen heeft geleefd wist dat natuurlijk al.
Nobody in Particular zei:BMW-bons: auto-industrie staat voor grootste omwenteling aller tijden
Wie de laatste jaren niet onder een steen heeft geleefd wist dat natuurlijk al.
Aldus iemand die zegt; "Kwestie van tijd dat VAG de grootste EV bouwer is." LolBofkont zei:https://www.automobielmanagement.nl/nieuws/auto-economie-buitenland/nid27171-analyse-hele-autowereld-valt-over-tesla-heen.html
Oh vast Dakloos, maar niet in het tempo dat vele blinde fanboys ons willen doen laten geloven.
Bofkont zei:https://www.automobielmanagement.nl/nieuws/auto-economie-buitenland/nid27171-analyse-hele-autowereld-valt-over-tesla-heen.html
Blackadder the 5th zei:@NIP: Gaat het om deze column van Ton Roks? In de vorige post wordt een ander bericht aangehaald ...
Ton Roks: hybride is het slimst
Nobody in Particular zei:Blackadder the 5th zei:@NIP: Gaat het om deze column van Ton Roks? In de vorige post wordt een ander bericht aangehaald ...
Ton Roks: hybride is het slimst
Je hebt helemaal gelijk, Blackadder.
Maar het Roks-verhaal dat werd gekwoot is van hetzelfde laken een pak. Tendentieus telegraafgelul van de onderste plank, rechtstreeks uit de onderbuik en grotendeels feitenvrij, maar wel vol insinuerende kwalificaties, bedoeld om de mentaal wat minder begaafde lezer het idee te geven dattie het helemaal begrijpt.
Nutteloze, feitenarme stukjes van opportunistische broodschrijvers, die precies weten wat de Telegraaflezer wil: zelfbevestiging.
Blackadder the 5th zei:Fijn als voor- en tegenstanders van EV's op een constructieve manier met elkaar in debat gaan,
Blackadder the 5th zei:om op basis van goede argumenten tot de beste oplossing voor de toekomst te komen.
Blackadder the 5th zei:Dit gaat helemaal goed komen.
Lycan Capri zei:Veerboten (sommigen dan) zijn al jaren electrisch
Toch staan er nog altijd een paar generatoren in de MK
De prik moet ergens vandaan komen
(Als dat uit accu's moet komen kunnen er minder vrachtwagens mee)
Nobody in Particular zei:Met stijgende verbazing heb ik dit schrijfseltje van de oude Ton Roks gelezen. Een columnist mag best wat prikkelend zijn, maar deze man schiet geheel feitenvrij uit de heup. Kritiek uit onwetendheid, ........ meer toe lijkt te doen. Anders dan de meeste autoproducenten ziet en begrijpt hij totaal niet wat er gaande is.
Nobody in Particular zei:Ik doe al geen moeite meer om de toekomstvrezers hier te overtuigen...
Muddy Bandit zei:Nobody in Particular zei:Ik doe al geen moeite meer om de toekomstvrezers hier te overtuigen...
Eerlijk gezegd heb ik daar nog niets van gemerkt.
En ook niet dat er hier toekomstvrezers zijn die overtuigd moeten worden trouwens, het gros hier is gewoon nuchter praktijkgericht denkend en rustig in afwachting van het moment tot het ev voor hen ook eens financieel en praktisch haalbaar gaat worden... niet iedereen zweeft immers in die rose wolkjes van nieuwe technieken die voor hen voorlopig toch (nog) niet financieel en/of praktisch haalbaar zijn.![]()
Boppie zei:De Karel Doorman van de marine heeft deze aandrijving ook. OPV ook voor lagere snelheden. Zal toch ook met efficiënt omspringen van brandstof te maken hebben.
Bimmert zei:Juist! Helaas lijken sommigen vooral in voor- en tegenstanders te denken, waardoor discussie over de voor- en nadelen herhaaldelijk in een flauw jij-bakken verzandt.
Nobody in Particular zei:Documentaire (45 min): hoe gaat de Duitse auto-industrie overleven?
Nobody in Particular zei:Nobody in Particular zei:Documentaire (45 min): hoe gaat de Duitse auto-industrie overleven?
Briljante opmerking van de Daimler strategieman, als 'm gevraagd wordt wat Daimler gaat doen om z'n mensen aan het werk te houden: "we hebben in het verleden laten zien dat mensen meer Mercedessen willen kopen, dus gaan we meer verkopen".
Precies! Grote, snelle veranderingen bied je het hoofd door uit alle macht meer van hetzelfde te doen. Dat deed Kodak immers ook.
En vervolgens zien we het enige EV showmodel van Daimler, waar niemand in mag rijden en dat schielijk wordt binnengehaald zodra de eerste druppels vallen.
Nee, gaat helemaal goed komen met die Duitse auto-industrie.