Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Roder zei:Alleen is die 108 wel een flinke klasse kleiner...Ik vind 400km overigens geen korte afstand ook.
En de leaseprijs zit ook in de buurt van hetgeen ik te besteden heb..Roder zei:Zoals je ongetwijfeld weet heeft de Zoé een actieradius van 400km tegenwoordig. Ook is batterijkoop mogelijk indien gewenst. Je bent goed op de hoogte!![]()
Roder zei:200km haal je makkelijk, ja. Sleurhut opdoeken lijkt me alleen maar mooi meegenomen![]()
artikel zei:Epko voelt zich bedrogen en spant een rechtszaak aan. Om de discussie over het rijbereik van zijn Nissan Leaf te beslechten, worden er door de rechter twee deskundigen aangesteld die zijn auto testen. De deskundigen stellen vast dat er niks mis is met de auto en de accu. Maar haalt zijn auto de beloofde kilometers? De deskundigen maken twee testritten met allemaal nauwkeurige apparatuur aan boord. Tijdens ideale omstandigheden haalt de auto één keer 98 kilometer en één keer 101,5 kilometer.
Schadevergoeding
Uiteindelijk oordeelt de rechter dat de dealer een belofte heeft gemaakt die de elektrische auto ‘bij lange na’ niet waar kon maken. Daardoor is er een onrechtmatige verkoop gedaan en veroordeelt de rechter de Nissan-dealer tot het terugbetalen van het aankoopbedrag van de Nissan Leaf. Daarnaast draait Nissan-dealer ABD uit Drachten op voor de kosten van de deskundigen en de juridische kosten. Ook moeten ze Epko een schadevergoeding betalen voor de extra laadbeurten die hij heeft moeten doen om toch zijn bestemmingen te kunnen halen.
Dezelfde NEDC testcyclus, hetzelfde concern (Renault/Nissan) en hetzelfde principe (accu/elektrisch).Roder zei:Omdat de actieradius van de Zoé 400km is, 60% haal je altijd wel. Geen idee waarom je de Leaf er steeds bij haalt, maar de Leaf en Zoé zijn totaal andere auto's. De Leaf komt zo ongeveer op de helft qua actieradius...
Dezelfde NEDC testcyclus, hetzelfde concern (Renault/Nissan) en hetzelfde principe (accu/elektrisch).
Roder zei:Dezelfde NEDC testcyclus, hetzelfde concern (Renault/Nissan) en hetzelfde principe (accu/elektrisch).
Die garantie kunnen ze je trouwens vast en zeker geven, 100km is 'niks'.
De gemiddelde woon-werkafstand van Nederlanders die de auto gebruiken voor woon-werkverkeer is 22,6 kilometer (onderzoek KiM 2010).
https://www.nederlandheeftwerk.nl/index.php/cms_categorie/58707/bb/1/id/58707
In dezelfde mate als een Espace en een Twingo hetzelfde zijn: Er staat een gestyleerde krik in de gril.Roder zei:Dezelfde NEDC testcyclus, hetzelfde concern (Renault/Nissan) en hetzelfde principe (accu/elektrisch).
Oh ok, een Nissan GTR en Renault Twingo vind je dus ook hetzelfde. Helder.
Die garantie kunnen ze je trouwens vast en zeker geven, 100km is 'niks'.
Blackadder the 5th zei:Roder zei:Alleen is die 108 wel een flinke klasse kleiner...Ik vind 400km overigens geen korte afstand ook.
Waar lees jij 400 km bereik voor de Renault?
Ik zie zelf 240 km rijbereik staan, en dat is het hoogste in het rijtje.
Prijs Zoe is trouwens geflatteerd, je moet apart afrekenen voor de huur van de accu's ...
Roder zei:Zoals je ongetwijfeld weet heeft de Zoé een actieradius van 400km tegenwoordig. Ook is batterijkoop mogelijk indien gewenst. Je bent goed op de hoogte!![]()
Blackadder the 5th zei:Blackadder the 5th zei:Roder zei:Alleen is die 108 wel een flinke klasse kleiner...Ik vind 400km overigens geen korte afstand ook.
Prijs Zoe is trouwens geflatteerd, je moet apart afrekenen voor de huur van de accu's ...
Roder zei:Zoals je ongetwijfeld weet heeft de Zoé een actieradius van 400km tegenwoordig. Ook is batterijkoop mogelijk indien gewenst. Je bent goed op de hoogte!![]()
Lijstje is uit 2016, blijkbaar al weer achterhaald ...
Maar het belangrijkste weten we nog niet, en dat is de aanschafprijs. Ik laat me graag verrassen ...![]()
Roder zei:Blackadder the 5th zei:Blackadder the 5th zei:Roder zei:Alleen is die 108 wel een flinke klasse kleiner...Ik vind 400km overigens geen korte afstand ook.
Lijstje is uit 2016, blijkbaar al weer achterhaald ...
Maar het belangrijkste weten we nog niet, en dat is de aanschafprijs. Ik laat me graag verrassen ...![]()
Oh nee? Die Zoé is al maanden te koop... Zelfs in 2016 al. €24.990,- voor een Life 40.
Roder zei:Hij is niet duurder geworden, de '40' kost logischerwijs meer dan de '22'. Gebruik anders zelfs eens 'Google': https://www.renault.nl/modellen/elektrische-autos/zoe.html
Sinds de autobeurs in Parijs, dus Q3/Q4...
Nico GTR zei:Nou de vanafprijs van een Clio RS is 30.290
Volgens mij is een full-option Clio rond de 25.300?
Blackadder the 5th zei:Nico GTR zei:Nou de vanafprijs van een Clio RS is 30.290
Ik bedoel de instapversie van de Clio, vergelijkbaar met een instap-Zoe ...![]()
Nico GTR zei:Blackadder the 5th zei:Nico GTR zei:Nou de vanafprijs van een Clio RS is 30.290
Ik bedoel de instapversie van de Clio, vergelijkbaar met een instap-Zoe ...![]()
15.490
Blackadder the 5th zei:Nico GTR zei:Blackadder the 5th zei:Nico GTR zei:Nou de vanafprijs van een Clio RS is 30.290
15.490
![]()
Nico GTR zei:Blackadder the 5th zei:Nico GTR zei:Blackadder the 5th zei:Nico GTR zei:Nou de vanafprijs van een Clio RS is 30.290
15.490
![]()
Ik zou ook geen ZOE kopen, elektrotroep.
rke zei:Elektrische auto's hebben veel subsidie.
Nobody in Particular zei:
Bofkont zei:Je begrijpt zelf toch ook wel dat dit enkel en alleen politiek correct geneuzel is van VW AG.
Nobody in Particular zei:Bofkont zei:Je begrijpt zelf toch ook wel dat dit enkel en alleen politiek correct geneuzel is van VW AG.
Nee, dat begrijp ik niet. Leg es uit?
lijkt me rijp voor wat onderbouwing (middels de glazen bol?).Bofkont zei:Als de EV waanzin verplichte kost gaat worden, zal Tesla compleet worden weg gevaagd door de bestaande grote auto merken.
Muddy Bandit zei:Het wordt eens tijd dat het besef komt dat een werkelijke milieuwinst bereikt moet worden door minder energie te verkwisten en niet door lomp zware auto's te blijven verplaatsen voor de luxe.... en dat is ook precies wat die zogenaamd milieuvriendelijke Tesla nog steeds volop doet: nodeloos energie verspillen puur voor de luxe.
Roder zei:Nico GTR zei:Ik zou ook geen ZOE kopen, elektrotroep.
Handig, als jongere bang zijn voor de toekomst...
Nooit Zoe, of überhaupt elektrisch gereden zeker?...
Blackadder the 5th zei:Zo kan het ook: niet goedkoop, maar wel licht![]()
Blackadder the 5th zei:Muddy Bandit zei:Het wordt eens tijd dat het besef komt dat een werkelijke milieuwinst bereikt moet worden door minder energie te verkwisten en niet door lomp zware auto's te blijven verplaatsen voor de luxe.... en dat is ook precies wat die zogenaamd milieuvriendelijke Tesla nog steeds volop doet: nodeloos energie verspillen puur voor de luxe.
Zo kan het ook: niet goedkoop, maar wel licht:
![]()
Schandalig veel. Dan trap ik wel een paar oliestokers af......autorai zei:Reken in Nederland dus op een kleine zestig mille.
rke zei:Blackadder the 5th zei:Muddy Bandit zei:Het wordt eens tijd dat het besef komt dat een werkelijke milieuwinst bereikt moet worden door minder energie te verkwisten en niet door lomp zware auto's te blijven verplaatsen voor de luxe.... en dat is ook precies wat die zogenaamd milieuvriendelijke Tesla nog steeds volop doet: nodeloos energie verspillen puur voor de luxe.
Zo kan het ook: niet goedkoop, maar wel licht:
https://i.evbud.com/b4/4308.jpg[/img]
Hoe duur is 'niet goedkoop'?
Met dank aan google:
Schandalig veel. Dan trap ik wel een paar oliestokers af......autorai zei:Reken in Nederland dus op een kleine zestig mille.
Dit maakt dit ding bijna onverkoopbaar. Het is meer een leuk gadget waarmee de fabrikant aantoont dat zij ook modern zijn.
Ik gok er op dat je voor dit voertuig wel BPM moet betalen en omdat het geen 'auto' is, is dat een lekker hoog tarief....
Muddy Bandit zei:En dat zouden alle autofabrikanten moeten doen, gewoon de consument een keuze bieden zonder een giga-prijsverschil tussen plof en prik.
Nico GTR zei:Zolang het maar niet meer dan 1000 kg weegt vind ik het prima. De trein is uitgezonderd.![]()
Nico GTR zei:Ik vind een Aptera nog steeds een geniaal goed ontwerp!
Nobody in Particular zei:Nico GTR zei:Ik vind een Aptera nog steeds een geniaal goed ontwerp!
Eens. Maar de mensen erachter hebben helaas nogal onderschat hoe moeilijk het is om een succesvol bedrijf op te zetten.
Bovendien heeft de gemiddelde consument al snel een negatief oordeel over wat 'niet normaal' is. Bang voor wat de buren wel niet zullen denken over wat er voor de deur staat. Het uiterlijk van de Aptera paste nu niet bepaald in die enge referentiekadertjes.
Nobody in Particular zei:Het gaat geen tien jaar meer duren. Voor die tijd zal fossiel gemiddeld in aanschaf duurder zijn dan elektrisch. Ruim voor die tijd is de TCO van elektrisch al lager. Ook zonder fiscale voordelen.
[size=x-small]Bron[/size]BMW zei:]
De energie-opslag van de BMW C evolution bestaat uit drie modules van elk 12 lithium-ion accucellen. De totale capaciteit is 8 kWh voor een actieradius van circa 100 kilometer (volgens IEC 13064).