Guest
Waarom geen VW Passat én een Austin Maxi? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
die mensen die er al een hebben willen er wellicht een donor bij?grensrijder zei:Omdat ik al mensen ken die er een hebben. Ik ben een 'early adopter'.![]()
Vergeet je niet ook over de Maxi te piekeren? Ter geruststelling: ik word alleen maar minder aarzelend naarmate ik ouder word (en ik ben de veertig al gepasseerd), dus maak je geen zorgen!grensrijder zei:Ha, dat voelt lekker, een beetje minder druk op mijn schouders. Kan ik eens rustig in bed over de Viva gaan piekeren. Wat raar eigenlijk. Ik lig nooit te peizen over een auto, want voor ik daaraan toekom, heb ik 'm al gekocht. Zou het de leeftijd zijn, waardoor ik wat aarzelend word?![]()
Mooi zo!grensrijder zei:Goed nieuws: vanmorgen is mijn Austin Ambassador probleemloos door de RDW-schouwing voor het Nederlands kenteken gerold.![]()
grensrijder zei:Jij zit met een auto in je maag en ondertussen koop je er weer iets bij?
Het probleem is dat een nette Maxi niet veel opbrengt en dat maakt het maar voor een zeer klein groepje mensen interessant een project op te knappen.
grensrijder zei:Wat voor Maserati is dat? Niet dat ik er iets bij ga kopen, maar gewoon uit interesse gevraagd.
grensrijder zei:Nee, dat is niet dezelfde auto. De 420 moet je zien als een Mk II met een andere neus en kont. Wellicht bedoel je de 420G. Dat is een Mk X met een 4.2-motor, herkenbaar aan de sierstrips op de flanken.
Dizono.com zei:grensrijder zei:Nee, dat is niet dezelfde auto. De 420 moet je zien als een Mk II met een andere neus en kont. Wellicht bedoel je de 420G. Dat is een Mk X met een 4.2-motor, herkenbaar aan de sierstrips op de flanken.
Niet helemaal...
De 420 is de opvolger van de S-type, waarbij de achterkant op zijn beurt ongemoeid is gelaten maar de voorkant een ander ontwerp kreeg (deze auto was er ook als Daimler Sovergein). De S-type was op zijn beurt natuurlijk weer een uitbreiding van het gamma op basis van de Mk II (welke met een 2,5 v8 ook als Daimler 250 V8 te koop was). De Mk II werd opgevolgd door de 240 en 340, feitelijk dezelfde auto alleen goedkoper in de markt gezet (en ook goedkoper uitgerust met nep leer, geen mistlampen en andere bumpers). Deze heette 240 en 340 om verwarring met de oude 2.4 en 3.4 te voorkomen (deze modellen zijn nu beter bekend als Mk I).
Er was inderdaad ook nog een 420G, wat feitelijk een Mk X was met een iets andere grille. Op basis daarvan had je ook nog de Daimler GS420 welke tot in 1992 is doorgebouwd. Dat met name omdat de auto door zijn niet zelfdragende carrosserie heel populair was bij bouwers van begrafenisauto's.
Prachtigrzasa zei:Franse Princess
https://www.leboncoin.fr/voitures/178572179.htm?ca=17_s
![]()
rottieroodmax zei:Klopt helemaal.De hele fabriek uit Engeland is verhuist naar China.Maar dan ook echt alles.Van computers tot de productielijnen en spuiterijen aan toe.
Erg jammer,want het is best een aardige bus om te zien.En met de Chrysler Voyager motor erin,kan hij best met het verkeer mee komen.
gr Marcel.