Het Engelse Auto Sentimenten Topic

Ha, dat voelt lekker, een beetje minder druk op mijn schouders. Kan ik eens rustig in bed over de Viva gaan piekeren. Wat raar eigenlijk. Ik lig nooit te peizen over een auto, want voor ik daaraan toekom, heb ik 'm al gekocht. Zou het de leeftijd zijn, waardoor ik wat aarzelend word? o_O

grensrijder zei:
Ha, dat voelt lekker, een beetje minder druk op mijn schouders. Kan ik eens rustig in bed over de Viva gaan piekeren. Wat raar eigenlijk. Ik lig nooit te peizen over een auto, want voor ik daaraan toekom, heb ik 'm al gekocht. Zou het de leeftijd zijn, waardoor ik wat aarzelend word? o_O
Vergeet je niet ook over de Maxi te piekeren? Ter geruststelling: ik word alleen maar minder aarzelend naarmate ik ouder word (en ik ben de veertig al gepasseerd), dus maak je geen zorgen!:)

Zo'n Maxi 2 is wel superexclusief! En gaat me wel aan het hart, maar zonder dashboard/apk durf ik als niet klusser niet aan....

Ik ga dat niet doen. Eerlijk gezeg ben ik niet echt een uitgesproken Maxi-fan, hoewel ik het best een geinige auto vind.

Heren,

De Maxi MOET echt weg, ik heb de ruimte z.s.m. nodig, als iemand intresse heeft gewoon even een bod doen en deze zeldzame (dat hoef ik jullie niet te vertellen) klassieker redden.

Groeten Roy

Foto-MYHUFDI4.jpg

Goed nieuws: vanmorgen is mijn Austin Ambassador probleemloos door de RDW-schouwing voor het Nederlands kenteken gerold. (y)

Gefeliciteerd!

Bij ons is de knoop doorgehakt, de Jag gaat er half maart uit en word vervangen door een Tsjechisch slagschip, welke dankzij een nieuwe leaseregeling wel een tikje ondergemotoriseerd is...

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/mg-1300-glider-1972-lhd-80091401.html?fh_start_index=15
80091401_1_large.jpg

Dan hebben we hier nog een Engelse auto.Is weleenswaar een bestelbus,maar toch typisch Engels.
Helaas door de recessie ten onder gegaan eind 2009.
De LDV
LeylandDafVehicles

LDVmeetingEns18-09-2010029.jpg

LDVmeetingEns18-09-2010022.jpg

LDVmeetingEns18-09-2010004.jpg

LDVmeetingEns18-09-2010003.jpg

LDVMaxus019-1.jpg

telefoon164.jpg

Er schijnen in het verre oosten nog steeds plannen te zijn om LDV te reanimeren, maar erg concreet wordt het allemaal niet. De onderdelenvoorziening staat nu al behoorlijk onder druk, heb ik me door een ex-dealer (Vakgarage Teeuwen bij mij in Zuilichem) laten vertellen.

Klopt helemaal.De hele fabriek uit Engeland is verhuist naar China.Maar dan ook echt alles.Van computers tot de productielijnen en spuiterijen aan toe.
Erg jammer,want het is best een aardige bus om te zien.En met de Chrysler Voyager motor erin,kan hij best met het verkeer mee komen.

gr Marcel.

Het schijnt ook kwalitatief best een behoorlijk product te zijn en ik hoorde dat de pick-up een extreem hoog laadvermogen heeft, zodat je hem zonder problemen met bakstenen kunt volstouwen.

Momenteel weer beizg met de aankoop van een Daimler, schitterende uitvoering in perfecte staat. Wanneer alles doorgaat volgen er fotos.

Mijn Allegro is vorige week voor een fotograaf gefotografeerd voor het magazine Great Britisch Cars, en verscheind binnekort in het eerst volgende nummer in een 5 pagina tellend artikel.

Gr Roy

p.s. De Maxi staat er nog en MOET weg 200 euro.

Jij zit met een auto in je maag en ondertussen koop je er weer iets bij? :confused:

Het probleem is dat een nette Maxi niet veel opbrengt en dat maakt het maar voor een zeer klein groepje mensen interessant een project op te knappen.

grensrijder zei:
Jij zit met een auto in je maag en ondertussen koop je er weer iets bij? :confused:

Het probleem is dat een nette Maxi niet veel opbrengt en dat maakt het maar voor een zeer klein groepje mensen interessant een project op te knappen.

Daarom zit ik er mee in mijn maag, nouja dat ook weer niet maargoed wil meer ruimte hebben voor de Jaguars, mijn Maserati staat ondertussen ook te koop. Heb besloten dat de autos die nu niet rijden weg moeten, dus de Maxi en de Maserati (die loopt momenteel ook niet) te verkopen en daarvoor autos in de plaats te kopen die wel technisch helemaal in orde zijn.

Gr Roy

Wat voor Maserati is dat? Niet dat ik er iets bij ga kopen, maar gewoon uit interesse gevraagd.

Ik had even een vraagje,
De Jaguar 420, is dat hetzelfde als een MK X/Ten/10? Of is de 420 een doorontwikkeling van? en kan iemand mij wat uitleggen over de verschillende modellen, motoren en verschillen tussen bouwjaren van dit type?

Nee, dat is niet dezelfde auto. De 420 moet je zien als een Mk II met een andere neus en kont. Wellicht bedoel je de 420G. Dat is een Mk X met een 4.2-motor, herkenbaar aan de sierstrips op de flanken.

grensrijder zei:
Wat voor Maserati is dat? Niet dat ik er iets bij ga kopen, maar gewoon uit interesse gevraagd.

Mijn 2de Italiaan die ik kocht was mijn Maserati, een Biturbo v6 Coupe uit 1983. Zal t.z.t. wel weer een andere Maserati komen maar die moet gewoon 100 % zijn.

grensrijder zei:
Nee, dat is niet dezelfde auto. De 420 moet je zien als een Mk II met een andere neus en kont. Wellicht bedoel je de 420G. Dat is een Mk X met een 4.2-motor, herkenbaar aan de sierstrips op de flanken.

Niet helemaal...

De 420 is de opvolger van de S-type, waarbij de achterkant op zijn beurt ongemoeid is gelaten maar de voorkant een ander ontwerp kreeg (deze auto was er ook als Daimler Sovergein). De S-type was op zijn beurt natuurlijk weer een uitbreiding van het gamma op basis van de Mk II (welke met een 2,5 v8 ook als Daimler 250 V8 te koop was). De Mk II werd opgevolgd door de 240 en 340, feitelijk dezelfde auto alleen goedkoper in de markt gezet (en ook goedkoper uitgerust met nep leer, geen mistlampen en andere bumpers). Deze heette 240 en 340 om verwarring met de oude 2.4 en 3.4 te voorkomen (deze modellen zijn nu beter bekend als Mk I).

Er was inderdaad ook nog een 420G, wat feitelijk een Mk X was met een iets andere grille. Op basis daarvan had je ook nog de Daimler GS420 welke tot in 1992 is doorgebouwd. Dat met name omdat de auto door zijn niet zelfdragende carrosserie heel populair was bij bouwers van begrafenisauto's.

Dizono.com zei:
grensrijder zei:

Niet helemaal...

De 420 is de opvolger van de S-type, waarbij de achterkant op zijn beurt ongemoeid is gelaten maar de voorkant een ander ontwerp kreeg (deze auto was er ook als Daimler Sovergein). De S-type was op zijn beurt natuurlijk weer een uitbreiding van het gamma op basis van de Mk II (welke met een 2,5 v8 ook als Daimler 250 V8 te koop was). De Mk II werd opgevolgd door de 240 en 340, feitelijk dezelfde auto alleen goedkoper in de markt gezet (en ook goedkoper uitgerust met nep leer, geen mistlampen en andere bumpers). Deze heette 240 en 340 om verwarring met de oude 2.4 en 3.4 te voorkomen (deze modellen zijn nu beter bekend als Mk I).

Er was inderdaad ook nog een 420G, wat feitelijk een Mk X was met een iets andere grille. Op basis daarvan had je ook nog de Daimler GS420 welke tot in 1992 is doorgebouwd. Dat met name omdat de auto door zijn niet zelfdragende carrosserie heel populair was bij bouwers van begrafenisauto's.

Dan klopt het toch wat ik zeg? Jij vertelt alleen een uitgebreidere versie. Trouwens, het is een Daimler DS420 en niet een GS420.

Nu we het toch over Jaguars hebben, hierbij enkele fotos van de S-Type die ik in mijn schuur heb staan.
Deze S-Type is uit 1964 met de zelfde 3,4 Liter motor als in 1 van mijn XJ series II.

Foto-CRNMNW73.jpg

En een foto van oen die gebracht werd.
Foto-ZOIIGFOO.jpg

De S-Type is in super staat, enkeld moet de startmotor vervangen worden (daar wordt nu aan gewerkt).

Gr Roy

Mooi topic, prachtige wagens! Ben zelf gek op auto's van Engelse makelij, samen met de Duitsers en de Italianen weten alleen zij het begrip 'stijl' en 'premium' op een naar mijn mening juiste manier te interpreteren.

Een Fransman die de moeite heeft genomen om fatsoenlijke foto's te schieten, dat vind ik het meest wonderlijke aan dit verhaal! :eek:

Die moet nog aangepakt worden, hoewel dat niet verschrikkelijk veel om het lijf heeft.

Morgen gaat de Jag weg... We hebben er ruim 100.000 km mee gereden, de teller staat nu over de 230.000. Het was een onbetrouwbaar kreng, maar ik ga de auto wel missen.
jaguar-x-type-2.2d-i-4-155-pk-idition-nw-type-932666-1.jpg

rottieroodmax zei:
Klopt helemaal.De hele fabriek uit Engeland is verhuist naar China.Maar dan ook echt alles.Van computers tot de productielijnen en spuiterijen aan toe.
Erg jammer,want het is best een aardige bus om te zien.En met de Chrysler Voyager motor erin,kan hij best met het verkeer mee komen.

gr Marcel.

Op de autoshow van Shanghai zal SAIC de Maxus Datong introduceren. Maxus wordt dus voortaan de merknaam. Logo:

avto4-foto_4219952_17433677_18534407.jpg

avto4-foto_4219952_17433677_18534408.jpg

Bron: https://www.chinacarforums.com/forum/showthread.php?t=16057
Zie ook: https://www.bestelauto.nl/715-saic-blaast-ldv-nieuw-leven-in.html

SAIC heeft nu dus al een aardige collectie aan Britse automerken en techniek in de collectie: MG en de merkrechten van Wolseley, Austin en Austin-Healey, natuurlijk Roewe met de op de Rover 75-gebaseerde 750 en de nog grotendeels door MG Rover ontworpen 550 en nu dus de LDV Maxus.

De eigenaar van de Princess heeft even iets anders aan zijn hoofd, want hij is sinds dit weekend een pracht van een Morris Ital rijker (zie het topic van Elk Merk Waardig).

de man met het kalende hoofd was een belg, die niet te overtuigen was dat wij geen handelaren waren, en dat wij zijn recente Audie A4 niet wilden inruileno_O

Inmiddels is de Maxi verkocht (4 weken geleden alweer) en zal denk ik gesloopt worden, jammer maar goed ik ben er vanaf.

Inmiddels heb ik er wel weer wat bij namelijk weer een Jag. Aanstaande vrijdag kan ik hem op gaan halen een schitterende rode XJ6 Series II uit 1978, UK gestuurd met beige leder en zwart dak met electrisch schuifdak :) Bij het kijken was mijn vriendin het eerste verkocht en zij ze mij "Roy die moet je kopen" ze is dol op chique, luxe autos. De volgende moet een Range Rover gaan worden.

Zaterdag kan ik dus lekker gaan poetsen en alle kleine dingen in orde maken zodat die in de weken er na naar de Duiste TUV kan.

Ik ben er heel erg blij mee, fotos volgen na het weekend :)

Gr Roy

Terug
Bovenaan