Het algemene Lada-topic deel 2

Wij Nederlanders kunnen misschien naar Duitsland om daar eentje te halen. Ik verwacht dat die uitrustingen ook Duitsland en Frankrijk bereiken...

zo net terug van de reis naar de samara.
helaas is die er slecht aan toe,er moet zo en zo een nieuwe voorscherm op,koppeling moet gedaan,gehele uitlaat vervangen,interieur is ook verre van netjes en over de gehele auto zitten (lichte) roest plekken/blaasjes.
dat is alleen nog maar het direct zichtbare.
dus helaas weer met de fiat retour o_O

;) zei:
Wij Nederlanders kunnen misschien naar Duitsland om daar eentje te halen. Ik verwacht dat die uitrustingen ook Duitsland en Frankrijk bereiken...

Import vanuit Duitsland heeft geen enkele zin. Of je moet bereid zijn de torenhoge BPM te betalen.
Bovendien is er in Duitsland ook nagenoeg niets meer leverbaar.

Dinsdag op een APKtje bij Residentie te Den Haag.
Eindelijk kenteken ontvangen, en ook interieur foto's:

5563671957_1589f47fd1_z.jpg

5564246938_3a1ab202a4_z.jpg

5564245560_29fc1f153e_z.jpg

5563670477_eb15f0162b_z.jpg

super zeg (y)
hij ziet er uit als nieuw,echt een heel gaaf exemplaar.
heel veel fijne kilometers gewenst

Die letters PST zijn wel grappig. Alsof je tegen je passagiers moet zeggen "PST, stil anders hoor je de motor niet lopen!"

Veel plezier met deze nette Lada Samara!

Wauw @ skitmeister! Dit roept echt weer herinneringen op! Ik had precies dezelfde kleurencombinatie, weliswaar de 5 deurs. 3 deurs is toch eigenlijk net wat strakker! Ik ben benieuwd of jij ook een probleem hebt met de aanjager van de verwarming, dat had die van mij namelijk wel.

Veel rijplezier erin, maar dat gaat vast lukken!

greetz
R.L.

skitmeister zei:
Dinsdag op een APKtje bij Residentie te Den Haag.
Eindelijk kenteken ontvangen, en ook interieur foto's:

Gefeliciteerd met de Samara. Leuk om te zien hoe het interieur er ook al weer uitziet. Ik toeter wel even als de Samara de Priora, of omgekeerd, passeert.

Wat betreft de Priora, de motorkap wordt over drie weken overgespoten. Dan tenminste van de nu niet zo mooie voorkant af.

Het gemiddelde verbruik na 10500 kilometer is 1 : 15,2.

Het is gebeurd:

201103300737_2.jpg

Alle Kalina's zijn nu trouwens uitgerust met hoofdsteunen achterin.

Opvallend: op Marktplaats staat een Lada 112 uit 2010 te koop met een kenteken 58-RX-XP. Dat is een kenteken van ongeveer september/oktober 2005. Als je echter op RDW.nl kijkt zie je een datum eerste toelating van 10-06-2010. Vermoeden is dus dat die auto vijf jaar met kenteken te koop heeft gestaan om pas daarna te naam te zijn gesteld.

Kilometerstand is slechts 5300 kilometer en de prijs zit op 6.750 euro. Als die Lada echt van 2005 is moet de prijs maximaal liggen op 3500 euro, die lage kilometerstand is in deze veel minder van belang.

@Bentley Arnage: misschien leuk voor jou om bij deze handelaar langs te gaan om achter het verhaal van deze auto te komen. De handelaar zit in Hengelo!

In maart zijn er toch weer 2 Lada's op kenteken gezet. Totaal eerste kwartaal nu op 5 (vs 3 in 2010), een stijging van 67%...

verlichting zei:
Opvallend: op Marktplaats staat een Lada 112 uit 2010 te koop met een kenteken 58-RX-XP. Dat is een kenteken van ongeveer september/oktober 2005. Als je echter op RDW.nl kijkt zie je een datum eerste toelating van 10-06-2010. Vermoeden is dus dat die auto vijf jaar met kenteken te koop heeft gestaan om pas daarna te naam te zijn gesteld.

Kilometerstand is slechts 5300 kilometer en de prijs zit op 6.750 euro. Als die Lada echt van 2005 is moet de prijs maximaal liggen op 3500 euro, die lage kilometerstand is in deze veel minder van belang.

Tja, dat soort situaties krijg je met blanco kentekens. Iets dergelijks gaat Brueren Keetels ook overkomen als ze niet als de donder de 1117, 1118 en 1119 weten te verkopen.

Er is laatst nog een nieuwe 111 verkocht, wat het exacte bouwjaar van de auto is weet ik niet maar de auto heeft dus al een tijdje bij de dealer gestaan.

Iemand dit topic al gezien?
TS heeft het erover dat ze een Priora station heeft aangeschaft:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,4634645,4636526#msg-4636526

@ Verlichting,

Ik ken het bedrijf idd.
In dat pand zat vroeger LADA Lesscher, dus ik ben er ooit al eens geweest.

Bentley Arnage zei:
Iemand dit topic al gezien?
TS heeft het erover dat ze een Priora station heeft aangeschaft:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,4634645,4636526#msg-4636526

Je moet tegenwoordig een grootverdiener zijn om een LADA te kunnen betalen....

De hybride LADA GRANTA zal verschijnen in 2012.:)

En nieuw model van de autofabriek van de wolga de LADA GRANTA die moeten worden verkocht aan het einde van dit jaar
ontvangt een hybride versie tegen 2012.
De auto zal twee elektromotoren gebruiken met een capaciteit van 27 kw.De prijzen van de voertuigen zal afwijken van een aantal 450.000 roebel.
De injectie benzine motor van 1.6 liter 16v zullen uitoefenen hun tractie op de voorwielen terwijl de 27kw elektrische motoren dit op de wielen van de achteras zullen doen.
De lithiumion batterijen vervaardigd door bosch zullen worden bevestigd onder de achterbank.
Het brandstofverbruik van de granta hybride zou worden 4 liter/100 km dit is 0,1 liter meer dan de toyota prius.
De auto kan ook opladen van 220v sockets,via een stopcontact voor het opladen van de batterij onder het logo gelegen in de tralie van de radiator.

Lada heeft op de binnenlandse markt in de maand maart 50.043 auto,s verkocht dit is een stijging van 46,4% vergeleken maart 2010.(y)

ja je hebt gelijk.
Lada kan gemaakte afspraken al niet na komen over van alles en nog wat dus gooien ze er wereldwijd ook maar een 1 april grap achteraan.
dat bouwd wel vertrouwen op in de media vind je niet.
De foto,s die bij de eerder geplaatst bericht horen zeggen genoeg.Maar neem aan dat je die al gevonden hebt?? zo niet goed zoeken.
De 1117 ellada [elektrishe lada] waar nu mee getest wordt is mede voor de granta bedoeld.En volgens m,n russishe bron gaat dit voorspoedig.

Wereldwijd is het voorlopig alleen Russische online tijdschrift "Za Rulem" die het zelf bedacht heeft(AvtoVAZ heeft dus niks ermee te maken). Paar jaar geleden was het steeds "Er komt een hybride Kalina", nu is het "Er komt een hybride Granta". Het grap is overgenomen door paar kleine Russische media sites en op paar LADA-forums zijn er topics over verschenen. Even een link naar het hele (originele) artikel:

https://www.zr.ru/a/302069/

Daarin staat dat de auto wordt aangedreven door een 200pk 1.6 16V turbo. Zo'n motor bestaat inderdaad en zal in de Granta GTI gebruikt worden, maar wat moet het in een elektrische auto?! En dan ook nog ~40 pk van elektrische hulpmotor. Dat wordt geen auto, dat wordt een beest date eigenlijk niet op openbare wegen toegelaten mag worden! En dat zo'n beest maar 4,0 liter/100km verbruikt... De prijs van vierwielaangedreven beest was ook om te lachen - 450.000r. Dat is maar paar duizend roebel meer dan wat nu de Priora Coupe Sport kost, zonder vierwielaandrijving en met maar ~98pk motor.

Wat ik wel zeer geslaagd vond, is een stopcontact ipv de LADA-logo:

201103311350_201103311348_granta_hybrid11.jpg

De achterkant was ook wel geslaagd:

201103311350_201103311348_granta_hybrid21.jpg

Voor de liefhebbers originele foto's:

134924.5884.jpg

133816.29254.jpg

Op internet staat veel over de granta hybride ook al op franse sites.Ook heb ik enkele foto,s gehad en tekeningen met uitleg over het hybride systeem waar momenteel in de elektrische 1117 mee getest word. Maar door een enorme computer crasch ben ik werkelijk alles kwijtgeraakt:(:cry:
Als het zo zou zijn dat het russische tijdschrift dit als grap de wereld in heeft geslingerd vind ik dat dit niet ten goede komt aan avtovaz.
Momenteel wordt er harder gewerkt dan ooit om lada weer een naam te geven in de autoindustrie.Alles gaat nu renault er bij in zit toch een stukje sneller met testen van div onderdelen en modellen en faceliften en aanpassingen aan de huidige modellen.

Als ik de foto,s ergens op internet terug kan vinden en de tekeningen wil ik deze zeker plaatsen maar weet alleen nog niet hoe dat moet.:cry:

Onze kalina heeft weer een verbruik gescoord van 1 op 15,9 vinden dit zeker niet slecht van de 1.4 16v. Kunnen gewoon heerlijk toeren zonder ons al te grote zorgen te maken over de huidige benzine prijs.
Wat wel opvalt is dat de auto zich bijzonder prettig voelt door flink op toeren gejaagd te worden.dus overschakelen bij zo,n 4000 toeren voelt de auto zich bijzonder prettig.dus bij 90 naar de 4e versnelling en bij de 125 naar de 5e doet hij op z,n slofjes.Waar hij absoluut niet van houd is 80 in z,n 5e versnelling rijden.Als we dat doen krijgen we het gevoel dat we vandaag of morgen de versnellingsbak op de achterbank hebben liggen.:eek:

RENAULT LAGUNA II zei:
Wauw @ skitmeister! Dit roept echt weer herinneringen op! Ik had precies dezelfde kleurencombinatie, weliswaar de 5 deurs. 3 deurs is toch eigenlijk net wat strakker! Ik ben benieuwd of jij ook een probleem hebt met de aanjager van de verwarming, dat had die van mij namelijk wel.

Veel rijplezier erin, maar dat gaat vast lukken!

greetz
R.L.

Thanks! Aanjager geen problemen mee, auto wordt lekker warm, en snel ook (zeker een plus in de winterdagen). Een mooi voordeel tov mijn Skoda 130 is de achterklep en neerklapbare achterbank (gisteren dankbaar gebruik van gemaakt @ ikea!)

Lada 110

13868684.3.big.gen.jpg

Vreemd, een 110 met zwarte onderzijde. Dat is in modeljaar 2004 verdwenen, dit moet dus een winkeldochter zijn uit 2004 of eerder.
Mooi kleurtje dat wel.

Wat zou u kiezen;
Lada Kalina 1.6 sedan uit 2007 met 24126 km. Prijs; 4440,-
Lada Kalina 1.6 sedan uit 2007 met 38685 km. Prijs: 3999,-
Lada 112 16v uit 2005 met 58633 km. Prijs: 3950,-
Lada 111 16v uit 2005 met 73301 km. Prijs: 3950,-

Pero zei:
Wat zou u kiezen;
Lada Kalina 1.6 sedan uit 2007 met 24126 km. Prijs; 4440,-
Lada Kalina 1.6 sedan uit 2007 met 38685 km. Prijs: 3999,-
Lada 112 16v uit 2005 met 58633 km. Prijs: 3950,-
Lada 111 16v uit 2005 met 73301 km. Prijs: 3950,-

Beetje appels met peren vergelijken.
De Kalina en 111 zijn totaal verschillende modellen.

Toch zou ik voor de 111 uit 2005 gaan. Ik ken deze auto al heel lang, en weet dat het een goede auto is. RVS uitlaat en hulpveren staan niet eens vermeld bij de extra's.

Bentley Arnage zei:
https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b4wnzt3rwc24
Een zwarte Kalina?
Zwart is toch nooit leverbaar geweest in Nederland?

Klopt, het is Blueberry, heel donker blauw met een zweem paars.

Mede liefhebbers ik heb een vraag. Telkens weer ben ik op zoek naar Nederlands of duits talige tests van de Lada Kalina. Waar halen jullie je tests op internet van deze auto vandaan? Misschien even een idee om een overzicht te maken van Lada Kalina testverslagen?

greetz
R.L.

Heren, mag ik jullie hulp nog even inroepen. Wat was nou ook alweer het probleem met de stuurinrichting bij de Lada Kalina vanaf 2007? In hoeverre mag je er eigenlijk vanuit gaan dat dit opgelost is bij elke lada kalina die je nu dus tweedehands te koop ziet staan?

greetz
R.L.

De productie- en spuitplan voor Mei, er gaat eindelijk iets veranderen!

Lada 2107:

106 "Rode Peper" (Nieuw!)
192 "Port"
202 "Snow White" (Nieuw op de 2107! Nieuwe naam voor oude kleur) (niet metallic)
240 "White Cloud"(niet metallic)
360 "Sochi"
471 "Donker Blauw" (Nieuw?)
513 "Zwarte Parel" (Nieuw!)
611 "Diamond Silver" (Nieuw!)
630 "Quarz"
665 "Kosmos"
690 "Snow Queen"
Totaal: ~7000 auto's

Lada Samara:

360 "Sochi"
630 "Quarz"
665 "Kosmos"
690 "Snow Queen"
Totaal: ~500 3d hatchback's, ~6500 5d hatchback's, ~3000 sedan's

Lada Kalina:

104 "Kalina"
322 "Colombian greens"
610 "Riesling"
650 "Sauvignon"
665 "Kosmos"
690 "Snow Queen"
Totaal: ~3800 station's, ~250 Sport's, ~1800 hatchback's, ~0 sedan's

Lada Priora(m.u.v. Lada Priora Coupe Sport):

360 "Sochi"
630 "Quarz"
665 "Kosmos"
690 "Snow Queen"
Totaal: ~1800 station's, 5000 sedan's, 4000 hatchback's

Lada 4x4 3d:

140 "Jasper" (niet metallic)
202 "Snow White" (Nieuwe naam voor oude kleur) (niet metallic)
325 "diepten van de zee" (niet metallic)
420 "Baltica" (niet metallic)
Totaal: ~4500 auto's

Lada 4x4 5d:
360 "Sochi"
630 "Quarz"
690 "Snow Queen"
Totaal: ~1100 auto's

Lada Priora Coupe Sport:

192 "Port" (Nieuw op de Lada Priora Coupe Sport)
240 "White Cloud"(Nieuw op de Lada Priora Coupe Sport) (niet metallic)
665 "Kosmos"
Totaal: ~100 auto's

;)

@ RL II,

https://www.autoweek.nl/rijimpressie/623/Lada-Kalina
https://www.vroom.be/nl/autotest/944,lada-kalina-1117.html
https://www.vroom.be/nl/autotest/944,lada-kalina-1117.html
https://www.autobild.de/artikel/test-dacia-logan-gegen-lada-1118-kalina-58105.html
https://www.autozeitung.de/einzeltest/lada-kalina-1117-16v

Dit is alles wat ik zo snel kon vinden.
Wat betreft het stuurprobleem moet je even een paar pagina's teruglezen, daar heeft Lada 111 een aantal dingen vermeld m.b.t. dit probleem.;)
Ik denk niet dat je er standard vanuit mag gaan dat dit probleem bij elke Kalina is opgelost. Het lijkt me waarschijnlijk dat niet elke dealer weet hoe hij dit probleem moet oplossen. Kwestie van uitproberen, dus.;)

Even wat anders:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=144184326&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=14400&minFirstRegistrationDate=2011-01-01&maxFirstRegistrationDate=2011-12-31&negativeFeatures=EXPORT&lang=de&pageNumber=1
https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bijq4mpxtrmu
https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bjdk4lqukqn4
https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bjdlzkp1tssx&asrc=fa

Leuk!(y)(y)

RENAULT LAGUNA II zei:
Heren, mag ik jullie hulp nog even inroepen. Wat was nou ook alweer het probleem met de stuurinrichting bij de Lada Kalina vanaf 2007? In hoeverre mag je er eigenlijk vanuit gaan dat dit opgelost is bij elke lada kalina die je nu dus tweedehands te koop ziet staan?

greetz
R.L.

Zoals ik al eerder schreef lijken alle Kalina 1.6 modellen een probleem met de besturing te hebben. De een in erge mate de andere in mindere mate.
In mijn zoektocht naar een Kalina ben ik geen enkele Kalina tegen gekomen die fijn stuurde.
In het kort komt het hier op neer.
Het stuur is niet in een soepele beweging van links naar rechts te bewegen, het gaat in kleine stapjes. Bij deze auto's gaat het sturen erg zwaar en is het nauwelijks mogelijk in een rechte lijn te rijden.
Bij mijn weten is er, naast Snippe, geen enkele dealer die een goede oplossing voor het probleem heeft weten te vinden. Lada Holland komt zelf met een "modificatie" die werkelijk nergens op slaat en dan ook absoluut niet werkt.
In het ergste scenario is het compleet ombouwen van de stuurinrichting noodzakelijk, dat kost ruim drie uur.
Mijn ervaring is dat onze 1119 na deze ombouw weer perfect stuurt en het ook blijft doen.
De oplossing die door AvtoVaz wordt geboden kost ruim EUR. 2000,- inclusief arbeidsloon.

RENAULT LAGUNA II zei:
Mede liefhebbers ik heb een vraag. Telkens weer ben ik op zoek naar Nederlands of duits talige tests van de Lada Kalina. Waar halen jullie je tests op internet van deze auto vandaan? Misschien even een idee om een overzicht te maken van Lada Kalina testverslagen?

greetz
R.L.

Hoi Renault Laguna II

Je kan enkele tests in het nederlands lezen op autogids.be
Ook de website van Lada France publiceert enkele tests zelfs in het nederlands. Daarvoor ga je naar www.lada.fr
en klik door via : les news - le kiosque - autoloisirs of le moniteur automobile.
Veel plezier mee!
Greetz

AvtoVAZ roept wereldwijd meer dan 56.000 auto's terug. Het gaat om Kalina's, Samara's en Priora's die terug naar de garage moeten. Nu gaat het om problemen met brandstof toevoerbuizen. Waarschijnlijk gaat het om auto's uit 2011. Hiermee komt het totaal aantal auto's dat AvtoVAZ in de laatste paar maanden terug moest roepen op bijna 100.000.

Gevalletje ruitschade als gevolg van een kopstoot tegen de binnenspiegel.

ruitschade.jpg

De Parrot zit er inmiddels ook in.

3.jpg

Mooi trouwens, een redelijke recente 111 met airbagstuur in Nederland(y):

Lada-112-Hatchback-Benzine-Grijs-007--13143200-Medium.jpg

https://www.autotrader.nl/auto/kopen/3LCHF/algemeen.htm

Dat zie je niet vaak.

@Lada Priora

Leuke foto, doe er nog maar een paar. (y)
De Priora is, voor zover ik weet, nog steeds de enige in Nederland waar een kenteken voor is afgegeven. Wees zuinig op deze unieke Lada.

@ Lada Kalina, ik ben er zeker zuinig op. Ik weet echter dat Lada Wolfs voor mij twee Priora's heeft afgeleverd. Jammer overigens van de voorruit van de Kalina, maar geen persoonlijke ongelukken hoop ik.

Na bijna zes maanden staan er nu 12000 kilometers op de teller. Vorige week is een relais vervangen (van de claxon); voor de rest nog geen enkel probleem (had mijn vorige 111 overigens ook niet!).

Hoe staat het er eigenlijk voor met www.ladasite.nl ?

@ Lada Kalina:
Klopt niet. Ik heb bij Amsterdam een grijze Priora hatchback zien rijden met de letter op het kenteken beginnend met een K.

Net gespot in 's Heerenbroek (tussen Kampen en Zwolle) een 1119.
Kenteken 80-XV-PS.
Voertuigsoort Personenauto
Merk Lada
Handelsbenaming LADA 1119
Brandstof Lpg
Datum eerste toelating 23-10-2007(3,5 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 23-10-2010(5 mndn/27 dgn)

Heb ik weer een kenteken voor mijn database.

Uit de nieuwsbrief van Lada Duitsland:
"alles in der Vorbereitung zur Präsentation der neuen KALINA Modelle mit EURO 5 ab dem 2. Halbjahr 2011."

Dat houdt dus in dat we nog lang op de Kalina met Euro5 motor moeten wachten. Als Lada Duitsland ze dan pas binnenkrijgt zal het nog wel enkele maanden duren voor Lada Holland er een paar kan scoren. Tot die tijd zullen we dus niets van LH horen. Het doek blijft dus op de auto op de website. Binnenkort meer.... is een rekbaar begrip.

Vanavond in Amsterdam Buitenveldert gezien, de Lada Kalina met kenteken 12-GNH-4.

Lada Priora zei:
Vanavond in Amsterdam Buitenveldert gezien, de Lada Kalina met kenteken 12-GNH-4.

Thanx Lada Priora,

Maar dat is dan toch niet de Kalina van je ouders? Dit kenteken hoort bij een serie van drie Kalina's 1119 die bij Domino day zijn ingezet.
Mijn kenteken database groeit aardig;

1117: 2 kentekens

1118: 39 kentekens

1119: 11 kentekens

Van de 1119 zijn er meer verkocht dan ik verwachtte.

@ kalina bij mij in de buurt staat nog een rode 1118 kenteken begint met een T zodra ik hem weer zie noteer ik het kenteken even.

@ priora, volgens mij heb ik die ook zien rijden is het een antraciet kleurige 1119??

nog een algemeen vraagje wie is er lid van de lada club??

Terug
Bovenaan