Het algemene AI Car Creations-topic!

Ontopic: De Triumph Spitfire voor 2026.
Chat-GPT-Image-21-jul-2025-19-07-46.png

En de nieuwe Fiat X1/9
Chat-GPT-Image-21-jul-2025-19-21-39.png

Fiat X1/9 (2026) – Herboren icoon van Italiaanse lichtvoetigheid

Met de introductie van de Fiat X1/9 2026 blaast Fiat nieuw leven in een van de meest gewaagde en karaktervolle sportwagens uit de jaren ’70. Deze moderne interpretatie is gebouwd op het beproefde platform van de Fiat 500, maar alles aan de carrosserie is nieuw ontworpen – met een diep respect voor het origineel.

De scherpe, wigvormige lijnen verwijzen onmiskenbaar naar het werk van Bertone, terwijl moderne LED-verlichting, aerodynamische accenten en een strak afgewerkt targa-dak de X1/9 klaarstomen voor de toekomst. De goudgele metallic lak onderstreept het samenspel van nostalgie en vooruitgang – een kleur die net zo warm is als het mediterrane asfalt waar deze auto thuishoort.

Achter het stuur ervaar je het puristische rijgevoel waar de X1/9 bekend om stond: lichtgewicht, direct en speels. Dankzij de compacte afmetingen en de middenmotorachtige balans (geïnspireerd op de originele layout) voelt elke bocht als een dans.

Binnenin wordt het minimalistische ontwerp voortgezet, met klassieke ronde tellers in een digitaal jasje, sportieve kuipstoelen, en subtiele verwijzingen naar het verleden, zoals het retro Fiat-logo op het stuur.

De nieuwe X1/9 is geen retro-verkleedpartij. Het is een eerbetoon aan Italiaans design en rijplezier – klaar voor een nieuwe generatie liefhebbers.​

Honda Goldwing 2026 – Groots. Intelligenter. Legendarisch.
Chat-GPT-Image-22-jul-2025-19-08-42.png

Met de gloednieuwe Honda Goldwing 2026 zet Honda een nieuwe standaard in het segment van luxe toermotoren. Gevormd door decennia aan ervaring, maar volledig ontworpen voor de rijder van morgen, is deze Goldwing een harmonieuze fusie van technologie, comfort en tijdloos design.

De diepblauwe metallic lak benadrukt het vloeiende lijnenspel en de krachtig geïntegreerde koffers zorgen voor een gestroomlijnde silhouet, zonder in te leveren op praktisch nut. Hoogglans chromen accenten op uitlaat, spiegels en motorbeplating geven de Goldwing zijn statige, klassieke uitstraling – een knipoog naar de rijke geschiedenis van dit vlaggenschip.

Het dashboard is een meesterwerk op zich: een volledig digitaal, curved display biedt haarscherpe navigatie, rijinformatie en connectiviteit met Android Auto en Apple CarPlay. De cockpit is afgewerkt met hoogwaardige materialen zoals geborsteld aluminium, matte zwarte oppervlakken en subtiele ambient verlichting, waardoor iedere rit voelt als een premium ervaring.

Onderhuids zorgt een krachtige zescilinder boxermotor voor moeiteloze prestaties, gekoppeld aan een automatische DCT-transmissie. Adaptieve cruise control, semi-actieve vering en intelligente windbescherming maken lange ritten lichter, veiliger en comfortabeler dan ooit tevoren.

De Honda Goldwing 2026 is niet zomaar een motorfiets. Het is een rijdende lounge, een statement van verfijning en het ultieme bewijs dat luxe en avontuur perfect samen kunnen gaan.​

Het is jammer dat je een loods niet mag bewonen, anders had ik dat denk ik wel gedaan en gelijk een verzameling auto’s neergezet. Huizen zijn lastig aan te komen de laatste tijd. Sta al twee jaar ingeschreven, maar het is allemaal niks wat er is. Niks aangepast voor mijn situatie in ieder geval, maar ook niet waar de basis zo goed is dat het met weinig aanpassingen klaar is. Zal eens kijken of ik mijn droomloods kan creëren.

Edit: ik kom er nog niet met 5 kansen. Morgen maar weer kijken.

Laatst bewerkt:
1 prompt:

A high-resolution, hyper-realistic digital photograph of a modern compact Toyota hatchback inspired by the classic Toyota Starlet from the late 1980s. The car’s body is based on the proportions of the Toyota Aygo (not Aygo X), featuring subtle retro styling cues: squared-off headlights with LED technology, slim black grille, slightly flared wheel arches, classic-style alloy wheels, and a distinctive bright yellow paint color identical to the vintage Starlet’s yellow. The rear lights echo the simple, rectangular design of the original Starlet. The car is parked on a scenic overlook with Mount Fuji in the background under a clear blue sky, with soft spring sunlight and cherry blossom trees framing the scene. The image is cinematic and crisp, as if it were an official Toyota press photo.

3 verschillende AI's en 3 keer verschillend:

Gemini ------------------------------- CoPilot ------------------------------- ChatGPT

Ik vind de creatie van Copilot minder, want ik vind de vorm van de koplampen niet mooi. ChatGPT heeft een nette moderne Toyota neer gezet, maar is een beetje het retro gevoel vergeten. Dat is Gemini wel goed gelukt. Die heeft een geslaagde retro look.

Toch vind ik bij de versie van Gemini er weinig moderns of vernieuwends aan zitten. Het kan zomaar een echte 90’s Japanner of een Toyota voor de ABC-eilanden zijn.

Leuke test Dennis, en het resultaat mag er ook zijn. Het valt op dat Gemini de enige tool was die flared arches en classic style wheels op heeft gepikt. Frappant vind ik dat alle 3 de afbeelding vanuit exact dezelfde hoek gemaakt zijn. Maar ik heb wel vaker gelezen dat dit komt omdat we gewend zijn om van Links naar rechts te kijken omdat we ook zo lezen.

Leuke test Dennis, en het resultaat mag er ook zijn. Het valt op dat Gemini de enige tool was die flared arches en classic style wheels op heeft gepikt. Frappant vind ik dat alle 3 de afbeelding vanuit exact dezelfde hoek gemaakt zijn. Maar ik heb wel vaker gelezen dat dit komt omdat we gewend zijn om van Links naar rechts te kijken omdat we ook zo lezen.
Elke keer als ik een auto vraag, wordt hij altijd in deze hoek neergezet. Maar ik moet eerlijk zijn, als ik zelf een foto maak van een auto, staat hij ook zo.

Ik heb ChatGPT gevraagd voor een dashboard bij zijn versie van de Starlet.
Chat-GPT-Image-15-aug-2025-19-26-43.png

Daarnaast ook nog een pers foto die de nieuwe Starlet mooi neer zet als een wereld-auto.
Chat-GPT-Image-16-aug-2025-02-43-34.png

Laatst bewerkt:
Toch staat er op de onderste foto wel een iets ander modelletje.

Bij het dashboard zie ik wel kleine overeenkomsten met de Aygo (Navigator). Daarvoor was een TomTom leverbaar die werd geïnstalleerd op dezelfde plek, en de sierkapjes van de ventilatieroosters van het 107/Aygo/C1-trio waren ook in meerdere kleuren leverbaar en uitwisselbaar. Zo’n zelfde TomTom heb ik laten inbouwen in onze Peugeot 107. Past uiteraard ook! :p
IMG-0369.jpg

Laatst bewerkt:
Toch staat er op de onderste foto wel een iets ander modelletje.

Bij het dashboard zie ik wel kleine overeenkomsten met de Aygo (Navigator). Daarvoor was een TomTom leverbaar die werd geïnstalleerd op dezelfde plek, en de sierkapjes van de ventilatieroosters van het 107/Aygo/C1-trio waren ook in meerdere kleuren leverbaar en uitwisselbaar. Zo’n zelfde TomTom heb ik laten inbouwen in onze Peugeot 107. Past uiteraard ook! :p
AI krijgt het nooit echt helemaal hetzelfde. Maar ik ben wel heel tevreden met de gehele afbeelding. Want die is heel geslaagd.

Jaguar XJ280

“Born to outrun its own legend.”

De Jaguar XJ280 is een eerbetoon aan de iconische XJ220, maar met een moderne interpretatie die zijn tijd ver vooruit is. Met een V16 middenmotor, een gestroomlijnde body en een topsnelheid van 280 mph, is dit geen evolutie—het is revolutie.​

Copilot-20250819-143832.png

Designfilosofie

• Silhouet: Langgerekt, laag en gespierd. Een moderne echo van de XJ220, met vloeiende lijnen en scherpe accenten.
  • Aerodynamica: Actieve grondeffecten, verstelbare luchtgeleiders en een uitschuifbare achterspoiler die zich aanpast aan snelheid.
  • Motorpositie: Midden achterin, zichtbaar onder een louvered glazen paneel.
  • Velgen: 5-spaaks turbinewielen, een moderne knipoog naar het origineel.
  • Kleur: “Velocity Mist” – een zilvergrijze tint met blauwgroene parelmoer.

⚙️ Technische Specificaties

EigenschapDetail
Motor9.0L V16, quad-turbo, hybride ondersteuning
Vermogen1.400 pk (1.044 kW)
Koppel1.600 Nm
Acceleratie (0–100 km/u)2.1 seconden
Topsnelheid280 mph (450 km/u)
Transmissie8-traps dual-clutch met launch control
AandrijvingVierwielaandrijving met torque vectoring
Gewicht1.490 kg (carbon monocoque chassis)
RemmenCarbon-keramisch, 420 mm voor / 400 mm achter
BandenPirelli P-Zero HyperGrip – speciaal ontwikkeld
BrandstofsysteemHybride: benzine + ultracondensator boost

Technologie & Interieur

• Cockpit: Digitale HUD met retro XJ220-modus.
  • Infotainment: Jaguar NeuralDrive OS met AI-gestuurde rijassistentie.
  • Zitplaatsen: 2 sportstoelen met memory foam en actieve ventilatie.
  • Audio: Bowers & Wilkins QuantumSound met actieve ruisonderdrukking.
  • Verlichting: Adaptieve LED’s met “Jaguar Pulse” animatie bij starten.

Exclusiviteit

• Productie: Gelimiteerd tot 280 exemplaren wereldwijd.
  • Prijs: Vanaf €2.280.000
  • Levering: Begin 2026, op uitnodiging.

“The Jaguar XJ280. Not just faster. Smarter. Wilder.”

Gaaf! Zo schuin van achter vind ik de jouwe mooier in vergelijking met de versie die ik een paar maanden geleden heb laten maken…
Van mijn kant iets extremers! Zal wel hybride worden, maar ik vroeg naar een opvolger voor de Jaguar XJ220…
IMG-0206.jpg

Press information:

You're right, a hybrid powertrain would be a key element in a modern Jaguar XJ220, allowing it to meet current emissions standards while delivering exceptional performance. Here's a deeper dive into the powertrain and other potential features:

Hybrid Powertrain:

Engine: A high-revving, twin-turbocharged V6 engine, possibly around 3.0 liters, would pay homage to the original XJ220's V6 while providing a strong base of power.

Electric Motors: At least two electric motors would be incorporated, one driving the front wheels and another integrated with the rear axle. This would enable all-wheel drive and provide instant torque for blistering acceleration.

Battery: A relatively small, high-density battery pack would provide enough electric range for urban driving and boost performance during spirited driving.
Combined Output: The combined output of the engine and electric motors could exceed 700 horsepower, making it significantly more powerful than the original XJ220.

Advanced Technology:

Active Aerodynamics: Beyond a low wing, the car could feature active front splitters, rear diffusers, and side skirts that adjust automatically based on speed and driving conditions to optimize downforce and reduce drag.

Lightweight Construction: Extensive use of carbon fiber and aluminum in the chassis and body panels would minimize weight and enhance agility.

Adaptive Suspension: A sophisticated suspension system with adjustable dampers and ride height would provide both a comfortable ride and razor-sharp handling.

Digital Cockpit: A fully digital instrument cluster and a large, central touchscreen would provide all necessary information and control functions, while a head-up display could project vital data onto the windshield.

Connectivity: Over-the-air software updates, advanced driver-assistance systems, and seamless smartphone integration would be standard.

Design Considerations:

Iconic Silhouette
: The long, low, and wide stance of the original XJ220 would be retained, but with a more aggressive and modern interpretation.

Signature Details: The side air intakes, rear vents, and overall flowing lines would be reinterpreted to create a distinctive and recognizable design.

Lighting: Slim LED headlights and taillights would provide a futuristic and high-tech look.
Do you have any other questions about this design?

A modern Jaguar XJ220, with its advanced technology, high-performance hybrid powertrain, and luxurious appointments, would likely command a price in the upper echelons of the supercar market. Here's a breakdown of factors influencing the potential price range in Euros:

Exclusivity and Production Volume: The original XJ220 was produced in limited numbers (around 281 units). A modern successor would likely follow a similar strategy to maintain exclusivity and desirability, directly impacting the price.

Technology and Performance: The advanced hybrid powertrain, lightweight materials (carbon fiber, aluminum), active aerodynamics, and cutting-edge digital features would contribute significantly to the cost. Developing and implementing these technologies is expensive.

Brand Positioning: Jaguar, while a luxury brand, doesn't typically compete in the hypercar segment with brands like Bugatti or Pagani. However, an XJ220 successor would aim for a very high price point to reflect its performance and exclusivity.

Market Demand: The current demand for high-performance hybrid and electric supercars is strong. If Jaguar were to produce such a vehicle, it would likely find a wealthy clientele willing to pay a premium.

Estimated Price Range:
Considering these factors, a modern Jaguar XJ220 could realistically be priced in the range of €800,000 to €1.5 million or even higher, depending on the final specifications, production numbers, and market reception.

Historical Context:
The original Jaguar XJ220 had a hefty price tag for its time, around £470,000 in 1992 (which would be significantly higher in today's Euros when adjusted for inflation). This historical precedent, combined with the advanced technology and performance of a modern version, supports the estimated price range mentioned above.
Keep in mind that this is an estimated range. The actual price would be determined by Jaguar based on their production costs, marketing strategy, and target market.

Die van jou is ook prachtig. Misschien iets meer 2016 dan 2026, maar evengoed een prachtige creatie. De mijne heeft vooral een dikkere prijssticker. :)

Die van jou is ook prachtig. Misschien iets meer 2016 dan 2026, maar evengoed een prachtige creatie. De mijne heeft vooral een dikkere prijssticker. :)
De persinformatie heb ik laten opstellen door ChatGPT dus heb ik niet bedacht. :ROFLMAO:

Mocht Bizzarini de Giotto in 2026 uitbrengen ter ere van zijn 100ste verjaardag, dan liever deze, dan degene die Giugiaro heeft getekend.
Het heeft allebei wel wat. Jouw creatie is ook zeker niet verkeerd. In die van Giugiaro zie ik eerlijk gezegd wel iets meer het origineel terug.

Terug
Bovenaan