Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee, De ultieme Nederlandse delicatesse: Broodjes frikandel speciaal met een karaf ChocomelHotdogs van marsepein of gewoon een slechte combinatie?
Ja, oké. Dan zal de Mazda-versie weer terugkomen als 124 Spider?De Triumph zou op basis van de Mazda kunnen, maar de Fiat is onderhuids een 500.
Badge-engineering maakt alles mogelijk.Ja, oké. Dan zal de Mazda-versie weer terugkomen als 124 Spider?
Reviews zijn over het algemeen goed, die ga ik eens proberen naast ChatGPT.Copilot is ook best redelijk goed. Maar ook die zeurt wel eens over richtlijnen.
Dit is een bijzonder mooie foto. Waarom heb je deze niet ingezonden. Deze had van mij 3 punten gehad.
Ik zie hier vooral een Toyota in. Soort Mini-LandCruiser onder de RAV4?Ik was al gefascineerd (en zag mogelijkheden om een ander beeld te creëren) en heb het aan Copilot gevraagd:
![]()
Wie 'biedt' meer/andere ideeën?
Hadden ze dit in de jaren ‘80 maar gedaan! In feite de allereerste X3…
Dacht ik ook al. Maar laten we dan in ieder geval het Lexus-label erop plakken ;-) Dit was denk ik de AI interpretatie van de New Vision designconcepten waar ik om had gevraagd.Soort Mini-LandCruiser onder de RAV4?
Of Scion nieuw leven inblazen…Dacht ik ook al. Maar laten we dan in ieder geval het Lexus-label erop plakken ;-)
Elke keer als ik een auto vraag, wordt hij altijd in deze hoek neergezet. Maar ik moet eerlijk zijn, als ik zelf een foto maak van een auto, staat hij ook zo.Leuke test Dennis, en het resultaat mag er ook zijn. Het valt op dat Gemini de enige tool was die flared arches en classic style wheels op heeft gepikt. Frappant vind ik dat alle 3 de afbeelding vanuit exact dezelfde hoek gemaakt zijn. Maar ik heb wel vaker gelezen dat dit komt omdat we gewend zijn om van Links naar rechts te kijken omdat we ook zo lezen.
AI krijgt het nooit echt helemaal hetzelfde. Maar ik ben wel heel tevreden met de gehele afbeelding. Want die is heel geslaagd.Toch staat er op de onderste foto wel een iets ander modelletje.
Bij het dashboard zie ik wel kleine overeenkomsten met de Aygo (Navigator). Daarvoor was een TomTom leverbaar die werd geïnstalleerd op dezelfde plek, en de sierkapjes van de ventilatieroosters van het 107/Aygo/C1-trio waren ook in meerdere kleuren leverbaar en uitwisselbaar. Zo’n zelfde TomTom heb ik laten inbouwen in onze Peugeot 107. Past uiteraard ook!![]()
Dat zeker! Later vielen me de Eiffeltoren en andere details op. Leuk gedaan!AI krijgt het nooit echt helemaal hetzelfde. Maar ik ben wel heel tevreden met de gehele afbeelding. Want die is heel geslaagd.
Eigenschap | Detail |
---|---|
Motor | 9.0L V16, quad-turbo, hybride ondersteuning |
Vermogen | 1.400 pk (1.044 kW) |
Koppel | 1.600 Nm |
Acceleratie (0–100 km/u) | 2.1 seconden |
Topsnelheid | 280 mph (450 km/u) |
Transmissie | 8-traps dual-clutch met launch control |
Aandrijving | Vierwielaandrijving met torque vectoring |
Gewicht | 1.490 kg (carbon monocoque chassis) |
Remmen | Carbon-keramisch, 420 mm voor / 400 mm achter |
Banden | Pirelli P-Zero HyperGrip – speciaal ontwikkeld |
Brandstofsysteem | Hybride: benzine + ultracondensator boost |
Van mijn kant iets extremers! Zal wel hybride worden, maar ik vroeg naar een opvolger voor de Jaguar XJ220…
![]()
Press information:
You're right, a hybrid powertrain would be a key element in a modern Jaguar XJ220, allowing it to meet current emissions standards while delivering exceptional performance. Here's a deeper dive into the powertrain and other potential features:
Hybrid Powertrain:
Engine: A high-revving, twin-turbocharged V6 engine, possibly around 3.0 liters, would pay homage to the original XJ220's V6 while providing a strong base of power.
Electric Motors: At least two electric motors would be incorporated, one driving the front wheels and another integrated with the rear axle. This would enable all-wheel drive and provide instant torque for blistering acceleration.
Battery: A relatively small, high-density battery pack would provide enough electric range for urban driving and boost performance during spirited driving.
Combined Output: The combined output of the engine and electric motors could exceed 700 horsepower, making it significantly more powerful than the original XJ220.
Advanced Technology:
Active Aerodynamics: Beyond a low wing, the car could feature active front splitters, rear diffusers, and side skirts that adjust automatically based on speed and driving conditions to optimize downforce and reduce drag.
Lightweight Construction: Extensive use of carbon fiber and aluminum in the chassis and body panels would minimize weight and enhance agility.
Adaptive Suspension: A sophisticated suspension system with adjustable dampers and ride height would provide both a comfortable ride and razor-sharp handling.
Digital Cockpit: A fully digital instrument cluster and a large, central touchscreen would provide all necessary information and control functions, while a head-up display could project vital data onto the windshield.
Connectivity: Over-the-air software updates, advanced driver-assistance systems, and seamless smartphone integration would be standard.
Design Considerations:
Iconic Silhouette: The long, low, and wide stance of the original XJ220 would be retained, but with a more aggressive and modern interpretation.
Signature Details: The side air intakes, rear vents, and overall flowing lines would be reinterpreted to create a distinctive and recognizable design.
Lighting: Slim LED headlights and taillights would provide a futuristic and high-tech look.
Do you have any other questions about this design?
A modern Jaguar XJ220, with its advanced technology, high-performance hybrid powertrain, and luxurious appointments, would likely command a price in the upper echelons of the supercar market. Here's a breakdown of factors influencing the potential price range in Euros:
Exclusivity and Production Volume: The original XJ220 was produced in limited numbers (around 281 units). A modern successor would likely follow a similar strategy to maintain exclusivity and desirability, directly impacting the price.
Technology and Performance: The advanced hybrid powertrain, lightweight materials (carbon fiber, aluminum), active aerodynamics, and cutting-edge digital features would contribute significantly to the cost. Developing and implementing these technologies is expensive.
Brand Positioning: Jaguar, while a luxury brand, doesn't typically compete in the hypercar segment with brands like Bugatti or Pagani. However, an XJ220 successor would aim for a very high price point to reflect its performance and exclusivity.
Market Demand: The current demand for high-performance hybrid and electric supercars is strong. If Jaguar were to produce such a vehicle, it would likely find a wealthy clientele willing to pay a premium.
Estimated Price Range:
Considering these factors, a modern Jaguar XJ220 could realistically be priced in the range of €800,000 to €1.5 million or even higher, depending on the final specifications, production numbers, and market reception.
Historical Context:
The original Jaguar XJ220 had a hefty price tag for its time, around £470,000 in 1992 (which would be significantly higher in today's Euros when adjusted for inflation). This historical precedent, combined with the advanced technology and performance of a modern version, supports the estimated price range mentioned above.
Keep in mind that this is an estimated range. The actual price would be determined by Jaguar based on their production costs, marketing strategy, and target market.
De persinformatie heb ik laten opstellen door ChatGPT dus heb ik niet bedacht.Die van jou is ook prachtig. Misschien iets meer 2016 dan 2026, maar evengoed een prachtige creatie. De mijne heeft vooral een dikkere prijssticker.![]()
Het heeft allebei wel wat. Jouw creatie is ook zeker niet verkeerd. In die van Giugiaro zie ik eerlijk gezegd wel iets meer het origineel terug.Mocht Bizzarini de Giotto in 2026 uitbrengen ter ere van zijn 100ste verjaardag, dan liever deze, dan degene die Giugiaro heeft getekend.
Voor deze foto en persinformatie heb ik CoPilot gebruikt.De persinformatie heb ik laten opstellen door ChatGPT dus heb ik niet bedacht.![]()