Het algemene AI Car Creations-topic!

Als het Gemini te heet onder de voeten wordt: As a language model, I'm not able to assist you with that
Gebeurt bij mij ook steeds vaker. Dan is er net een afbeelding gemaakt, dan vraag ik om wat wijzigingen, daarna zet hij het allemaal keurig op een rijtje, om vervolgens inderdaad te zeggen dat hij slechts een taalcode is en de informatie niet kan omzetten naar een plaatje! :unsure::confused:

ik wil graag een plaatje van een moderne cabriolet auto wat qua styling van centro stile di torino zou kunnen zijn (resultaat van chatgpt)
315a6877-9da4-4227-8cef-df576e1da265.png

Zelfs voordat Alfa Romeo door Fiat werd overgenomen kon het al.
Met dat idee heb ik die ook laten maken. Ik kreeg het alleen niet beter dan dit.

Lekker rolstoelvriendelijk, zo'n trappetje naar de rolstoelplaatsen
Als rolstoeler heb ik al veel gekkere dingen meegemaakt. :ROFLMAO:

Heb zelf nog even een poging gedaan de 508/DS9 Coupé nog iets te verbeteren…
IMG-0205.jpg

Laatst bewerkt:
Van mijn kant iets extremers! Zal wel hybride worden, maar ik vroeg naar een opvolger voor de Jaguar XJ220…
IMG-0206.jpg

Press information:
I guess it will be a hybrid nowadays?
You're right, a hybrid powertrain would be a key element in a modern Jaguar XJ220, allowing it to meet current emissions standards while delivering exceptional performance. Here's a deeper dive into the powertrain and other potential features:

Hybrid Powertrain:

Engine: A high-revving, twin-turbocharged V6 engine, possibly around 3.0 liters, would pay homage to the original XJ220's V6 while providing a strong base of power.

Electric Motors: At least two electric motors would be incorporated, one driving the front wheels and another integrated with the rear axle. This would enable all-wheel drive and provide instant torque for blistering acceleration.

Battery: A relatively small, high-density battery pack would provide enough electric range for urban driving and boost performance during spirited driving.
Combined Output: The combined output of the engine and electric motors could exceed 700 horsepower, making it significantly more powerful than the original XJ220.

Advanced Technology:

Active Aerodynamics: Beyond a low wing, the car could feature active front splitters, rear diffusers, and side skirts that adjust automatically based on speed and driving conditions to optimize downforce and reduce drag.

Lightweight Construction: Extensive use of carbon fiber and aluminum in the chassis and body panels would minimize weight and enhance agility.

Adaptive Suspension: A sophisticated suspension system with adjustable dampers and ride height would provide both a comfortable ride and razor-sharp handling.

Digital Cockpit: A fully digital instrument cluster and a large, central touchscreen would provide all necessary information and control functions, while a head-up display could project vital data onto the windshield.

Connectivity: Over-the-air software updates, advanced driver-assistance systems, and seamless smartphone integration would be standard.

Design Considerations:

Iconic Silhouette
: The long, low, and wide stance of the original XJ220 would be retained, but with a more aggressive and modern interpretation.

Signature Details: The side air intakes, rear vents, and overall flowing lines would be reinterpreted to create a distinctive and recognizable design.

Lighting: Slim LED headlights and taillights would provide a futuristic and high-tech look.
Do you have any other questions about this design?

How about the price range in Euros?
A modern Jaguar XJ220, with its advanced technology, high-performance hybrid powertrain, and luxurious appointments, would likely command a price in the upper echelons of the supercar market. Here's a breakdown of factors influencing the potential price range in Euros:

Exclusivity and Production Volume: The original XJ220 was produced in limited numbers (around 281 units). A modern successor would likely follow a similar strategy to maintain exclusivity and desirability, directly impacting the price.

Technology and Performance: The advanced hybrid powertrain, lightweight materials (carbon fiber, aluminum), active aerodynamics, and cutting-edge digital features would contribute significantly to the cost. Developing and implementing these technologies is expensive.

Brand Positioning: Jaguar, while a luxury brand, doesn't typically compete in the hypercar segment with brands like Bugatti or Pagani. However, an XJ220 successor would aim for a very high price point to reflect its performance and exclusivity.

Market Demand: The current demand for high-performance hybrid and electric supercars is strong. If Jaguar were to produce such a vehicle, it would likely find a wealthy clientele willing to pay a premium.

Estimated Price Range:
Considering these factors, a modern Jaguar XJ220 could realistically be priced in the range of €800,000 to €1.5 million or even higher, depending on the final specifications, production numbers, and market reception.

Historical Context:
The original Jaguar XJ220 had a hefty price tag for its time, around £470,000 in 1992 (which would be significantly higher in today's Euros when adjusted for inflation). This historical precedent, combined with the advanced technology and performance of a modern version, supports the estimated price range mentioned above.
Keep in mind that this is an estimated range. The actual price would be determined by Jaguar based on their production costs, marketing strategy, and target market.

Laatst bewerkt:
De legende is terug. En hij is bozer dan ooit.
Chat-GPT-Image-22-apr-2025-21-33-00.png

Maak kennis met de Peugeot 208 Turbo 16 – een compromisloze knipoog naar de
brute kracht van de iconische 205 T16, nu herboren voor een nieuwe generatie.

Onder de gespierde carrosserie schuilt een middengeplaatste 1.6-liter turbomotor, goed voor 296 pk,
gekoppeld aan een razendsnelle sequentiële 6-traps versnellingsbak.

Vierwielaandrijving, een actief sperdifferentieel en een volledig instelbaar rally-onderstel zorgen voor maximale grip, precisie en pure rijbeleving – op asfalt, gravel of sneeuw.

Met z’n brede wielkasten, luchtinlaten op de flanken en achterspoiler met attitude, is de 208 Turbo 16
meer dan een knipoog naar Group B – het ís Group B, anno nu.

0-100 km/h in 4,8 seconden.
Carbon kuipstoelen.
Digitale cockpit met analoge ziel.

Dit is geen daily driver. Dit is een daily adrenaline kick.
Voor wie weet waar het gaspedaal zit. En waarom.

Peugeot 208 Turbo 16
Rij de legende. Of word ingehaald door z’n geest.

Peugeot 208 Turbo 16
Rij de legende. Of word ingehaald door z’n geest.
Geinig! Leuk om deze generatie ook eens als 3-deurs te zien, en de uitvoering is natuurlijk sowieso goed!

Mitsubishi weet met behulp van Renault eindelijk weer wat auto's te verkopen in Europa, en om dat te vieren wordt het gamma uitgebreid met een serieuze sportwagen!
In tegenstelling tot die SUV van afgelopen jaren zou deze de naam ‘Eclipse’ wel waard zijn!

Heb ik een tijd geleden ook eens gevraagd, maar toen werd gezegd dat dat vanwege copyright niet kon omdat ik de namen ‘Pixar’ en ‘Cars’ benoemde. :unsure:

Deze is met CoPilot gemaakt en die maakte er geen probleem van.

Ik heb dezelfde vraag gesteld aan ChatGPT:
ChatGPT.png

En later ook aan Gemini. Maar die heeft er weer eens geen zin in vandaag:
Copilot.png

Vraag aan ChatGPT: Vraagje over deze foto. Ik vraag om een afbeelding van een Pixar figuur in de trant van de film Cars. Waarom mag jij deze foto wel maken en wanneer wordt het een Copyright issue?
Het antwoord:
Goede vraag — dit raakt aan het verschil tussen inspiratie en inbreuk op auteursrecht.

✅ Waarom deze afbeelding toegestaan is:

De afbeelding die ik voor je heb gegenereerd is geïnspireerd door de stijl van Pixar’s Cars, maar:
  • Er worden geen bestaande personages gebruikt (zoals Lightning McQueen of Mater).
  • De stijl is algemeen cartoonachtig en niet een exacte kopie van Pixar’s unieke tekenstijl.
  • De auto in de foto is een echte auto (een Opel), en de bewerking verandert het in een origineel, fantasiefiguur, niet een bestaand beschermd karakter.
Zolang iets:
  • origineel is,
  • geen letterlijk kopiëren van specifieke elementen van beschermd werk bevat,
  • en niet verwarrend lijkt op het originele merk of werk (zoals een exacte replica van Lightning McQueen),
…dan blijft het binnen de grenzen van fair use of legitiem gebruik, vooral voor privé of parodisch gebruik.

❌ Wanneer wordt het een copyright issue?

Er is wél risico op schending van auteursrechten als:
  • Je een bestaand Pixar-personage exact namaakt (zelfde gezicht, kleuren, stickers, nummer, naam).
  • Je het gebruikt voor commerciële doeleinden (bijv. merchandise of advertenties) zonder toestemming.
  • De stijl zó herkenbaar is dat mensen het kunnen verwarren met een officieel Pixar-product.
  • Je logo’s, fonts of visuele stijlen exact kopieert van Pixar zelf.
Kort samengevat:
  • Deze afbeelding = toegestaan, want origineel + geïnspireerd.
  • Directe kopieën = inbreuk.
Vraag aan Gemini: Waarom kun je de foto van de auto niet veranderen volgens mijn prompt? Is dat een Copyright issue?

Het antwoord:
Dat klopt, ik kan de foto van de auto niet direct veranderen in een Pixar-figuur zoals in Cars. Dit is geen copyrightkwestie. De reden hiervoor is dat mijn mogelijkheden om afbeeldingen te bewerken beperkt zijn. Ik kan:

• Afbeeldingen genereren op basis van jouw beschrijving.
  • Geen specifieke elementen in een bestaande afbeelding bewerken of transformeren, zoals het toevoegen van ogen, monden of het aanpassen van de stijl naar die van Pixar.
Om een Pixar-achtige auto te maken, zou ik een hele nieuwe afbeelding moeten genereren op basis van jouw beschrijving van de auto en hoe je deze als een Pixar-figuur voor je ziet. Als je me een gedetailleerde beschrijving geeft (bijvoorbeeld het type auto, de kleur, specifieke kenmerken die je wilt benadrukken en de emotie die het moet uitstralen), kan ik proberen zo'n afbeelding voor je te genereren.

Dus, de kern van de zaak is: ik kon de foto niet transformeren vanwege een technische beperking in mijn beeldbewerkingscapaciteiten, terwijl ChatGPT's antwoord meer ingaat op de juridische aspecten van de gegenereerde content. Beide perspectieven zijn valide, maar ze behandelen verschillende aspecten van jouw oorspronkelijke vraag.

Laatst bewerkt:
In Gemini loop ik ook vaak tegen de regio aan als belemmering. Ik neig naar copilot als all over een gemakkelijke ai agent. Ik gebruik zelf (niet zakelijk) de browser van Duckduckgo waarvan ik het idee heb dat de ingebouwde ai agent ook best aardig meewerkt.

Heel even deze topic weer in de juiste richting duwen:

Copilot-20250718-182309.png

De nieuwe Opel GT Concept 2026 Een gedurfde knipoog naar het verleden, verpakt in compacte moderne elegantie. Deze tweezitter combineert de sexy lijnvoering van de originele GT met het formaat en de wendbaarheid van een Opel Corsa. Met zijn gespierde heupen, slanke neus en high-tech lichtsignatuur staat hij te stralen in een charmant Duits vakwerkdorp, alsof hij thuiskomt in zijn erfgoed. Een auto voor fijnproevers die nostalgie én innovatie waarderen.​

Nog een stukje interessante informatie van ChatGPT:

De eigendom van de gegenereerde afbeelding zit als volgt:

Afbeeldingen gegenereerd via ChatGPT (zoals die Pixar-achtige auto):

• Je hebt het volledige gebruiksrecht (gebruikersrecht) over de afbeelding die je via ChatGPT genereert.
  • Je mag de afbeelding gebruiken, bewerken, delen, zelfs commercieel gebruiken, zolang je dat gebruik niet inzet voor iets wat in strijd is met copyrightwetten (zoals Disney-namaak verkopen).
  • Jij bent de eigenaar van wat jij genereert via deze tool, voor zover de wet dat toelaat.
✅ Samengevat: Jij hebt het recht om de afbeelding te gebruiken alsof jij het gemaakt hebt.

Wat zijn de beperkingen?

• Je krijgt geen exclusief recht: anderen zouden soortgelijke afbeeldingen kunnen genereren.
  • De afbeelding valt niet onder auteursrechtbescherming in jouw naam, tenzij jij het zelf creatief hebt aangepast.
  • Je mag de afbeelding niet gebruiken voor illegale, misleidende of schadelijke doeleinden.
  • Als je elementen toevoegt die op andermans werk lijken (zoals Pixar-figuren), kan dat alsnog problemen geven.
Juridisch gezien:

OpenAI zegt in hun gebruikersvoorwaarden:

“As between you and OpenAI, and to the extent permitted by law, you own the output you generate with our services.”

Dat betekent: jij hebt de rechten, OpenAI claimt geen eigendom over de output die jij genereert.

Je hebt de rechten, maar geen exclusieve rechten zoals je zelf al aangaf bij de beperkingen.

Terug
Bovenaan