Gistermiddag was ik een rondje aan het rijden, niets aan de hand en plotsklaps, met een gangetje van 50 km/u, *BOEM*, motor uit en alle lampjes branden op het dashboard. Ternauwernood kon ik de Mercedes op de stoep parkeren, want ook stuurbekrachtiging was uitgevallen. Hierna meteen de auto weer proberen te starten, de startmotor 'ratelt' wel, maar aanslaan doet de motor niet. Nogmaals geprobeerd, zonder resultaat, alle andere functies deden het nog wel gewoon..
Goed, uit de auto en contact met de bevriende garagist gelegd. Gelukkig was die in de buurt en kon die wel even langskomen. Kwartier later was die er, motorkap los en kijken of er wel benzine doorkwam. Er zit een benzinenippel (weer wat geleerd) en wanneer je daar een sleutel op zet, dan kun je zien of er benzine in zit en of die benzine geeft, dat deed die gelukkig! Verder geen gekke dingen te zien, startmotor doet het gewoon, lastig lastig..
Na 10 minuten nog maar eens proberen te starten en warempel, de auto start weer! Natuurlijk blij dat die weer rijdt, maar niet gerustgesteld natuurlijk, een auto die zomaar kan afslaan is geen prettige gedachte. Dit werd nog eens ondersteund door onderstaande lampje op het dashboard:
Vanochtend moest ik ook nog even met de auto weg om wat op te halen, auto start zoals gebruikelijk, niets aan de hand. Vervolgens heb ik zo'n 15 kilometer gereden en was ik bijna thuis, auto slaat weer af..! Ook dit keer de auto, al uitrollend, ternauwernood op een parkeerplek kunnen zetten en weer hetzelfde tafereel; alles doet het, maar starten ho maar.
Maar even naar huis gelopen en een uur later weer terug naar de auto en ja hoor, de auto start weer en ik kan de auto gelukkig parkeren bij mij thuis. Ik heb nu voor volgende week vrijdag een afspraak gemaakt bij Wensink Zwolle om dit op te lossen. Het lijkt een elektrisch probleem te zijn, wellicht kan het nog te maken hebben met de aircocompressor die recent is vervangen. Daarnaast gaf de bevriende garagist nog aan dat hij de motorolie niet 'vers' vond ruiken, dus ook dat laat ik meteen doen. Even niet zo fijn dus, gelukkig staat de auto nu even niet in de weg en hoef ik hem niet per sé te gebruiken. Wordt vervolgd..