HarmenA's Mercedes-Benz C55 AMG | Verkocht!

Total Loss zei:
Maar als je de ruimte nu nog niet nodig hebt waarom dan nu niet, zolang het nog kan, een lekker dikke Coupe? Die stationwagen ( want Ja dat is het ) kan, of misschien zelfs moet, later ook nog wel ;)

Het gevoel, de ruimte en het zicht in coupés is me echt tegengevallen. En dan heb ik het over ervaring in een CLS55 AMG (technisch geen coupé, ik weet het), Jaguar XKR en BMW M235i. Dan moet ik er nog bij zeggen dat ik ook heb gezeten/gereden in een A45 AMG en ik daar zelfs het gevoel had in een coupé te zitten, met krappe binnenruimte en weinig zicht naar achteren.

Dan vind ik een sedan/station aan de ene kant veel praktischer en ik vind het qua auto ook vaak gewoon kloppen.

OK, klinkt aannemelijk als je inderdaad dat gevoel erbij krijgt. Een nieuwe C is geen mogelijkheid? Moet je toch ook mooie exemplaren van kunnen vinden. Keek net al even en kwam wel wat lekkers tegen.

FH163500 zei:
Als bij-auto wel leuk, maar niet om altijd mee rond te rijden. Op een gegeven moment ben je ook te oud voor zo'n soort auto.
Degene waar ik wel eens mee rij is van iemand van 72... :p

Total Loss zei:

Toevallig heb ik een paar weken geleden proef gereden in een Mercedes C400, maar dan de sedan-uitvoering. Ik vond het tegenvallen, voelde aan als een grote auto, weinig communicatief en qua besturing/rijden erg afstandelijk gevoelsmatig. Beetje als de E500 Coupé (heej, nog een coupé!) die ik eerder ook nog heb bekeken.

Dus het idee van een C400/C43 als opvolger laat ik voor nu even varen. En een C63 AMG vind ik gewoon 'too much'.

Barri zei:
FH163500 zei:
Als bij-auto wel leuk, maar niet om altijd mee rond te rijden. Op een gegeven moment ben je ook te oud voor zo'n soort auto.
Ik vind het juist meer een Mini voor ouderen, gelet op de hogere instap. Op de 'pops and bangs' uitlaat na dan. Daar ben je op je 12e eigenlijk al te oud voor. Maar het blijft leuk. :D

Bij je omschrijving waar de auto aan moet voldoen past een golf R/ S3 ook prima, ik zou die ook zeker even proberen.

Of zoiets, hier schrijf je voorlopig helemaal niets op af :cool: Qua interieur wat minder maar verder een fantastische wagen.

https://www.autowereld.nl/ford/focus/2-5-rs-nl-auto-2e-eig-uniek-mooi-full-option-35243245/details.html?_ga=GA1.2.1364469001.1562239186

Dakloos zei:
Barri zei:
FH163500 zei:
Ik vind het juist meer een Mini voor ouderen, gelet op de hogere instap. Op de 'pops and bangs' uitlaat na dan. Daar ben je op je 12e eigenlijk al te oud voor. Maar het blijft leuk. :D
Een Clubman is niet hoog, een Countryman wel.
Dat gegorgel uit de uitlaat moet je ding zijn.

Op YouTube is een leuk kanaal van iemand uit de UK met zo'n Clubman JCW, een witte met rode accenten. Erg gaaf ding!

HarmenA zei:
Het gevoel, de ruimte en het zicht in coupés is me echt tegengevallen. En dan heb ik het over ervaring in een [...], Jaguar XKR
Grappig, mijn beleving qua zicht is precies andersom. In de XKR heb ik veel beter zicht naar achteren/schuinachter dan in menig andere auto. Door de lengte van de deuren vind ik het veel makkelijker om over de schouder heen te kijken.

Damianw26 zei:
Bij je omschrijving waar de auto aan moet voldoen past een golf R/ S3 ook prima, ik zou die ook zeker even proberen.

Of zoiets, hier schrijf je voorlopig helemaal niets op af :cool: Qua interieur wat minder maar verder een fantastische wagen.

https://www.autowereld.nl/ford/focus/2-5-rs-nl-auto-2e-eig-uniek-mooi-full-option-35243245/details.html?_ga=GA1.2.1364469001.1562239186

Naaaah, een Golf R heb ik gewoon echt niets mee. Ongetwijfeld een goede auto, maar voor mij net zo interessant als een pak halfvolle melk.. :p

Een S3 zie ik ook niet zo zitten. Wel een leuker/interessanter model, vooral de sedan/limousine uitvoering. Maar sinds ik de Audi S4 (B8.5) van m'n broertje heb gereden, ben ik afgeknapt op de rijeigenschappen en het ontbreken van stuurgevoel bij de moderne Audi's.

406c zei:
HarmenA zei:
Het gevoel, de ruimte en het zicht in coupés is me echt tegengevallen. En dan heb ik het over ervaring in een [...], Jaguar XKR
Grappig, mijn beleving qua zicht is precies andersom. In de XKR heb ik veel beter zicht naar achteren/schuinachter dan in menig andere auto. Door de lengte van de deuren vind ik het veel makkelijker om over de schouder heen te kijken.

Nou, toen ik met die XKR bij de eerste rotonde aan kwam rijden 'verdween' er eerst al een fietser in de A-stijl. Toen ik vervolgens af wilde slaan op diezelfde rotonde en ik over mijn schouders naar achteren keek, paste er in de C-stijl wel een olifant voor mijn gevoel. Afslaan op een rotonde met de XKR voelde echt als gokken dat er maar geen fietsers aan kwamen.

Barri zei:
Dakloos zei:
Barri zei:
FH163500 zei:
Een Clubman is niet hoog, een Countryman wel.
Je hebt helemaal gelijk! Op de foto van linksachter lijkt hij zo hoog waardoor ik even in de veronderstelling was dat dit het opgehoogde broertje was.

Ik zag wat Honda medewerkers arriveren begin september bij het circuit van Zandvoort terzake van de F1 met dergelijke Type R's, dan kijk je er toch weer anders tegen aan. Maar in het normale straatbeeld is het wel te heftig naar mijn mening.

Mag het ook een coupeetje zijn ?

0-7f4ea435-5145-44bb-8559-d03f11a097c0.jpg

Klik!

Total Loss zei:
Dit is ook wel erg dik

Je moet alleen niet echt verlegen zijn want zal nogal wat aandacht trekken denk ik :)

Haha, bedankt voor alle suggesties. Qua kleur zeker niet verkeerd, maar qua bespoilering wordt dat zelfs mij wat te gek. En ik heb mezelf voorgenomen om geen handgeschakelde bak meer te nemen.. ;)

NVE87 zei:
Mag het ook een coupeetje zijn ?

0-7f4ea435-5145-44bb-8559-d03f11a097c0.jpg

Klik!

Zeker gaaf, maar op de vorige pagina heb ik mijn ervaring met coupés beschreven, dus gaat hem toch niet worden. Daarnaast vind ik 40.000 euro voor een Nissan 370Z ook (te)veel geld, ondanks dat het een bijzondere is.

Ben je actief opzoek naar iets anders , zoja , wat is je eventuele budget?

Ik persoonlijk zou het zonde vinden om van een bijzondere c-klasse , naar een mini ( hoe leuk dan ook ) te gaan , je levert op zoveel vlakken in imo.

NVE87 zei:
Ben je actief opzoek naar iets anders , zoja , wat is je eventuele budget?

Ik persoonlijk zou het zonde vinden om van een bijzondere c-klasse , naar een mini ( hoe leuk dan ook ) te gaan , je levert op zoveel vlakken in imo.

Het budget wordt elke maand weer iets meer, maar ik kijk nu naar auto's tot ongeveer 35.000 euro.

Ik heb al wel gemerkt dat een duurdere, grotere of snellere auto niet per sé veel zegt. Het 'inleveren op zoveel vlakken' zegt mij dan ook niet zoveel, omdat ik vooral kijk naar of een model/uitvoering mij aanspreekt en of de rij-beleving/gevoel past bij de auto en bij wat ik zoek. En daarbij wil ik ook niet steeds teveel vergelijken met de C55.

Ik weet wel dat een eventuele opvolger voor de C55 in ieder geval nieuwer moet zijn, een automaat moet hebben en niet (veel) zwaarder (1550kg) en groter (4,60m) moet zijn dan de C.

Verder is qua uitvoering, motor en carrosserie bijna alles wel mogelijk, al vind ik coupés in de praktijk dus erg tegenvallen en wil ik geen softtop-cabrio omdat de auto buiten komt te staan.

Vreselijk die Mini, al sturen ze wel heel vermakelijk!
4 serie coupe niet wat met een lekkere motor? zit ook binnen je budget.
https://www.autotrack.nl/a/bmw-4-serie-benzine-2014-51602855?_ga=GA1.2.1856354789.1633109153
https://www.autotrack.nl/a/bmw-4-serie-benzine-2017-51372287?_ga=GA1.2.1856354789.1633109153

Bofkont 350 zei:
Vreselijk die Mini, al sturen ze wel heel vermakelijk!
4 serie coupe niet wat met een lekkere motor? zit ook binnen je budget.
https://www.autotrack.nl/a/bmw-4-serie-benzine-2014-51602855?_ga=GA1.2.1856354789.1633109153
https://www.autotrack.nl/a/bmw-4-serie-benzine-2017-51372287?_ga=GA1.2.1856354789.1633109153

Wel eens naar gekeken, maar toch niet, want een coupé en voor mijn gevoel een grote auto, terwijl de afmetingen anders zeggen. :p

Als het dan een BMW moest worden, dan eerder een M2/M3, maar die liggen nog ver buiten budget.

MB A klasse?

https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/144149952/Android?s=90-50-31-13-1-4&portals_amount=5&portals_dealersite=0&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=

haarr zei:
MB A klasse?

https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/144149952/Android?s=90-50-31-13-1-4&portals_amount=5&portals_dealersite=0&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=

Deze van de week proefgereden ook nog, maar ik werd er niet heel blij van. Voelt klein van binnen en het stuur-/rijgedrag voelt allemaal heel 'Playstation-achtig' aan, niet echt mijn ding.
IMG-20211019-150810458-HDR-2.jpg

Het zal ook niet meevallen om de C55 te evenaren.
Heb je meer dan zitplaatsen nodig of kan een SLK 55 motorisch wat minder dik maar toch wel snel, een SLK 350?
Voorbeeld
https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/146578406/Android?s=5-5-3-3-1-4&portals_amount=4&portals_dealersite=0&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=

Een SLK 55 zal voor 35k al een stuk ouder zijn.

Als je echt een leuke rijdersauto zoekt die fijn stuurt en lichtvoetig is, vind ik de Clubman echt heel geschikt. Is ook een leuke auto om te zien en geen foute uitstraling. Zo'n A-klasse, maar ook een RS3 of Golf GTI trekt wel een bepaald publiek aan.
Als het wel heel opvallend en ook praktisch mag zijn, is een Civic Type-R wel heel leuk. Moet je wel van houden.

haarr zei:
Het zal ook niet meevallen om de C55 te evenaren.
Heb je meer dan zitplaatsen nodig of kan een SLK 55 motorisch wat minder dik maar toch wel snel, een SLK 350?
Voorbeeld
https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/146578406/Android?s=5-5-3-3-1-4&portals_amount=4&portals_dealersite=0&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=

Een SLK 55 zal voor 35k al een stuk ouder zijn.

Op zich heb ik niet meer dan twee zitplaatsen nodig, maar omdat het mijn enige auto is, vind ik het wel handig om een achterbank en bagageruimte te hebben.

Een Mercedes SLK trekt mij totaal niet. Dan zou ik eerder voor een BMW Z4 sDrive 35is gaan. Maar aangezien ik niet echt een cabrio-rijder ben, is het dan gesloten eigenlijk ook gewoon weer een coupé.. :p

Kristian zei:
Als je echt een leuke rijdersauto zoekt die fijn stuurt en lichtvoetig is, vind ik de Clubman echt heel geschikt. Is ook een leuke auto om te zien en geen foute uitstraling. Zo'n A-klasse, maar ook een RS3 of Golf GTI trekt wel een bepaald publiek aan.
Als het wel heel opvallend en ook praktisch mag zijn, is een Civic Type-R wel heel leuk. Moet je wel van houden.

Ben met je eens dat een RS3 of A-klasse vaak wel wat typisch publiek trekt. Een Civic Type R vind ik echt too much qua uiterlijk.

Als het een hatchback moest worden, dan eerder een Seat Leon Cupra 280 of een Alfa Romeo Giulietta 1750 Tbi. Deze blauwe vind ik wel erg fraai.
alfa-romeo-giulietta-1-750-tbi-veloce-full-option-pano-leder-stoelverwarming-bose-18-navi.jpg

alfa-romeo-giulietta-1-750-tbi-veloce-full-option-pano-leder-stoelverwarming-bose-18-navi-1.jpg

Kijk, het leuke van die c55 is, is dat je het weinig geld gaat kosten aan afschrijving.
Koop zo;n golfje,civic,mini or whatever, en dat ding wordt meteen minder waard zodra je de dealer uitrijdt.

Als eens naar een boxster of 911 gekeken? Mijn 997 en 991 hebben mij destijds ook niets gekocht aan afschrijving. Onderhoud is natuurlijk een stuk meer dan bij een golf gti, maar op de afschrijving van een golf oid van 35 naar 10K kun je heel wat porsche onderhoud doen.

Gullwing zei:
Kijk, het leuke van die c55 is, is dat je het weinig geld gaat kosten aan afschrijving.
Koop zo;n golfje,civic,mini or whatever, en dat ding wordt meteen minder waard zodra je de dealer uitrijdt.

Als eens naar een boxster of 911 gekeken? Mijn 997 en 991 hebben mij destijds ook niets gekocht aan afschrijving. Onderhoud is natuurlijk een stuk meer dan bij een golf gti, maar op de afschrijving van een golf oid van 35 naar 10K kun je heel wat porsche onderhoud doen.

Uiteraard speelt de restwaarde/afschrijving wel een rol. De C55 lijkt nu qua afschrijving inderdaad weinig te kosten, maar dit komt ook vooral denk ik door de goede uitvoering, staat en lage kilometerstand. Toch is de markt voor een 8-cilinder auto uit 2004 natuurlijk niet heel groot en zal ook niet groter (meer) worden denk ik, met de huidige elektrificatie.

Ik wil vooral een auto die goed voelt, (redelijk) snel is, er gaaf/mooi uitziet en ook als betrouwbaar te boek staat. Daar gaat het bij het laatste bij de 997 voor mij wel een beetje mis, er zijn wel wat 'horror-verhalen' bekend met de motor en ik zie mijzelf ook (nog) niet echt in een Porsche rijden. Een Porsche Cayman zou een optie zijn, maar is niet meteen mijn eerste keuze.

Wat vind je van deze Italiaanse schoonheid dan? KLIK

Qua bouwjaar ga je er enorm op vooruit en het schijnt echt puik te rijden. Even langs Squadra Tuning en je hebt rond de 320pk. :)

BMW M3 CSL zei:
Wat vind je van deze Italiaanse schoonheid dan? KLIK

Qua bouwjaar ga je er enorm op vooruit en het schijnt echt puik te rijden. Even langs Squadra Tuning en je hebt rond de 320pk. :)

Wel een mooie auto, maar mist voor mij het speciale. Voor mijn gevoel ook een grote(re) auto, terwijl dat in de cijfers nog wel mee lijkt te vallen.

Zo'n Giulia is voor mij dan teveel hetzelfde als de C55, maar zonder de 'begeerlijke' motor en het exclusieve/bijzondere.

Nog twee andere Mini Clubman JCW's proef gereden dit weekend. Beide auto's hebben hun pluspunten, de ene met de gewilde JCW kuipstoelen en te koop bij een officiële Mini-dealer, de andere met een lagere kilometerstand, wat ingetogener/volwassener kleurencombinatie en hogere inruilprijs voor de Mercedes. Of misschien toch nog eerst eens een Audi TTS proef rijden..? Lastig lastig..
IMG-20211029-151124748-HDR-2.jpg

IMG-20211030-144857497-HDR-2.jpg

Ik zie toch liever een 3 deurs uitvoering.

https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/148091345/Android?s=46-46-30-30-1-10&portals_amount=1&portals_dealersite=0&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=

haarr zei:
Ik zie toch liever een 3 deurs uitvoering.

https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/148091345/Android?s=46-46-30-30-1-10&portals_amount=1&portals_dealersite=0&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=

Ook zeker erg gaaf, maar ik vind de vierwielaandrijving juist wel een pré, ondanks het extra gewicht daarvan.

En ik vind het model Clubman gewoon ook erg tof, tussen een hatchback en een station in en nog steeds flink compacter dan de C55 AMG.

Ik vind die lichte kleur er toch wel lekker uit springen! En als je dat rood zat wordt, kan je die panelen wrappen.

Een mooie C 55 AMG vervangen door een Mini Clubman... ik vind dat nogal wat. Zeker omdat ik niet weet hoe zo'n Mercedes rijdt, maar wel dat zo'n Mini vooral de schíjn van het lekker rijden probeert op te houden. Hoewel het geestig aanvoelt vind er niet écht wat aan en stiekem schuift het al best snel over de voorwielen weg.

Ben benieuwd wat het gaat worden!

Lexus ISF

Staat bekend als betrouwbaar, is speciaal/zeldzaam. Of nog iets teveel van hetzelfde?

Jammer dat de meeste coupés je niet bevallen en dat cabrio rijden niet jouw ding is, in die hoek vind je toch vaak het meeste gevoel iets speciaals te rijden denk ik.

Edit:
Of zoiets, ook met automaat

Toch stiekem een coupe

Edit2: Excuus, op de vorige pagina heb je uitvoerig over een proefrit met de ISF geschreven.

Een M140iA? of liever nog een M240iA? alleen die heeft 2 deurtjes minder.

Bedankt allemaal voor de suggesties, maar het is toch de Mini Clubman John Cooper Works geworden. Ik heb daar een goed gevoel bij en ik kon een mooie uitvoering krijgen. Zie ook het nieuwe topic: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,6030618,6030618#msg-6030618

De laatste foto van de Mercedes. Met een beetje pijn in het hart is de auto weg gegaan, maar het is een weloverwogen keuze geweest.
IMG-20211030-150221876-HDR-2.jpg

Dit topic mag wat mij betreft op slot dan ook.

uwbuurman zei:
Zo dan, dat is nog snel gegaan! Bye bye v8! Welcome Clubman!

Ja, het waren bijna 3,5 mooie jaren met de Mercedes. Veel mooie ritten en momenten mee gemaakt, maar het laatste jaar kreeg ik toch het gevoel dat het tijd werd voor iets anders, iets nieuwers.

Na vele proefritten wist ik goed wat ik wilde, maar vond ik daar eerst nog niet de juiste auto mee. Met de Mini Clubman JCW kreeg ik wel het juiste gevoel en dan kan het mij niet snel genoeg gaan. :)

Via de site van RDW zie ik dat de Mercedes op 29 januari is overschreven.

Hopelijk is de auto bij een liefhebber terecht gekomen. Ook wel een fijn idee dat de Mercedes toch relatief snel verkocht is en dat die nog maar vele mooie kilometers mag maken. :)

Terug
Bovenaan