HarmenA's Mercedes-Benz C55 AMG | Verkocht!

HarmenA

Gebruiker
Na vele omzwervingen (lees hiervoor het Teutonen-topic), nadat ik eind april van dit jaar mijn vorige auto, een Renault Clio RS F1-Team uit 2009, had verkocht, was ik nu aanbeland bij een Mercedes-Benz C55 AMG in Berlijn. Na al in twee andere Mercedes C55 AMG's in Nederland gereden te hebben, die toch niet helemaal voldeden aan mijn wensen, leek deze Mercedes wel aan al mijn wensen te voldoen. Contact gehad via de mail/app, veel foto's gekregen en uitgebreide informatie en gistermiddag was het dan zover, op naar Berlijn! Daar kwam ik rond 13.45 uur aan op Hauptbahnhof:
IMG_20180609_135339674.jpg

Om 14.00 uur werd ik opgehaald met de Mercedes C55 AMG door een erg aardige en een erg 'pünktliche' Duitser, zoiets zie en hoor je meteen en is ook een goed teken voor de auto wat mij betreft.

Daarna een stuk van Hauptbahnhof naar zijn appartement in Berlin-Marienfelden gereden, waarbij ik op de bijrijdersstoel zat, om dan even alles goed te kunnen bekijken, beluisteren en op me in te laten werken. Voor mij was in ieder geval al vrij snel duidelijk dat dit wel dé auto voor mij moest zijn. Alles klopt gewoon aan de auto en de (ex-)eigenaar, die zelf werkt bij Mercedes-Benz in Berlijn en als lease-auto een CLA45 AMG heeft, en de C55 AMG als tweede auto had. In 4,5 jaar had hij er zelf amper 25.000 kilometer mee gereden.

Goed, de auto in het felle en warme zonlicht goed bekeken, maar op een paar kleine gebruikssporen na, ziet de auto er gewoon onberispelijk uit, op de velgen is gewoon echt geen plekje te vinden!

Na het papierwerk afgehandeld te hebben, alle documentatie zit er bij, het geld overhandigd te hebben en een ijsje gegeten te hebben (buiten was de temperatuur de 30 graden inmiddels ruim gepasseerd), ben ik rond 15.45 uur in de auto gestapt. Instellingen op Nederlands gezet, de Duitse eigenaar 'uitgetoeterd' en de navi met bestemming 'Nederland'.

Over de terugweg kunnen we kort zijn; in 6 uurtjes teruggereden, wel met veel wegwerkzaamheden onderweg, maar ook stukken waar ik zonder problemen 160-180 op de teller kon rijden (en dan nog ingehaald worden..) en gelukkig geen files onderweg. De C55 AMG is het meeste in zijn element op een gladde asfaltstrook met 160-180 op de teller en de stappen die daarboven nog worden gemaakt is prachtig om te ervaren, opgezweept door het machtige V8-geroffel! Uiteindelijk op een mooi recht stuk 260 op de teller gekregen (doorschakelen naar z'n 5 met 240!), maar de auto lijkt dan nog zeker niet op zijn einde te zitten.

De auto staat nu bij een 'mannetje' die er maandagochtend mee naar de RDW gaat en dan zullen we zien hoe snel het daarna gaat met de kentekenplaten. Ik ben in ieder geval helemaal in mijn nopjes met de aankoop en dit is ook echt de auto zoals die moet zijn voor mij, zowel qua uiterlijk, als qua het rijden en vermogen! :D Wordt vervolgd!
IMGP6960.jpg

IMGP6961.jpg

Bofkont SLK350

Gebruiker
Zo dan het is er toch van gekomen, wat een machtig mooie machine man :cool:(y)
Heel veel plezier en succes, ik ga ook dit topic weer met belangstelling volgen.

Damianw26

Gebruiker
Leuk om te lezen, maar wat een geweldige auto! Echt heel veel genot ervan, en veel succes met wachten op de platen;)

Total Loss

Gebruiker
Gefeliciteerd, dikke bak. (y)
Heb niet zo heel veel met dit model van Mercedes maar als AMG natuurlijk wel weer begeerlijk!

HarmenA

Gebruiker
Carkiller zei:
AlbertsH is een gangster geworden.:cool:

Mooie auto, lekker snel ook.
Veel plezier ermee.

Het idee was juist om het bij een 'bescheiden' AMG te houden, een wolf in schaapskleren. Met dit model ansich heb ik zelf inderdaad ook nooit specifiek wat mee gehad, maar in de AMG-uitvoering klopt die wat mij betreft gewoon, net even wat dikker, net even wat imposanter.

Bedankt allemaal tot zover, het wachten op de gele platen kan er met een weekje ook nog wel bij. ;)

Zadelsnuiver

Gebruiker
Heel mooi! Wist je trouwens dat de motorkap van een W203 AMG anders is dan bij een normale? Bij de AMG C55 blijft de grille zitten als je de motorkap opendoet, bij de overige modellen zit 'ie vast aan de motorkap.

Veel plezier met dit mooie beest (y)

Kristian2

Gebruiker
Dikke bak hoor. Ziet er perfect uit ook. Zit zelf ook al bijna twee weken op de gele platen te wachten... Hoop dat het bij jou iets sneller gaat.

HarmenA

Gebruiker
Carkiller zei:
Nou, bescheiden vind ik hem zeker niet.

Heb je al aandelen Shell gekocht?;)

Hij heeft niet eens een dikke 'hood' op de motorkap of een grote strijkplank achterop en is zelfs in een anonieme kleur gespoten. ;)

Zadelsnuiver zei:
Heel mooi! Wist je trouwens dat de motorkap van een W203 AMG anders is dan bij een normale? Bij de AMG C55 blijft de grille zitten als je de motorkap opendoet, bij de overige modellen zit 'ie vast aan de motorkap.

Veel plezier met dit mooie beest (y)

Dat wist ik zeker niet, maar dat zijn inderdaad wel de leuke dingen om te weten over zo'n auto. De 'verlichting' van de parkeersensoren binnenin vind ik ook wel bijzonder, zal er eens proberen foto's van te maken.

De Duitse eigenaar vertelde nog dat je het dashboard, middenconsole en de andere strips in het interieur ook in 'carbon fiber' kon laten uitvoeren, maar dat dit destijds een optie van 2800 euro was. Hij had het één keer gezien in een C55 AMG, het zal dan ook een zeer zeldzame optie zijn gebleven.

JoelD

Gebruiker
Zadelsnuiver zei:

Voorkant is ook 8 cm langer dan een normale W203. Anders zou de V8 niet passen.

Terence

Moderator

Gaaf ding zeg, van harte!!

Ik ben in een half jaar tijd nu twee keer naar Berlijn op en neer gereden, veel wegwerkzaamheden, vooral wegkomen uit Berlijn. Je kan daarna erg mooi doorrijden, evenals het laatste stuk voor NL.

HarmenA

Gebruiker
Terence zei:
Gaaf ding zeg, van harte!!

Ik ben in een half jaar tijd nu twee keer naar Berlijn op en neer gereden, veel wegwerkzaamheden, vooral wegkomen uit Berlijn. Je kan daarna erg mooi doorrijden, evenals het laatste stuk voor NL.

Ja, het lijkt wel alsof sommige wegwerkzaamheden er alleen maar staan om het tempo eruit te halen. Levensgevaarlijk soms ook met de smalle banen en dan naast een vrachtwagen rijden die ook wat heen en weer zwiept.. Wat dat betreft is reizen met de trein naar Berlijn eigenlijk veel relaxder, maar dat is natuurlijk vloeken in de kerk hier. :rolleyes:

Gewoon Dirk

Gebruiker
Zo dan, wat een aankoop! Zelf vind ik de W202 mooier dan de W203 maar zo als AMG zou ik er zeker ook geen nee tegen zeggen! Veel (kilometers) plezier, dat gaat ongetwijfeld goed komen. (y)

Bofkont SLK350

Gebruiker
Joël D. zei:
Zadelsnuiver zei:

Je bent me voor (y)
Inderdaad de voorkant is aangepast voor de V8.
Machtig mooie wagen hoor!

HarmenA

Gebruiker
Bofkont SLK350 zei:
Joël D. zei:
Zadelsnuiver zei:

Je bent me voor (y)
Inderdaad de voorkant is aangepast voor de V8.
Machtig mooie wagen hoor!

Mooi, dat wist ik inderdaad ook nog niet, bedankt! Een man op de parkeerplaats dacht gisteren in eerste instantie wel dat het ging om een C200.. :eek:
En Bofkont, ik denk dat de staat van het uiterlijk zelfs jouw goedkeuring zou kunnen krijgen, op een paar kleine plekjes na. :)

HarmenA

Gebruiker
Gewoon Dirk zei:
Zo dan, wat een aankoop! Zelf vind ik de W202 mooier dan de W203 maar zo als AMG zou ik er zeker ook geen nee tegen zeggen! Veel (kilometers) plezier, dat gaat ongetwijfeld goed komen. (y)

De W202 is natuurlijk wel meteen een hele andere auto, van een hele andere generatie. Al vind ik onderstaande C43 AMG wel erg gaaf, maar ik zie me daar zelf niet zo snel in rijden. Al denk ik dat wanneer je me twee jaar geleden had gezegd dat ik een Mercedes zou kopen, dat ik je dan ook wel even vreemd zou aankijken, maar tijden veranderen. :p
$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m1290834323-mercedes-benz-c-klasse-43-amg-c43-tiptronic-uniek.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&previousPage=VIP

Barri

Moderator

Best een dikke bak! Van voren vind ik het net een E-klasse.

Mooi ritje, zo vanaf Berlijn terug!

HarmenA

Gebruiker
Barri zei:
Best een dikke bak! Van voren vind ik het net een E-klasse.

Mooi ritje, zo vanaf Berlijn terug!

Als je snel kijkt, dan lijken de voorkanten inderdaad ook wel wat op elkaar, maar het zijn toch echt wel twee compleet verschillende auto´s.

Ook opvallend hoe het stuurgevoel in vergelijking met een CLS55 AMG totaal anders is. De CLS stuurt heel licht en met weinig gevoel, waarbij de C55 juist zwaarder stuurt met meer gevoel erin. Het zijn natuurlijk wel heel verschillende auto´s, maar toch bijzonder, zeker omdat de auto´s in dezelfde periode gemaakt zijn.

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Geweldig gaaf model, en uitvoering. Als combi mag die ook wel voor de deur worden gezet.

Geen roest te bekennen?

michel1975

Gebruiker
We hebben je zoektocht al even mogen aanschouwen maar gelukkig heb je zo te zien toch een net exemplaar op de kop weten te tikken.

Voor wat betreft de neus. Het is een CLK neus in plaats van de reguliere C neus.

Elco

Gebruiker
Een behoorlijke ommezwaai vanaf een Clio R.S., maar je hebt echt een geweldige machine gekocht. Ik ben wel fan van de producten van Das Haus, zeker ingetogen uitgevoerd kan ik hun modellen wel waarderen.

Dat geldt ook voor deze, waarbij eigenlijk alleen de uitlaten en de grote remmen zijn werkelijke potentie verraden. Stijlvol ook, dat Mercedes toen de AMG's nog voorzag van een ster op de motorkap in plaats van zo'n joekel in de grille. Maakt 't mede tot de sleeper die hij is.

Brent

Gebruiker
Heel gaaf! Ik ben niet echt een Mercedes man, maar die AMG's maken mij toch vaak heel blij. Zeker zoals deze erbij staat kan ik zeker waarderen, heerlijk ingetogen en niet opvallend totdat je het gaspedaal beroert. :LOL:

B Real

Gebruiker
Lekker hoor! Ooit moet er hier ook nog een keer een AMG V8 komen.

Mooie trip ook en het lijkt er op dat je een zeer mooi exemplaar hebt gevonden. Wel graag nog wat meer foto's, ook van de binnenkant :T

HarmenA

Gebruiker
AsconaGT zei:
Geweldig gaaf model, en uitvoering. Als combi mag die ook wel voor de deur worden gezet.

Geen roest te bekennen?

Voor zover ik heb kunnen zien geen roest. Dat was eigenlijk ook alleen een probleem bij de C-klasse tot de facelift in 2004 en alle C55 AMG's zijn van na de facelift. :)

Elco zei:
Een behoorlijke ommezwaai vanaf een Clio R.S., maar je hebt echt een geweldige machine gekocht. Ik ben wel fan van de producten van Das Haus, zeker ingetogen uitgevoerd kan ik hun modellen wel waarderen.

Dat geldt ook voor deze, waarbij eigenlijk alleen de uitlaten en de grote remmen zijn werkelijke potentie verraden. Stijlvol ook, dat Mercedes toen de AMG's nog voorzag van een ster op de motorkap in plaats van zo'n joekel in de grille. Maakt 't mede tot de sleeper die hij is.

Het is zeker een ommezwaai, maar ik had zelf al wel snel door dat de Clio RS geen lang leven bij mij beschoren was. Een geweldig fijne auto in bochten en op smalle dijkweggetjes, maar het miste voor mij gewoon het nodige vermogen op rechte stukken.

B-Real zei:
Lekker hoor! Ooit moet er hier ook nog een keer een AMG V8 komen.

Mooie trip ook en het lijkt er op dat je een zeer mooi exemplaar hebt gevonden. Wel graag nog wat meer foto's, ook van de binnenkant :T

Meer foto's komen zeker, ook van het interieur. Maar de auto krijgt eerst een kenteken en daarna gaan we een uitgebreide fotoshoot doen. :cool:

michel1975 zei:
We hebben je zoektocht al even mogen aanschouwen maar gelukkig heb je zo te zien toch een net exemplaar op de kop weten te tikken.

Voor wat betreft de neus. Het is een CLK neus in plaats van de reguliere C neus.

De auto is vandaag naar de RDW geweest, helemaal goed gegaan en de keurmeester gaf nog de complimenten dat het zo'n mooie en nette auto is.

Daarnaast is de auto ook nog bekeken bij de garage van de jongen waar die nu staat en een ex-medewerker van Wensink kon er ook niets raars aan vinden, dus het lijkt ook echt een goed exemplaar te zijn! :T

Nu de post van de Belastingdienst afwachten, BPM betalen en dan gele kentekenplaten scoren! Ook de jaar TÜV die er nog op zat is overgenomen, scheelt weer een APK.

Micha D

Gebruiker
Een woord: ge-wel-dig. Wat mij betreft de mooiste C-klasse ooit, prachtige eigenzinnige Mercedes styling, met een vleugje sportiviteit van AMG. Wat wil een mens nog meer?

Leuk 'avontuur' ook om hem uit Berlijn te halen. Heel veel plezier ermee en geniet ervan (y).

Marc 827 3500

Gebruiker
Wat een stoere Mercedes in een geweldige uitvoering! Ben sowieso wel fan van Mercedes. Gefeliciteerd met je aankoop en veel fijne kms gewenst. (y)

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Prachtige aankoop! Gaaf om met de trein naar Berlijn te reizen in de wetenschap dat je waarschijnlijk met een bulderende V8 Benz terug kunt rijden :) Dat moet toch genieten geweest zijn en dat zal het ook altijd wel blijven. Ik vind het wel wat, zo'n relatief compacte, sierlijke en ingetogen auto met een iets te grote motor. Optisch vind ik dit model meer een ingekrompen S-klasse dan E-klasse.

HarmenA

Gebruiker
Bofkont SLK350 zei:
C 55 AMG

2005: 1299
2006: 451

Toch wel vrij uniek kunnen we zeggen (y)

En dan komt deze nog uit 2004 ook! ;)

Ik ben een beetje aan het kijken naar een afdekhoes voor de Mercedes, aangezien de auto buiten komt te staan onder bomen en daar nogal wat rotzooi vanaf komt + veel vogelpoep. Iemand ervaring met afdekhoezen?

Carkiller

Gebruiker
HarmenA zei:
Bofkont SLK350 zei:
C 55 AMG

2005: 1299
2006: 451

Toch wel vrij uniek kunnen we zeggen (y)

En dan komt deze nog uit 2004 ook! ;)

Ik ben een beetje aan het kijken naar een afdekhoes voor de Mercedes, aangezien de auto buiten komt te staan onder bomen en daar nogal wat rotzooi vanaf komt + veel vogelpoep. Iemand ervaring met afdekhoezen?

Ja, ik.
Maar koop er dan eentje van een goede zware kwaliteit en geschikt voor buiten.
Anders waait ie steeds van de auto...

Deze bijvoorbeeld.

Carkiller

Gebruiker
Hij zou niet moeten klapperen, als je hem goed vast zet.

Goedkope hoes wel, die waait uiteindelijk gewoon weg.

Nico GTR

Gebruiker
Ik zou hem lekker in de open lucht laten staan. Komt wel vocht onder die hoes. Elke week even door de wasbox is ook de moeite niet. Krijg je vogelpoep wel mee weg. Evt. om de week even een washmitt eroverheen. Zo doe ik het ook......(iets minder speciale auto dat dan weer wel)

Bovenaan