HarmenA
Gebruiker
Na vele omzwervingen (lees hiervoor het Teutonen-topic), nadat ik eind april van dit jaar mijn vorige auto, een Renault Clio RS F1-Team uit 2009, had verkocht, was ik nu aanbeland bij een Mercedes-Benz C55 AMG in Berlijn. Na al in twee andere Mercedes C55 AMG's in Nederland gereden te hebben, die toch niet helemaal voldeden aan mijn wensen, leek deze Mercedes wel aan al mijn wensen te voldoen. Contact gehad via de mail/app, veel foto's gekregen en uitgebreide informatie en gistermiddag was het dan zover, op naar Berlijn! Daar kwam ik rond 13.45 uur aan op Hauptbahnhof:
Om 14.00 uur werd ik opgehaald met de Mercedes C55 AMG door een erg aardige en een erg 'pünktliche' Duitser, zoiets zie en hoor je meteen en is ook een goed teken voor de auto wat mij betreft.
Daarna een stuk van Hauptbahnhof naar zijn appartement in Berlin-Marienfelden gereden, waarbij ik op de bijrijdersstoel zat, om dan even alles goed te kunnen bekijken, beluisteren en op me in te laten werken. Voor mij was in ieder geval al vrij snel duidelijk dat dit wel dé auto voor mij moest zijn. Alles klopt gewoon aan de auto en de (ex-)eigenaar, die zelf werkt bij Mercedes-Benz in Berlijn en als lease-auto een CLA45 AMG heeft, en de C55 AMG als tweede auto had. In 4,5 jaar had hij er zelf amper 25.000 kilometer mee gereden.
Goed, de auto in het felle en warme zonlicht goed bekeken, maar op een paar kleine gebruikssporen na, ziet de auto er gewoon onberispelijk uit, op de velgen is gewoon echt geen plekje te vinden!
Na het papierwerk afgehandeld te hebben, alle documentatie zit er bij, het geld overhandigd te hebben en een ijsje gegeten te hebben (buiten was de temperatuur de 30 graden inmiddels ruim gepasseerd), ben ik rond 15.45 uur in de auto gestapt. Instellingen op Nederlands gezet, de Duitse eigenaar 'uitgetoeterd' en de navi met bestemming 'Nederland'.
Over de terugweg kunnen we kort zijn; in 6 uurtjes teruggereden, wel met veel wegwerkzaamheden onderweg, maar ook stukken waar ik zonder problemen 160-180 op de teller kon rijden (en dan nog ingehaald worden..) en gelukkig geen files onderweg. De C55 AMG is het meeste in zijn element op een gladde asfaltstrook met 160-180 op de teller en de stappen die daarboven nog worden gemaakt is prachtig om te ervaren, opgezweept door het machtige V8-geroffel! Uiteindelijk op een mooi recht stuk 260 op de teller gekregen (doorschakelen naar z'n 5 met 240!), maar de auto lijkt dan nog zeker niet op zijn einde te zitten.
De auto staat nu bij een 'mannetje' die er maandagochtend mee naar de RDW gaat en dan zullen we zien hoe snel het daarna gaat met de kentekenplaten. Ik ben in ieder geval helemaal in mijn nopjes met de aankoop en dit is ook echt de auto zoals die moet zijn voor mij, zowel qua uiterlijk, als qua het rijden en vermogen!
Wordt vervolgd!

Om 14.00 uur werd ik opgehaald met de Mercedes C55 AMG door een erg aardige en een erg 'pünktliche' Duitser, zoiets zie en hoor je meteen en is ook een goed teken voor de auto wat mij betreft.
Daarna een stuk van Hauptbahnhof naar zijn appartement in Berlin-Marienfelden gereden, waarbij ik op de bijrijdersstoel zat, om dan even alles goed te kunnen bekijken, beluisteren en op me in te laten werken. Voor mij was in ieder geval al vrij snel duidelijk dat dit wel dé auto voor mij moest zijn. Alles klopt gewoon aan de auto en de (ex-)eigenaar, die zelf werkt bij Mercedes-Benz in Berlijn en als lease-auto een CLA45 AMG heeft, en de C55 AMG als tweede auto had. In 4,5 jaar had hij er zelf amper 25.000 kilometer mee gereden.
Goed, de auto in het felle en warme zonlicht goed bekeken, maar op een paar kleine gebruikssporen na, ziet de auto er gewoon onberispelijk uit, op de velgen is gewoon echt geen plekje te vinden!
Na het papierwerk afgehandeld te hebben, alle documentatie zit er bij, het geld overhandigd te hebben en een ijsje gegeten te hebben (buiten was de temperatuur de 30 graden inmiddels ruim gepasseerd), ben ik rond 15.45 uur in de auto gestapt. Instellingen op Nederlands gezet, de Duitse eigenaar 'uitgetoeterd' en de navi met bestemming 'Nederland'.
Over de terugweg kunnen we kort zijn; in 6 uurtjes teruggereden, wel met veel wegwerkzaamheden onderweg, maar ook stukken waar ik zonder problemen 160-180 op de teller kon rijden (en dan nog ingehaald worden..) en gelukkig geen files onderweg. De C55 AMG is het meeste in zijn element op een gladde asfaltstrook met 160-180 op de teller en de stappen die daarboven nog worden gemaakt is prachtig om te ervaren, opgezweept door het machtige V8-geroffel! Uiteindelijk op een mooi recht stuk 260 op de teller gekregen (doorschakelen naar z'n 5 met 240!), maar de auto lijkt dan nog zeker niet op zijn einde te zitten.
De auto staat nu bij een 'mannetje' die er maandagochtend mee naar de RDW gaat en dan zullen we zien hoe snel het daarna gaat met de kentekenplaten. Ik ben in ieder geval helemaal in mijn nopjes met de aankoop en dit is ook echt de auto zoals die moet zijn voor mij, zowel qua uiterlijk, als qua het rijden en vermogen!

