HarmenA's Mercedes-Benz A45 AMG - Keuze waarschijnlijk gemaakt

HarmenA

Asfaltkampioen
Goedemiddag,

Op deze warme dag in juli ben ik de nieuwe eigenaar geworden van een witte Mercedes A45 AMG van 2015.

Deze oorspronkelijk Duitse auto heeft iets meer dan 100.000km aan levenservaring, is in Duitsland dealer onderhouden en is voorzien van de nodige opties, al dan niet standaard voor de A45 AMG.
-2.0 liter Turbo met 360pk en 450Nm
- 4MATIC
- Achteruitrijcamera
- Alcantara/leren stuurwiel
- Alcantara/leren sportstoelen
- AMG Performance exhaust
- Audio installatie van Harman & Kardon met CD-speler
- Automatische climate control
- Bi-xenon koplampen en LED dagrijverlichting
- Navigatiesysteem
- Originele 19" lichtmetalen velgen
- Panorama schuif-/kanteldak elektrisch
- Park control voor en achter
- Start- en stop systeem
- TEMPOMAT (cruise control)

Aftermarket zijn de Panamerica grille die ik nog ga vervangen voor de originele grille en een K&N luchtfilter die ik lekker laat zitten. :)

De eerste indruk na een aantal kilometers over afwisselend binnenwegen, N-wegen en snelweg; uiteraard een compleet andere auto dan de Corsa-e, maar het voelt wel weer als een 'echte' auto. De hele beleving is sportief, met een stevig onderstel, redelijk zwaar sturen en geweldige remmen en motor. In de Sport-stand wordt alles nog wat meer op scherp gezet en het uitlaatgeluid wordt dan lekker opzwepend.

In de Comfort-stand op de snelweg is het een fijne kilometervreter, waar het snel vlotter gaat dan je denkt.

Ik kijk er erg naar uit om de auto de komende tijd beter te leren kennen en ermee op vakantie te gaan. Bij de Corsa-e was ik een tevreden man, nu ben ik een enthousiaste man! :D

Foto's.
IMG-20230707-143240614.jpg

IMG-20230707-143326415-edited.jpg

IMG-20230707-143233194-edited.jpg
IMG-20230707-143249541-edited.jpg

IMG-20230707-143346497-HDR-edited.jpg

P.S. Eerste keer voor mij dat ik twee keer hetzelfde merk rij, na eerder de C55 AMG te hebben gehad.

Update 21-07-2023: Originele grille is erin gezet, wat mij betreft is die zo helemaal af. :D
IMG-20230721-114324242-HDR-edited.jpg

Laatst bewerkt:
Heel veel plezier, maar dat gaat vast wel lukken. Auto ziet er netjes uit op de foto's.
Wat ik bij deze generatie Mercedesen een beetje tegen vind vallen is het navigatiescherm, oogt wat goedkoop.

Prachtige auto! Waarom een geïmporteerde, als ik vragen mag? Weet je zeker dat de ‘lage’ kilometerstand klopt?

Gefeliciteerd! Lekker bommetje hoor. Ben benieuwd naar de nieuwe set velgen die je gaat kopen :p

Gefeliciteerd met je bommetje!
Had overigens niet verwacht dat het een witte met zwarte velgen en rode accenten zou worden.

Prachtige auto! Waarom een geïmporteerde, als ik vragen mag? Weet je zeker dat de ‘lage’ kilometerstand klopt?
Natuurlijk had ik liever een volledig dealer onderhouden origineel Nederlandse auto gehad, maar ik kon er geen één vinden die mij helemaal aansprak of ze stonden voor mij te ver weg.

Helemaal zeker weet ik niet of de kilometerstand klopt, maar de algehele staat van de auto bekeken en het 'goede gevoel' wat ik kreeg bij de auto en de garage waar die te koop stond, maakt dat ik het wel aandurfde. :)

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd! Lekker bommetje hoor. Ben benieuwd naar de nieuwe set velgen die je gaat kopen :p
Haha, dat was ik niet van plan. De zwarte velgen zijn misschien niet ieders smaak, maar zijn wel origineel. Daarom ook dat ik de originele zilveren grille er weer in wil hebben, dat breekt dan een beetje met het zwart/witte thema.

Gefeliciteerd met je bommetje!
Had overigens niet verwacht dat het een witte met zwarte velgen en rode accenten zou worden.
Zilver had ik ook wel mooi gevonden, maar alles bij elkaar vond ik dit het beste kloppen. En omdat ik er juist één wilde zonder het Aeropack, zou een zilveren/grijze met zilveren velgen dan misschien wel erg anoniem worden. Je mag best zien dat het een bijzondere uitvoering is vind ik.

Geniet van de nieuwe aankoop! Blijft een cool ding zo'n a45, zeker gezien ze zo relatief zeldzaam zijn. Als die van mij was overwoog ik nog om de OEM aero package spoiler te plaatsen, dan ziet ie er vanachter een stuk gaver uit. Overigens zou ik of alle zwarte details inclusief de grille laten zitten, of terug naar de originele chromen grille met zilveren velgen. Lastige keuze

Geniet van de nieuwe aankoop! Blijft een cool ding zo'n a45, zeker gezien ze zo relatief zeldzaam zijn. Als die van mij was overwoog ik nog om de OEM aero package spoiler te plaatsen, dan ziet ie er vanachter een stuk gaver uit. Overigens zou ik of alle zwarte details inclusief de grille laten zitten, of terug naar de originele chromen grille met zilveren velgen. Lastige keuze
De achterspoiler van het Aero Package zou inderdaad het overwegen waard zijn, maar heeft voor mij geen hoge prioriteit nu.

Wel deze besteld. :)
Screenshot-20230708-134413-764.png

Haha, dat was ik niet van plan. De zwarte velgen zijn misschien niet ieders smaak, maar zijn wel origineel. Daarom ook dat ik de originele zilveren grille er weer in wil hebben, dat breekt dan een beetje met het zwart/witte thema.

Ik vind bij dit exemplaar juist dat de zwarte grille goed combineert met de zwarte wielen en de witte koets.
Ziet er, zover dat kan, redelijk smaakvol uit, vind ik. (y)

Veel plezier ermee.

Haha geweldig dit, van een suffe Corsa E naar een volbloed echte sportwagen weer :love:
Las al verontrustende berichten in je Corsa topic met iets van volwassen worden, gelukkig heb je het licht weer gezien ;)

Haha geweldig dit, van een suffe Corsa E naar een volbloed echte sportwagen weer :love:
Las al verontrustende berichten in je Corsa topic met iets van volwassen worden, gelukkig heb je het licht weer gezien ;)
Zo voelt het ook wel echt dat je weer zin hebt om een rondje te gaan sturen in een 'sportwagen'.

De eerste bestelling van een nieuwe grille was geen succes, die was toch niet op voorraad. Nu via de Onderdelenlijn een originele grille besteld van een gedemonteerde A45 AMG van 2014 met 120.000km op de teller. Zou dan ook mooi kunnen passen met de rest van de auto qua leeftijd en levenservaring. :)

Van harte (y) Mooi gezegd zelf "van tevreden naar enthousiast". Daarmee per definitie meteen een juiste keuze gemaakt dus. Wij zijn allemaal immers geen autoliefhebbers om 'tevreden' te zijn. Enjoy !!!

De grille lijkt morgen al binnen te komen, dat is mooi vlot. :) Eens zien of ik iemand kan vinden die de grille er dit weekend op kan zetten.

Bij sommige mercedesmodellen pak je ze er zo uit en is het iets wat je zo zelf kunt doen. Maar bij mijn C was het echt een enorme klus en moet de bumper er zelfs af, vele klipjes los, etc.

Vond de GTR grille juist wel mooi, maar kan mij heel goed voorstellen dat je de auto OEM wil houden

Wat ik kan zien moet hier de voorbumper er wel af, dus dat laat ik dan liever door iemand doen.

Mercedes heeft er vermoedelijk aardig wat R&D in zitten om de grille te ontwerpen, engineeren etc. Dus ik twijfel er ook niet aan dat de originele grille de juiste keuze is hier. En ik vind de originele grille ook gewoon beter staan en originaliteit behoudt uiteindelijk toch altijd het beste z'n waarde ook. :)

Alle lipjes en klemmetjes nog heel? Ik heb je nog niet eens gezegd dat ie er schitterend uit ziet trouwens. Kom hem graag eens bewonderen.
Evt. kan ik je ook wel helpen met grille hoor. Bumper zal er wel voor weg moeten maar heel lastig kan het niet zijn. Vooral voorzichtig werken om beschadigingen te voorkomen.

Alle lipjes en klemmetjes nog heel? Ik heb je nog niet eens gezegd dat ie er schitterend uit ziet trouwens. Kom hem graag eens bewonderen.
Evt. kan ik je ook wel helpen met grille hoor. Bumper zal er wel voor weg moeten maar heel lastig kan het niet zijn. Vooral voorzichtig werken om beschadigingen te voorkomen.
Alle lipjes heel voor zover ik kan zien. Klemmetjes zullen van de huidige grille gebruikt kunnen worden hopelijk. En bedankt! ;)

Bedankt voor het aanbod, maar ik probeer het eerst met een kennis. :)

Vanochtend weer terug geweest bij de garage waar ik de Mercedes ook gekocht heb om de originele grille erin te laten zetten. Het is een uurtje werk, maar de bumper moet er toch even af en ik vind het belangrijk dat het goed gebeurt.

Ziet er toch altijd een beetje triest uit zonder bumper.
IMG-20230721-104610468-HDR.jpg

Weer terug erop.
IMG-20230721-110552537-HDR.jpg

En het resultaat. :)
IMG-20230721-114324242-HDR-edited.jpg

Ik ben er superblij mee en maakt het wat mij betreft helemaal af zo. Net op tijd klaar voor de vakantie naar Zuid-Limburg en Duitsland. :D

Staat veel beter zo! Kun je straks lekker mee op vakantie. Nog even tijd om je auto te komen bekijken en evt. je lakdiktemeter te lenen?

Daar knapt het front aardig van op!
Hier in het dorp staat trouwens ook zo'n witte A45 AMG :)

Heb je de kentekenplaathouder achterop al vervangen?

Dikke auto! Heb ooit eens een 2 daags tripje gemaakt op uitnodiging van Mercedes naar de Sprinter fabriek in Düsseldorf, dat ging onder andere met een aantal AMG's. Toen heel veel plezier beleefd aan de A45, heerlijk speelgoed. Geniet ervan!

Kijk goed geslaagd!

Als je straks langsrijd op weg naar het echte zuiden moet je maar ff zwaaien. :D
Zwaaien ten hoogte van de afrit naar de fashion outlet bij Roermond. Dan zit je 10 minuten van mijn huis af. Als je over Eindhoven en de A2 rijd is het afrit Grathem waar je moet zwaaien.

Vind die andere grille beter bij alle zwarte elementen passen maar dit is ook mooi. Veel plezier op vakantie.

Gefeliciteerd, lekker bommetje!
Dat zal een groot verschil maken in beleving, dat vindt ik altijd ontbreken in een elektrische auto.

Gefeliciteerd, lekker bommetje!
Dat zal een groot verschil maken in beleving, dat vindt ik altijd ontbreken in een elektrische auto.
Jaa, het is eigenlijk niet te vergelijken. Bij de Corsa-e dacht ik alleen maar 'doe maar lekker rustig aan' en in de A45 denk je voortdurend dat het nog wel wat harder kan. Ik kan ook niet wachten om hem uit te laten op de Autobahn. :D

Terug uit Zuid-Limburg. Via Duitsland teruggereden, de 250 km/u aangetikt op de A57 en dat ging eigenlijk best soepel. Het is een fijne reiswagen, comfortabel in de C-stand, fijn sportief in de S-stand. Het navigatie(command)systeem was op de heenweg op een gegeven moment 'de weg kwijt' en stopte dan ook met navigeren en de kaart werd niet meer geladen. De systeeminstellingen vervolgens teruggezet en nu doet die het gelukkig weer goed. :) Niet veel foto's gemaakt onderweg, ik was vooral lekker bezig met rijden.

Wel een tegenvaller, onderweg kreeg ik met een gangetje van 120 een steentje op de voorruit, met als gevolg een beste ster in de ruit. Nog nooit eerder gehad bij een auto, maar eens zien hoe te fixen.
IMG-20230725-155727947-HDR.jpg

Update: Afspraak gemaakt voor morgen om de ster te laten repareren.

Laatst bewerkt:
Mooie wagen! Zal vast genieten zijn geweest in de Limburgse heuvels.
En die originele grille staat 'm veel beter (y)

Sterretje in de ruit is gerepareerd, maar je blijft het wel zien helaas. Ik moet er maar mee leren leven, zit niet direct in het blikveld gelukkig.

Terug
Bovenaan