HarmenA's Mercedes-Benz A45 AMG - Zaterdag nieuwe auto ophalen

Afgezien van een GT3 (RS) heb ik gewoon niet zoveel met het merk Porsche. Het zijn ongetwijfeld hele goede auto's, maar ze doen me verder niet zoveel.

Ik ook niet, integendeel, maar na de nodige ervaring met de middenmotor-modellen zie ik het merk en de auto's echt los van elkaar. Er zijn veel leuke auto's te koop, maar voor die gekke Boxster en Cayman is er gewoon geen alternatief.
 
Focus RS of Civic Type-R?
Voorwielaandrijving en minder vermogen dan de Mercedes, weinig kans. Sowieso vind ik de generaties die binnen budget liggen niet zo lekker op het netvlies liggen. De allerlaatste Civic Type-R vind ik gaaf, maar die is nog veels te duur.
 
Afgezien van een GT3 (RS) heb ik gewoon niet zoveel met het merk Porsche. Het zijn ongetwijfeld hele goede auto's, maar ze doen me verder niet zoveel.

Een 911 996 Carrera 4S vind ik wel gaaf, maar ben bang dat dat qua rijervaring en beleving toch tegenvalt en te oud aanvoelt.
porsche-911-3-6-coupe-carrera-4s.jpg
Een 996 rijdt wel erg goed hoor. Maar snap wat je bedoeld. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de 968 echt een heel vermakelijke vond om te rijden. Porsche heeft dat echt goed voor elkaar. Alleen dat keiharde plastic in het interieur. Mwoah.
 
Zo'n folie zie ik vaker. Helaas wel vaak op de wat 'foutere' auto's maar in de juiste kleur wel gaaf om te zien.
Mag zo'n folie eigenlijk?
 
Afgezien van een GT3 (RS) heb ik gewoon niet zoveel met het merk Porsche. Het zijn ongetwijfeld hele goede auto's, maar ze doen me verder niet zoveel.

Een 911 996 Carrera 4S vind ik wel gaaf, maar ben bang dat dat qua rijervaring en beleving toch tegenvalt en te oud aanvoelt.
porsche-911-3-6-coupe-carrera-4s.jpg
Ik had deze ook gezien tijdens een rondje ‘zoeken voor de hobby’, maar voor iets meer heb je ook een 997.
 
Maar vwb de 997 wil je eigenlijk de 997.2 en dan wordt het prijsverschil al groter. Het M97 blok wil nog wel eens last hebben van het scoren van de cilinderboringen.

Daar zijn de meningen over verdeeld overigens en het levert wel een goede 15k euro korting op als je het wel aandurft.
 
De basis gelijk houden maar wisselen van kleur én een spoiler erbij?

Het bedrijf waar je een tijdje terug naar een C43 (zilveren) hebt gekeken heeft nu deze staan:

147464329


Inclusief monoproof folie op de voorruit.

De C43 AMG die daar te koop stond heb ik niet bekeken, dat was in Ruinerwold. Niet heel verrassend dat die nog steeds te koop trouwens. https://www.autowereld.nl/mercedes-...naar-dealer-onderhouden-38927015/details.html

De zwarte A45 is voor mij niet echt een upgrade, dan zou ik voor de facelift vanaf 2016 gaan. De Mercedes gaat volgende week eerst op tour naar Engeland en Wales en daarna verder met de zoektocht naar een leuke opvolger. :)
 
Laatst bewerkt:
Nee, want je kan geen oogcontact maken met de berijder, door de voorruit. Het zal ook niet voldoende lichtdoorlatend zijn.
De mogelijkheid om oogcontact te kunnen maken staat voor zover ik weet nergens in de wet. Als je de juiste folie gebruikt die i.c.m. de standaard tint van de voorruit boven de 55% lichtdoorlatendheid blijft, zie ik niet waarom zulke kameleonfolie verboden zou zijn.
 
Dat
Nee, want je kan geen oogcontact maken met de berijder, door de voorruit. Het zal ook niet voldoende lichtdoorlatend zijn.

Wordt helaas niet op gehandhaafd, naar mijn indruk.
Dat treft!
Met de meeste gasten die folie gebruiken wil je ook geen oogcontact hebben :ROFLMAO:
Tenzij de een halfje wit wil natuurlijk…
 
  • Haha
Waarderingen: Blox
^^ de populatie aan volk dat van die folie gebruik maakt is wel groter geworden hoor.

De ZZP'er in de bouw die een Sprinter met AMG grille bij elkaar gebeund heeft is daar ook vaak van voorzien, wat ik zo her en der tegenkom.

De mogelijkheid om oogcontact te kunnen maken staat voor zover ik weet nergens in de wet.

Nee, niet zo expliciet maar er is natuurlijk wel een reden dat zgn. privacyglass nooit op een voorruit danwel de ruiten van de voorportieren te vinden zijn bij een af-fabriek geleverde auto.

Maar goed, kennelijk is het toegestaan. Weer zo'n dingetje dat regeltechnisch dan misschien okay is.. maar in de praktijk gewoon een spiegel blijkt te zijn dat handig is voor het ontlopen van zaakjes.

 
Oh dacht dat het een optie was want zie het idd vaak bij typische uitvoeringen (en mensen..) :censored: Net als een pano-dak open..
 
Gasten met zo’n folietje en idd dakraam open op de snelweg (ik vind dat zelf echt herrie) zijn altijd dezelfde en rijden bijna allemaal opgefokt.
 
Zeker wel, sterker nog ik heb m zelf ook altijd open waar kan.

Maar het is de combo van iemand die z’n dakraam open laat staan op de snelweg en zo’n folietje , bijna altijd een R, AMG of RS (of wannabee) met pops & bangs en veel rondjes rijden door de stad :D
 
Ik vind die kameleon folie stiekem wel gaaf. Open dak is nu ook al fout? Dus ik moet aan cabrio check.
 
Terug uit Engeland en Wales. Voor alle auto gerelateerde foto's zie deze auto vakantie foto's.

Via Calais-Dover zijn we naar een kennis in Colchester gereden. De volgende dag via Silverstone circuit naar Birmingham. De dag erna was Wales aan de beurt via Harlech Castle en Snowdonia naar Aberystwyth. Daarna via de Cotswolds naar Stonehenge, om na onze laatste overnachting onder Brands Hatch circuit weer terug te rijden. :)

De Mercedes heeft zich formidabel gedragen en was een fijne metgezel over de snelwegen en de vele kronkelwegen in Engeland en Wales. In vijf dagen tijd hebben we meer dan 1300 kilometer gereden in alleen Engeland en Wales. :D
Ik heb niet heel veel bijzondere foto's gemaakt met de Mercedes erop of de wegen waar we overheen reden, maar mooi was het.
IMG-20250513-132645513-HDR.jpg

IMG-20250513-084430197-HDR.jpg

IMG-20250515-183018482-HDR.jpg

IMG-20250514-130113630-HDR-2.jpg

IMG-20250516-112727997-HDR.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ik zo'n Purosangue nu al eens in het wild gespot heb, maar wat ziet die er klein uit naast jouw A-klasse. In mijn hoofd was die toch een stuk groter.

Met al je kilometers geen motorlampjes meer gehad?
 
Ik weet niet of ik zo'n Purosangue nu al eens in het wild gespot heb, maar wat ziet die er klein uit naast jouw A-klasse. In mijn hoofd was die toch een stuk groter.

Met al je kilometers geen motorlampjes meer gehad?
Komt door de verhoudingen op de foto dat de Purosangue er klein uit ziet. Met bijna 5 meter is die toch een kleine 70 centimeter langer dan de Mercedes, en ook nog 15 centimeter hoger en meer dan 20 centimeter breder.

Geen motorlampje meer inderdaad, geen versnelling verkeerd gedaan tijdens de trip en ook niets raars te horen of zien, dus fingers crossed voor de APK 20 juni. :D
 
Laatst bewerkt:
Het blijft toch een mooie zoektocht, een geschikte opvolger vinden voor de Mercedes.

Ditmaal een coupé, zes in lijn en achterwielaandrijving, wat wil een autoliefhebber nog meer? Jaren geleden heb ik kort in een rode M235i gereden en de M2 natuurlijk, maar deze origineel Nederlandse BMW M235i "Track Edition" moest ik toch even gaan bekijken.
1000022970-edited.jpg

1000022969-edited.jpg

1000022971-edited.jpg


De herinneringen blijven aardig overeind, een echte coupé met een knusse cockpit waar je lekker laag in zit. Verder een fijn stuurgevoel, de heerlijke romige, soepele en sterke N55-motor natuurlijk, de fijn schakelende automaat en een heel fijn onderstel. Redelijk stevig geveerd, maar best comfortabel in de demping.

De plus- en minpunten bij dit specifieke exemplaar:
- Origineel Nederlands
- Een Track Edition, dus met extra goodies, waarvan ik het alcantara stuur het fijnste vind
- In een mooie originele staat.

De minpunten:
- Verschillende kleinere schades aan carrosserie, velgen en bestuurdersstoel
- Scherm rechtsachter en bijrijder deur gespoten (lang leve de lakdiktemeter!)
- Vermoedelijk heeft de auto een stage 1 chiptuning gehad mét "pops en bangs-pakket" en dat laatste is toch wat teveel van het goede. In de Sport-stand is het zelfs ronduit asociaal en lijkt het wel de Gazastrook..
- Het alcantara stuur is erg fijn, maar alle "schakel-lampjes" erin verwerkt hoeft van mij niet zo, wordt nogal snel een kermis voor je neus
- Niet dealer onderhouden, maar bij een BMW-specialist. Hoeft niet erg te zijn, maar voor mij persoonlijk toch een minpuntje
- Wat hogere kilometerstand dan ik normaal voor zou gaan, maar in combinatie met NAP minder problematisch.

Bij elkaar net wat teveel minpunten voor mijn smaak en ik wil eigenlijk toch liever een wit of blauw exemplaar ben ik tot de conclusie gekomen.

Wel weer een leuke ervaring. We komen steeds dichterbij en blijven vrolijk doorzoeken. :)
 
Laatst bewerkt:
Wel een wat donkergrijs model zo in die kleur en zwart interieur.

Pops and bangs vind ik wel grappig, maar na 10 min gaat dat irriteren, bij een derde auto ok, bij een daily niet echt
 
Kleurencombinatie vind ik persoonlijk ook een minpunt, maar soms is het ook dat je concessies moet doen als de auto verder wel naar wens is. Zou je misschien anders nog eens willen importeren, zoals met de C55 destijds?
 
Laatst bewerkt:
Pops bangs meest afgrijselijke wat er is. Wel mooie auto alleen dan niet deze uitvoering. Het alcantara, de tune, de pops bangs.. het schreeuwt dat die waarschijnlijk wel eens op z’n donder heeft gehad. Misschien een verkeerd voor oordeel.

Edit : ik zie dat het stuur origineel door BMW is geleverd in het track package dus neem wat dat betreft m’n voor oordeel deels terug ;)

Qua BMW specialist VS BMW dealer. Voor mij geldt bij een wat oudere BMW (>3j) juist een specialist als een pre..

Leuke zoektocht . Benieuwd wat het wordt
 
Pops bangs meest afgrijselijke wat er is. Wel mooie auto alleen dan niet deze uitvoering. Het alcantara, de tune, de pops bangs.. het schreeuwt dat die waarschijnlijk wel eens op z’n donder heeft gehad. Misschien een verkeerd voor oordeel.

Edit : ik zie dat het stuur origineel door BMW is geleverd in het track package dus neem wat dat betreft m’n voor oordeel deels terug ;)

Qua BMW specialist VS BMW dealer. Voor mij geldt bij een wat oudere BMW (>3j) juist een specialist als een pre..

Leuke zoektocht . Benieuwd wat het wordt
Het alcantara stuur met de lichtbalk is inderdaad een origineel M Performance onderdeel, maar die lampjes en het hele kleine schermpje bovenin het stuur voegen voor mij niet veel toe. Ik vond het vooral vervelend worden zoveel lampjes pal voor je neus die maar groen, oranje en rood bleven knipperen.

De Mercedes heeft ook wel wat "pops en bangs" in de Sport-stand, maar dan vooral met opschakelen en een beetje bij gas los.

Bij deze M235i was met opschakelen niets te horen in de Sport-stand, maar zodra je het gas los liet leek het wel een alsof er keihard popcorn werd gebakken achterin en dat hield ook weer niet op. Na 5 minuten wilde ik al niet meer in de Sport-stand rijden. Is achteraf best programmatisch op te lossen, maar voor mij toch wat teveel van het goede.
 
De Dude bedoelt volgens mij eerder dat zo'n stuur iets kan vertellen over de vorige eigenaar, zeker als het er later in is gezet.

Zo'n sportieve BMW met 6-cilinder en RWD lijkt me een waardig opvolger van de A45. Voorkeur zou dan wel een 40i zijn met de B58 motor. Die is betrouwbaarder en heeft meer reserves.
 
Dus je vind het stuur nu wel mooi omdat BMW het geleverd heeft?

Kom kom dit past toch niet bij De Dude ;). Ook BMW OEM vind ik het niet mooi. Wist overigens dus niet dat BMW dit fabrieksaf heeft geleverd vandaar de verwarring.

De Dude bedoelt volgens mij eerder dat zo'n stuur iets kan vertellen over de vorige eigenaar, zeker als het er later in is gezet.
Jep dit inderdaad. De heren die dit soort stuurtjes aftermarket erin zetten geven de auto vaak goed de sporen.


 
Terug
Bovenaan