HarmenA's Mercedes-Benz A45 AMG - Zaterdag nieuwe auto ophalen

Zo'n MINI JCW zou ik vanwege deze stoelen juist laten staan. Ze zitten 5 minuten goed, na een uur schreeuw ik om eruit te mogen.
 
Een BMW met B58 zescilinder is qua gevoel wel even anders dan de motor in je AMG denk ik. Blok is zo sterk dat je met slechts een beetje tuning al makkelijk dik 400 pk uit haalt. Met hardware aanpassingen is 1000pk mogelijk. Blok schijnt zelfs beter te zijn dan van de M-modellen qua robuustheid.
JP-performance heeft er eentje als projectauto. Volgens hem een absolute aanrader een BMW met B58.

 
Van dat rijtje krijg ik alleen bij de Lancer een heel groot hebben, hebben, hebben gevoel. Mooie kleur ook.
 
M2 heeft ie ook al gehad.
Misschien toch een Tesla Model3 Performance aangezien je ook wel enthousiast bent over EV’s.
 
  • Leuk
Waarderingen: ENTE
Zo'n MINI JCW zou ik vanwege deze stoelen juist laten staan. Ze zitten 5 minuten goed, na een uur schreeuw ik om eruit te mogen.
Ik rij toch vaak niet langer dan een uur, dus dat zou prima kunnen dan. :D

Ja alleen beginnen die bij 40k.
Ik vind een M2 inderdaad (nog) te duur en niet voor niets dat ik er maar zo kort in heb gereden. Een M235i heb ik ook al eens proefgereden, maar eigenlijk wat te kort. Misschien toch nog eens tijd voor een herkansing.

M2 heeft ie ook al gehad.
Misschien toch een Tesla Model3 Performance aangezien je ook wel enthousiast bent over EV’s.
Een Model 3, al dan niet een Performance, heb ik wel overwogen, maar ik ben bang dat ik daar wel snel op uitgekeken ben. En zie van een Model 3 dan nog maar eens af te komen. Wat dat betreft lijkt een lichte en innovatieve elektrische auto als een BMW I3 (S) me dan nog leuker. :)
 
Hé Harmen, is dit een 'help me kiezen' oproep als regenachtige-avond-hobby of als serieus plan om de AMG alweer in te ruilen voor iets anders?

Ik vind dan eigenlijk dat je éérst met de AMG op een meeting moet komen, daar heel hard moet roepen dat je 'm nog wel lang wilt blijven rijden, ... ... en dan week later ineens hints geven dat je iets anders hebt gekocht :p:p:p
 
6 cilinder B58 blok is inderdaad wel echt anders , zeker getuned en dan op hogere snelheid tov de A45.

Model3 performance kan Ik wel aanraden qua rijgedrag en kracht, maar heel eerlijk.. het went snel en ik reed die performance niet echt wat die kan omdat ja.. het gaat zo makkelijk en snel.

En hij is behoorlijk straf :p maar dat is de a45 AMG ook.
 
Hé Harmen, is dit een 'help me kiezen' oproep als regenachtige-avond-hobby of als serieus plan om de AMG alweer in te ruilen voor iets anders?

Ik vind dan eigenlijk dat je éérst met de AMG op een meeting moet komen, daar heel hard moet roepen dat je 'm nog wel lang wilt blijven rijden, ... ... en dan week later ineens hints geven dat je iets anders hebt gekocht :p:p:p
Haha, die regenachtige-avond-hobby is bij mij haast elke avond, ook al is het 25 graden buiten. :D

Ik heb een afspraak gemaakt bij Wensink voor de APK en een kleine beurt eind juni, dus dat is hopelijk voor nu nog een mooie stok achter de deur. Maar richting de zomervakantie denk ik wel weer serieus ergens voor te gaan kijken, alleen toch waarschijnlijk niet bij de auto's die ik eerst zelf had aangegeven.

6 cilinder B58 blok is inderdaad wel echt anders , zeker getuned en dan op hogere snelheid tov de A45.

Model3 performance kan Ik wel aanraden qua rijgedrag en kracht, maar heel eerlijk.. het went snel en ik reed die performance niet echt wat die kan omdat ja.. het gaat zo makkelijk en snel.

En hij is behoorlijk straf :p maar dat is de a45 AMG ook.

Ik ben het met je eens dat een 6 cilinder blok echt anders is, maar ik doel meer op hetzelfde in de zin van 'premium', vermogen en rijgedrag/gevoel.
 
Waanzinnig mooie auto, vooral door de kleur. Je hebt toch ook een oranje Corsa gehad? Die was minstens zo opvallend.
wat een aanbod heeft dat autobedrijf zeg, moet ik toch eens een keer een kijkje gaan nemen.
 
Ik vind Sunset Orange echt een geweldige kleur, als die op de Z4 was geleverd dan was ik daar zeker voor gegaan. Maar ook zo’n M240i wordt door die kleur pas echt speciaal.
 
Ik had destijds bijna een F31 in Sunset Orange gekocht. Niet gedaan omdat ik twijfelde over de 318i als motorisering maar verder was ik helemaal verkocht.
 
Waanzinnig mooie auto, vooral door de kleur. Je hebt toch ook een oranje Corsa gehad? Die was minstens zo opvallend.
wat een aanbod heeft dat autobedrijf zeg, moet ik toch eens een keer een kijkje gaan nemen.
Klopt van de oranje Corsa, maar dat is een leuke kleur op een verder normale auto.

Een bijzondere kleur op een bijzondere auto vind ik zelf weer anders. Gaaf om te zien, maar niet voor mij om zelf te hebben.

Inderdaad redelijk gek wat ze daar allemaal in Genemuiden hebben staan. Swinkels in Wezep staat ook altijd bijzonder spul https://www.swinkels-wezep.nl/
 
Ja, bij Swinkels staat ook altijd veel moois, waaronder veel klassiekers. Is ook een hele goede Mercedes specialist, ik kom er ook met mijn oude Benzen.
 
Koster en Hogeslag staat echt duur spul, mooi bedrijf!
Stond een aantal jaren geleden een E85 Z4 waar ik belangstelling voor had.
Een Crossfire ziet er idd geinig uit, en met de 3.2 V6 M112 echt wel vlot maar gezien je autohistorie gaat je die echt niet bevallen, rijdt echt ouderwets en is idd identiek aan de R170 SLK.
Heb zelf meerdere R170's gehad waaronder ook een 320, blijf er fan vooral die heerlijke V6 en relaxte automaat.
Maar rijden is echt niets bijzonders.
Maar nu al op zoek naar wat anders haha, die C55 AMG heb je dan nog best lang gehad.
Eeuwig zonde dat je die hebt weg gedaan denk ik.
 
Ben het wel met je eens dat een Crossfire voor mij waarschijnlijk te ouderwets zou zijn en niet zou gaan bevallen.

De C55 heb ik inderdaad voor mijn doen lang gehad, maar beviel ook goed en was iets bijzonders met de V8. Toch zou ik hem nu niet meer willen, toch inmiddels ook wat te oud geworden en het verbruik zou me nu ook gaan tegenstaan denk ik.

We kijken nog lekker verder, er is nog niets proefgereden en heb ook nog niet echt mijn zinnen op één specifiek model gezet. De Clio RS gaat het in verband met handgeschakeld toch ook waarschijnlijk niet worden en de nieuwere Clio/Megane RS vind ik zelf minder interessant.
 
Onlangs heb ik een A35 AMG van het nieuwste model mogen rijden van een kameraad.
Geweldig fijne wagen, vooral de combinatie comfortabel en sportief was echt super.
Fijne automaat ook.
Was stage 1 getuned, serieus snelle wagen.
 
Onlangs heb ik een A35 AMG van het nieuwste model mogen rijden van een kameraad.
Geweldig fijne wagen, vooral de combinatie comfortabel en sportief was echt super.
Fijne automaat ook.
Was stage 1 getuned, serieus snelle wagen.
Een A35 AMG is zeker een optie, maar ik kan maar niet wennen aan dat veel te drukke en 'flashy' interieur.
merc-a35-586.jpg


Dit weekend waarschijnlijk wel een blokje om met wat anders. :)
 
Ben ook benieuwd. Persoonlijk vind ik een A AMG al snel een foute auto. Zie ze geregeld in Zwolle rijden en mijn beeld m.b.t. de inzittenden wordt 9 van de 10 keer bevestigd. Harm kennende koopt ie ook echt iets anders dan wat ie nu heeft.
 
Een A35 AMG is zeker een optie, maar ik kan maar niet wennen aan dat veel te drukke en 'flashy' interieur.

Het dashboard vind ik eigenlijk niet eens zo verkeerd qua opzet en indeling, maar het oogt te glimmerig en wat goedkoop door het teveel aan glimmend zwart plastic, vooral rond de ventilatieroosters. Hetzelfde bij de CLA, B-klasse en andere aanverwante modellen. Een groot verschil met de modellen vanaf de C-Klasse, die zijn veel hoogwaardiger afgewerkt.
 
Vipers, gaaf! De bijzondere versmelting van een limousine-ladderchassis, met een getunede truckmotor en een platgeslagen sportcarrosserie :)
 
Kijk ook eens naar de leukere uitvoeringen van de GLA of GLC.
Doordat ze hoger zijn komen ze m.i. wat stoerder over en je hebt een makelijke hoge instap en zit.
 
Is dit in Wezep?
Klopt!
Vipers, gaaf! De bijzondere versmelting van een limousine-ladderchassis, met een getunede truckmotor en een platgeslagen sportcarrosserie :)
Heel gaaf om te zien ja, maar niet om zelf te hebben. ;)
Kijk ook eens naar de leukere uitvoeringen van de GLA of GLC.
Doordat ze hoger zijn komen ze m.i. wat stoerder over en je hebt een makelijke hoge instap en zit.
Die hoge instap heb ik nog niet per sé nodig hoor. ;) De versies die ik daarvan leuk vind zou dan een GLC 43 AMG zijn, maar die liggen over het algemeen nog wel buiten budget en vind ik ook te zwaar. Dan zou ik toch eerder voor zoiets gaan denk ik.
mercedes-benz-c-klasse-450-43-amg-4matic-led-sfeer-panoramadak-leer-s-verwarming-360-18-lmv-acc-ecc-12-mnd-gara.jpg


Ik kreeg vandaag ook nog een herinnering van 6 jaar geleden met een proefrit in deze M3 E46 in Luttenberg, met mokka-kleurig interieur.
IMG-20180526-142643636.jpg

IMG-20180526-142630680.jpg

Staat me vooral de matig schakelende DSG-bak nog van bij. Was qua investering wel een goede geweest...
 
Laatst bewerkt:
André Boer, daar heb ik mijn Corvette gekocht. Enorme collectie daar in het museum, en ook veel Mercedes klassiekers in topstaat.
 
Vandaag de eerste proefrit sinds de aanschaf van de A45 AMG gedaan. De motor is wel echt het USP in deze auto, wat een feest als je in de Sport-stand vol gas geeft! De auto zelf is wat hoger. Op zich niet verkeerd, maar je hebt voor je gevoel meer afstand tot de weg, wat feitelijk ook zo is.

We kijken nog eens rustig verder. Ik zou wel graag een uitvoering in het donkergrijs en met alcantara op het stuur en op de stoelen willen dan. Wat zou het toch zijn? ;)
1000015482-edited.jpg
 
Laatst bewerkt:
RS Q3? Dan zou ik toch liever een RS3 hebben :)
In één keer goed. :D Ik snap dat je dat zegt van de RS3 en normaal zou ik dat ook met je eens zijn, maar ik vind een RS3 nogal 'fout', ook in standaard trim. Dat kan je van de A45 AMG natuurlijk ook zeggen, maar dat zie ik zelf dan toch weer anders.
1000015484-edited.jpg

1000015485-edited.jpg

En dat de RS Q3 wat hoger staat vind ik ook niet per sé een minpunt, als die verder fijn rijdt en niet al teveel overhelt in bochten. En dat het een wolf in schaapskleren is vind ik juist ook wel leuk.
 
Dan zou ik zelf liever een GLA AMG hebben, al snap ik dat die stap vanuit een A45 misschien te klein is. De (RS)Q3 is niet mijn favoriete model…
 
Wat een gek er voor wil geven; feit is dat mijn hartje er wel sneller van gaat kloppen. Dat heb ik bijna nooit met moderne Audi’s.

Sowieso; waarom kijk je niet naar het wat oudere spul? Weinig afschrijven, vaak goedkoper in onderhoud, in bouwkwaliteit vaak superieur en m.i. zoveel leuker!
Een knappe E46 coupé - bijvoorbeeld. Of een Porsche Cayman of BMW Z4 Coupe. Als outsider een Toyota GT86 of z’n Subaru zusje de BRZ.

Of…doe eens gek…een Jaguar F-type
 
Laatst bewerkt:
Ik snap je wel, de RS3 is toch een beetje petjes, bankoverval en drugsdealer. En eerde gestopt met de vijfcilinder toch?
 
Die kofferklep van een RSQ3 is niet om aan te gluren.
Dat alleen al is een reden om hem te laten staan waar die is.
 
Wat een gek er voor wil geven; feit is dat mijn hartje er wel sneller van gaat kloppen. Dat heb ik bijna nooit met moderne Audi’s.

Sowieso; waarom kijk je niet naar het wat oudere spul? Weinig afschrijven, vaak goedkoper in onderhoud, in bouwkwaliteit vaak superieur en m.i. zoveel leuker!
Een knappe E46 coupé - bijvoorbeeld. Of een Porsche Cayman of BMW Z4 Coupe. Als outsider een Toyota GT86 of z’n Subaru zusje de BRZ.

Of…doe eens gek…een Jaguar F-type
Dat zeker en het is een gaaf ding in een bijzondere kleur ook.

Het oudere spul, pak em beet meer dan 15 jaar oud, trekt mij over het algemeen toch minder qua rijbeleving en verouderd interieur/infotainment. En degene die ik wel leuk vind (Lancer Evo, Clio RS, oudere Mercedes /AMG) heb ik of al eens gehad of vind ik toch niet leuk of bijzonder genoeg. Dat goedkoper in onderhoud valt nog te bezien. Mijn ervaring daarin is anders en is ook geheel afhankelijk van het model en de onderhoudshistorie.

Ik heb niet zoveel met coupes en cabrios. Heb wel eens een Jaguar XKR proefgereden. Ontzettend snel, maar gaf me toch niet het juiste gevoel. Voelt als een grote auto om te rijden, terwijl de binnenruimte en het zicht rondom juist heel klein is.

Morgen nog een andere RSQ3 bekijken waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Het oudere spul, pak em beet meer dan 15 jaar oud, trekt mij over het algemeen toch minder qua rijbeleving
Deze snap ik niet helemaal, in mijn beleving bieden de oudere auto's juist veel meer rijbeleving. Meer emotie en gevoel van motor en onderstel en door het lagere wagengewicht ook lichtvoetiger.
 
  • Leuk
Waarderingen: ENTE
In nieuwere auto's gaat het allemaal met een grootse vanzelfsprekendheid, je rijdt vrij makkelijk 'hard' en ik kan me voorstellen dat dat je aanspreekt. En Harmen is niet alleen, de vlotte Audi's en Benzen vliegen je niet voor niets om de oren.

Maar zo'n RS Q3... nee, die zou ik zelf niet in het rijtje plezierauto's scharen. Tenzij je er een trailer plus circuit-Cayman mee zou trekken, natuurlijk.

Barri
Ik snap je wel, de RS3 is toch een beetje petjes, bankoverval en drugsdealer. En eerde gestopt met de vijfcilinder toch?
Zeker niet! De S3 wel omdat het immers een Golf R is, maar zelfs de huidige RS 3 heeft nog een vijfcilinder. Gelukkig!
 
De A45 vind ik een stuk fouter dan een RS3. En een Q3 RS vooral nogal nietszeggend... Het zal vast hard kunnen, maar om zo'n hoog ding zonder het echte verheven gevoel (lees G-klasse/Range Rover/bestelbus) te hebben, nee. Ik kan me er weinig bij voorstellen.
Maar jij bent weer toe aan een wisseling, dus leef je vooral uit aan waarvan je blij wordt en laat je niet weerhouden door iedereen met een andere mening. Er is maar één jij. :)
 
Terug
Bovenaan