HarmenA's Mercedes-Benz A45 AMG - Zaterdag nieuwe auto ophalen

Een mooi plaatje vanuit Epen Zuid-Limburg

Jemig, daar ben ik vorige week dinsdag doorheen gereden. :)
Was je er een lang weekend?

Heb je bij 'goedemorgen' -ja, zo heet die uitspanning- nog van ijs of lekker fruit genoten? De aardbeien smaakten mij goed, al kwamen ze gewoon van de veiling, zei de verkoper.

Jemig, daar ben ik vorige week dinsdag doorheen gereden. :)
Was je er een lang weekend?

Heb je bij 'goedemorgen' -ja, zo heet die uitspanning- nog van ijs of lekker fruit genoten? De aardbeien smaakten mij goed, al kwamen ze gewoon van de veiling, zei de verkoper.
Jaa, ik was er een lang weekend. Die uitspanning 'goedemorgen' ben ik wel langs gereden, maar geen ijs of fruit van gehad. Wel gegeten bij restaurant Buitenlust iets verderop met 'uitzicht gratis '. :)

^^ Ik keek daar wel raar op: het was einde middag en ik werd aangesproken met: Goedemorgen, mag ik u helpen.
Ik dacht één moment: is die kerel nou zo abuis of wordt ik in de zeik genomen? Toen las ik de bedrijfsnaam op zijn bodywarmer en begreep ik de kwinkslag. :)

^^ Ik keek daar wel raar op: het was einde middag en ik werd aangesproken met: Goedemorgen, mag ik u helpen.
Ik dacht één moment: is die kerel nou zo abuis of wordt ik in de zeik genomen? Toen las ik de bedrijfsnaam op zijn bodywarmer en begreep ik de kwinkslag. :)
Haha, die kerel is wel een lokale bekendheid daar ja.

Leuk zeg, weer zo'n radicale switch. Mooi dat je er eentje hebt kunnen vinden naar jouw wens, ik vind 'm heerlijk subtiel zonder de rare winglets en lompe achterspoiler. Die rode details zouden voor mij niet hoeven, maar je hebt gelijk als je zegt dat je mag zien dat het iets speciaals is. De originele grille terugplaatsen is echt een goede zet! Dat Panamericana-ding maakt een auto alleen maar optisch smaller. Dat niemand dat ziet...

Toch niet slecht denk ik zo, en dan heb ik nog echt niet rustig gereden.
IMG-20230815-171230232.jpg

Ik tank alleen BP Ultimate, dus heel goedkoop is het nog steeds niet, maar met de kilometers die ik maak is dat geen probleem. :)

Laatst bewerkt:
Nog weer wat geleerd over de Mercedes; ik dacht dat er geen cruise control op zat, wat ik al vreemd vond, maar blijkbaar heet dat TEMPOMAT bij Mercedes. Heb het niet gemist tot nu toe, maar toch fijn dat het erop zit. :)

Maar de knopjes op het stuur spreken toch boekdelen?
Wat ik opvallender vind is dat er Tempomat op zit en geen Distronic (adaptieve cruisecontrol).

Bij dit type A zit er nog een ouderwets fijne, dunne stengel verstopt links aan de stuurkolom. De stomme knoppen, die het merk helaas tegenwoordig gebruikt, zitten hier nog niet op.

Bij dit type A zit er nog een ouderwets fijne, dunne stengel verstopt links aan de stuurkolom. De stomme knoppen, die het merk helaas tegenwoordig gebruikt, zitten hier nog niet op.
Klopt, gaat inderdaad middels die stengel en niet met knoppen op het stuur. Werkt heel makkelijk, stengel naar je toe trekken is cruise control aan en een tikje omhoog is bijstellen van de snelheid.

Cruise control op het stuur is bij sommige merken een crime, zoals met de Toyota Yaris Cross van m'n vader. Set, Res, + en - en wanneer je alle knopjes hebt geprobeerd werkt de cruise nog steeds niet, maar ben je wel mooi een paar seconden afgeleid geweest van het verkeer.

Laatst bewerkt:
Fraaie plaatjes! Mis je het electrische rijden wel eens, of totaal niet?
Ooow, het elektrisch rijden heeft zeker z'n voordelen, vooral in de stad en op binnenwegen. Dan is elektrisch rijden heerlijk comfortabel en rustgevend en het regenereren voegt ook zeker wat toe aan de rijbeleving.

Maar zodra je buiten de stad op wat grotere N-wegen en op de snelweg komt dan is de Mercedes toch wel een heerlijk scheurijzer en beleef je het allemaal veel meer.

Een compromis in de vorm van een hybride zie ik voor mezelf niet zitten en het 'echte' rijden met een bezine-auto bevalt me nu helemaal goed. :)

Vanaf morgen ga ik een aantal dagen naar Frankrijk. Het wordt flink kilometers maken, want ik heb achtereenvolgens Rouen, Le Mans en Bordeaux op de planning staan. :)

Eens zien hoe de Benz zich houdt op de wegen in België en Frankrijk.

Al rijdend over de kleine D-wegen in Frankrijk kom je door allerlei leuke dorpjes en landelijk gebied. Het duurt een stuk langer dan wanneer je alleen over de snelweg rijdt, maar je ziet wel een stuk meer zo van het 'echte' Frankrijk. :)

Deze cemetery voor overleden soldaten uit de Eerste Wereldoorlog was erg indrukwekkend. Het plaatje met de Peug 205 maakte het wel af.
IMG-20231024-131948413-HDR-edited.jpg

IMG-20231024-131808629-HDR.jpg

Na twee weken stilstaan geen enkel probleem met starten. Ondanks het niet zo beste weer toch maar even een rondje gereden en met de 4matic is dat eigenlijk ook helemaal geen probleem.

Eigenlijk zou ik de Mercedes wel een paar maanden ergens willen stallen, vind alleen maar eens een plek in de buurt voor een redelijke prijs.. Dus voorlopig moet die maar in weer en wind staan en daar komi deze week ook nog de kou en sneeuw bij. :D

Laatst bewerkt:
Voor de eerste keer bij de Mercedes-dealer Wensink geweest. Gelukkig voor een klein dingetje, een nieuwe batterij in de sleutel. Het voelt toch ook weer goed om met een 'echte' Mercedes bij de dealer terecht te kunnen. :) En met deze prijs wil ik er wel vaker langs.
IMG-20231228-114440356.jpg

Gelukkig staat er ook genoeg moois in de showroom om even te bekijken.
IMG-20231228-110531747-HDR-edited.jpg

IMG-20231228-110613146-edited.jpg

IMG-20231228-110830336-HDR-edited.jpg

Die groene AMG GT 4-door is wel echt fraai. Word al snel fout zulke auto's maar zo kan het net met een kleurtje er op. Had alleen die zwarte wielen er af gehaald. Op een enkel uitzondering na vind ik zwarte wielen op vrijwel alle auto's niet mooi / goedkoop / fout ogen. Bi-color / grijs is vaak wel mooi of gewoon normaal alu look. En op bepaalde auto's staat wit ook echt heel mooi. maar zwarte wielen nee.

Voor ene jaartje geleden was ik nog in de MB showroom hier, mooi spul, maar op een enkele witte of grijze auto ook daar veel zwarte auto's, met zwarte wielen en zwart interieur.... snap wel waarom het aanbod (voor mij) leuke occasions zo beperkt is. ;) niet alleen bij MB

Haha voor €5 naar de dealer, mooi dit. Ultieme test of de nog steeds zo gastvrij zijn of niet ?

De AMG GT 4 door vind ik wel heel gaaf, maar heb dan ook een zwak voor zon lekkere CLS die een beetje z’n illustere voorganger was.

Zolang het maar niet mat zwart met zwarte velgen is. Helaas lijkt dat bijna de enig mogelijke kleurcombi. Muv de groene hierboven

Haha voor €5 naar de dealer, mooi dit. Ultieme test of de nog steeds zo gastvrij zijn of niet ?

De AMG GT 4 door vind ik wel heel gaaf, maar heb dan ook een zwak voor zon lekkere CLS die een beetje z’n illustere voorganger was.

Zolang het maar niet mat zwart met zwarte velgen is. Helaas lijkt dat bijna de enig mogelijke kleurcombi. Muv de groene hierboven
Haha ja, maar ik had toch tijd toen ik de melding kreeg op het dashboard om de batterij te vervangen en was ook al een tijdje niet meer geweest bij Wensink. Nog niet de met de A45 in ieder geval.

En gelukkig is de gastvrijheid en ontvangst nog steeds erg goed, ook als je voor een batterijtje in de sleutel komt. :)

Eigenlijk zou ik de Mercedes wel een paar maanden ergens willen stallen, vind alleen maar eens een plek in de buurt voor een redelijke prijs.. Dus voorlopig moet die maar in weer en wind staan en daar komi deze week ook nog de kou en sneeuw bij

Misschien heeft de dealer wel een bijpassende autohoes voor een zacht prijsje voor je beschikbaar? :sneaky:

Tip - en vraag me vooral niet hoe ik erachter ben gekomen grrr :mad: - laat (of doe het zelf) de batterij van de 2de keyless sleutel ook meteen vervangen. Hier was het van 'vervang de batterij' tot 'trek je plan, doei' een paar dagen.
Ja, er is een backup sleutel om in de auto te komen en de transponder tegen de startknop houden om te rijden werkt meestal, maar het is als je haastig bent een gedoe om daarmee te priegelen.
Veel fijne KMS met je AMG in 2024 Harmen!!

laat (of doe het zelf) de batterij van de 2de keyless sleutel ook meteen vervangen.
Doe zelf zou ik niet doen als je relay attack bescherming hebt , wat gezien de diefstalgevoeligheid (lees gewildheid) van deze Mercedes, ongetwijfeld zal zijn.

Je verzekering keert niet uit bij diefstal als ze zien dat je het batterijtje zelf hebt vervangen. Het ‘hoesje’ om de batterij heen is best gepriegel om zelf er goed af te krijgen dus ze zien dat ook vrij snel :).

Nou ja, of ik dat knoopcelbatterijtje CR2032 nu zelf vervang (diploma automechanica in avondonderwijs) of de 16 jarige leerjongen in de garage... no way dat "de verzekering" dat verschil zal zien en of dat juridisch - geen garagefactuur van 5€ kunnen voorleggen - een reden is om niet uit te keren bij diefstal, is zeer betwijfelbaar, om niet te zeggen "complete BS".

Eens. Bij mijn BMW "sleutel" is het zelfs zo gemaakt dat je het kapje eraf kunt klikken met de noodsleutel in de handzender. Dus wat gaat de verzekering daar van vinden dan?

Ik heb geen idee heren, maar een maatje van mij had er gezeik om.

Ik heb de kleine lettertjes in mijn polis erop nageslagen en daar staat het inderdaad en ik kan mij er iets goed bij voorstellen. Kans is groot dat iemand die geen auto techniek heeft gestudeerd zit te priegelen, het kapot maakt en de relay attack bescherming niet meer werkt. Toch best vervelend als je juist dat als eis hebt als verzekeringsmaatschappij.

Dus om nou dat gelijk weer weg te zetten als “complete BS” is beetje overdreven. Of je gelooft mijn verhaal niet, mag ook. Boeit mij verder niet zo :)

Bij mijn BMW "sleutel" is het zelfs zo gemaakt dat je het kapje eraf kunt klikken met de noodsleutel in de handzender
Ik heb het over het extra hoesje wat om de batterij gaat. Die is bevestigd met iets van een lijm substantie met een chip eraan.

Dus niet het hoesje vd BMW sleutel zelf.

Uhmmm, bedankt allemaal voor de info over het laten vervangen van de batterij in de tweede sleutel denk ik? :D

Met de Mercedes gaat het hartstikke goed en ik rij lekker m'n rondjes. Ik kreeg zelfs al een herinnering voor de APK, wat voor mij vrij uniek is de afgelopen jaren. :p

Als 'echte' autoliefhebber blijf je ook altijd kijken en dus leek het me wel leuk eens te delen waar ik zoal naar kijk.

Allereerst deze Renault Clio RS in exact de goede specificaties en precies hetzelfde als de rode die ik heb gehad. Deze staat ook nog eens bij mij om de hoek..
renault-clio-2-0-16v-197-rs-f1team-origineel-nl-jaune-sirius-nr-0399.jpg

De Chrysler Crossfire heb ik altijd een fascinerend model gevonden en ik vind hem met de jaren alleen maar leuker worden. Deze is ook precies zoals ik hem zou willen.
chrysler-crossfire-3-2-v6-limited-3-2-v6-limited-nieuwstaat.jpg

De Lancer Evo was m'n eerste auto en heeft altijd een speciaal plekje in m'n hart. Deze blauwe Evolution X vind ik dan ook erg gaaf.
mitsubishi-lancer-sports-sedan-2-0-evolution-mr-2008-navigatie-cruise-control-airco-bbs-velgen-blast-eindemper.jpg

Een erg leuk model de Mini JCW in de enige juiste kleurencombinatie wat mij betreft, met de juiste stoelen. Staat nog akelig dichtbij te koop ook.
mini-john-cooper-works-mini-2-0-chili.jpg

Laatst bewerkt:
Zo'n Clio heb je al gehad, een Crossfire zal je qua rijeigenschappen niet bekoren en die generatie Mini Cooper JCW is een deceptie van heb-ik-jou-daar. Die Evo daarentegen...

Zo’n Evo blijft een mooie verschijning, al heb ik liever een rode of een witte. Jammer dat ze zoiets bij Mitsubishi niet meer maken.

Zo'n Crossfire is een SLK 320 met een andere buitenkant, rolden uit dezelfde fabriek. Dus waar iedereen vol lof is over de Mercedes kan je dit 1 op 1 op de Chrysler zien. Ook de wegligging (AMG delen in het onderstel).

Behalve de Crossfire heb je ze allemaal eigenlijk al gehad toch?
Dan een Crossfire erbij voor een paar maanden, dan kan je die ook afvinken :)

Zo'n Lancer schijnt behoorlijk leuk te zijn met erg harde demping. Qua uiterlijk onderscheidend maar de Lancer zelf oogde bij introductie al wat gedateerd. Voelt eerder als een stap terug, ook in leeftijd.

Is een Megane RS niks? of een Mazda3 MPS?

Ik zou voor deze gaan. Heb ik nog steeds een zwak voor:

u7gye13b7uxk_800.jpg

En anders een lekkere BMW met 6-cilinder. Ik wil de mijnen in ieder geval niet meer missen.

Behalve de Crossfire heb je ze allemaal eigenlijk al gehad toch?
Dan een Crossfire erbij voor een paar maanden, dan kan je die ook afvinken :)
Dat 'erbij' had ik ook al wel bedacht, maar ik weet dat ik dat toch niet ga doen. Het blijft bij mij toch waarschijnlijk bij één auto tegelijkertijd.

Zo'n Lancer schijnt behoorlijk leuk te zijn met erg harde demping. Qua uiterlijk onderscheidend maar de Lancer zelf oogde bij introductie al wat gedateerd. Voelt eerder als een stap terug, ook in leeftijd.

Is een Megane RS niks? of een Mazda3 MPS?
Een Megane RS vind ik zeker gaaf en heb ik ook wel eens in gezeten, maar denk dat dat toch tegenvalt of 'teveel van hetzelfde is' in de praktijk. Een Mazda 3 MPS trekt me niet zo.

Ik zou voor deze gaan. Heb ik nog steeds een zwak voor:

u7gye13b7uxk_800.jpg

En anders een lekkere BMW met 6-cilinder. Ik wil de mijnen in ieder geval niet meer missen.
Een Civic Type R vind ik te veel show en te weinig go.

Een 6 cilinder kijk ik zeker naar, maar ben toch bang dat het voor mij qua performance en gevoel te weinig onderscheidend is met de A45 AMG die ik nu heb. Deze vind ik wel gaaf.
bmw-2-serie-coupe-m235i-executive-nl-auto-sportstoelen-6-cilinder.jpg

Bedankt allemaal al voor het meedenken. :)

Terug
Bovenaan