Harm78: Nieuwe auto! Gele Smart #1 p.40

Grilletje heb ik bij Bimmerparts besteld voor 120 euro inclusief verzendkosten, toch niet duur voor 3 stukjes plastic ;) Eens kijken wanneer dat binnenkomt!

Snel die andere velgen er onder Harm, dat staat echt een stuk mooier :) Wanneer kom je deze kant op ;)?

Ik rij binnenkort wel een keer langs, kan ik meteen wat BX zooi meenemen voor die meneer met z'n BixNix :)

Harm78 zei:
Zou dat iets uitmaken qua APK eisen/verkeersreglementen?

Nee hoor, zolang het maar oranje of wit knippert maakt 't geen bal uit hoe het er uitziet!

Zitten er geen oranje peertjes onder? Hier is wit bijv. niet toegestaan. Bij de GS mocht het alleen maar bij uitzondering omdat het verhuisgoed betrof.

Volgens mij mag je hier tegenwoordig gewoon witte knipperende lampjes hebben, maar bij mij knipperde alles natuurlijk netjes oranje omdat er oranje lampjes in zaten :)

In NL mag dat wel ja. Ik zat even te kijken op blocket.se naar E46's maar daar zitten idde oranje gloeilampen onder de witte kapjes. Wit is hier verboden (behalve dus voor o.a. als verhuisgoed geimporteerde GSen).

Gisteren een nieuw verbruiksrecord gehaald... 1 op 13,9! Joepie! En dat bij een fabrieksopgave van 1 op 12,5. Niet slecht lijkt me...

voiture zei:
Hm, dat haal ik ook met mijn benzinemotor. Had eerlijk gezegd beter vewacht.

En dat is ook een 3 liter 6 cilinder benzine motor?? *iets met appels en peren*

Keurig verbruik hoor voor een 330D !

Van een zescilinder diesel met 184 pk, met een automaat en 1500 kg aan auto mag je niet meer verwachten... doet BMW zelf trouwens ook niet, gezien de fabrieksopgave van 1 op 12,5...

voiture zei:
Nee. Maar van een diesel mag je wel iets beter verwachten.

Een diesel...niet zomaar een diesel...het is geen 1.2 TDI 3 cilinder waar we het hier over hebben.. een 3 liter 6 cilinder met bijna 200 pk. Dan vind ik 1 op 14 echt niet slecht. Dat jij met een 1.6 4 cilinder 110pk benzine dat ook haalt zegt dan niet zoveel ;)

Is zoiets ook nog een beetje te chippen?
200 PK zou toch mogelijk moeten zijn, zonder dat de automatische bak teveel belast wordt.

Nee nee, spatlappen verstoren juist de stroomlijn :)

Of bedoel je dat ik me de bijpassende rijstijl moet aanmeten? Constant 90 op de snelweg zal inderdaad wel gunstig zijn voor het verbruik!

Mijn boardcomputer (die bij mijn vorige Bimmers akelig nauwkeurig was) staat na ruim 300 kilometer gisteren en vandaag op een keurig nette 6,8 ltr. op 100 km. dus 1 op 14.7
Laat dat in werkelijkheid nu 1 op 14 zijn, toch erg netjes voor ruim 1600 kg en automaat. (525d, 2002)

Mijn boordcomputer is helemaal niet nauwkeurig. De laatste tank gaf ie aan dat ik gemiddeld 1 op 16,1 had gedaan, in werkelijkheid was het dus 1 op 13,9... die moet je dus niet echt geloven.

Harm78 zei:
Gisteren een nieuw verbruiksrecord gehaald... 1 op 13,9! Joepie! En dat bij een fabrieksopgave van 1 op 12,5. Niet slecht lijkt me...

Wel af en toe even gas geven he, anders is het zonde van zo'n machtig blok.

Harm78 zei:
Mijn boordcomputer is helemaal niet nauwkeurig. De laatste tank gaf ie aan dat ik gemiddeld 1 op 16,1 had gedaan, in werkelijkheid was het dus 1 op 13,9... die moet je dus niet echt geloven.
Ik geloof wat ik wil geloven ;)

Zonder gekheid: mijn vorige 2 E39's waren akelig precies, de tweede uit 2001 was wel heel erg precies.
Als ik kijk naar de brandstofmeter, dagteller en boardcomputer dan lijkt deze ook weer zo precies te zijn. Dit weekend weer een ritje Amsterdam vanuit Tilburg, dus deze week nog wel tanken. Het resultaat zal ik wel melden!

Vandaag een minimeet gedaan met Carb en z'n 330d. Bij PoetsBob in Heemskerk, waar ook nog Terence, Elco en Kreidler waren. Ik ben op meetings geweest waar minder mensen waren :)

Een 330d zonder automaat rijdt ook wel lekker, maar ik heb toch liever mijn automaatje!

Elco heeft wat professionele foto's gemaakt, ik heb 'm met mijn eigen camera nagedaan:

IMG_0100.jpg~original

IMG_0099.jpg~original

IMG_0098.jpg~original

IMG_0097.jpg~original

IMG_0096.jpg~original

IMG_0095.jpg~original

Gaaf zo'n fotosessie met die officiële dealerplaten.

Jouw foto's zijn al behoorlijk BMW persfoto-waardig, maar ik neem aan dat de foto's van Elco dat helemaal zijn.

Leuke discussie over oranje en witte knippers. Ikzelf heb toentertijd juist het tegenovergestelde gedaan: oranje vervangen door wit. Maar, alleen de knippers aan de voor- en zijkant. Achter heb ik het toen gewoon gelaten zoals het was, dus de pre-facelift achterlichten zoals Harm die heeft, vind ik dan weer mooier.

Maar sjonge, die E46 blijft toch een verschrikkelijk mooi model zeg.

De oranje knippers springen er zeker goed uit op de foto's. Minimeet was onverwacht nog druk bezocht.

Nu nog wachten op de officele foto's van Elco.

Leuke 330d meeting! Dan zie je toch wat een paar details een auto totaal anders doen ogen. Dezelfde auto maar die van Carb oogt wel moderner door de combinatie van achterlichten, witte knippers en andere velgen. Ik krijg bijna zin in een e46 als ik 'm zo zie (tu).

Niets ten nadele van jouw 330d overigens, Harm. Want die mag er ook absoluut zijn maar hij heeft meer een youngtimer-uitstraling, mede vanwege die oranje knippers :).

BMdoubleyou zei:
Leuke 330d meeting! Dan zie je toch wat een paar details een auto totaal anders doen ogen. Dezelfde auto maar die van Carb oogt wel moderner door de combinatie van achterlichten, witte knippers en andere velgen. Ik krijg bijna zin in een e46 als ik 'm zo zie (tu).

Niets ten nadele van jouw 330d overigens, Harm. Want die mag er ook absoluut zijn maar hij heeft meer een youngtimer-uitstraling, mede vanwege die oranje knippers :).

Bij het zien van de 2 zou ik voor het model van Harm gaan, de facelift van carb zijn E46 vind ik 1 van de minst geslaagde van BMW

Dit is echt heel leuk gedaan!

Ik zou op die van Carb voor de lol eens oranjeknippers monteren. Kijken hoe dat staat.

vindt ze beide echt gaaf, de facelift is echt vet, maar die van Harm,.....ik bedoel voor die tijd 1998 toen het model uitkwam was het echt een van de mooiste BMW's...en wat een vooruitgang op de e36...

Icebrain zei:
Bij het zien van de 2 zou ik voor het model van Harm gaan, de facelift van carb zijn E46 vind ik 1 van de minst geslaagde van BMW

Die facelift heb ik ook nooit begrepen. Wat mankeerde BMW?!

Mooie foto's overigens! De 330d van Carb mag er ook zeker wezen, alleen jammer van die achterlichten. Twee dingen die ik me afvroeg:

1) Hoeveel verschillen de interieurs van pre- en postfacelift? Ondanks dat de navigatie van Harm uit een post komt, zijn er misschien andere zaken anders?
2) Zijn die platen er nou op geshopt, of zitten ze gewoon scheef?

Harm78 zei:
Misschien maar eens een polletje welke men het mooiste vindt? :)

Dat is niet eerlijk voor Carb... zonder gekheid, ik vind de pre-facelift het mooist. Ikzelf heb een 318 executive gehad in dezelfde kleur als jij. Ik vind dat nog steeds een van de mooiste combi's. Ik was op zoek naar een zwarte, maar vond uiteindelijk zilver het mooist.

1) Hoeveel verschillen de interieurs van pre- en postfacelift? Ondanks dat de navigatie van Harm uit een post komt, zijn er misschien andere zaken anders?

Mijn navigatie komt gewoon uit China hoor :)

De bekledingsstoffen van de standaardstoelen zijn anders, voor de rest is het interieur volgens mij niet echt verschillend.

Die platen zitten met dubbelzijdige tape vast, misschien toch net niet helemaal recht :p

alleen jammer van die achterlichten

Die zijn origineel van na de facelift, ik vind ze nog best aardig!

ik vind de facelift wel mooier, als die niet was gekomen waren de modellen in 2003 2004 en 2005 echt gedateerd geweest..
alles bijelkaar verschilt de e46 pfl en fl wel veel hoor.....

- andere aircounit (knopjes)
- andere audio
- andere bekleding en int.kleuren
- andere soort leer zowel bij half als helemaal leer
- nieuwe uitvoeringen (lifestyle, Special en de editions)
- en onder de huid nog veel meer...

Die van Carb heeft volgens mij dezelfde als die ik heb, dat zou me anders wel opgevallen zijn. Sommige dingen zijn ook pas in 2003 ofzo ingevoerd terwijl de facelift geloof ik in 2001 was.

Harm78 zei:

Die van Carb heeft volgens mij dezelfde als die ik heb, dat zou me anders wel opgevallen zijn. Sommige dingen zijn ook pas in 2003 ofzo ingevoerd terwijl de facelift geloof ik in 2001 was.

sedan oktober 2001, touring in 2002 geloof ik...

airco paneel versie 1 (PFL) 2 (FL) 3 FL 2003
climaE46.JPG

zXQ==.jpg

rgw1B0Q==.jpg

Harm78 zei:

Mijn navigatie komt gewoon uit China hoor :)

De bekledingsstoffen van de standaardstoelen zijn anders, voor de rest is het interieur volgens mij niet echt verschillend.

Die platen zitten met dubbelzijdige tape vast, misschien toch net niet helemaal recht :p

Ja nee, ik bedoelde zo'n groot scherm. De pre-facelift had zo'n klein vierkant schermpje daar zitten. Maar oke, dan weet ik dat. Ik vroeg me het alleen af, omdat de interieurs op het oog ook identiek leken.

alleen jammer van die achterlichten

Die zijn origineel van na de facelift, ik vind ze nog best aardig!

Ja dat weet ik, maar ik vind die van jou mooier. Overigens vind ik bij de postfacelift witte knipperlichten weer wel mooier, helemaal bij de zwarte lak.

Modellen van 2000 hebben ook paneel 2 erin zitten, die heb ik namelijk ook. Althans, als het automatische recirculatieknopje het enige verschil is...

inderdaad, dat is het enige verschil.....waarschijnlijk had de 330 in 2000 al de AUC optie...

Ik heb trouwens een vraag voor je,...

Ik denk aan het preventief vervangen van de inlaat..vanwege het bekende probleem met de swirl flaps.
eruithalen is geen optie, ik vind dat bij tussentijdssprint te veel vetraging...hij is feller met de kleppen...

heb jij hier ervaring mee en heb jij die kleppen verwijderd op de 330d (of bestonden ze toen nog niet?)

Die flaps hebben volgens mij alleen de commonrail 320D's en de 204 pk 330D's. Ik zou ze er altijd uithalen omdat ze behoorlijk schade kunnen veroorzaken. Op het e46forum zijn er volgens mij hele topic over volgetypt :)
De meeste mensen daar zeggen eigenlijk dat ze geen verschil merken tussen met of zonder flaps, maar ik heb er geen ervaring mee...

inderdaad, op bimmerportal heb ik alles gelezen, maar als ik puur op ervaringen beoordeel en daarbij het advies van BMW serieus neem dan zitten die kleppen er niet voor niets......ik zal op bimmerportal eens verder vragen....

Het advies van BMW moet je nooit te serieus nemen, die adviseren ook automaatolie nooit te verversen...

Twix zei:
Harm78 zei:
Misschien maar eens een polletje welke men het mooiste vindt? :)

Dat is niet eerlijk voor Carb... zonder gekheid, ik vind de pre-facelift het mooist. Ikzelf heb een 318 executive gehad in dezelfde kleur als jij. Ik vind dat nog steeds een van de mooiste combi's. Ik was op zoek naar een zwarte, maar vond uiteindelijk zilver het mooist.

De PFL verdiend ook zeker credits, voor die tijd in 1998 en zeker ook nu nog is het een geweldig model. Ligt wel een beetje aan de exterieurkleur, maar in zilver is het zeker nog een erg nette verschijning.

Beide modellen van de E46 vind ik er erg goed uitzien en ook echt BMW waardig. Wat van een E90 sedan niet echt te zeggen is, maar dat is persoonlijk.

Vroeeeemmm :T

Hahaha, was top! Ik wist helemaal niet dat Elco foto's had gemaakt! Meneer zit onder het stoel en boerenkool gok ik, of weer eens opgehouden door een andere tractor, dus ze komen er later aan :}

Terug
Bovenaan