ginkelvanmichiel’s wagenpark: Swift is terug!

Vandaag contact gehad met het schadebedrijf, naar het schijnt heeft de taxateur aangegeven dat de auto het waard is te repareren. Ze boden aan de auto daar te houden omdat de kofferbak vol met water stond (dat had ik niet gezien). Sterker nog: de reparateur kan er volgende week eventueel al mee starten als de verzekering akkoord ging. Daar ging hij achteraan, de rechtsbijstand had in ieder geval alles keurig doorgegeven.

Klinkt dus goed!

Fijn om te horen. De auto bevalt goed dus verlicht zoeken naar wat anders daar zit je niet op te wachten. Je ziet er na reparatie waarschijnlijk niets meer van.

Het was inderdaad niet helemaal de bedoeling om nu alweer naar iets anders te moeten zoeken… ik verwacht inderdaad dat er straks niets meer van te zien is. Goed plaatwerk en originele bumpers zorgen voor een goede pasvorm.

^^ Ja, dat is voor nu wel logisch. Maar je schreef ook dat je een gescheurde kitnaad zag.

Je vorige schades zijn door dezelfde hersteller gedaan?

Goed schadeherstel/schadebedrijf is kostbaar inderdaad.
Bij de schade aan mijn Swift was het spuitwerk zeer netjes, maar zat het linker achterlicht los en de bumper zat niet helemaal recht. Moest dus nog een keer terug, daarna was het wel goed. Bij het achterlicht waren ze een dopje vergeten...

Prima dus, foutje kan maar het bedrijf is sinds 2 jaar in handen van een nieuwe eigenaar.
Bij de vorige eigenaar nooit zoiets gehad. Iets om dus goed in de gaten te houden...

Goed schadeherstel/schadebedrijf is kostbaar inderdaad.
Bij de schade aan mijn Swift was het spuitwerk zeer netjes, maar zat het linker achterlicht los en de bumper zat niet helemaal recht. Moest dus nog een keer terug, daarna was het wel goed. Bij het achterlicht waren ze een dopje vergeten...

Prima dus, foutje kan maar het bedrijf is sinds 2 jaar in handen van een nieuwe eigenaar.
Bij de vorige eigenaar nooit zoiets gehad. Iets om dus goed in de gaten te houden...
Ik zal als het zover is zeker een rondje doen om even te kijken of er nog zaken zijn die niet kloppen. Ik zal al blij zijn als de boel weer op orde is.

Ondanks dat de rechtsbijstand en verzekering van de tegenpartij traag zijn (aansprakelijkheid moet worden vastgesteld…) gaat de schadehersteller starten met de reparatie. De externe expert had aangegeven dat dat belangrijk was, omdat de kofferbak dus vol liep met water.
Dus na bellen met zowel de verzekeraar én de rechtsbijstand besloten akkoord te geven voor de reparatie. Mogelijk moet ik het tijdelijk voorschieten, hoewel het er naar alle waarschijnlijkheid uit ziet dat de aansprakelijkheid vrij snel rond is (ook omdat het duidelijk is dat de tegenpartij het veroorzaakt heeft)…

Gedoe altijd…

Ja, niet heel netjes dat ze zo traag doen.
Bedrag om voor te schieten moet je ook maar net hebben liggen, anders kan het wel eens lang duren.
Maar had je geen all risk op de Swift? Die verhalen de schade zelf toch? Auto is daar nieuw genoeg voor.

Ja, niet heel netjes dat ze zo traag doen.
Bedrag om voor te schieten moet je ook maar net hebben liggen, anders kan het wel eens lang duren.
Maar had je geen all risk op de Swift? Die verhalen de schade zelf toch? Auto is daar nieuw genoeg voor.
Hij is casco+ verzekerd. Dwz alles van all risk maar zonder reparatie door eigen toedoen. Dat maakte de verzekering zoveel duurder dat het aantrekkelijker is een bepaald bedrag achter de hand te houden.

Dwz alles van all risk maar zonder reparatie door eigen toedoen.

Dat is, op de achterzijde, toch zeker niet van toepassing? Voorschade zou misschien nog 'niet als gevolg van' beschouwd kunnen worden? (als er weinig afstand gehouden is, zeker als laatste aansluiter op een snelwegafrit zou een verzekeringsmaatschappij iets meer bufferruimte kunnen verlangen, risico verlagend?

Goed dat het hersteld gaat worden en vooral dat je vriendin nergens meer last van lijkt te hebben. Hopelijk straks weer een mooie, goed rijdende Swift voor de deur :)

Spijtig om te lezen, maar uiteindelijk schijnt dan toch weer het licht ............
Denk wel dat het goed te doen is hoor dit, wel zou ik de water huishouden goed in de gaten houden vooral bij de al eerder besproken achterlichten.
Succes.

Het is wel fijn als het is afgehandeld. Die rechtsbijstand is dan toch wel praktisch. Mijn schoonouders hebben er gelukkig ook een, en gaan hem ook nodig hebben, hun net geplaatste laadpaal is afgefikt. Gelukkig is het op een zwarte muur en een gesmolten airco na goed afgelopen… wel schrikken.

Rechtsbijstand is vooral handig om schades te verhalen als je zelf en je passagiers in de kreukels ligt; inkomensverlies, aanpassingen aan het huis, smartengeld etc. De materiele schade is meestal geen probleem.

Inderdaad zeg. Vandalisme of was het een installatiefout? En geen verdere schade aan de meterkast enzo?
Voorzover nu duidelijk is het een installatiefout. Gelukkig op een eigen groep die eruit geklapt is. Maar wel: kliko afgefikt, muur zwart, buitenunit warmtepomp gesmolten… het zal je maar gebeuren.

Hoe is het met het schadeherstel van de Swift?
Duurt allemaal eeuwig. Ze zijn als het goed is gestart met het herstel, maar de rechtsbijstand en verzekering van de tegenpartij maken er een potje van als het gaat om communicatie… ofwel, ze beweren van elkaar niets te hebben ontvangen, bij de tegenpartij geen dossier aangemaakt… etc etc.

Maar dat staat toch allemaal los van wel of niet repareren? Als er maar een expert de schade heeft opgenomen, het schadebedrag vast staat en jij als eigenaar van het voertuig de reparatieopdracht "conform taxatie" geeft.

Maar dat staat toch allemaal los van wel of niet repareren? Als er maar een expert de schade heeft opgenomen, het schadebedrag vast staat en jij als eigenaar van het voertuig de reparatieopdracht "conform taxatie" geeft.
Dat klopt, maar ze willen wel betaald worden. En ik heb niet zo veel zin 7k af te moeten tikken en dan me in allerlei bochten te moeten gaan wringen om het terug te krijgen…

Dat kan ik me voorstellen, maar afhankelijk van schuldvraag, rekken, meer rekken, alsnog naar waarborgfonds (verzin het maar) zou je pas opdracht tot reparatie kunnen geven als het geld op je rekening staat..... Anders zit een reparateur op zijn geld te wachten of krijg je de auto pas mee als de rekening betaald is. (Vroeger was er een bekende spreuk in verzekeringsland: Ieder draagt zijn eigen schade en zorgt dan voor regres)

En daar wringt het dus, de taxateur had gezegd: repareren… en dat terwijl ik nog helemaal geen akkoord had gegeven. Maar goed. Het is nu al een maand later. Toch wel handig als hij er weer is…

Er is helaas geen mogelijkheid tot vervangend vervoer…!

Maar goed, mijn acties naar rechtsbijstand en verzekering hebben gewerkt, want ik kreeg net een mail dat de aansprakelijkheid is vastgesteld. Daarnaast de schadehersteller gebeld, auto is bijna klaar. Ze wachten nog op wat montageonderdelen voor de achterbumper. Deze week zou hij dus klaar moeten zijn.

Bij zakelijke auto's heb je een bedrijfsschaderegeling. Uit m'n hoofd gezegd een vergoeding van 2,73% van de catalogusprijs per dag. Zoiets zou ik hier ook gewoon proberen te claimen.

Omdat de Marbella bij de APK staat heb ik vandaag de Dyane even gebruikt om wat bouwafval naar de stort te brengen. Hoezo bekijks :cool:.

Ik ben thuis druk aan het klussen om een verloren hoekje naast de keuken in te zetten om als bijkeuken te dienen. Dat is bijna klaar. Volgende week ga ik starten met (les)voorbereidingen voor mijn nieuwe baan. Van een uur enkele reis naar 10 minuten fietsen. Ik kijk er naar uit!

Ik ben er na drie uur kijken nog steeds niet achter waar ik naar zit te kijken.
je kijkt de bijkeuken in vanaf de doorgang van de keuken naar buiten. Links zie je een raam en helemaal achterin een vloertje voor de wasmachine met daarboven een aan de wand bevestigde plank waar de wasdroger op komt te staan. De wandtegels reflecteren dusdanig dat het zonlicht dat naar binnen schijnt vanaf de achterwand terugkaatst naar de zijwand. Ja, het is smal, maar beter dan een wasmachine in een inbouwkast (bedstede!) in de woonkamer en een wasdroger in de schuur ;)

Terug
Bovenaan