ginkelvanmichiel’s wagenpark: Dyane, Marbella, Trans, Dwergauto, Ampera en Swift!: Swift, reparatie in aantocht?

Zuigers/cilinders laten inspecteren en daar mankeert niet veel aan. Wel de kopjes reviseren. Dus als daar het materiaal voor binnen is maar eens ondernemen.

Verder vandaag de originele grille op de Trans gezet. Lang over getwijfeld, maar toch blij dat ik het heb gedaan. Zo hoort hij eruit te zien!
Helaas kun je wel zien dat het front ooit eens een tikje heeft gehad (zie ook de koplamp aan de bestuurderskant), máár, hij zit behoorlijk recht. :)

Nu is het wel echt weer een oerpanda!

Ik heb het volgens mij de vorige keer niet gezegd, want toen zei ik dat de "oude gril" mooier vond, maar eerlijk is eerlijk.. deze "oerpanda"grill vind ik wel super leuk!!

Trouwens, jij hebt veel Panda-verstand toch? Hoeveel Panda's 4x4 van het oermodel zijn er eigenlijk nog?

ginkelvanmichiel zei:
Verder vandaag de originele grille op de Trans gezet. Lang over getwijfeld, maar toch blij dat ik het heb gedaan. Zo hoort hij eruit te zien!
Helaas kun je wel zien dat het front ooit eens een tikje heeft gehad (zie ook de koplamp aan de bestuurderskant), máár, hij zit behoorlijk recht. :)

Nu is het wel echt weer een oerpanda!

Die auto zou het ook geweldig doen bij de EMWinstpakker op Forever Young! https://youngtimerevent.com/programma-2/emwinstpakker/ ;)

Pjötr zei:
Ik heb het volgens mij de vorige keer niet gezegd, want toen zei ik dat de "oude gril" mooier vond, maar eerlijk is eerlijk.. deze "oerpanda"grill vind ik wel super leuk!!

Trouwens, jij hebt veel Panda-verstand toch? Hoeveel Panda's 4x4 van het oermodel zijn er eigenlijk nog?

Zover ik weet een stuk of 5. In ieder geval wat betreft de origineel Nederlandse exemplaren. Qua import weet ik het niet zeker. Misschien max. 10?

Rij ik zojuist in Hilversum Noord, zie ik ineens een witte Panda met nieuw kenteken staan. Blijkt het de bekende Panda Italia te zijn! Wat een net ding zeg! (y)

Deze zag ik net te koop staan, is het nog wat voor je?
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/seat/m930537106-seat-marbella-0-9-special-apk-tot-11-2015.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

Nog bedankt voor het antwoord.... Dan is de oerpanda 4x4 dus redelijk bijzonder...

Klopt het dat die witte ook in Boxtel stond?

Als ik me niet vergis hou jij ook een marbella register bij toch?
Ik heb nog een paar kentekens dan voor je! Ook Panda's of die niet?

danny1995 zei:
Deze zag ik net te koop staan, is het nog wat voor je?
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/seat/m930537106-seat-marbella-0-9-special-apk-tot-11-2015.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG
Waar komen die nette Marbella's de laatste tijd vandaan!? Leuk ding dit!

Marbellaregister houd ik bij inderdaad.

Overigens is die rode best leuk. Maar nee, ik begin er niet aan. Druk aan het solliciteren en pas dan weet ik 1) wat de reistijd wordt, 2) of ik er een auto voor nodig heb 3) wat voor soort auto het wordt.

Succes met solliciteren!

Ik zie dat je op Flickr ook actief bent, ik zal "je even toevoegen" en je dan via die weg Marbella-foto's sturen :)

(lijkt me de makkelijkste weg)

Oei, jammer dat deze niet meer leeft. Had leuk gestaan naar jouw Trans!

18173337529_191688b791_c.jpg

Van de zomer wil ik er mee naar Frankrijk. Ben benieuwd. Op de Panda werd in 2013 behoorlijk positief gereageerd. Dit is natuurlijk weer iets heel anders.

Vandaag weer verder gegaan met de het motorblokje van de Dyane.
De opbouwfase is nu begonnen. Helaas mis ik wat onderdelen, dus weer even wachten daarop...

gereviseerde koppen:

blokje opbouwen:

nieuwe krukaskeerringen:

bij het stellen van de kleppen bleek dat ik een veerringetje mis... dat moet ik dus zien te vinden.

vers oliefilter (en over 500 km mag dat dus weer worden vervangen voor de zekerheid)

olieleidingen onder handen genomen en voorzien van nieuwe pakkingen:

Volgens mij heb ik zo'n motortje voor de ruitenwissers in de Crown. ;)

Nee maar serieus, goed bezig hoor. Je pakt het goed aan, super. (y)

Jammer dat de buren het nodig vonden de goot groen te verven sinds die vorige foto...
Ook wel jammer van die zwarte wielen onder die Panda, daardoor ziet ie er gelijk wat smoezelig uit.

sterker nog, die goot is donkerblauw...

en die zwarte wielen vind ik ook jammer. Hij wil er eigenlijk LM velgen onder hebben, maar ik had er al lang een paar passende wieldoppen opgezet...

Is dit niet leuk om me naar je nieuwe baan te rijden?
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/seat-rond-1-2gl-1985-151790106.html?sr_ab=0
Of deze?
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/talbot-horizon-1-3-ultra-bj-1985-apk-tot-2017-151613350.html?sr_ab=0

Die Ronda vind ik inderdaad supergaaf. Echter zit er een maar aan dat ding: de Carburateur (zoéén met automatische choke) is gaar en moet dus vervangen worden door iets, en vorig jaar was er een keerring bij de koppeling lek. Ik weet niet of daar al wat aan is gedaan, maar met die choke is het niet starten wel een groot risico..

Zo,
de Marbella moest vóór 10 augustus weer worden ge-apk'd, dus dat stond voor vandaag in de planning.
Met complimenten van de keurmeester die de auto heel kritisch heeft bekeken, helemaal niets mis mee!
Dus dat was wel een opluchting, want ik wil de auto niet kwijt :D
Je weet immers nooit of je toch niet nog iets over het hoofd hebt gezien.

overigens, die verbouwbusiness aan de overkant is niet van mij :LOL:

Dat is mooi nieuws!! Gefeliciteerd!!
En ik las iets over een nieuwe baan? Wederom gefeliciteerd!! :)

Michiel, dubbel gefeliciteerd (baan en Marbella). (y)

Volgens mij heb jij nu (school)vakantie en was het best mogelijk geweest die verbouwbusiness. :D
Gezien de hoeveelheid puin in de container zijn er slopers bezig en geen Bouw de Bouwers. De geliefde, gekeurde Bella iets verderop parkeren lijkt mij niet onverstandig. Op de foto is al te zien dat er wat gruis op de rijbaan is gevallen.

Vandaag was er bij de Fiat Pandaclub weer de jaarlijkse Fiat Panda Dag in Veenendaal.

Voor elk wat wils, en een leuke opkomst!

Wat plaatjes van de geleding oerpanda:

en de enige Marbella vandaag:

filmpje:
https://youtu.be/MXwbXI2vqAE

nb. We hadden zo ongeveer ook alle verschillende oerpanda's bij elkaar.
Respectievelijk mijn Trans, een 45CL, een 34 Shopping, een 45 Diesel, een gewone 45 en een gewoner 34. Toch wel leuk. Alleen de 4x4 ontbrak nog.

ginkelvanmichiel zei:
nb. We hadden zo ongeveer ook alle verschillende oerpanda's bij elkaar.
Respectievelijk mijn Trans, een 45CL, een 34 Shopping, een 45 Diesel, een gewone 45 en een gewoner 34. Toch wel leuk. Alleen de 4x4 ontbrak nog.
Trans is uniek, mijn Panda heeft wel een aantal bijzondere uiterlijke dingen, de 34 shopping is heel zeldzaam met extreem weinig kilometer, de 45 Diesel is natuurlijk ook uniek, de 'gewone' 45 was een uiterst vroege en daardoor zeer bijzonder en dan nog de 34, die wit :p.

Was gezellig Michiel! Toffe foto's ook!!

https://ww3.autoscout24.nl/classified/278111864?asrc=st|as
Nog toe aan een nieuw Italia90-projectje?

Klassiekerrijder zei:
Leuke foto's! Die beige 34 kwam ik laatst op de snelweg tegen, die ziet er echt onberispelijk uit!

Hij rijdt regelmatig tussen Zuid-Limburg en Den Haag op en neer, dus dat zou goed kunnen!

Moet jij niet nog een update plaatsen Michiel :LOL:.

Michiel,

ik ben laatst benaderd door iemand die een boek maakt over Seat, ik heb hem verteld over jouw Trans. Daar had hij wel foto-interesse in, zal ik hem jouw email geven?

Hij is Spaans, en het boek gaat wat ik begreep over Seats dus, ik kom er met een foto in van een Terra. EN ik zal hem meerdere foto's doen toe sturen.
Maar ik moest meteen aan jou denken..

Ben benieuwd naar de update! :)

Terug
Bovenaan