ginkelvanmichiel’s wagenpark: Dyane, Marbella, Trans, Dwergauto, Ampera en Swift!: Swift, reparatie in aantocht?

Hier ook maar weer eens een update plaatsen: De Dyane is weer terug uit de winterstalling, dus die kan ik ook weer gebruiken.
Misschien dat de eigenaar van de stalling er iets aan had gedaan, want toen ik de accu had omgedraaid startte hij direct. Dat heeft 'ie nog nooit gedaan na een tijd stilstaan.

Meteen even twee plaatjes gemaakt onderweg naar huis.

Leuke plaatjes, ziet er heerlijk zomers uit.
Wat ik me afvraag is waar je de lichtblauwe platen voor de Dyane vandaan hebt, dat zou ook erg mooi staan op mijn Audi. ;)

Zo! weer terug van vakantie.

Afgelopen dagen heb ik met vriendin en Marbella in de eifel vertoefd. De Marbella heeft het prima gedaan. Wel is hij erg traag: topsnelheid bedraagt 122 km/h. Plank gas. Toen ik vandaag met de Trans* datzelfde reed was dat best een verschil.

Maar soit, hij heeft het uitstekend gedaan dus ook de Marbella is nu eens in het buitenland geweest (6 mei heb ik 'm al weer 5 jaar, in die tijd ca. 11.000 km gereden)
Wel rammelt er iets bij de uitlaat. Dus ik moet volgende week maar eens even kijken wat dat veroorzaakt. Hopelijk is het niet de katalysator die ontbonden is...

*De Trans is vandaag weer heeft vandaag z'n APK weer gehad, dus die kan bijvoorbeeld van de zomer mee op pad.
Ardennenweekend by Michiel van Ginkel, on Flickr

ginkelvanmichiel zei:
Afgelopen dagen heb ik met vriendin en Marbella in de eifel vertoefd......
*De Trans is vandaag weer heeft vandaag z'n APK weer gehad, dus die kan bijvoorbeeld van de zomer mee op pad.
r

Mooie plaatjes Ginkelvanmichiel.(y). Ik meen te zien dat de Terra foto van vorig jaar is. Mooi inkijkje van de camper.

Maar gezien de afgelopen dagen is je Terra bed breed genoeg of toch nog even langs de Gamma voor een kleine aanpassing?
:D

Foto is inderdaad van even terug. Maar goed: het idee he ;)
En ja, het bed is te smal voor twee personen. Nooit gedacht dat dat nog nodig zou zijn. Maar je ziet, je weet nooit. Misschien dat ik nog wel iets kan maken waardoor er wel met twee op te slapen is. Uitklapbaar maken ofzo. Maar eens over nadenken. :)

Heerlijk samen weg met de camper. Perfect.(y)

Meedenken qua bed: een stuk lattenbodem op pootjes en inkepingen in de zijkant van het huidige bed om de latten te laten glijden? Een smal stuk schuim erop en slapen en overdag is de reep schuim een extra rugsteun op de bank/oorspronkelijke bed.

Mocht je de bakken onder het bed vrij van latten willen houden dan de lattenbodem op pootjes onder het werkblad: Is het werkblad diep genoeg om de ruimte tussen blad en bed te kunnen vullen?

De Marbella had wel wat aandacht nodig.
Vanmiddag dus geheel gewassen, gepoetst, en de bumpers weer onder handen genomen. Dat was weer een vlek.
Ik weet wel dat ik nooit meer bumperlak van motip koop, want nu was antraciet dus donkerbruin! Ik heb al grijs gehad, zwart en nu donkerbruin. Gelukkig past het goed bij het rood. En altijd stond er op de bus Antraciet!

Nu alleen nog een hardnekkige ruitensproeier zien te repareren. Op de een of andere manier maakt hij niet goed contact, waardoor hij het niet altijd doet.

Toen ik vanochtend invoegde op de A27, dacht ik: wat zie ik daar links naast me voor een nette oude Opel rijden? Kan niet missen dat jij dat was. Strak exemplaar, die zie je echt nooit meer! (y)

goed. Vandaag met de Marbella naar de APK.
Helaas, geen goedkeur. Ik had al zo mijn twijfels over de staat van de bladveerrubbers en inderdaad, die hebben hun beste tijd wel gehad. Daarnaast bleek de handrem links achter niet goed genoeg te functioneren.

Dat bracht bij mij het dilemma: wat ga ik doen?
Besloten de Marbella maar te koop te zetten, wie weet is er iemand die het zelf kan repareren (ik heb echt geen tijd, noch plek) en het weekend af te wachten. Gebeurt er niets, dan laat ik de garagist weten dat hij de auto mag repareren. Wel weer een rib uit m'n lijf, maar eigenlijk wil ik de auto niet kwijt... Misschien, als de veren toch los zijn, dan meteen maar nieuwe achterschokdempers laten plaatsen.

Ah dat zou wel jammer zijn. Wat heb je verder eigenlijk nog, ik ben de tel een beetje kwijt. Terra, Panda, dagelijkse witte ding, en de spaanplaat-mobiel?

Geen Panda meer dus? Dan heb je na de verkoop van de Marbella geen 'gewone' Panda-achtige meer?

Gisteren teruggekomen van vakantie, en zie daar, een leuk pakje uit Groot-Britannië!
Nieuwe bladveerbussen/houders voor de Marbella. Nu even kijken wat ik ga doen. Repareren of verkopen.

Verder dan toch maar een plaatje van mijn dagelijkse vervoermiddel (voor werk) waar ik op de kop af dit jaar al 21.000 km mee heb gereden, incluis 3144 vakantiekilometers!

IMG_22171 by Michiel van Ginkel, on Flickr

route by Michiel van Ginkel, on Flickr

IMG_2250 by Michiel van Ginkel, on Flickr

IMG_2312 by Michiel van Ginkel, on Flickr

ha, ik begin vergeetachtig te worden... 3144 km, 180 liter benzine verbruikt. Dus: 1:17,5. en dat met behoorlijk doorrijden en flink wat bergweggetjes e.d. :)

Goedgekeurd!!!!

Na het wegwerken van een lijstje (deels zelf, deels door de garage) mag de Marbella weer een jaartje legaal de weg op.
En wat rijdt dat anders! Nieuwe schokdempers en bussen voor de bladveren maken dus heel veel uit! Hij zal in ieder geval niet meer op z'n bumpstops liggen met een zak zand in de kofferbak. :)
Overigens sinds de vorige apk een slordige 3200 km gereden. Valt me mee. Met m'n dagelijkse auto bijna 21.000 km :confused:hock: En dan met de Dyane ook nog een slordige 2000 km. pff.

wat telefoonfoto's:

weer op hoogte aan de achterkant (scheelt zo 3cm!)

hier nog een keer, je ziet veel meer band dan eerst:

en een een plaatje van onder de rok:

Vandaag eens de originele wieldoppen op de Marbella gezet. Deze horen bij het eco-pakket.
De velgen hebben een verfbeurtje nodig, (niet alleen de velgen - ook de motorkap moet eigenlijk vervangen worden) dus nu is ook het moment te kiezen.

Maar ik heb zo m'n twijfels wat nu eigenlijk mooi is.
Seat Marbella GL 1987 by Michiel van Ginkel, on Flickr

Gave collectie wagens :D

Volg dit topic al tijden, erg leuk om te volgen. Laatste tijd rustig hier, auto's doen het dus goed ;)

Zonder wieldoppen vind ik de marbella een stuk(je) stoerder!

Ik zit telkens te scrollen.... velgen met dopjes zijn in mijn ogen stoerder maar met de deksels blijf ik het netter vinden.
In mijn beleving " hoe het heurt" is met de deksels en dan blijf ik dit toch het mooiste vinden. Gek hè? Normaal zou ik voor het stoere gaan maar blijf nu hangen in
"Hoe het heurt". :)
Ik kies voor de nette deksels.

Ik vind ze allebei wat hebben, zonder staat inderdaad stoerder. En met staat moderner.

Tsja lastig!

Met doppen is helemaal af, qua Eco-pakket en scheelt natuurlijk liters in het verbruik, net als die achterspoiler:)

Hoewel ik de doppen heel erg leuk vind, vind ik zonder ook leuker!

Hou jij trouwens een Marbella-register bij?

Ik denk dat je er een zonnewijzer bij kunt gebruiken :p

Gisteren m'n dwergauto weer eens naar buiten gerold. Als het van de week droog blijft ga ik er maar weer eens een stukje mee rijden. Dat is hoog nodig, want hij staat al een jaar ongebruikt in de garage... De accu staat aan de lader, dus dat komt goed :)

MEGO Bromauto by Michiel van Ginkel, on Flickr

Wat een gaaf ding is dat zeg! Hoe erg opgevouwen zit je daar nou in? Rijdt dat nou op enige manier nog een beetje comfortabel of is het eigenlijk niet meer dan een leuk hebbedingetje? Hoe dan ook, heel erg leuk!

Terug
Bovenaan