ginkelvanmichiel’s wagenpark: Dyane, Marbella, Trans, Dwergauto, Ampera en Swift!: Swift, reparatie in aantocht?

in de zon vanochtend mij bezig gehouden met de deuren. Eerste laag wit zit er op, ook de witte stootstrips op beide deuren.
Als het binnenkort wat droger is de onderkanten van de deuren met waterschuurpapier nog eens nadoen en dan een definitief laagje erop zetten. Wordt wel wat! :LOL:

Wauw, wat is ie ontzettend gaaf geworden zeg!! Super mooi!!

Dat roofrack, is dat een accessoire van de laatste jaren eigenlijk? Als ik het namelijk zie op een Panda, is het vaak één van de laatste bouwjaren.

Het was een optie op de CLX-versie, en eerder ook op de 4x4 Val d'Isere. Later werd het standaard op de Panda Hobby.

De auto heeft wel wat onvolkomenheden hier, maar ja... hij is ook al bijna 21 jaar oud. En op wit zie je alles :p

Als hij straks gepolijst is en de striping erop zit is het in ieder geval een keurige auto!

Omdat ik een lekkage waarnam vandaag de benzinetank van de Marbella vervangen. Ding was flink roestig!
Maar het lek zat hem in een retourslang (en een gat bij de ontluchting). Dus na flink wat gefoeter is het ding geplaatst. Bouten gingen goed los gelukkig. Daaraan kan je weer zien dat de auto pas 48.000 km heeft gelopen (ja, die grens is vandaag ook doorbroken :) )

Heb nu echter wel een stel apearmen gekregen, want wat een geklooi om de slang van de ontluchting door het gat in de chassisbalk te krijgen, en daarna aan de vulpijp gemonteerd te krijgen. Pff. Bij een Oerpanda is dat makkelijker (want daar loopt diezelfde ontluchting over de tank naar achteren)
Maar goed: de auto is bijna 28 jaar oud, dus als de nieuwe tank weer zo lang mee kan... :p

Mooi plaatje zeg, de rode en witte naast elkaar! De Terra nog erachter en je hebt de nationale vlag :D

Zoals gezegd, APK. De Trans vanmiddag na mijn werk naar het APK station gestuurd, en met een nieuw keuringsbewijs het pand weer verlaten.
Ik had pas geleden dus 'even' de handremkabels vervangen, omdat die nog uit '87 stamden; maar alles was keurig in orde. Meteen even 150 km gestuurd. Fijn wagentje.

Zo. Een weekend met zeer mooi weer wil zeggen: werken aan de Italia '90.
Dat dus ook gedaan. Gepolijst, stickers geplakt, gewaxed, gestofzuigd... Met het resultaat ben ik zéér tevreden! :D

:D
fiat1990pandaitalia90nlme1.large.jpg

ginkelvanmichiel zei:
JW01 (vanaf een Appel) zei:
Was dat roofrack ook leverbaar op de Italia '90?

Nee, dat is iets wat leverbaar was op de Super en later CLX en Hobby.
Maar aangezien dat met bouten vast zit blijft het lekker zitten.

Ja, dan is het zonde om het eraf te halen als je uiteindelijk met gaten blijft zitten.

Nee, niet. Aangezien ik hem wil verkopen kijk ik ook naar de buitenlandse markt. Zou een beetje zonde zijn allerlei Nederlandse papieren te gaan regelen als hij naar het buitenland blijkt te gaan.
Voor de foto's heb ik hem even in het zonnetje geduwd ;)

De stickers zien er goed uit. Dat Italiaanse mannetje staat nog in mijn geheugen gegrift vanuit mijn jeugd. Leuk weer eens te zien.

Vooralsnog is er weinig interesse voor. Ik heb één potentiële geïnteresseerde. as is, dus die voert hem dan nog in. Ding is verder goed, dus prima.
Ik wil er wel graag van af, want vanaf 31-7 ben ik helaas weer werkzoekend...

Oei, dat is slecht nieuws dan!

Het is dat de Panda net niet pooier genoeg is, anders had ik zeker interesse gehad. Want hij is echt mooi geworden! (y)

De titel zegt het al: Uitdunning.
Ofwel, de Italia '90 is verkocht en wordt dinsdagochtend vroeg opgehaald en gaat dan meteen richting de RDW.

Verder heb ik vandaag een deurpaneel van de Marbella vervangen. Daar viel de verf af, en dat is geen gezicht. Nu is het weer fatsoenlijk zwart.

file.php

file.php

file.php

De deur zelf was trouwens onder het paneel zo goed als roestvrij. Dat zegt maar dat het zincor staal dat men gebruikte in het begin van de Marbellaproductie (volkswagen dus) best in orde was!

Als ik zo naar die deuren kijk lijkt het dat er onder het plastic gewoon een deur van een oerpanda zit verstopt, of wijken deze af?

Goed gezien! Het zijn inderdaad oerpandadeuren, alleen dan met allerlei gaatjes voor die plastic platen. Dit verraad dan ook nogal goed z'n historie en herkomst. De deuren zijn echter niet zomaar in een Panda te zetten, want de scharnieren zijn helemaal anders.

@pascal

Ik was niet van plan nog meer te verkopen. Het is de vraag waar ik na 31/7 ga werken, als dat verder weg is zal ik misschien een andere auto moeten kopen die wat beter mee kan met het verkeer. Maar dat zie ik dan wel...

Jammer dat de witte weg is, maar dat was ook het plan en handig in je komende situatie. Good luck daarmee.

Nouja, niet helemaal wat ik eigenlijk wilde, maar dit was de enige oprechte geïnteresseerde. En aangezien de Dyane weer uit de stalling komt en deze een motorrevisie nodig heeft kan ik de centjes goed gebruiken :)

Zo. Madame Dyane is ook al weer enige tijd van stal. Ook al lekker wat mee gereden. Ondertussen ligt er een 'nieuw' motortje te wachten op revisie. Hopelijk kan ze dan weer 38 jaar vooruit! :D
Morgen ook weer present op de CitroMobile.

Al een tijdje wilde ik voor de Dyane een motor reviseren. De huidige is wat vermoeid, dus dat kan geen kwaad.
Maar van kwaad komt erger: vandaag het blok ontdaan van een laag vet en vervolgens de zuigers/cilinders even geïnspecteerd.
Helaas wat krassen ontdekt, dus ik twijfel nog of ik er nieuwe zuigers/cilinders zal opzetten... Kleppen worden iig ingeslepen, want daar zit een laag kool tussen van heb ik jou daar :p

Leuke dyane, ik zou er nieuwe bussen + zuigers in zetten dat verdient de auto wel ;), tevens het voordeel dat je compressie en olieverbruik weer goed zijn. Een nieuw setje van perfect circle/Mahle kost ongeveer 190 euro. Volgens mij werd nieuw ook Mahle geleverd.

nadeel van nieuwe zuigers/cilinders is wel dat ik 5000 km moet inrijden waarvan 2000 geen snelweg... Ik mag blij zijn als ik de 2000 km per jaar uberhaupt haal. Dus nog maar even over denken.

Terug
Bovenaan