Op donderdag ben ik vrij, en het was zowaar droog! Dus, vandaag heb ik de Prius eens goed geïnspecteerd. Op wat logische gebruiksschade na en hier en daar een minimaal roestplekje is de auto in prima staat. Mei 2022 heeft de auto z'n laatste beurt gehad en daarna nauwelijks gereden. Olie en dergelijke zien er dus uitstekend uit. Mogelijk aandachtspuntje voor de toekomst zijn de remschijven achter (ja!, geen trommels!). Die zijn niet zo mooi egaal versleten. Echter voor de APK geen punt.
Wel een aantekening op het APK formulier was het lichtbeeld van de koplampen. Nu, die waren nogal mat, dus daar heb ik meteen wat aan gedaan. Ook zag ik dat de bolletjes van de richtingaanwijzers meer wit dan oranje waren, dus die heb ik meteen vervangen voor LED. Die lampjes zaten eerst in de Karl en kon ik dus mooi hergebruiken.
Verder het interieur een beetje schoongemaakt, niet dat het vies was, maar ik denk dat het stuur nog nooit gereinigd was en dat soort zaken. Nu is dát dus ook weer als nieuw.
Koplampen voor- en na. De grijze waas die je nog ziet is reflectie.
Interieur: als nieuw!
De twee middelste roostertjes zijn bedoeld voor de beluchting van het accupakket. Hoe het precies werkt weet ik niet, in ieder geval wordt er verse lucht aangezogen doormiddel van een ventilator die achter de c-stijl zit.
Accupakket
Daarnaast ben ik aan de slag gegaan met een OBDII dongel om eens te kijken hoe het accupakket eraan toe is.
Er zijn duidelijke verschillen in voltage tussen de modules: ofwel, er is onbalans. Bij meer dan 0,3V verschil schiet de auto in de foutmeldingen.
Positief is dat alle modules meeladen. Echter zie je duidelijk dat de modules 1, 5, 8, 10, 11 en 12 gemiddeld 1,3 volt lager scoren dan de andere modules. Ik ga dit even bij een kenner neerleggen in de hoop dat hij mij meer kan zeggen of deze modules moeten worden vervangen, of dat ik ze simpelweg moet balanceren.
Stand van zaken na de rit van maandag:
Stand van zaken nadat ik een paar kilometer gereden heb:
Dat lijkt extreem, maar de verschillen in de verschillende modules zijn erg klein:
Vervolgens de codes even gewist om te kunnen zien wat het verbruik is geweest over de 135 kilometer die ik heb gereden vanuit Nederweert naar huis: 4,6l /100 km. En dat met een niet lekker werkende accu.