Sinds kort ook VW touran CNG rijder. Binnen 2 maanden m'n auto nog niet zo lang af hoeven staan als met deze "duitse degelijkheid" ehmmm.
Maar goed: sinds gisteren na gesprekje leverancier die wat rare opmerking plaatste eens inventariseren wat - kreeg indruk dat er - probleem zou kunnen zijn. Kijk op internet en verbaas me over reacties inzake VW. Is helemaal niet zo degelijk als ik dacht.
Dus beeld trachten te krijgen wat met mijn auto kan zijn. Ik zoek dus input en degelijk onderbouwd, liefst met feiten. Waar tref ik een opsomming van problemen om een beeld te krijgen of het aansluit op mijn ervaring/problemen. Zie hier vooral een veelheid aan zaken voorbij gaan weliswaar motor gericht, maar wellicht is er een net overzichtje van VW problemen per motortype ergens te vinden.
Mijn auto rijdt ogenschijnlijk goed maar heeft af en toe een hick-up waardoor het lijkt of de motor zich verslikt. Wil je niet meemaken op spoorwegovergang of zo, levensgevaarlijk. Eerste aanvang auto ok, lekker pittig tot na vervangen van aardgas verdamper/drukregelunit. Na aanvankelijk weer ok te zijn plots 's morgens raar gedrag alsof motor teveel brandstof kreeg -inhouden, verslikken, niet optrekken, stotteren. loste na 1 á 200 honderd meter vanzelf weer op en was daarna bij tijd en wijle trager, reactie gaspedaal traag alsof je af en toe in luchtledige trapt en stionair onregelmatig. Nu bij tijd en wijle traag als warme dikke chocola, voel me net opa die met 30 op de snelweg zit, uitgezonderd rijden met koude motor, rijdt dan normaal. Dealer is onbekend met gasauto en stelt niet te kunnen vergelijken en stelt/meent dat auto ok is. Doen oveigens wel hun best, maar dergelijke reactie is natuurlijk de laatse die ik als after sales / servicemedewerker zou ventileren. Waar het je Pon dan voor en wat doen ze met toename van dit soort auto's en problemen?
Auto nu ca 9000 km in ca 2,5 mnd en 2 weken bij dealer gestaan met dus uiteindelijk nog steeds de rare hick-up en wat kleinigheden.
Daarnaast gas tanken drama. recent 6x achter elkaar tankstation in panne. Ballast Nedam gebeld en code op display afgifteinst. doorgegeven en gevraagd of het niet de auto was wellicht, moeten nog terugbellen. Kan 6 liter benzine tanken in tank waar vrijwel geen ontluchting in zit. leidt dus tot voorzichtig indruppen anders slaat pomp telkens af of pruttelt het erover en ben ik niet zuinig op jaarbasis, kost je per tankbeurt een deciliter benzine op straat.(auto gekocht ivm milieu) Verder zijn de gas tankstations niet geijkt en tank ik soms 22 kg waar er 18 in tank kan en dan weer 17 kg max. Weet niet of druk dan hoger wordt, meter correct weergeeft or whatever. Kloppen doet het niet en wellicht oorzaak defecte gasregelaar. Verder prijzige navigatie waar de kaarten oud van zijn en POI's niet te updaten. Laten daar nu net decng stations in zijn opgeslagen, niet zo praktisch dus van een autofabrikant die een auto op markt zet die overwegend op aardgas rijdt. Bijna lachwekkend.
Moet overigens zeggen dat mijn ervaringen bij Ford 500% beter zijn, ook in geval van problemen oplossen. Nieuwe VW......pffffft