Nieuwe member van dit topic (helaas): ik en mijn Golf Variant.
De laatste maanden tikken weg van mijn lease VW Golf Variant 1.4TSI 122pk DSG7 Highline uit juni 2009 (pre-facelift). Relatief weinig gereden maar goed toch veel problemen gehad:
- 60K - turbo vervangen
- 71K - complete koppeling vervangen
- 83K - inspuitcomputer gerepareerd en bougies vervangen
Nu weer/nog steeds problemen. Pffff.....
De turbo was vervangen n.a.v. lichte problemen met wegvallend vermogen. Ik vond het nogal een ingreep, maar goed.
De koppeling was vervangen omdat deze ging slippen in vnl. 4 en 6. Ook het schakelen 2-3-4 ging steeds schokkeriger.
Rond de 83K op de afrit van een snelweg ging de auto bokken bij 'normaal' accelereren. Extreem rustig optrekken verhielp het bokken. De auto is opnieuw geprogrammeerd en de bougies zijn vervangen. Echter, op de snelweg miste ik zomaar 20-30% vermogen!! Waardeloos! Reactie van de dealer was dat VW alles mag programmeren/wijzigen waardoor het vermogen anders afgeleverd kan worden!?
Na een weekje kwam 'opeens' de vaart er weer in! De auto trok weer zoals het hoorde! Maar vandaag, na 3 weken pret was het weer over. Geen vermogen en af en toe een schokje/overslaan.
Koud rammelt de auto erger dan een Kadett C; je schaamt je bijna als je met deze toch best nieuwe auto 's-ochtends door de wijk rijdt!! Je verwacht een rammelbak uit het jaar 0 aan het geluid te horen maar goed. Klinkt eigenlijk als een slecht onderhouden auto.
Nog een paar maandjes en dan gaat ie eruit. Als ik zin/tijd heb ga ik weer langs de dealer om te kijken wat er nu weer is. Ik ben groot VW fan (4 auto's hiervoor gehad) maar ben er nu wel klaar mee. Prima auto's, motoren, bakken. Heel mooi spul. Als ze het doen.
Ben ik VW/VAG fan? Ja. Overgenomen van paps, zoals dat vaak gaat. Of je gaat 100% mee, of je gaat 100% tegen.
Zou ik weer een VW met TSI nemen? Niet perse VW nee, ik kijk nu naar een Octavia 3. Zelfde motoren ja, maar intussen iets verbeterd (en ik lease).
Zou ik weer een DSG nemen? Ja. Top bak! Als ie het doet! Geeft veel rijgenot (en ik lease).
Zou ik ooit een TSI en/of DSG nemen in prive-auto? Nee dank u. Ik ben genezen. Een Ford of een Jap of zo.
Ben d'r klaar mee...