Ah kijk aan, een Fransrijderstopic! Ik rijdt ondanks dat ik eigenlijk een voorliefde hebben voor Duitse auto's en dan met name BMW, al ruim 10 jaar Peugeot en Renault. Sterker nog, ik heb nog nooit een Duitser in mijn bezit gehad.

Maar eigenlijk bevallen die Franse bolides mij eigenlijk uitstekend, vaak eigenzinnige designs en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Hierbij wat foto's van mijn voitures:
Mijn eerste Fransoos was een Peugeot 106 Rally uit 1995:
Top wagentje, heerlijk om B weggetjes mee aan te vallen. Deze heb ik 5 jaar gereden, maar ik was toe aan iets meer comfort.
Dat werd een 306 1.8 16v XS uit 2000:
Hier heb ik 5 jaar in gereden en het was een fijne auto. Redelijk rap, comfortabel en in een mooie uitvoering. De kleur
Gris Iceland vond ik vooral erg fraai, zeker in combinatie met de GTI velgen. Toch was ik op zoek naar meer ruimte, ik wilde wat "meer auto". Dat heb ik gevonden in de auto die ik vorige maand gekocht heb, een Renault Laguna Grand Tour 2.0 turbo uit 2006:
Wat een superfijne auto is dit zeg, erg ondergewaardeerd heb ik het idee. Dit heeft natuurlijk te maken met het feit dat de pre-facelift versie zo dramatisch onbetrouwbaar was. Gelukkig schijnen deze phase 2 modellen kwalitatief veel beter te zijn, al kan ik daar met 1000 gereden kilometers nog weinig over zeggen.
Hij zit lekker in de opties; half lederen bekleding, xenon verlichting, key-less entry en go, ingebouwde navigatie en bluetooth carkit, parkeersensoren, voice control, de hele mikmak. Ik mis eigenlijk alleen het panoramadak. De turbo motor met 170 pk werkt erg soepel en is krachtig. Je hoeft 'm niet in de toeren te jagen om vooruit te komen, lekker op koppel rijden dus. Ik ben nog wel van plan om 'm te laten chippen, daarmee zou je op +/- 205 pk uit moeten komen. Voorlopig laat ik 'm echter origineel en geniet ik van elke kilometer.
Al met al ben ik er superblij mee, alweer 3 Fransozen op een rij!