Fransrijderstopic 30: 2014 - 2019 vous passez par ce que nous faisions au cours des 5 dernières années

Vandaag op de Franse Auto Dag in Culemborg geweest. Leuke auto's daar! Kwam daar WOF nog tegen, leuk je weer eens gesproken te hebben!

HIer wat plaatjes...

album;
https://www.flickr.com/photos/citroenazu/albums/72157684699742213

Persoonlijke favoriet;
DSC_9188 by azu250, on Flickr

DSC_9225 by azu250, on Flickr
DSC_9229 by azu250, on Flickr
DSC_9263 by azu250, on Flickr
DSC_9270 by azu250, on Flickr
DSC_9339 by azu250, on Flickr
DSC_9364 by azu250, on Flickr
DSC_9380 by azu250, on Flickr
DSC_9337 by azu250, on Flickr
DSC_9412 by azu250, on Flickr

Wings of freedom zei:
Laat ik dan eens zeggen dat ik ENTE wel begrijp. Als je de auto dagelijks nodig hebt, moet het ding het gewoon doen. Als je dan 3 auto's op een rij door de Franse merken dit belemmert wordt ga je ergens anders kijken. Zo ben ik van een C5 naar een C4 gegaan omdat ik weer een Diesel wou en de C5 op LPG mij veel te veel LPG storingen gaf. Ik had na één auto op LPG al genoeg er van, terwijl ik heus wel weet dat er ook genoeg mensen rondrijden waar een LPG installatie prima werkt.

Overigens zit hij in het kielzog van Poekoek die meteen een stapje hoger gaat en nu in een Audi rijdt. :T

Zelf hebben wij al jaren plezier van de Franse auto's. De C5 heeft nu in een half jaar 13.000 kilometer gereden zonder een slagje verkeerd en met veel plezier. De C1 is nu 2,5 jaar oud en rijdt ook al 67.000km probleemloos. Wij durven het wel aan en zijn zelfs zo heldhaftig dat de halve Japanner (onze Toyota C1 of Citroën Aygo) ingeruild wordt voor een hele Citroën en derhalve staat er eind oktober een nieuwe C4 Cactus EAT6 voor de deur als vervanger van WOFsters C1.

Zijn er overigens nog forummers die as. zondag op de Franse Autodag bij Visscher zijn?

WOF :LOL:
Ik ben er (verplicht) ieder jaar bij. ;) Zo ook dit jaar dus. Ben benieuwd wie er allemaal geweest zijn! Heb wel het idee dat de mix tussen modern en klassiek ieder jaar wat beter wordt. Al blijft dit een lastig iets om te verbeteren.

Nieuwe pagina , dus tijd voor een verse Franceling(y)

9cfd7dff-dedc-4444-8322-6a92d29fc755.jpg

Ik meld me hier ook maar weer eens. Momenteel even niet rijdbaar vanwege een lekkende koelslang die dus even vervangen moet worden. Iemand ervaring met het ontluchten? Het betreft een 1.0 Escapade van 1993.

P1100998.jpg

tsss zomaar een escapade aangegaan met een 1.0!

Let wel op de koppakking bij deze auto's, dat is het grootste probleem, verder eigenlijk probleemloos, ja aandrijfas misschien. Maar heerlijke auto waar je gewoon niet snel mee kunt rijden ;-)

Onze C3 heeft er weer 2900 km dik opzitten door Frankrijk. Wat blijft het toch een heerlijke auto. Koppel is zo lekker als het heuvelop gaat, even gas erop en gaan! Leuk als mensen je willen inhalen, met zoveel koppel moet menigeen geduld hebben :)

36344791860_b75ed5c644_b.jpg

36570951432_c6ab015ec0_b.jpg

Die koppakking bij een AX stelt niks voor. Vaak worden ze TE preventief vervangen. Bij vervanging kost het nog niet de hoofdprijs.

Ja wel genoten van de C3 ;-)
Weer was toch een tijdje wat minder, daardoor iets eerder thuis gekomen, want uiteindelijk laatste week van de vakantie beiden ziek thuis doorgebracht.

Volgend weekend mag de Saab weer aantreden voor een 4-daagse rally, de Classic SLS

De AX toch maar naar de garage gebracht, de koppakking van de AX is goed bevonden maar wel is het thermostaathuis vervangen en uiteraard de koelslang.

Waar gaat de reis naartoe, Gilletti?

929V6 zei:
Waar gaat de reis naartoe, Gilletti?

Huis...tuincentrum...andere winkeltoestanden.
We waren in februari al naar de Caraïben geweest en doen het nu gewoon twee weken thuis rustig aan.

Beetje klussen aan de 403 wellicht en ik heb ook nog een 206-je staan die wat TLC mag krijgen.

Is die C3 een HDI Nico?

Over 10 minuten stappen we voor de laatste keer in ons oranje vriendje om de C4 Cactus van WOFster bij Visscher op te halen.

Wings of freedom zei:
Is die C3 een HDI Nico?

Over 10 minuten stappen we voor de laatste keer in ons oranje vriendje om de C4 Cactus van WOFster bij Visscher op te halen.

Foto's?:T

Leuke AX Eelco!!
Niko.. jij begint wel de meute te volgen nu hoor, met een C3!! Grote auto ineens zeker na C1 gereden te hebben?
Wof: C4 Cactus, ze zeggen dat je het mooi of foeilelijk vindt, zo'n Cactus. Ik vind een 'normale' C4 veel mooier. Met name de achterlichten vind ik een beetje... tsja... plompverloren? Maar als het lekker rijdt... gewoon doen!
Bossinkje: Ha, je 'basis' bix (BX) weer teruggekocht?

Over BX'en gesproken: Heeft bijv. Harm78 nu nog iets Frans, of is de RK-55-NV niet meer van hem?

Mijn persoon gaat 16 September per Solara (misschien ook Tagora) naar Appelscha.
Verder de 2e en 3e week van Oktober naar Spanje, per 605 natuurlijk, ondanks de 289500 kilometers die de 605 op de klok heeft. Naar Murcia om precies te zijn Puerto de Mazarron voor 5 dagen, daarna op de terugweg via Valverdon (net zoals 2 jaar terug) in Hacienda Zorita voor 4 dagen. Dan 20 oktober weer in de mooie donkerblauwe via Zuid-Frankrijk (even bij een neef op visite) terug naar NL. Gewoon per 605, omdat het kán!
En in december naar Curacao. Dit jaar had ik overigens nog geen vakantie tot op heden. Dus ja, ik begin er wel naar te verlangen nu.

Verder de Tagora voor een kleine beurt geweest, kleppen zaten vast, gelukkig konden ze nog gesteld worden.
De Solara gaat 21 september weer geschorst worden ivm zijn ophokplicht. De 605 dan weer uit schorsing...
De 505 staat nog ter renovatie in de Betuwe.
Nee, geen foto's.
En Ente, al wat Frans op de kop getikt inmiddels?

Verder mis ik de grote Kunstschilder nog hier. Om de reünie hier compleet te maken zeg maar.;)

Kobus gaat naar Appelscha. Dat was zo'n parodie op Frankie goes to Hollywood!

Mooie reisjes voor de boeg, K.EES! Goed bezig (y)

A.BRANDHORST zei:
En Ente, al wat Frans op de kop getikt inmiddels?

Nee, ik mis het ook tot op heden niet. Gisteravond enorm genoten van een heerlijke rit in de BMW. Heerlijke machine is dat.

Over Frans gesproken:
Zojuist iemand ontmoet die een Simca 8 cabrio sport heeft gehad. Ik kende dat model niet, even snel opgezocht. Mieters wat een leuk wagentje!
Had wel spijt van de verkoop toen ie hoorde wat zulks vandaag waard is....(via de Google machine even opgezocht):eek:
Verkocht voor fl 500,- en nu minstens dat bedrag in euro's met 2 nullen erachter waard.
Sommige auto's kan dat overkomen....:T

Hahhaha, je vroeg of Harm nog iets van een BX had? Volgens mij is hij ook gevallen voor een Duitser:T

Overigens is de auto van mijn betere wederhelft inmiddels ook vervangen. Toch maar even melden hier. :)
Door wisseling van werk heeft ze haar Duitsertje (van een merk wat inmiddels Frans is geworden) verkocht en er een witte Twingo II phase II met fleurige zorg-stickers voor teruggekregen.

Zoals hierboven al even aangestipt heb ik voor hobby een 206 1.4 16v Gentry uit 2004 aangeschaft. Een vrij luxe uitvoering van na de facelift dus met o.a. velours, clima en 4 elektrisch bedienbare raampjes.
Gewoon om even lekker mee te hobby'en. De basis was goed (nieuwe Vredesteins, 14 maanden APK en ijskoude airco) maar zoals bij veel auto's van 10+ jaar oud wordt er niet altijd met heel veel zorg mee omgegaan.

A.BRANDHORST zei:
Verder mis ik de grote Kunstschilder nog hier. Om de reünie hier compleet te maken zeg maar.;)

Die kunstschilder rijdt al jaren geen Frans meer, en het zal er waarschijnlijk ook niet snel van komen op korte en middellange termijn.
Maar ik volg het topic sowieso wel, hoor. Ben ook erg nieuwsgierig naar de nieuwe C4 Cactus van WOFster.

Mijn eigen topic is aardig naar de kl*ten geholpen door die actie van Photobucket. Heb alles er al afgehaald en mijn account gecanceled, maar heb nog geen goed alternatief. Maar verder gaat dat toch over een Tjach, een Japanner en zo nu en dan een Duitser (de sleurhut).
Zit geen woord Frans bij.;)

A.BRANDHORST zei:
Leuke AX Eelco!!
Niko.. jij begint wel de meute te volgen nu hoor, met een C3!! Grote auto ineens zeker na C1 gereden te hebben?

Nou valt wel mee hoor, de meute volgen ;-)

En grotere auto's hebben we ook al weer sinds een jaar of vier. Ik heb vroeger wel geroepen dat C3 of middelklasse auto zoals Xsara/306/C4 groot genoeg zou zijn, zelfs te groot.
Maar mijn nieuwgierigheid dwong mij toch ook eens te kijken naar andere auto's en ben al jaren ook wel fan van Saab. Toen ik eindelijk weer wat aan het werk was en ik elke dag in mijn kleine 106 door Duitsland naar de Achterhoek reed vond ik dat toch niet helemaal lekker. Toen de knoop doorgehakt en een Saab gekocht! De 9-3 een kleine 2 jaar gehad, daarnaast nog altijd een C1! Maar de 9-3 begon zijn leeftijd te tonen, wat storingen te krijgen en alles is te repareren, maar op dat moment werd het elke paar weken repareren en omdat ik toch afhankelijk was van de auto... ding dus ingeruild op de C3.
Toen hadden we al een nieuwere C1 ernaast. Met mme Duckman afgesproken, degene die het verst moest rijden neemt de C3 mee.
Uiteindelijk verplaatste mijn werk weer naar Enschede en dus ging de C3 elke dag op en neer en stond de C1 steeds meer stil. Ik had ook meer met onze eerste C1 dan de 2e, op de een of andere manier leuker, reed ook leuker!
Dus mme Duckman overtuigd dat de C1 ruimte moest maken voor iets leuks ernaast. Heel veel dingen de revue laten passeren, zelfs een aantal teutonen! Maar uiteindelijk moest er weer een Saab komen. Of Cabrio, of een Classic. En het is dus een Classic geworden. Dit weekend heb ik hem alweer een jaar. Heerlijke bak, rijdt super lekker en comfortabel. Binnenkort krijgt hij dinitrol behandeling, dan moet hij komende winter ook dienst doen in plaats van in de stalling staan.
Wel komisch, juist in de stad rij ik steeds minder, meestal langere afstanden, ritjes, rallies of vakanties waarvoor ik de auto's pak, ook de 2CV, hoewel die wat minder heeft gereden dit jaar, volgend jaar heb ik hem 20 jaar dus dan willen we wat bijzonders doen met de 2CV.

36686054281_0a71c8f146_b.jpg

35220855645_4e5a4bd0d6_b.jpg

Rembrandt zei:
Ben ook erg nieuwsgierig naar de nieuwe C4 Cactus van WOFster.

Nog geen fotoshoot gemaakt, te druk met rijden en werken tussendoor. Komt nog wel.

[size=x-small]Spoiler alert, het is een heerlijke auto.[/size]

Maar wat veel schokkender is:
21078774_1364494630315761_489673235298908480_n.jpg

Robbert is vernieuwd!

WOF
a038.gif

Haha WOF :).
Hoe vind je de vernieuwing? :T

Ik ben nog steeds Fransrijder overigens. Inmiddels bijna een kwart van de looptijd achter de kiezen wielen: teller bijna op 50.000. De 308 bevalt goed. Ik heb hem nu zo'n 11 maanden.

Nederland is wel een mooie 207 armer: vorige week heeft mijn moeder haar auto TL gereden. Met 130 km/h tegen aanhanger geschampt, deze een stukje meegesleurd en tegen de vangrail tot stilstand gekomen. Gelukkig had mijn moeder geen schrammetje. Stevige auto, een 207.

voiture zei:
Nederland is wel een mooie 207 armer: vorige week heeft mijn moeder haar auto TL gereden. Met 130 km/h tegen aanhanger geschampt, deze een stukje meegesleurd en tegen de vangrail tot stilstand gekomen. Gelukkig had mijn moeder geen schrammetje. Stevige auto, een 207.

Goed dat je moeder zonder schrammen er vanaf is gekomen! En nu op zoek naar een 208 automaat 110 PK?

Ik wou dat meerdere mensen zo verstandig waren Voiture. We hebben mijn schoonmoeder ondertussen verboden om in de auto te stappen als haar vriend rijdt...

Waar ze overigens geen moeite mee had, zelf merkte ze het ook al. Die man moet echt van de weg af.

Ondertussen heb ik een Mijn Auto topic aangemaakt over onze C9

Maar hierbij een voorproefje van de C4 Cactus:

21950831_1388203557944868_7422456680779227502_o.jpg

WOF :D

Prachtige Cactus, toffe kleur! RIjdt fantastisch die 110 pk en eigenlijk onwijs comfortabel voor een auto met wokkelvering...

Veel fijne km's toegewenst!

Mooie wagen blijft het een Cactus.

Ja ach.....mijn oma rijd gelukkig nog maar 1 groot stuk per jaar in haar 207, en haar verkeersinzicht is nog prima hier in de buurt. Helaas is haar rechtervoet niet meer zo standvastig en is ze iets te bang geworden voor een boete doordat ze dus ongeveer 10 km boven en 10 km onder de max. rijd. Nu is het gewoon 60 geworden.....:(

Voor de grote stukken rijd ik nu veelal mee, of ik rijd het hele stuk. Doch ga ik niet zeggen dat die 6000 km niet meer mogen, kan prima zolang ze maar in de buurt blijft. ;)

Ik heb mezelf op een Berlingo uit 2001 getrakteerd.
Bekleding van de doorgezakte stoelen vervangen voor die van XM stoelen. Zit een stuk beter nu. Stuur ook vervangen, want een losse rand is irritant. Zit nu een XM type1 stuur in. Een fijne 1 spaakshoepel, zoals het hoort.

Het is weer winter in het land en dat is bagger, klote want het geeft een grote drap, veel overlast en ondanks dat het er mooi uit ziet is het erg vervelend, maar aan de andere kant. In de sneeuw spelen met de auto, wat is er leuker dan dat?
Eerder dit jaar heb ik met een AZAM6 the wintertrial gereden. Wat een waanzinnig avontuur was dat. Echt een buitenkans om te kunnen rijden, zeker omdat Joost een inschrijving had gewonnen met zijn AZAM6. Dan wordt er een zaadje gepland en wil je nog een keer rijden. Maar ja, een inschrijving van 6000 euro is iets om dat zaadje niet te laten ontkiemen.
Toch staan Joost en ik in 2018 weer aan de start van de wintertrial. Met behulp van een grote sponsor kunnen wij voor een beperkter bedrag meedoen. Nog steeds ontzettend veel geld, maar voor ons voldoende om toch een keer ja te zeggen.

Gisteren reden wij samen een rit van de DHRC de Club Challenge. Een beetje als oefening om samen weer eens te rijden, maar het bleek een mooie generale met veel sneeuw.

Genoten en nog een 5e plaats in de sportklasse ook, dus nu de auto nog even verder prepareren en wachten op februari...

U07A4614-2-816x544.jpg

Ah kijk aan, een Fransrijderstopic! Ik rijdt ondanks dat ik eigenlijk een voorliefde hebben voor Duitse auto's en dan met name BMW, al ruim 10 jaar Peugeot en Renault. Sterker nog, ik heb nog nooit een Duitser in mijn bezit gehad. :) Maar eigenlijk bevallen die Franse bolides mij eigenlijk uitstekend, vaak eigenzinnige designs en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Hierbij wat foto's van mijn voitures:

Mijn eerste Fransoos was een Peugeot 106 Rally uit 1995:

KjemYlu.jpg

Top wagentje, heerlijk om B weggetjes mee aan te vallen. Deze heb ik 5 jaar gereden, maar ik was toe aan iets meer comfort.

Dat werd een 306 1.8 16v XS uit 2000:

swiz9p9q.jpg

n8ksijqt.jpg

Hier heb ik 5 jaar in gereden en het was een fijne auto. Redelijk rap, comfortabel en in een mooie uitvoering. De kleur Gris Iceland vond ik vooral erg fraai, zeker in combinatie met de GTI velgen. Toch was ik op zoek naar meer ruimte, ik wilde wat "meer auto". Dat heb ik gevonden in de auto die ik vorige maand gekocht heb, een Renault Laguna Grand Tour 2.0 turbo uit 2006:

lssqlyc3.jpg

o39hny3a.jpg

c9k8iwow.jpg

5a4zn3w9.jpg

Wat een superfijne auto is dit zeg, erg ondergewaardeerd heb ik het idee. Dit heeft natuurlijk te maken met het feit dat de pre-facelift versie zo dramatisch onbetrouwbaar was. Gelukkig schijnen deze phase 2 modellen kwalitatief veel beter te zijn, al kan ik daar met 1000 gereden kilometers nog weinig over zeggen.

Hij zit lekker in de opties; half lederen bekleding, xenon verlichting, key-less entry en go, ingebouwde navigatie en bluetooth carkit, parkeersensoren, voice control, de hele mikmak. Ik mis eigenlijk alleen het panoramadak. De turbo motor met 170 pk werkt erg soepel en is krachtig. Je hoeft 'm niet in de toeren te jagen om vooruit te komen, lekker op koppel rijden dus. Ik ben nog wel van plan om 'm te laten chippen, daarmee zou je op +/- 205 pk uit moeten komen. Voorlopig laat ik 'm echter origineel en geniet ik van elke kilometer. :)

Al met al ben ik er superblij mee, alweer 3 Fransozen op een rij!

Uitstekende keuze! Heb zelf een Laguna 2 170 Pk in combinatie met de automaat. Bevalt ook prima!

Als je gaat chippen....3 keuzes, BR-performance, Fastchip en Dekker. ;)

Verder nogmaals...mooie wagen. ;) Die 106 had je overigens moeten houden....die beginnen nu langzaam met heel hard stijgen in prijs, zeker een originele!

Nico GTR zei:
Als je gaat chippen....3 keuzes, BR-performance, Fastchip en Dekker. ;)

Verder nogmaals...mooie wagen. ;) Die 106 had je overigens moeten houden....die beginnen nu langzaam met heel hard stijgen in prijs, zeker een originele!

Kom jou ook overal tegen... ;)

Leuk rijtje, maar vergeet Tunex niet! En in mijn woonplaats zit ook een erg goeie, Fasttech. We gaan het zien, ik neig naar Tunex wegens de ruime ervaring met deze motor en de goede verhalen op het Laguna forum. Deze zit redelijk in de buurt, is niet erg duur en gewoon goed. Wat betreft de Rallye; helemaal met je eens, maar de kosten werden me op een gegeven moment te groot om hem rijdend te houden en had destijds ook geen plek voor een 2e auto. Wie weet komt er ook nog eentje weer...

Nico GTR zei:
Die <…> had je overigens moeten houden....die beginnen nu langzaam met heel hard stijgen in prijs, zeker een originele!

Hahaha. Hoe ouder je gaat worden, des te vaker je deze zin gaat zeggen. Let maar op;)

M3 csl zei:
....Ik rijdt ondanks dat ik eigenlijk een voorliefde hebben voor Duitse auto's en dan met name BMW, al ruim 10 jaar Peugeot en Renault. Sterker nog, ik heb nog nooit een Duitser in mijn bezit gehad.

Ik zou zeggen; een goed voornemen voor 2018....koop d’r eens een mooie BMW en ga je verbazen:)

Zo, en nu gaat deze eend met pek in z’n veren het topic door:p

Ohja, er ging onlangs een lampje branden, ruitenwisvloeistof was bijna op...

Vandaag over de 6000km op het klokje, tot nu toe geen enkele malheur.

Terug
Bovenaan