Fransrijderstopic 30: 2014 - 2019 vous passez par ce que nous faisions au cours des 5 dernières années

Tja, ben vanmiddag nog wat verder afgezakt met de trekkershut, en zit nu in Limburg.
Dus dat gaat 'm helaas niet worden dit weekend. We blijven hier nog wel even.

Veel plezier gewenst aan de genen die wel gaan.

Een Cars & Coffee gaat niet lukken. De dame krijgt nieuwe schoentjes op dat moment.

WOF
a015.gif

Vanmiddag lag het restaurant er kalm en rustig bij...
30if41y.jpg

Zo te zien gaat dat zaterdag niet veranderen:cry:

Een meeting met 3 auto's heb ik thuis iedere dag, dus da's niet echt bijzonder. Of er moeten zich de komende dag nog vele aanmelden, anders ben ik ook Sjaak Afhaak.
Ik weet dat Appie van ver moet komen, van mame91995 weet ik dat niet.

3 auto's, dat is de moeite niet K.EES:(:p

Dagelijks een meeting met 80 auto's of meer. Helaas kan ik niet. Niet aangemeld want het bekende verhaal....
Helaas gok ik dat een meeting als ooit niet gauw meer plaats vindt. Er zijn ook heel veel events waar je forummers tegenkomt. 7 mei Classic Park: Youngtimerfestival is er zo eentje. Elk Merk Waardig zal er ook ruim vertegenwoordigd zijn!

ENTE zei:
Vanmiddag lag het restaurant er kalm en rustig bij...
30if41y.jpg

Zo te zien gaat dat zaterdag niet veranderen:cry:

Een meeting met 3 auto's heb ik thuis iedere dag, dus da's niet echt bijzonder. Of er moeten zich de komende dag nog vele aanmelden, anders ben ik ook Sjaak Afhaak.
Ik weet dat Appie van ver moet komen, van mame91995 weet ik dat niet.

3 auto's, dat is de moeite niet K.EES:(:p

ik moet uit Zwolle komen

mame91995 zei:
wie volgt?

1. A.Brandhorst
2. W. ENTE
3. mame91995(voorheen tussendeoldtimers)
4. ...jij?
Waar was die meeting ookal weer? Want volgens mij is dat een beetje ver vanaf Kerkrade ;)

OK, dan ben je een van de weinige randstedelijken die de expliciete betekenis weten. Dus niet slapen,:)

Ik ben er niet bij, eerlijk gezegd geniet ik even van een relatief vrij weekend ;-)
Is ook af en toe nodig!

Volgend weekend weer evenement en daarna volgen er nog velen...

Niet zo flauw doen aub, ik ga de Solara zometeen uitmesten en wassen. En de 605 morgen poetsen en in de was.
Dat alleen al zou genoeg reden moeten zijn om te komen zaterdag...?

@ ENTE, je weet dat ik soms wat dubbelzinnig kan zijn, bovendien ben ik half Drents en daar kennen ze de kreet ook. ;)

Gegrout Renate.

FLYING DUCKMAN zei:
Ik ben er niet bij, eerlijk gezegd geniet ik even van een relatief vrij weekend ;-)
Is ook af en toe nodig!

Volgend weekend weer evenement en daarna volgen er nog velen...

Je doet net of je het druk hebt... ;) Nee helaas ik zou best willen maar de tijd ontbreekt en zoals FD aangaf is relaxen ook heerlijk. Ook al zou ik mijn jongste aanwinst best willen laten zien.

renate zei:
@ ENTE, je weet dat ik soms wat dubbelzinnig kan zijn, bovendien ben ik half Drents en daar kennen ze de kreet ook. ;)

Gegrout Renate.

Renoate toch. Dubbelzinnig? Nooit iets van gemerkt!

Appie, ik zag je sms...zal mezelf even quoten

ENTE zei:

De lijst is niet groter geworden, dus ik ben er niet vandaag!

Dit is het resultaat van de uitgebreide poets-en schoonmaakbeurt van vandaag van de 605 nu:
34187396852_d2e5b4455e_c.jpg

33503984184_0a4b7e745f_c.jpg

34304654896_b5fc36499b_c.jpg

Het was een hoop werk, maar de (behoorlijk afgeleefde) lak is er wel enorm van opgeknapt!

En vandaag heb ik vastgesteld dat een Solara 1.6 gls een top(tob) snelheid heeft van maximaal 160 km/h op LPG.
Dus even de piep schoongeblazen vandaag op de A15 tussen Echteld en Ochten.

Prachtig resultaat, A..(y)
Was ook zonde geweest om daarmee naar 't Harde te rijden.:p

Hopelijk volgende keer beter.

Mooie limousine hoor AB, in mijn beleving één van de laatste echte mooie (grote) leeuwen. (y)

Greetzz Renate.

Arghhhh wat heb ik gedaan
zat vaak in de golf hoek ,maar kom nu hier kwallen
Reed altijd duitse degelijkheid en vervloekte de franse auto.
Toch moest ik van een diesel over naar een goedkope benzine wagentje.
Tegengestribbeld tot en met ,zelfs me baas heeft me verplicht om in zoiets een uur te rijden en te testen.
Nu was het vrijdag en me golf mk2 diesel werd verkocht en even snel sneupen op mp
Een bordeaux rood 21 jaar oud frans monster dook bij toeval op voor weinig.
Toch goed gevoel en nieuwschierig , dus met een rotgang naar de trein en zorgen dat ik half 5 er ben.
daar stond ze twijfel ,twijfel
Hmm radiateur redelijk nieuw
uitlaat vanaf kat nieuw
remkabel nieuw
waterpomp ook
banden zg als nieuw
9 maanden apk
en 247000 gereden
hmmm en deukjes van deuren dus oud mens geweest.
Ook de bodem redelijk hard en weinig roest (motorkap tussen de sproeiers in en de tankdop bevestiging)
Ik stel u voor
renault twingo phase 1
16-02-1996
c3g motor met distrubutieketting
bordeaux rood
getint glas
geen luxe ,dus er kan niks kapot.
Zeldzaam weinig roest
eerste indruk
zeer wendbaar je keert hem zo om en zeer korte draaicirkel. leuk gooien en smijten zo
nooit meegemaakt dat je gewoon gebukt in een kleine auto van links naar rechts kunt lopen.
past veel in
zuinig
goedkoop in onderdelen
simpel
een bed

nadeel
als je de ruitenwisser aanzet met raam open kom je dus er snel achter datje dan water in je schoen kan hebben
tankmeter onnauwkeurig (zo staat ie op 4 stipjes en dag later op 5)
heeft geen status
geen mogelijk heden voor betere stereo instalatie
alles vliegt uit de vakken in dashboard

Ok, je verhaal is niet te lezen (tip: gebruik eens leestekens), maar welkom in de Franse hoek en gefeliciteerd met je Twingo.

Twingo's zijn best leuk, super ruim, maar stoelen zijn wat aan de korte kant.
Roesten willen type 1's ook, vooral op de dorpels e.d. voor het achterwiel.

Motorisch kan er weinig mis gaan inderdaad ;-) geniet ervan en maak vooral gebruik van de ruimte!

@Herman, geen status? Cultauto tot en met! C3G, heerlijk, de cleon motorenfamilie, het ratelt enorm maar t blijft wel doorgaan. Zolang je hem olie geeft rijd het wel.

Tankmeter onnauwkeurig wen je wel aan, bovendien doet mijn Clio dat ook, en zelfs een moderne Renault heeft er nog een handje van. Veel plezier ermee!

Inmiddels 1000 km verder.
Heb zoals verwacht er helemaal niks mee ,maar het rijd.
Om 1 op 16/17 te halen moetje tussen de 95 en 105 rijden.
Paar dingen verbeterd.
De achterlicht units van binnen gespoten van zwart naar zilver voor iets beter licht en alles voorzien van nieuwe lampjes.
Knipperlichten voor iets netter gemaakt , gaan 99er koplampen in met knippers geinterigeerd in de koplamp ook deze is nog ipv plastic met glas.
Koplampen voorzien van xenon (had ik nog liggen )
De 10 cm speakers onder het dashboard zijn vervangen voor 16 cm (paste ook net )
ovalen in de hoedeplank en sub in het kofferbakje.
Verders weinig plannen er nog mee
Dorpels en degelijke lijken goed.
Binnenkort nog te doen
verdelerkap en rotor
bougies
benzine/olie en luchtfilter
olie
veerpootje vervangen
kleppen stellen

Even in verband met de installatie vandaag van Macron wat bijzondere Franse presidentiële limo's.

ds4nb.jpg

Flink opengewerkte DS van De Gaulle (eigenlijk heeft men simpelweg het dakpaneel verwijderd). Van de speciale one-offs van Chapron en Lorrain kom ik nergens foto's tegen met de president erin.

9pq7ab.jpg

Pompidou in een van de vele verbouwde SM's. Eindelijk weer de prestige van een zescilinder.

97l541.jpg

Sarkozy in een Peugeot 607 Paladine. Ook van de 604 Landaulet geen foto's te vinden met een president erin.

n1b67o.jpg

Macron in de DS7 die nog niet in de showroom staat... Mooie zet van PSA.

Veel presidentiële auto's in Frankrijk zijn helaas niet bijzonder en wijken qua uiterlijk niet of nauwelijks af van wat voor iedereen te koop is.

Zo.
Ik ga een compliment uitdelen aan een Franse automobiel. Vorige week ben ik samen met mijn broer naar de Mille Miglia geweest. Helaas was het door omstandigheden niet mogelijk om met mijn eigen auto te gaan. In plaats daarvan hebben we een auto gehuurd. Beschikbaar was een Renault Clio Automaat. Eerste reactie: Vooruit dan maar.

Dat viel dus heel erg mee. Wat een leuk rijdende auto is dat zeg! Een behoorlijk pittige motor (we hadden de 120 pk variant), behoorlijk luxe (lichtmetaal, vier elektrisch bedienbare ramen, idem spiegels, airco, cc, uitgebreide navi). Vreemd genoeg dan weer geen armsteun tussen de stoelen.
Maar het is dus echt een heell leuk rijdende auto. Je krijgt bijna zin om er wegpiraatje mee te gaan spelen.
Ook op de snelweg blaast hij z'n partijtje mee. Zeker rond de 120, 130, even het gas erop en versnellen maar. Ook heuvel- en bergop was een eitje.

Het enige wat me een beetje tegenviel was het windgeruis dat zo rond de 100, 110 ontstaat. Misschien is dat bij de meeste B-segmenters zo, maar ik had het niet helemaal verwacht.

Enniewee, over het geheel genomen geef ik de Clio een rapportcijfer 9.

Maar je weet het ladderprincipe he Schaduw. We beginnen bij Peugeot, dan een stapje hoger komt Citroen, dan is er een hele tijd niks en moet je doorklimmen en dan kom je bij Renault....
:LOL:

Sindskort hier ook een Frans welpje in het wagenpark in de vorm van een Peugeot 107. Bevalt goed, en als ik kijk naar het Klokje Rond-filmpje van gisteren kan hij nog heel lang mee.

Nico GTR zei:
Maar je weet het ladderprincipe he Schaduw. We beginnen bij Peugeot, dan een stapje hoger komt Citroen, dan is er een hele tijd niks en moet je doorklimmen en dan kom je bij Renault....
:LOL:

Nou na heel veel Peugeots is het me nog steeds niet gelukt. ;)
Als je voor een Peugeot geboren bent...

Ach, het rijd ook wel fijn. Het enige dat ik heel jammer vind is dat de 1.6 VTi van mijn grootmoeder al olie aan t gebruiken is. 1 liter op 5000 km vind ik al heel erg gortig. En dat voor een auto uit 2009 met 60.000 km op de teller.

@Nico

In dat geval zal ik het laddertje maar niet opgaan met mijn hoogtevrees. Ik zal naar jullie kijken vanuit de fauteuil in de Peugeot hoe jullie de ladder beklimmen.

Probeer Eens Uw Geluk En Ondervind Tevredenheid!

Terug
Bovenaan