Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
Ik probeerde ook al te ontcijferen wat er op de zijkant stond.

Dat lijkt er wel op. (y) Alleen is dit de US-spec denk ik…
Datsun_610_%28US%29.jpg
Het is een Datsun 160B of 180B. "610" was de benaming voor de Amerikaanse markt, die gelijk is aan de interne benaming bij Nissan (zoals E21 bij BMW en W123 bij Mercedes).

Wat een vreemde achterklep op die 4 én kan dat ruitje in de c stijl open? Nog nooit gezien bij een 4
Inderdaad een R4 Super en tot en met modeljaar 1963 had ook de versie met gewone achterklep uitklapbare achterste zijruitjes (of in de eenvoudigste uitvoering die zijruitjes zelfs helemaal niet). Pas voor 1964 werden de schuifruitjes in de achterportieren geïntroduceerd, die kwamen ervoor in de plaats.

Oké, ook leuk! En die 305 was mij ook opgevallen. Gezien het oude embleem achterop zal deze ook het ‘305’-embleem op de kap hebben. Vind ik altijd een mooi detail, maar op de Peugeots van tegenwoordig vind ik het niet altijd even mooi.
Peugeot-305-14.jpeg
Ik dacht precies hetzelfde ja: oude embleem achterop, dan ook nog het 305-embleem op de neus. Dan zal ie ook nog het contactslot links ipv rechts hebben zitten.

Oké, ook leuk! En die 305 was mij ook opgevallen. Gezien het oude embleem achterop zal deze ook het ‘305’-embleem op de kap hebben. Vind ik altijd een mooi detail, maar op de Peugeots van tegenwoordig vind ik het niet altijd even mooi.
Peugeot-305-14.jpeg
Hé, deze foto is van de folder, deze had ik vroeger. Exact zo’n 305 heb ik gehad,met inderdaad het contactslot links en het ‘oude’ dashboard. Als het regende moest ik de waterplassen vermijden :p

Wat waren die Japanners toch populair in die tijd!

Mooi rijtje aan de linkerkant: Toyota Corolla KE30, Mitsubishi Celeste, Datsun 160J (Violet), Datsun Cherry E10, nog een Mitsubishi Celeste. En ik denk tussen de twee bussen een vroege Toyota Corolla KE20. En dan natuurlijk nog een Cherry E10 aan de rechterkant. (y)

Naar mijn idee was de Eend in zoveel leuke kleuren te krijgen, en dan kiezen mensen massaal een witte! :rolleyes:
Je bedoelt een groene bijvoorbeeld? ;) Den Haag in 1975, toffe Matra ook.
20260112-212932.jpg

En een (bordeaux)rode in Almelo, geen jaar erbij.
Ansichtkaart.jpg

Rotterdam in 1987 volgens het bijschrift. Tof die Renault 12 Break, wat staat erachter?
NL-Rt-SA-4005-2022-96-4653.jpg

Laatst bewerkt:
Je bedoelt een groene bijvoorbeeld?
Die is alweer van een paar jaar later, midden jaren 70 kwamen de fellere kleuren. Deze is uitgevoerd in Vert Palmarès, een kleur die alleen in modeljaar 1974 werd geleverd met een speciale bekleding die je op de foto ook kunt zien.
De Sunbeam Rapier en Ford Thunderbird zijn ook gaaf.

Wauw, écht genieten dit. Maar het drukt je wél met je neus op de feiten. Veel auto’s uit m’n jeugd + een stuk of wat die ik zelf heb gehad :eek:

Mijn oom heeft bij Centraal Beheer gewerkt tot ergens in de jaren 90, dus grote kans dat zijn auto daar ergens tussen staat! :LOL:

Terug
Bovenaan