Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
Zeg caravan, waar ga je met die Mini heen? :D
T6dHRv8.jpeg

Van Facebook. "Open dag vliegbasis Soesterberg jaren 70".
Dikke Chevrolet Nova vooraan. :)

En die Lada lijkt mij gloednieuw. De Golf daarachter met LZ kenteken heeft al een apk-sticker.
Kenteken van de Niva begint met PV, dus dat lijkt me voor zover zichtbaar de nieuwste. Tenzij het kenteken van de witte Micra SN-07-DY is.

Laatst bewerkt:
Kenteken van de Niva begint met PV, dus dat lijkt me voor zover zichtbaar de nieuwste. Tenzij het kenteken van de witte Micra SN-07-DY is.
Het is inderdaad de SN-07-DY. Voor zover ik kan zien heb ik twee van de modellen op de foto gehad, de Visa (helemaal links een stukje neus) en de Starlet KP60 (helemaal rechts een stukje dak).

Die rode Lancer ziet er wat gebruikt uit voor de jaren '80, ik vermoed een decennium later. Zonder kennis van dat busje.

De blauwe auto is inderdaad een Audi. Een 100 C1, een GL zo te zien aan de dubbele lampen.

@HarmenA,
De eerste foto van Den Helder schat ik op 1980, de tweede van 1994 (kenteken Punto) of later. Het kenteken BY van de Daihatsu Hijet is uit 1987 (de eerste Peugeots 309 kwamen begin 1986 in Nederland op de weg). De onderste foto tenslotte kan wel uit 1976 zijn, maar is volgens mij ook al eerder ergens in dit topic geplaatst.

Zeg caravan, waar ga je met die Mini heen? :D
T6dHRv8.jpeg

Van Facebook. "Open dag vliegbasis Soesterberg jaren 70".

Doet me denken aan de TT van 1991. Het had voor de TT lang geregend, waardoor de weilanden rond het circuit niet als parkeerplaats gebruikt konden worden. Men heeft toen besloten om de A28 als parkeerplaats te gebruiken en mensen met bussen naar het circuit te vervoeren. Helaas heb ik geen grotere foto.

55003691156_62462d6e3e_c.jpg

Dat jaar waren alleen de taluds rondom het circuit redelijk droog, de loop paden waren modderpoelen en er waren van die dronkaards die dachten dat ze varkens waren. En Egbert Streuer won de zijspan race op spectaculaire wijze, voor mij was 1991 de meest memorabele TT ooit. En met de motor was parkeren wat beter te doen.

Laatst bewerkt:
Erg leuke foto, de witte Lada is top. :)

Via Google Lens kwam ik nog een paar foto's tegen. Eén uit Oud-Beijerland.
FB-IMG-1766604533802.jpg

Den Helder in 1985 volgens het bijschrift.
Vosstraat-2-1260x787.jpg

En in 1993.
e6384711491713d29bc63fc5eeb5ba4f-1260x817.jpg

Ergens begin jaren '80 vermoed ik, al ziet het Daihatsu busje er wel modern uit zo.
Wezenstraat-2-1260x825.jpg

Mooie foto uit 1976 (staat erbij). De blauwe auto links achter de witte Peugeot, is dat een Audi/NSU?
Prins-Hendriklaan-2.jpg
Die Mini eigenaar had een vooruitziende geest, toen al een BMW sticker erop....

Ergens begin jaren '80 vermoed ik, al ziet het Daihatsu busje er wel modern uit zo.
Wezenstraat-2-1260x825.jpg
Dat Daihatsu busje is volgens mij vrijwel ongewijzigd heel lang in productie geweest doormiddel van meerdere facelifts. Ik zie zelfs op Google nog exemplaren van 1999. Was dat niet de Hijet? En de donkere auto links, is dat een Peugeot 309? In dat geval zou het later geweest moeten zijn qua tijdsperiode. Verderop in de straat zie ik ook een Volvo 340/360.

Die Mercedes-bus (T1/TN), zou dat een taxi zijn of in ieder geval ingericht voor invalide vervoer? Met dat type ben ik tot 2003 ook nog wel regelmatig vervoerd naar school. (De YJ 83 LR en de GV RV 25) Vanaf 2003 werd het vervoer uitgevoerd door een ander taxibedrijf en vanaf toen tot aan mijn laatste jaar in 2008 ben ik dagelijks vervoerd in een Sprinter. (33 NF HD)

Dat moet hem zijn!
In mijn herinnering zijn die niet zo groot. Blijkbaar toch flink groter dan een civic.
Een Civic was heel klein. Deze Civic is trouwens de toen al vrij zeldzame tweedeursversie met kort klepje, waarvan er nu (in elk geval in Nederland) geen één meer bestaat.

Terug
Bovenaan