HarmenA
Asfaltkampioen
De eerste foto en eerste rij rechts, tussen welke twee (grote) sedans staat de Ford Sierra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De eerste foto en eerste rij rechts, tussen welke twee (grote) sedans staat de Ford Sierra?
De Ford Orion is altijd zo'n model dat ik over het hoofd zie en wat ziet zo'n Nissan Laurel er dan groot uit.Een Orion en een Nissan Laurel denk ik.
Geen Laurel, maar een Mazda 929Een Orion en een Nissan Laurel denk ik.
Heb ik ook even gedacht, maar de 929 heeft andere achterlichten. De Laurel heeft verticale achteruitrijlichten, en volgens mij de auto op de foto ook.Geen Laurel, maar een Mazda 929
Foto's naar mijn hart: op de eerste foto tussen de Kadett D stationwagon en hatchback staat een derde generatie Carina en op de twee foto een tweede generatie Carina op de voorgrond.
Heerlijke jaren '80 plaatjes..Foto's naar mijn hart: op de eerste foto tussen de Kadett D stationwagon en hatchback staat een derde generatie Carina en op de twee foto een tweede generatie Carina op de voorgrond.![]()
Op de onderste foto een B Kadett Caravan op grijs kenteken. Nooit gezien en ook best al een oud beestje ten tijde van deze foto (van 1981 of 82, afgaand op de nieuwste auto op de foto, een Taunus tc3 Bravo, links, met de kofferklep open)
Grijs kenteken uit 1973. Zou oud was hij dus ook nog niet.Op de onderste foto een B Kadett Caravan op grijs kenteken. Nooit gezien en ook best al een oud beestje ten tijde van deze foto (van 1981 of 82, afgaand op de nieuwste auto op de foto, een Taunus tc3 Bravo, links, met de kofferklep open)
Valt inderdaad wel mee. Alhoewel, een jaar of 8 was toen best oud voor een bedrijfswagen.Grijs kenteken uit 1973. Zou oud was hij dus ook nog niet.
Dat op zich wel, maar rond 1981 reden er nog volop latere B-Kadettjes rond.Qua design misschien wel vergeleken met de Taunus, de Mercedes-bus (TN?) en andere modellen die erop staan.
Een Austin of Morris (of later Austin Morris) J4.Wat is dat tweede busje aan de linkerkant? Iets Brits wellicht? Of een Estafette?

Met Google Lens kom ik uit op een 1963 ChryslerOp die tweede Amsterdam-foto, wat is die gelikte sedan achter de caravan? Iets Amerikaans lijkt mij in elk geval maar verder...
Inderdaad, nu zie ik het ook een Chrysler Newport. Vijfenhalve meter lang en meer dan 1900 kilo schoon aan de haak, wat een slagschip!Dat is een coupe. Die op die ene foto is een 4-deurs.
Wow, een Alfasud Giardinetta!
Heel gaaf ja en tof kleurtje ook, nog nooit eerder gezien. Zal in Nederland inmiddels wel volledig uitgestorven zijn? Dit is een andere op een oude foto.Wow, een Alfasud Giardinetta!![]()