Foto's uit de oude doos

Antwerpen halverwege (eind?) jaren 80. De Bluebird T12 lijkt mij het meest recente model, maar ik weet niet of de Golfs van voor of na de 87-facelift zijn. En wat staat er tussen de Samara en CX? Dit zijn drie foto's die ik heb gemaakt van een grote afbeelding die aan de muur van de bibliotheek hing.

3FRFBV8.jpeg

r6AfJKE.jpeg

tdxZ79P.jpeg
Tussen de Samara en de CX is een Fiat 127 1977-1981

Ik denk idd eind '89 dat de Golf met dat soort velgen kwam. In NL had je de Manhatten en Madison uitvoeringen. Die hadden dat soort velgen.

Als ik me goed herinner was de Memphis inderdaad de eerste. De auto op de oude foto is overigens geen Memphis maar een Madison, zo te oordelen aan de wielen. Kleine ventilatieopeningen, wieldop en -sierrand.

De Madison en Manhattan waren uiterlijk (afgezien van de striping) gelijk. We hebben zelf vroeger een Madison gehad en die uitvoering kwam na de Manhattan meen ik. Onze Madison van was januari 1990 en toen bestond die uitvoering nog niet lang. De Manhattan was er al langer dus.

Wat me nu ook opvalt: die Rekord lijkt een 1.9S (of zelfs 1.6S, het is moeilijk leesbaar maar die S is duidelijk) te zijn. Die motoruitvoering bestaat in theorie helemaal niet, of zou die speciaal voor de Belgische markt zijn gemaakt?
een 1.6 s bestaat niet in een Rekord, maar die 1.9 S kan ik mij nog herinneren. Ik denk zelfs dat ik mensen kennen die een 1.9 S automaat hadden.

Over de Golf: de Memphis was er inderdaad eerder en die had ook andere wielen. En de alarmlichtschakelaar nog niet op de stuurkolom maar op het dashboard. Ik heb ook even zo’n grijze Memphis gehad. De Manhattan kwam pas met MJ1989 en de Madison kwam nog iets later. Die hadden beide de velgen zoals op die oude foto, die hebben meer en kleinere gaatjes.

Nee, het is een Passat. Bij een 343 zou je de bumper niet zo goed zien, want die was altijd van zwart kunststof.

Misschien is het leuk om wat foto's van mijn vader/ouders hier te delen. Paar jaar geleden hebben we wat Dia's gescand. (ik hou het wel wat auto gerelateerd)

Deze foto is gemaakt in 1974, van wie deze auto is geen idee. Mijn opa, overleden in de jaren 70 had wel een Mercedes, maar dat was een "Heckflosse"

Waar dit is, hoef ik natuurlijk niet uit te leggen, deze foto is ook gemaakt in 1974, de rest is ook tijdens deze reis gemaakt.

38407015965_f5189c8f12_c.jpg

En de laatste foto. die dames zijn mijn moeder en tante:

Ja idd, en nog met de witte cijfers en letters!
Die staat daar alleen wel illegaal.
Parkeren met handelaarsplaten is heel erg strafbaar, ook toen al....

Voor een dienstvoertuig was die Golf toen al wel een oudje, het is er eentje van voor de facelift van '87. Best zeldzaam trouwens, een vijfdeurs GTI.

Terug
Bovenaan