Sinds kort verhuisd naar Haarlem en dus mijn eigen straat via de Beeldband van het Noord-Hollands Archief eens in het verleden bekenen.
Te beginnen met een foto waarop mijn eigen huis goed zichtbaar is, eerste etage boven de Taunus Transit. Links nog net een puntje Vauxhall Cresta.
De fotograaf was zo vriendelijk nog een foto van dichterbij te maken, waarop niet alleen een Morris Major, maar ook een heerlijk typische diender te zien is. De weg is nu geheel gesloten voor verkeer middels beweegbare paaltjes, met uitzondering van 06:00 tot 11:00 voor de bevoorrading van de winkels.
Daar waar tegenwoordig een bloemenstalletje staat, was vroeger een bushalte. De heerlijke Olds Toronado is thans ook verdwenen.
Tja, de Volkswagen Transporter was toen ook al hét busje
Of toch niet.... Dit zijn weer twee Taunis Transits. (Korte Houtstraat, ik woon zelf op de hoek van de Grote en de Korte Houtstraat)
Behalve een Grote en een Korte Houtstraat, is er ook nog een kleine houtstraat en daar treffen we in de jaren '80 dit bijzondere tweetal: een Citation en een Celica Liftback.
Het mooiste plaatje komt toch vanuit de Grote Houtstraat, een stukje verderop, tussen de oude V&D en de Grote Markt. Kennelijk een chiquer stukje van de winkelstraat, want hier staan liefst drie dikke Benzen!