Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
FH218374 zei:
Maakt niet uit. Ze zijn al zo'n jaar of 33 uit het straatbeeld verdwenen als ze 10 jaar oud zouden zijn geworden.

De meeste haalden die 10 jaar bij lange na niet, maar dat gold wel voor meer modellen uit die tijd. Maar ze zijn tot 1980 gemaakt dus die 33 jaar kan wel ongeveer kloppen.;)

Berlijn, 1989.

xZyw6gm.jpg

Die staan geparkeerd: https://www.google.nl/maps/@52.5161085,13.3739872,3a,75y,92.68h,91.46t/data=!3m7!1e1!3m5!1s8pCGRDINByNwsjAxBn8CAQ!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D8pCGRDINByNwsjAxBn8CAQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D101.189186%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

Zo, maar weer eens wat oude foto's uit Enschede:

OEABjJv.png

oAAL39j.jpg

KTrEaJa.jpg

Sm6RmLk.jpg

FiY2SeR.jpg

h8aoAZm.jpg

9SPIwhI.jpg

ZeeEb31.jpg

Als ik weer tijd heb dan plaats ik er nog wel meer, heb er nog een hele hoop in m'n archief staan
Jaren geleden al eens hier gepost, maar nu verdwenen door Photobucket
Als jullie het leuk vinden kan ik deze partij wel weer eens uploaden

Alles bijelkaar maakt t een geweldige foto. De American way of life spat er ook van af!

Zeker. En het mooie is een groot deel van dat sfeertje er op heel veel plaatsen nog steeds is.

t'is net of kloppen de verhoudingen niet op de foto.
Ware het niet dat de chevy vele malen groter is dan zijn engelse kleine neefje.

Ik zie zoveel leuke fotoos; deze wil ik jullie niet onthouden. Ik woonde toen in Amsterdam, vlak bij het Olympisch stadion. Het is een dia die ik heb laten digitaliseren, exacte gegevens zijn verloren gegaan. Maar vermoedelijk: Ajax-PSV, parkeren bij het stadion, 1983.
https://ibb.co/fpOKkx
(Nog nooit foto geplaatst, hoop dat het lukt).

afentoe zei:
opelfreak zei:
Een Cortina TC1 :)

Er staat nog een witte ook.

En een gele volgens mij, uiterst links.

Klopt. De Cortina Mk III (zoals de Engelsen hem kennen) was daar net zo populair als de Taunus bij ons. Maar de Cortina is ook in Nederland geleverd en zelfs enkele jaren gebouwd, in de Amsterdamse Ford-fabriek. Deze Amsterdamse Cortina's werden ook naar het Verenigd Koninkrijk verscheept als de productie daar weer eens stil lag door stakingen.

Sinds kort verhuisd naar Haarlem en dus mijn eigen straat via de Beeldband van het Noord-Hollands Archief eens in het verleden bekenen.

Te beginnen met een foto waarop mijn eigen huis goed zichtbaar is, eerste etage boven de Taunus Transit. Links nog net een puntje Vauxhall Cresta.
iiNNvvA.jpg

De fotograaf was zo vriendelijk nog een foto van dichterbij te maken, waarop niet alleen een Morris Major, maar ook een heerlijk typische diender te zien is. De weg is nu geheel gesloten voor verkeer middels beweegbare paaltjes, met uitzondering van 06:00 tot 11:00 voor de bevoorrading van de winkels.
8sRP2o0.jpg

Daar waar tegenwoordig een bloemenstalletje staat, was vroeger een bushalte. De heerlijke Olds Toronado is thans ook verdwenen.
qeT63Zh.jpg

Tja, de Volkswagen Transporter was toen ook al hét busje
BEN1Sxz.jpg

Of toch niet.... Dit zijn weer twee Taunis Transits. (Korte Houtstraat, ik woon zelf op de hoek van de Grote en de Korte Houtstraat)
3iAtvdI.jpg

Behalve een Grote en een Korte Houtstraat, is er ook nog een kleine houtstraat en daar treffen we in de jaren '80 dit bijzondere tweetal: een Citation en een Celica Liftback.
wQSlpTJ.jpg

Het mooiste plaatje komt toch vanuit de Grote Houtstraat, een stukje verderop, tussen de oude V&D en de Grote Markt. Kennelijk een chiquer stukje van de winkelstraat, want hier staan liefst drie dikke Benzen!
l4djajS.jpg

Wat een heerlijke plaatjes weer. Doet me verlangen naar de tijd dat ik kind was. Ik volg ook met veel plezier het tv-programma "Groeten uit..." waarin verschillende BN-ers een weekend teruggaan naar het jaar dat ze 12 waren.

Dizono zei:
Sinds kort verhuisd naar Haarlem

Welkom, mede import-Haarlemmer. ;)

Heerlijke oude foto's van de Grote Houtstraat. (tu)

Op de vorige pagina heb ik ook wat foto's van de Grote Houtstraat geplaatst.

D. Elzinga zei:
Southhampton:

11ig1gz.jpg

Echt engels.
Duidelijke in beeld de gele triumph dolomite, links wegrijdend de groene triumph vierdeurs sedan(???) ook een dolomite of is dit een vierdeurs toledeo?
Ze hebben duidelijk verschillende kontjes.

En wat staat er tussen de datsun en de volvo 245 in, een fiat 1100 of een rover misschien?

Ik vond nog iets leuks, een foto uit Wijk aan Zee uit 1962 met daarop een hele oude camper. Lijkt me in die tijd redelijk exotisch, of hebben jullie ze ook al eens gespot op oude platen?

T5uCclo.jpg

Een Magirus lijkt me ook wel een slag groter ten opzichte van de auto's ernaast. Een Opel Blitz lijkt me het meest waarschijnlijk.

Iemand trouwens een idee welke oude (ca. '46) Amerikaan we rechtsvoor zien? Ik heb al verschillende modellen bekeken maar kom er niet uit.

Edit: al gevonden, het is een DeSoto Diplomat. Een alleen voor de export ontwikkeld model, dus als je alleen googlet op merk en bouwjaar komt die niet direct uit de resultaten tevoorschijn.

929V6 zei:
Een Magirus lijkt me ook wel een slag groter ten opzichte van de auto's ernaast. Een Opel Blitz lijkt me het meest waarschijnlijk.

Iemand trouwens een idee welke oude (ca. '46) Amerikaan we rechtsvoor zien? Ik heb al verschillende modellen bekeken maar kom er niet uit.

Edit: al gevonden, het is een DeSoto Diplomat. Een alleen voor de export ontwikkeld model, dus als je alleen googlet op merk en bouwjaar komt die niet direct uit de resultaten tevoorschijn.

Die camper is een Opel Blitz, duidelijk te zien aan de vele louvres in de zijkant van de motorkap

Terug
Bovenaan