Foto's uit de oude doos

AlbertsH zei:
En een hele mooie uit 1985:
61924422-eb16-a172-5b2b-ff3931323af0.jpg

BMW laat anno 1985 even mooi zien dat je gewoon moet aftikken voor je rechterbuitenspiegel. Daar sta je dan met je relatief dure BMW...de andere wagens zonder rechterbuitenspiegel zijn toch al op leeftijd (Golf, Giulia, DAF).

Gr Jeroen
 
Mooi op die foto van dat plein in Delft 1992: die Sunny en Astra F Caravan zijn met afstand de modernst ogende auto's. En helemaal rechts, een Pony?
 
Wouter82 zei:
Mooi op die foto van dat plein in Delft 1992: die Sunny en Astra F Caravan zijn met afstand de modernst ogende auto's. En helemaal rechts, een Pony?

Escort Mk V, volgens mij al de gefacelifte versie. Links ernaast een Triumph Acclaim.
 
De R14 verkocht nog redelijk goed volgens mij.
Wat zou de levensduur van zo'n boot zijn?
Met een beetje geluk bestaat ie nog en zou hij er nog steeds kunnen aanleggen.:cool:
 
Pauli zei:
De R14 verkocht nog redelijk goed volgens mij.
Wat zou de levensduur van zo'n boot zijn?
Met een beetje geluk bestaat ie nog en zou hij er nog steeds kunnen aanleggen.:cool:

De R14 verkocht inderdaad vrij goed in Nederland, maar de meeste waren bij normaal gebruik binnen acht jaar wel "op".

edit: Oh haha, ik zie nu dat je met "boot" daadwerkelijk een boot bedoelt en niet de R14.:)
 
AlbertsH zei:
Delft in 1988:
800px-Exterieur_OVERZICHT_ACHTERGEVELS_EN_AANBOUWEN_-_Delft_-_20281816_-_RCE.jpg

Leuk, die Fiat 127, zo'n auto die je vroeger op iedere straathoek zag en die je nu echt nooit meer tegenkomt... De andere auto's op de foto zijn minder zeldzaam, denk ik.
 
Pauli zei:
De R14 verkocht nog redelijk goed volgens mij.
Wat zou de levensduur van zo'n boot zijn?
Met een beetje geluk bestaat ie nog en zou hij er nog steeds kunnen aanleggen.:cool:
Net als met een auto, sommige gaan lang mee andere kort, als hij goed onderhouden is zou hij nog gewoon kunnen bestaan.
 
Een kennis van mij had een 14. Nieuw gekocht in 1981en een TS nog wel: elektrische ramen, centrale vergrendeling, dat was echt wel wat in die tijd. Van die aparte, zeer comfortabele stoelen, 5 bak, echt een fijne auto. In 1989, dus inderdaad na 8 jaar, was de hele achterwielophanging verrot, einde van de HH81JH. Toen kocht hij een 19, die heeft het langer volgehouden.
 
Beste mensen,

Ik heb nog een foto (waarschijnlijk in de jaren 60 genomen) uit de oude doos met een voor mij onbekende auto, wie helpt mij uit de brand.

Met vriendelijke groet

Wat is dit voor auto?
 
Dat lijkt me een Vauxhall Cresta. Even opzoeken welke serie precies.

Edit: gezien de knipperlichten en het feit dat de auto geen two tone-lak heeft, denk ik aan een Vauxhall Velox (1957-1960).
 
Apart om te zien hoe de meeste mensen vroeger gewoon een drie- of zelfs tweedeurs hatchback reden. Tegenwoordig zie je ze (zeker nieuw verkocht) lang niet zovaak meer.
 
BleuZ NL zei:
Apart om te zien hoe de meeste mensen vroeger gewoon een drie- of zelfs tweedeurs hatchback reden. Tegenwoordig zie je ze (zeker nieuw verkocht) lang niet zovaak meer.

Maar steeds minder fabrikanten hebben nog driedeurs hatchbacks in hun assortiment. De consument gaat eerder voor de praktische vijfdeursversie.
 
Prachtig plaatje.
De groen R12 break zou zo maar eens van mijn schoonvader geweest zijn.
Heerlijke striping op de simca 1100 helemaal onder in beeld, de striping doet me een beetje denken die je wel eens op de twingo ziet
 
Stif zei:
Prachtig plaatje.
De groen R12 break zou zo maar eens van mijn schoonvader geweest zijn.
Heerlijke striping op de simca 1100 helemaal onder in beeld, de striping doet me een beetje denken die je wel eens op de twingo ziet

Dat is de 1100 LX, die zat zelfs een aantal jaar in het gewone leveringsgamma van de 1100-serie en was in verschillende kleurcombinaties leverbaar. "Mooie Elix" werd deze uitvoering in de Nederlandse advertenties genoemd.

@BleuZ NL
Twee- en driedeurs auto's waren populair bij gezinnetjes omdat vierdeursmodellen destijds nog niet allemaal kindersloten hadden en kinderen los op de achterbank zaten, in combinatie met neerdraaibare ramen geen veilig idee. En dan moest je voor achterportieren ook nog bijbetalen. Dus kocht je alleen een vierdeurs als je voornamelijk volwassenen of (ook) grotere kinderen achterin vervoerde. Tegenwoordig met veilige kinderzitjes en vanaf het dashboard elektrisch te blokkeren achterportiersloten en -ruiten zijn die achterportieren niet zo'n bezwaar meer en zeker voor het bevestigen en verwijderen van die kinderzitjes juist wel praktisch.
 
929V6 zei:
@BleuZ NL
Twee- en driedeurs auto's waren populair bij gezinnetjes omdat vierdeursmodellen destijds nog niet allemaal kindersloten hadden en kinderen los op de achterbank zaten, in combinatie met neerdraaibare ramen geen veilig idee. En dan moest je voor achterportieren ook nog bijbetalen. Dus kocht je alleen een vierdeurs als je voornamelijk volwassenen of (ook) grotere kinderen achterin vervoerde. Tegenwoordig met veilige kinderzitjes en vanaf het dashboard elektrisch te blokkeren achterportiersloten en -ruiten zijn die achterportieren niet zo'n bezwaar meer en zeker voor het bevestigen en verwijderen van die kinderzitjes juist wel praktisch.

Ah, ja dat klinkt eigenlijk heel erg logisch nu je het zegt. Bedankt! :)
 
AlbertsH zei:
Wel een geweldige foto hoor, is de gele wagen met de zwarte striping een Fiat?

Yes, zo te zien een eerste serie 850 Coupe met enkele achterlichten die met wat zwarte verf op een Serie 2 moest lijken (dubbele achterlichten, bumperrozetten en soms een matzwart achterpaneel).
 
Leuk hoor.
Twee vrij unieke wagens die anno nu veel geld waard zijn.
De escort mk2 op de foto heeft een kenteken van 1985, meestal was dit een gevalletje papieren kwijt.
 
Heb een hele verzameling, veel ook met oude auto's, meeste jaren 70, zal er wel een keer mee op pad gaan en foto's van toen en nu maken op dezelfde locatie. Wel leuke bezigheid haha, hoop dat ik alle locaties kan vinden.
 
Gewoon Dirk zei:
Grote markt in Bergen op Zoom, jaartal onbekend.

Helemaal links een toen al vrij en tegenwoordig zeer zeldzame Ranger. (het door CONAM genoemde aantal betreft ook de 2e generatie op basis van de Rekord D).
 
929V6 zei:
Gewoon Dirk zei:
Grote markt in Bergen op Zoom, jaartal onbekend.

Helemaal links een toen al vrij en tegenwoordig zeer zeldzame Ranger. (het door CONAM genoemde aantal betreft ook de 2e generatie op basis van de Rekord D).


Iemand is mij voor met reageren :D. Idd een zéér zeldzame Ranger. Te herkennen aan de zilveren sierplaat tussen de achterlichten, De Ranger letters op de kofferklep, de afwijkende achterbumper en het Ranger logo op de C-stijl.

Hier in België weet ik nog 3 Ranger I 's en een 8-tal Ranger II 's.

Zelf ook in het bezit van een Ranger II 1700S. Begin Maart had onze Opel club een stand met enkel Rangers op het Antwerp Classic Salon.
 
Foto's van de stand, de bruine II is van mij, de I coupé is van de voorzitter.



 
Nog maar een beetje zwart-wit nostalgie, ditmaal Roermond, allereerst een oudje uit 1965:
5e7ceba7-2192-44fa-b3f7-cc85ccfafa16.jpg


Iets nieuwer, 1972:
032532b7-cc58-1a09-4f66-f3621f47c465.jpg


Een paar mooie kleurrijke zoekplaatjes uit Roermond, ditmaal 1975:
e0724432-a1ee-6612-b33a-bbb77f379db7.jpg


84f42505-ef21-2185-8bee-b82ab94176de.jpg


0c4ddd82-de58-af65-014e-dbba0f1be878.jpg


Een jaartje later, wat zien we aan de rechterkant staan? Mijn eerste gedachte was een Jaguar, maar dat is het volgens mij niet:
d41ff5b0-0cb0-3d81-847c-7c3c8a6cd0be.jpg


We vliegen door naar 1980 met een paar leuke Renault'jes, nog steeds in Roermond:
9b906fe7-c137-7aef-defa-ce301a8da1ef.jpg


Twee Peugeot 504 Break's op één foto, het zou nu ondenkbaar zijn, maar dat leek me toen ook al redelijk bijzonder:
8ae1730f-a2bd-8d6f-ecb6-8ca3dbd47fdf.jpg


Roermond weet te verrassen, veel pareltjes en inmiddels uitgestorven modellen, oké het is inmiddels ook al 37 jaar geleden:
33a79adb-9eae-754c-a798-e2f8c6025a0a.jpg


Roept u maar!
 
Alfa sud simca 1100 fiat 127, allemaal wagens waar ik me als kind aan vergaapte....
 
Ik vraag me af wat er uiterst links op de foto (daar waar de commodore net nog rechts te zien is) staat, het is geen celica lijkt mij.
mazda 121 coupe misschien?
 
Stif zei:
Ik vraag me af wat er uiterst links op de foto (daar waar de commodore net nog rechts te zien is) staat, het is geen celica lijkt mij.
mazda 121 coupe misschien?

Bijna goed: 929 Coupé. Theoretisch gezien zou een identiek uitziende RX-4 ook kunnen maar die is nauwelijks verkocht.
 
Nog een paar oudjes dan, Winschoten in 1980:
232d2265-6b53-0435-09e1-9073f219b437.jpg


Nog een keer Winschoten in 1992:
15292b22-9206-b7a6-9a1b-ce08fc7ba0e2.jpg


Zelfde plaats, zelfde jaar:
7f6683a4-65d0-b748-1009-cb3d128c0612.jpg


Nog steeds 1992, maar nu Leeuwarden:
09e810f5-639c-f0ed-ae97-a91014eb5e29.jpg
 
AlbertsH zei:
Nog een paar oudjes dan, Winschoten in 1980.

Die Simca 1100 station is wel bijzonder, want de versie met drie deuren is maar een paar jaar gemaakt (1967-1969). Daardoor zag je vooral de vijdeursversie (1968-1981). Een driedeurs bestelwagen zonder achterzijruiten bleef wel lange tijd leverbaar, naast de bestellers met de hoge opbouw.
 
cirKel zei:
AlbertsH zei:
Nog een paar oudjes dan, Winschoten in 1980.

Die Simca 1100 station is wel bijzonder, want de versie met drie deuren is maar een paar jaar gemaakt (1967-1969). Daardoor zag je vooral de vijdeursversie (1968-1981). Een driedeurs bestelwagen zonder achterzijruiten bleef wel lange tijd leverbaar, naast de bestellers met de hoge opbouw.

Dit is geen driedeurs Tourist maar precies zo'n driedeurs bestelwagen (VF1), waar achteraf een extra zijruitje in is gezet zoals in Nederland wel vaker gebeurde bij bestelwagens. Hij heeft ook de portiergrepen van na de facelift in 1974.
 
929V6 zei:
Dit is geen driedeurs Tourist maar precies zo'n driedeurs bestelwagen (VF1), waar achteraf een extra zijruitje in is gezet.

Ja ik zie het na opblazen van de foto en met kijken op een groter scherm dan van mijn telefoon ook. Had het afwijkende achterste deel van de zijruit aangezien voor de Escort die erachter staat.
 
Terug
Bovenaan