Foto's uit de oude doos

D.E.N.N.I.S. zei:
Ik heb mijn post net veranderd.

Ik zie het. De sticker op de achterklep en de wieldeksels zijn specifiek voor de Leader. Maar aan de zijkant ontbreekt de "Leader"-bestickering inderdaad, in elk geval voor een gedeelte. Misschien is die auto een keer gespoten? Dat het rooster er donkerder uitziet kan misschien komen door de lichtval.

De Leaderbestickering bestaat uit 2 stroken. Bij de oude foto is de bovenste strook weg.

Maar ik zie nu ook "15" ipv "25"... Dus het is niet dezelfde BX Leader. :rolleyes:

102pe0w.jpg

2zhl7ie.jpg

Twee Citroën-foto's uit het Amsterdamse, jaren zestig.

Geen idee of dit topic al bijna een slotje krijgt maar toch wil ik nog een paar foto's plaatsen uit fotoalbums van mijn familie. Bijna alle auto's zijn van mijn vader geweest. Van sommige weet ik zelf niet wat het precies zijn.

Als eerste deze BMW (1602)?
6594660219_a0bd255fc5_z.jpg

Volkswagen Scirroco
6594658481_c5abb33be7_z.jpg

Volkswagen Passat
6594657749_070cb6c812_z.jpg

Deze foto is gemaakt ergens bij München, volgens het bijschrift.

Simca?
6594657231_5e762dbd2a_z.jpg

Ik heb geen idee of dit een Renault is.

Plymouth Vaillant?
6594656565_5f34ceabd0_z.jpg

Mijn vader (links) met een vriend van hem. Meestal kocht mijn vader deze Amerikanen om ze vervolgens volledig af te trappen. Toen waren ze niets waard. Nu wel...

BMW 2002
6594655793_ae47d15882_z.jpg

En deze BMW, foto gemaakt in het donker.

Hopelijk weten jullie de ''Simca'' en ''Plymouth'' te identificeren. Als ik het fout heb, hoor ik het graag.

Bedankt!

Leuke foto's! Die extra lampen op de BMW, geweldig.

De Renault is een Simca 1100 Spécial en de Chevy is een Dodge Dart

72grande zei:
Leuke foto's! Die extra lampen op de BMW, geweldig.

De Renault is een Simca 1100 Spécial en de Chevy is een Dodge Dart

Plymouth Valiant. De Dodge Dart had dubbele lichtunits. De bovenste BMW lijkt me, als het kenteken van 1976 het originele is, een 1502.

D' oh zei:
Geen idee of dit topic al bijna een slotje krijgt maar toch wil ik nog een paar foto's plaatsen uit fotoalbums van mijn familie. Bijna alle auto's zijn van mijn vader geweest. Van sommige weet ik zelf niet wat het precies zijn.

Volkswagen Passat

Leuke foto's! Weet je toevallig nog het kenteken van de Passat en wat voor type het was?

Dat ziet er uit als een Passat L uit 1974 in de kleur phoenixrot. Dat zie je toch zelf ook wel? :p

Phoenixrood74 zei:
D' oh zei:

Volkswagen Passat

Leuke foto's! Weet je toevallig nog het kenteken van de Passat en wat voor type het was?

Ik vroeg het aan mijn vader; hij zei dat het kenteken 12-AG-09 was. Hij was uit 1973. Type C of CL? Dat weet hij niet meer. Hij weet dat degene aan wie hij hem heeft verkocht hem total loss heeft gereden.

Dat spotje kan ik me nog goed herinneren.
Dat kereltje achter het stuur (voor wie de naam wat zegt), is Maarten Spanjer.

Grtz.

Ton

Ook ik kan me dit nog goed herrineren, ik vond het vroeger al een gekke combi, die auto waar ie in zit, een soort 127 met kont.
Klopte naar mijn idee niets van, en zo denk ik er nog steeds over.

Die auto's werden speciaal voor de Bovag-reclames omgebouwd, om ze op die manier "onherkenbaar" te maken en geen merk in diskrediet te brengen. Zo was er ook een ander spotje met een tweedeurs sedan op basis van een Autobianchi A112. Daarover stond in maart of april 1987 een artikel in de Autokampioen. Dit is dus "gewoon" een omgebouwde Fiat 127 van de eerste serie.

Dit gebeurde in 1979, in Amsterdam. Als je fout parkeerde. Wielklemmen bestonden nog niet. Op de voorgrond de Rode Eend van Joris.

straatbeeldmetsloopdaf.jpg

Welkom Joris! :D

Zal wel iets meer aan de hand zijn geweest met die Daf.

Leuke foto's, en meteen een tip: je kunt bij het uploaden via imageshack een maximumgrootte van 800 x 600 pixels opgeven. Dat is groot genoeg voor dit forum, zodat het laden ook niet zoveel tijd in beslag neemt.

Een vriend van me had destijds pech met zijn C-Kadett en had 'm 'iets' te lang laten staan in A'dam, zag 'm ook op die manier de container in verdwijnen. Nou was daar op zich niet veel aan verloren, die auto bestond voornamelijk uit roest en lege McD's- en shagverpakkingen...

9103-TJ-B11.jpg

Foto uit het pré-'je mag alles kiezen als het maar een Volkswagen is'-tijdperk.
Een 3-deurs Sierra is natuurlijk not done.

Die Sierra's hebben ze bij ons ook nog heel even gehad, was net rond de overschakeling van Rijkspolitie naar het huidige systeem. Kan me zo'n Sierra herinneren die nog net in de huidige politiekleuren rondreed. Meestal hadden ze bij ons overigens Volvo's 340.

XBXG zei:
Gezellig altijd, dat verkeer in Parijs.

https://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-C374KGL3.jpg

Gezien die Calvé-reclame op de muur dacht ik nog even dat het een Hollandse foto was, maar kennelijk waren we toen ook al flinke exporteurs... (ja, ondanks die naam met een Franse klank, is dat toch echt een Nederlands merk).

Leuke tijdsbeelden. (y)

Ik las bij de eerste: 1890. Ik dacht nou is dat nou wel zo'n oude doos, in die tijd vond ik de nieuwe modellen al minder leuk worden.

Na weer bij de werkelijkheid te zijn aangekomen bedacht ik me dat het al 32 jaar geleden is. o_O

Ja zeg het maar: Renate je wordt oud. :rolleyes:

Greetzz Renate.

renate zei:
Ik las bij de eerste: 1890. Ik dacht nou is dat nou wel zo'n oude doos, in die tijd vond ik de nieuwe modellen al minder leuk worden.

Die Benz driewielers van een paar jaar eerder waren inderdaad veel leuker;)

Het valt op dat de auto's toen nog veel meer kleur hadden dan nu....toont allemaal veel gezelliger....geen saaie grijstinten

TéDé-I zei:
1984: De Paradiso vouwcaravan (ook die fabriek bestaat al jaren niet meer) gekoppeld aan onze VW Passat LS Variant uit 1979.
Deze auto was in Duitsland nieuw gekocht en één jaar later op Nederlands kenteken gezet: De GS-39-PG.
PassatenParadiso1984.jpg
Leuke serie! Ik ben natuurlijk vooral in deze Passat geïnteresseerd, waar we al eens eerder contact over hebben gehad. Heb je er nog meer info over, bijvoorbeeld de naam van de kleur, kleur binnenbekleding, benzine of diesel, historie (wanneer gekocht? wat is er van geworden) en verdere bijzonderheden. Kan eventueel per pb. Bedankt alvast!

@ tdi,

leuke foto's, mooi... heb ook nog een tijdje met een Sierra Azur uit 91 gereden... kado van schoonouders want de officiele ford dealer wilde er slechts 50 euro voor teruggeven toen ze paar jaar terug een nieuwe Mondeo kochten.. hadden verdorie pas nieuwe koppeling en banden op gezet.. auto was prima in orde... na lang zeulen nog voor 230 euro kunnen doorverkopen.... Zelfs een ford sloop wilde hem gewoon niet, zou zo de cross in gaan en dat kon ik toch niet verkroppen. Als ik niet al 4 auto's had, had ik hem bewaard.. maar ja... als.... :(

enfin, leuke foto's van een auto die stiiletjes aan uit beeld verdwijnt...

Zandvoort, zomer 1986.

erzn7c.jpg

Edit: ik vermoed zelf dat de foto wellicht zo'n twee tot drie jaar ouder is. Voor zover ik kan zien is de nieuwste auto de Kadett, met J*-**-**.

Welk model Bitter zou dat moeten zijn dan? Gezien de deurgrepen lijkt het me iets Italiaans, maar het is noch een Fiat 130 Coupe, noch een Maserati Kyalami, en Lancia en Alfa Romeo hebben ook nooit zoiets gebouwd. Mijn eerste ingeving, DeTomaso Longchamp, heeft duidelijk andere achterlichten...

Terug
Bovenaan